LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blackwater Advertising Rotterdam

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Vriendelijkbedankt
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2010 02:11

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Vriendelijkbedankt »

Dankzij dit forum heb ik geen verdere ervaringen met Blackwater dan slechts een "sollicitatie-gesprek". Desondanks wil ik vanuit dat gesprek wel een waarschuwing meegeven aan toekomstige kandidaten.

Het is niet reeel als je na een gesprek van 15 minuten, waarbij vooral veel gesproken wordt over grote bonussen en alle succesverhalen van werknemers met hun eigen zaak binnen het bedrijf, je binnen een aantal uur een telefoontje krijgt met 'gefeliciteerd, je mag door naar de meeloopdag'. En dan kan je ook nog de volgende dag terecht! Maar wat de baan nou eigenlijk inhoudt??

Als het bedrijf zo goed loopt, waarom dan koffie / thee uit plastic bekertjes en een kantoor met roze, plastic ikea stoelen? Een beetje fatsoenlijk 'sales' bedrijf zou zich weten te presenteren en alle jonge knullen in spijkerbroeken en ruitjesblousjes direct wegsturen. Nee hoor, hier selecteert men niet op uiterlijk / leeftijd / opleiding. Nee, hier selecteert men op onwetendheid!

Per 2 of meerdere kandidaten in een gesprek is niet normaal. Daarnaast is het in mijn ogen ook apart dat het gesprek ineens door de 'Managing Director' wordt gevoerd, i.p.v. door de afgesproken Recruiter [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]. Deze Managing Director kwam net terug van een salestrip over de hele wereld (want de business loopt zo goed!) en had op de valreep ook nog tijd om sollicitatiegesprekken te doen met 100 nieuwe kandidaten. Knappe jongen hoor!

Als laatste; ik betwijfel het ten zeerste of [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] bestaat of dat dit een valse naam is. Ik heb haar opgezocht op Hyves, Facebook, Twitter etc en nergens is een profiel met haar naam (een beetje salespersoon doet toch aan netwerken!). Daarnaast werkt er o.a. ook nog ene [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], maar haar achternaam heb ik niet kunnen achterhalen en kan ik dus helaas ook niet checken. Laat je alsjeblieft niet door een van hen overhalen tot een persoonlijk gesprek!

Ik vind het al erg genoeg dat ik me heb laten misleiden tot een gesprek bij Blackwater en ik hoop dat ik hier anderen mee kan waarschuwen en hun kan behoeden voor de onbetrouwbare praktijken van het bedrijf.

Miss Sunshine
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2010 12:49

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Miss Sunshine »

Goed stukje!

cheetam
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 apr 2010 15:36

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door cheetam »

Ik ben een oud zzper van cobra maar wat ik niet begrijp ik dat ik vaak hoor dat mensen als ze weg zijn problemen hebben met belastingdienst ik help oud collega,s nu die dit hebben want er is helemaal geen probleem. Je hebt namelijk recht op klein ondernemersregeling en je hoort al je bruto naar netto terug te krijgen van rda boekhoudin 19% van je gemaakte sales dus na als iemand er vragen over heeft komt ie maar

Voor alle nieuwe owners die zich niet te ver hebben laten brainwashen bel de oud owner op van etarnal trek dan je bedrijfsrekening leeg en stop er vervolgens mee ook jullie worden belogen en bedrogen en keihard genaaid uiteindelijk. Een lexus voor papa en mama ik zou hem zo snel mogelijk kopen weg met het geld BEL HEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

cheetam
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 apr 2010 15:36

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door cheetam »

check you tube en kijk op cobra group brainwashing sessiessss

cheetam
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 apr 2010 15:36

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door cheetam »

dit zijn kenmerken van piramidespel waar lijkt het op??

Vaak is de grens tussen piramidespel en legale MLM-onderneming erg moeilijk te trekken. Piramidespelen vertonen echter een aantal kenmerken:

Men doet geheimzinnig over het product of de formule tot men daadwerkelijk als deelnemer toetreedt. Men geeft telefonisch geen enkele informatie: men moet eerst naar een bijeenkomst komen;
Op uit de school klappen staan represailles en soms vindt ook intimidatie plaats;
Bijeenkomsten worden bewaakt en men kan slechts op deze besloten bijeenkomsten inschrijven;
Men legt sterke nadruk op het werven van nieuwe deelnemers;
Wie deelneemt wordt opgehemeld, wie weigert wordt als loser bestempeld. Bovendien wordt de deelnemers niet de tijd gegeven om over de beslissing na te denken. Er wordt dus op bijeenkomsten gebruikgemaakt van psychologische druk;
De inleg moet direct of vrijwel direct (binnen een dag) betaald worden. Betaling vindt vaak contant plaats.
De beste herkenning van een piramidespel is; dat het inleggeld méér dan 50 euro is. Werving vond en vindt vaak plaats onder mensen met weinig levens- en financiële ervaring. Veel piramidespelen richten zich daarom op jongeren en studenten, die worden overgehaald leningen aan te gaan om de inleg te bekostigen. Het is zelfs al voorgekomen dat medewerkers van het piramidespel met de jongeren meegingen naar de bank om daar een smoes te vertellen aan de medewerkers om de lening los te krijgen. Maar ook ex-communistische landen vormden een walhalla voor organisatoren van piramidespelen: men had weinig ervaring met deze uitwas van het kapitalisme en er was weinig controle.

[bewerken] Geschiedenis

mulanneke
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2010 21:48

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door mulanneke »

Ik begeleid een meisje dat vandaag haar eerste trainingsdag had bij TW organisatie, ook een onderdeel of in ieder geval verbonden aan Blackwater. Zij vertelde me haar verhaal vanavond, had vorige week sollicitatie en meeloopdag en vandaag dus begonnen. Op het kantoor was ze met nog een jongen en ze heeft daar allerlei contracten en papieren ondertekent, ze moest ook de gegevens van haar beste vrienden opgeven. Daarna moesten ze naar het gemeentehuis voor een verklaring voor goed gedrag en onderweg heeft ze met die jongen overlegd en zijn ze gelukkig tot de conclusie gekomen dat dit niet klopt. Ze hebben gebeld dat ze geen verklaring kregen en daarop is tegen het meisje gezegd dat ze vandaag niet meer naar de trainingsbijeenkomst hoefden te gaan.
Mijn vraag is vooral wat ze nu het beste kan doen. Ze heeft geen kopie van haar contract, wat volgens mij wel verplicht is??!! En ze heeft volgens haar een proeftijd van 6 dagen. Zelf wil ze gewoon niks meer van haar laten horen en hoopt dat het dan zo opgelost is. Maar ik denk dat het beter is om meteen binnen de 6 dagen proeftijd officieel ontslag in te dienen. Want naar mijn weten kan dit gewoon zonder opgaaf van reden en per direct. Kan iemand me advies geven over hoe zij dit het beste op kan lossen? Ze is namelijk echt bang dat ze haar iets kunnen maken, durfde in eerste instantie haar verhaal niet eens aan mij te vertellen.

wokkie78
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2010 13:02

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door wokkie78 »

als het goed is is ze gewoon independant contractor, zzper dus, ze wordt betaald puur op commissie en de rest moet ze allemaal zelf betalen, dus ze kunnen haar NIKS maken. ze kan gewoon komen en gaan wanneer ze wil en als ik haar was zal ik NOOIT meer iets van me laten horen. ik heb ook bij cobra ( waar TWonder valt)gewerkt, het is oplichting

mulanneke
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2010 21:48

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door mulanneke »

Bedankt voor je reactie Wokkie. Ze had al naar ze gebeld om te vragen naar wat ze nu precies had ondertekent. Helemaal duidelijk werd dit niet, maar wel dat ze geen arbeidscontract heeft ondertekent. Ik heb ook nog even met de rechtswinkel gebeld, zij gaven het advies om nog wel te vragen voor kopiën van de stukken die ze wel heeft ondertekent. Ik ga morgen met haar even langs bij TW organisation, om daarom te vragen en te zeggen dat ze haar niet meer hoeven bellen. Hopelijk is het daarmee opgelost. En ik heb mijn collega's ook maar even ingelicht, aangezien we met een doelgroep werken die snel de dupe worden van dit soort praktijken...

MisterCro
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2010 11:16

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door MisterCro »

Wat ben ik blij dat ik terecht gekomen ben op dit forum, en dat mensen anderen waarschuwen voor zulke bedrijven. Reageerde vorige week op de nationalevacaturebank site, op de advertentie van Wings BV. Wat ik al vreemd vond, ze willen niks weten over je opleiding, wat je hebt gedaan, wat je vorige fucnties waren, en dat iedereen welkome is. Vervolgens krijg je mails van ene [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] (of word je gebeld) dat er zo snel mogelijk een afspraak met je gemaakt gaat worden, en dat je wordt verwacht op dat tijdstip. Ik had er al geen lekker gevoel over, maar aangezien ik wat bedenktijd nodig had, en wegens familie omstandigheden had ik de afspraak verzet, en zou ik hun verder contacteren over een ander afspraak dat zou plaatsvinden. Zo gezegd en zo gedaan! Toen ik weer terug was in Nederland, stuurde ik een mail dat ik weer beschikbaar was en dat ze een nieuwe afspraak kon maken(ja ze ik weet niet of die [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] uberhaupt bestaat) en toen begon het. Uit het email verkeer bleek, dat ze een standaard mail gebruiken, dat ze naar iedereen sturen. Mij verteld verteld: ''Uit een telefonisch gesprek dat we met u hadden, bevestigen wij de afspraak om dinsdag 6 juli'' dus ik stuurde: ''Ik kan me niet herinneren dat wij een telefonisch contact hadden, aangezien ik in het buitenland zat, wegens omstandigheden. Toen stuurde ze weer: ''ja, sorry dit is een standaard mail dat wij gebruiken, neemt u mij niet kwalijk'' dus ik stuurde: ''maakt niet uit, ik kan morgen gewoon aanwezig zijn om 14.00 uur het was in Rotterdam(7e verdieping) maar toen kreeg ik iets terug wat mij helemaal raar deed klinken. Ze stuurde: ''We verwachten u op dit datum en hopelijk BEN JE MIJ NIET VERGETEN(lijkt net een datingsbedrijf) what the **** dacht ik? Ik heb zo'n email nog nooit gekregen. Een echte bedrijf klinkt zakelijk en representatief, maar dit sloeg alles. Ik had me toch een slechte gevoel erover, oh ja en een mail later kwam ze met: ''Ik verwacht heel graag''???? Verwacht heel graag? ik dacht: ''wat voor mail is dat''?

Heel de dag had ik een slecht gevoel, dus vanochtend ging ik research doen naar het bedrijf, dat het is ontdekt door een griek Georigous staridou(of nog wat) en dat het de snelst groeiende bedrijf is, maar ik kwam ook GELUKKIG op trosrader site, en zag allemaal dit soort reacties, en schrok me kapot. Alleen ik ben wel blij, dat ik hier terecht ben gekomen, zodat ik uberhaupt er niet naartoe hoef. Heb mevrouw Nassy(of hoe ze ook heet) gelijk gezegd dat ik van die afspraak afzie, en reacties in de mail van mernsen hierzo gezet en afgesloten.

Giegeld
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2010 14:04

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Giegeld »

Mensen die bij Cobta Group een tijd hebben gewerkt. Niet alleen kan je belastinggeld terug halen maar ook de kosten die RDA elke week van je intrekt.

Het is namelijk zo: In de eerste trainingsdag krijg je te horen dat RDA jou boekhouding KAN doen. Dit zou je moeten aangeven.

Ik heb namelijk 200 euro terug gehad na lang zeuren. Toen ik begon dat ik hoger op zou gaan hebben zij mij direct betaald. Ik heb namelijk nooit gebruik gemaakt van het hele RDA gebeuren. De mensen die daar zitten hebben niet eens een diploma of iets om jou boekhouding te doen.

djrotterdam
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2010 16:13

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door djrotterdam »

Hoi allemaal,

Met grote verbazing heb ik het verhaal over Blackwater Advertising gelezen. Ik heb vanmorgen via de Nationale Vacaturebank bij dit bedrijf gesolliciteerd en amper 6 uurtjes later werd ik telefonisch benaderd voor een sollicitatiegesprek. In eerste instantie was ik natuurlijk dolenthousiast en het verbaasde mij ook dat ze zo al snel iemand op sollicitatie-gesprek uitnodigden. Ik ben blij dat ik toch maar even op Google heb gekeken om wat meer info over dit bedrijf in te winnen. Ik ga ook uberhaupt zwaar overwegen om dat sollitatiegesprek nog aan te gaan. Als er nog meer mensen zijn die soortgelijke ervaringen eventueel bij andere bedrijven hebben meegemaakt dan hoor ik dat graag. Thanks alvast

anaconda38
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2010 23:00

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door anaconda38 »

Ik heb vanmiddag om 14uur een afspraak gehad. Zelfs in de lift hoor je harde disco muziek. Alle verhalen die op dit forum staan kloppen wat ik vanmiddag heb gezien. Eén of ander Griek die veelbelovende praatjes heeft. Ben inderdaad super overdreven en enthousiast ongeveer 3uur na het gesprek gebeld door [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] dat ik voor de 2e gesprek kon komen. Nu ik dit alles heb gelezen ga ik mijn afspraak afzeggen. Heb sowieso geen zin in om deur tot deur bij particulieren producten verkopen. En al helemaal geen zin in een wurgcontract :shock:

Ik dank jullie hartelijk voor het waarschuwen. :D :D :D

Nikki4
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2010 22:36

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Nikki4 »

Ohhh mijn god,

En hiervoor had ik vrij genomen van mijn huidige baan om dit allemaal morgen mee te maken: Laat maar zitten!

Ik had vandaag idd ene [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] en daarna een [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] aan de lijn, eerlijk gezegd vond ik ze overdreven enthousiast overkomen voor het uitnodigen van een 1e gesprek.
Ik was enthousiast natuurlijk en was net aan het surfen voor het achtergrond info over deze bedrijf.
Toen kwam ik dit allemaal tegen :shock:
Beste mensen, bedankt voor al jullie info! Ik ga morgenochtend effe uitslapen voordat ik weer aan de slag ga bij mijn huidige bedrijf.

Fijne avond!

momscared
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2010 00:30

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door momscared »

Hallo iedereen,
Jullie zullen wael denken , een moeder die voor haar zoon van 28 nadenkt, maar mijn zoon werkt dus nu ongeveer 2 maandan voor blackwater. begint inderdaad vroeg, en is erg laat thuis, meestal pas tegen 23.00 uur!
Waar ik van schrok zijn de lage betalingen die hij nu krijgt, per week krijgt hij iets uitbetaald, maar nooit veel. het hoogste bedrag wat ik tot nu toe gehoord hebt is 200 euro.
Waar ik me nu grote zorgen om maak is zijn houding, hij kreeg vandaag een brief van de belasting dat hij nu een eigen bedrijf heeft en zzp-er is. Eigenlijk vind ik dit eng, want gaat dit niet heel erg veel geld kosten aan belastinggeld??
En nog wat.... vorige week zijn ze een hele week naar een plaats in Zeeland geweest en overnachten in een hotel. Volgens mijn zooon op kosten van de baas, maar gezien alle verhalen , begin ik hieraan te twijfelen.
Vind het ook vreemd dat hij denkt zijn baas { volgens hem een jonge engelse man} moet verdedigen waar het gaat om uitbetalingen, en papieren heb ik niet kunnen zien, wel kregen we dus die brief van de belasting naar ons toegestuurd.
Hij zegt het wel naar zijn zin te hebben en leuke collega's te hebben. ze maken veel lol, en nemen graag met elkaar een biertje.
Ook hij vertelde dat zijn"eigenlijke" baas simon ??? heette en ook van engelse oorsprong was en schat hemeltje rijk was.
Ook hem is verteld dat je met gemak een maand salaris van 3000 euro kan verdienen, maar verdienen lijkt me niet de kunst , het uitbetalen wel :roll: :roll: :roll:
Mensen wat kan ik het beste doen, mijn zoon weet hier niets van en zal er niet van willen weten, maar hij is wel een vader en heeft verplichtingen.
wie weet raad??? :!: :?: :?:

Barry73
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:40

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Barry73 »

Beste scaredmom,
Wat staat er op het formulier van de belastingdienst: een Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) Winst uit onderneming? Of VAR DGA? Of VAR Resultaat uit overige werkzaamheden? Of VAR loon uit dienstbetrekking?
Om ZZP'er te kunnen zijn, moet je voor meerdere opdrachtgevers werken. Heb je er zicht op of hij alleen voor Blackwater werkt of niet?
Als ik dit weet kan ik je verder adviseren.
Groet van Barry

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ik ben zelf wel eens door soortgelijke organisaties en MLM benaderd, en ken ook mensen die ermee in aanraking zijn gekomen. Ik kan me zeer aanslutien bij de uitspraak dat je er bij uit de buurt moet blijven als sales niets voor jou is.

Echter, sommige organisaties gaan inderdaad misleidend te werk, en dat vind ik behoorlijk kwalijk. Om te beginnen al het benaderen van mensen via een carrieresite. Die mensen schrijven zich in op zoek naar een vaste baan en niet om een eigen onderneming op te starten. En door te zeggen dat ze je uitnodigen 'voor een gesprek' wordt de indruk gewekt dat je solliciteert op een betaalde (loon) baan.

Ze worden inderdaad 'op gesprek' gevraagd, en de atmosfeer wordt welbewust zo gemaakt dat er een psychologische druk ontstaat om 'ja' te zeggen. Want ja, ze maken het je zo naar de zin, betalen je eten en drankjes, en alle anderen doen toch ook mee? Een fatsoenlijke sales- of MLM-organisatie geeft je bedenktijd.

Ook het jokken over beloningen heb ik vaker gezien. Niet alleen worden veel kosten niet vergoed, maar krijg je ook een stukloon. Verkoop je niks, dan krijg je niks. Een vriend van me deed hieraan mee, ook grote verhalen dat hij niet onderworpen zou zijn aan de grillen van de baas en veel meer zou verdienen. Hij verkocht in een week 1 telefoonabonnement. 30 piek per week = 120 piek per maand = 1440 piek per jaar = 4.20 per dag = 0.51 per uur. Dat is nog minder dan je in de gevangenis verdient!

Kortom, sales is op zich niets mis mee en MLM ook niet. Maar dan moet je wel ook op een fatsoenlijke manier gerekruteerd worden.

miranda1967
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2010 13:49

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door miranda1967 »

Ik werd ook uitgenodigd, via Wings B.V. maar kwam in Rotterdam inderdaad bij blackwater advertising op de 7e verdieping uit. Harde muziek, een hoop mensen met heel veel praatjes. Ik heb de meeloopmiddag nog gedaan, heb netjes bedankt omdat ik al gewaarschuwd was. Pas op. Ze beloven heel veel, maar luizen je erin. Wees sterk en ga er niet op in, ook al heb je het financieel hard nodig. ER zijn echt wel bedrijven die wel te vertrouwen zijn, maar deze absoluut niet.

Groetjes

maatjes5
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2010 01:43

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door maatjes5 »

Iedereen echt super bedankt voor deze info..
Ben namelijk al op sollicitatie geweest en heb een dag meegelopen.
Ik mocht gelijk op gesprek komen, en was gelijk aangenomen.
Op het eerste gezicht was het allemaal heel leuk en aardig.
Maar ik durfde tegen niemand eigenlijk te zeggen, wat voor werk ik zou gaan doen. Contracten verkopen met zóveel procent korting tegen andere energieleveranciers. Hoe kan zo'n bedrijf nu zóveel goedkoper zijn, best raar eigenlijk, daar begon mijn eerste belletje al te rinkelen.
Nu ben ik super blij met de info van dit forum. Was al wel aangenomen, maar ga het per direct opzeggen. Veel geluk dat ik nog niet begonnen ben, en allerlei contracten heb ondertekent!!!

Groetjes en ''bezint eer ge begint''

momscared
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2010 00:30

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door momscared »

Hallo Barry.

Vanmorgen kwam mijn zoon thuis met de mededeling dat hij ontslag had genomen bij Blackwater.
Morgen wil hij naar de Kamer van Koophandel gaan om zijn frmanaam ongedaan te maken. Van een goede vriend kreeg ik te horen dat hij mar beter een boekhouder in de arm kon nemen en zorgen dat alles goed op papier kwam te staan, omdat het hem anders heel veel geld zal gaan kunnen kosten.
Papieren heb ik niet gezien, krijg ik ook niet te , helaas, aanspreekbaar is hij npg niet, moet zeker eerst "ontgifted| worden van allee hersenspoelingen :( Maar ik ben wel blij dat hij daar weg is, zit er alleen over in hou er nu geld binnen gaat komen, want op een uitkering heeft hij geen recht zegt hij....... weer een maand zonder een euro op zak :( en alles gaat maar door.
Snappen doe ik het niet meer, geef het op Blackwater bedankt hoop dat
jullie zinken op de bodem van de zee :cry:

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Van een goede vriend kreeg ik te horen dat hij mar beter een boekhouder in de arm kon nemen en zorgen dat alles goed op papier kwam te staan, omdat het hem anders heel veel geld zal gaan kunnen kosten.


Ja, met eenmansbedrijfjes moet je je realiseren dat je administratieplichtig bent, je bent nu net als een Philips of een UTC een onderneming. Je hoeft als zelfstandige in principe geen jaarrekening te deponeren, maar je bent wel voor de belastingen (denk aan inkomstenbelasting en BTW) administratieplichtig. Als je je administratie niet op orde hebt zal de belastingdienst namelijk je inkomen of omzet schatten en dat moet jij tegenbewijs leveren dat de schatting (die in principe altijd hoog uitvalt) niet juist is. En als je administratie niet op orde is dan wordt dat erg moeilijk! Een vriend van me is dit overkomen, die kreeg een ambtshalve aanslag van EUR 10,000 en moest stante pede hoge kosten maken voor een belastingadviseur om alsnog de administratie op orde te maken.

Gesloten