LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
sandra56
Berichten: 205
Lid geworden op: 26 okt 2008 10:40

Online

Ongelezen bericht door sandra56 »

Wie kan mij vertellen hoe goed of slecht online is?
Ik zit op dit moment bij TELE2 en heb na bijna een jaar genoeg van ze
Wil overstappen en ben aan het rondkijken

Bvbd

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Online

Ongelezen bericht door SirPeter »

Er zijn goede verhalen en er zijn slechte verhalen. Een overstap kan goed of slecht lopen. Geen pijl op te trekken.

Bovenstaande heeft betrekking op alle providers.

witte angora
Berichten: 32017
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Online

Ongelezen bericht door witte angora »

Wie kan mij vertellen hoe goed of slecht online is?
Als je geluk hebt, loopt de overstap en de hele administratie in een keer op rolletjes, en dan zul je het een goede provider vinden.

Als het een puinhoop wordt, zul je er anders over denken.

Aangezien er overal fouten worden gemaakt, kun je met alle providers beide kanten op. Het is wel een feit dat bij sommige providers wat meer fouten worden gemaakt dan elders. Maar goed of slecht is heel moeilijk aan te geven.

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Online

Ongelezen bericht door malaga »

sandra56 schreef:Wie kan mij vertellen hoe goed of slecht online is?
Ik zit op dit moment bij TELE2 en heb na bijna een jaar genoeg van ze
Wil overstappen en ben aan het rondkijken

Bvbd
Ik heb sinds 6 jaar Wanadoo- Orange, wat nu Online is, als provider met internet.
Sinds 2 jaar heb ik er ook telefonie bij.
Ik kan alleen zeggen, geen probleem gehad.
Maar denk eraan, ook hier geldt de formule, zoals bij de meeste providers:
Snelheid tot 20 Mb, d.w.z. het kan!
Dus niet zoals de meesten menden dan gaan klagen, ik haal deze snelheid niet.
suc6

regenboogje
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2010 09:51

Re: Online

Ongelezen bericht door regenboogje »

Ik heb sinds juli 2009 een abonnement bij Online. Geen problemen gehad totdat ik ging verhuizen in februari 2010:

Ze hebben een standaardtermijn van 3 weken om je internetabonnement te 'verhuizen' naar het nieuwe adres en de kosten die ze hiervoor in rekening brengen zijn 50 euro.
Op de dag dat internet geleverd moest worden, brandde mijn DSL-lampje niet. Dus ik had geen internet. Ik heb ze meerdere malen gebeld en kreeg iedere keer een andere uitleg over welke kleur draadjes ik bovenin de wandcontactdoos moesten bevestigen. Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd van de kleur draadjes die ze mij adviseerden te gebruiken, maar geen van ze deed het.

Vervolgens kreeg ik een brief kreeg waarin stond dat ik bovenop het maandelijkse bedrag van 20 euro nog 10 euro p.mnd. moest gaan betalen voor KPN lijnhuur (terwijl op de website staat vermeldt dat mensen zonder vaste telefoonlijn ook een abonnement voor 20 euro kunnen aanvragen en niet extra hoeven te betalen). Ik ben hier achteraan gegaan en heb uiteindelijk mijn gelijk gekregen.

Uiteindelijk heeft Online toegezegd dat ik geen 10 euro p.mnd. hoef te betalen, maar eenmalig 5 euro met de maandelijkse kosten van 20 euro per maand. Nadat ik meerdere malen contact met ze heb opgenomen en het probleem van een niet werkend DSL-lampje heb uitgelegd, kreeg ik een telefoontje van KPN of een monteur langs kon komen om mijn internet in orde te maken. Ik was blij dat Online zo'n service had geregeld. Maar het heeft wel erg lang geduurd..

Na deze persoonlijke ervaringen met de klantenservice van Online, zou ik Online NIET aanraden. De ADSL-abonnementen die ze aanbieden zijn relatief goedkoop vergeleken met andere internetproviders en de klantenservice is goed bereikbaar, maar let op, het is een 0900-nummer dus je telefoonkosten lopen snel op, en vooral bij Online, want ze zetten je voor ieder gegeven dat ze moeten 'verifiëren' lang in de wacht. Verder worden er extra kosten in rekening (bijv. lijnhuur) gebracht zonder dat dit eigenlijk hoeft te worden betaald bij zo'n abonnement

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Online

Ongelezen bericht door devious »

regenboogje schreef:..., want ze zetten je voor ieder gegeven dat ze moeten 'verifiëren' lang in de wacht. Verder worden er extra kosten in rekening (bijv. lijnhuur) gebracht zonder dat dit eigenlijk hoeft te worden betaald bij zo'n abonnement
Zo,en dit weet je omdat je bij/op/in de Online helpdesk werkt? Ik snap wel dat iedereen maar denkt dat de persoon aan de telefoon een speciaal knopje heeft om al je problemen in 1 klap de wereld uit te helpen heeft,maar helaas..Als je je auto naar de garage brengt omdat ie stuk is kun je er volgens mij ook hopeloos lang op wachten..en ja,het uurloon van een monteur ligt hoger dan je eigen uurloon en op basis daarvan adviseer je een ander automerk?Daarom zet ik mijn afvalcontainer altijd in een andere gemeente als ie vol is:daar is het leeggooien gratis...

jbegood
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 mei 2010 19:31

Re: Online

Ongelezen bericht door jbegood »

Goed of slecht, kan ik niet beantwoorden. Wel mijn ervaring.
Ik had de overstapservice van XS4ALL naar Online, met als datum 14 juni 2010.
14 juni verdween keurig mijn ADSL signaal van de lijn. Maar het ging niet meer aan die dag. Dus 15 juni even gebeld en het was de call centre medewerker meteen duidelijk dat het signaal er niet op gezet was en dat hij het zou aanmelden en dat het signaal er zou komen. Wel had ik 'keurig' een brief waarin stond het is opgeleverd en de facturatie gestart. 16 juni weer gebeld want het signaal stond er nog steeds niet op, de medewerker gaf aan dat de standaard doorlooptijd 11 werkdagen was. Ik was erg verbaasd dat hij dit vertelde op een manier dat dit de normaalste zaak van de wereld was. Vervolgens een discussie tussen hem en mij wat opgeleverd zijn betekent, voor mij begint dat met het signaal op de leiding, voor hem wat het al opgeleverd ook zonder signaal.
Ineens werd ik 16 juni gebeld door KPN (!!!!????) om een afspraak voor een monteur te maken, ik vroeg haar wat een monteur in mijn huis gaat doen, maar dit wist ze niet, ze maakte alleen afspraken. Hij zou vrijdag 18 juni komen tussen 8 en 10, om 9 werd ik door de monteur gebeld dat het signaal op de leiding zou moeten staan, dit was ook het geval.
Kortom geen vlekkeloze overgang, maar het kan veel slechter als ik op dit forum rond kijk.
=====
Hier wordt in dit forum in een apart onderwerp ook over gesproken, maar pas op bij overstap van XS4ALL, deze laat het 'pack' bestaan (kosten 15 euro/maand). Ik had hier niet om gevraagd en zag in de eindbrief dat dit zo was. Ik heb de helpdesk gebeld en deze zou het oplossen, ik wacht af.
=====
Iemand hier boven zegt dat je niet mag zeuren dat je geen 20Mb/s krijgt.
Dit zou ik ook niet doen als ik 15Mb/s zou krijgen, als technicus snap ik dat het afhankelijk is van de afstand van mijn huis naar de DSLAM (KPN wijkcentrale). Maar als ik 7 Mb/s krijg vind ik de advertenties pure misleiding. Dit is slechts 1/3 van wat me voorgespiegeld wordt, wat volledig onacceptabel is. Juridisch zal het allemaal wel mogen wat ze doen, maar mijn opzegging kunnen ze verwachten.

oppie11
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 sep 2009 19:37

Re: Online

Ongelezen bericht door oppie11 »

Wat had je voor snelheid bij XS4all dan? Dit zal ongeveer hetzelfde zijn geweest. Blijkbaar woon je niet erg dicht bij een wijkcentrale wat erin resulteert dat de techniek van ADSL een beperking is qua lengte van de lijn en bijbehorende snelheid. Persoonlijk zou ik eerst research doen en bij bijvoorbeeld zon lange afstand ervoor kiezen om internet via de kabel te nemen.

jbegood
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 mei 2010 19:31

Re: Online

Ongelezen bericht door jbegood »

Oppie 11.
Bij XS44ALL was de upgrade nog niet uitgevoerd bij mij, ik had Lite abo en het zou tot 16Mb/s gaan.
Klinkt goed internet via de kabel, alleen zit ik in het Ziggo gebied en niet in het UPC. Wat inhoud dat ik 48 euro moet betalen voor 25Mb/s, bij UPC is dat de helft.
Je hebt een punt dat ik beter onderzoek had moeten doen, ik zit op 2464 meter van de centrale (BBNed postcode check). Ik was helaas naief, waar ik nu een jaar aan vast zit :-).
Maar ik denk dat maar super weinig mensen de 20Mb/s halen en dan is het wel degelijk misleiding, maar helaas kan niet iedereen zelf zijn snelheid vaststellen vrees ik. Maar ik raad iedereen aan even te zoeken naar een snelheidstest.
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoeveel mensen de aangeboden snelheid halen.

firoec
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 dec 2008 22:35

Re: Online

Ongelezen bericht door firoec »

Overstappen van de ene provider naar de andere levert altijd problemen op,ik heb nog nergens gelezen dat het meteen perfect loopt.

oppie11
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 sep 2009 19:37

Re: Online

Ongelezen bericht door oppie11 »

Niemand zal via ADSL de maximale snelheid halen van een 20Mbit abonnement of je moet echt binnen 100m lijnlengte van de wijkcentrale wonen. Mensen die probleemloos overstappen melden zich doorgaans ook niet op fora, het is dus een niet erg betrouwbare graadmeter.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Online

Ongelezen bericht door SirPeter »

Tegenwoordig is er VDSL(2) dus 20 is makkelijk haalbaar bij ~1.5km van de centrale als die centrale aangepast is.

Helpdesk112
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:49

Re: Online

Ongelezen bericht door Helpdesk112 »

regenboogje schreef:Na deze persoonlijke ervaringen met de klantenservice van Online, zou ik Online NIET aanraden. De ADSL-abonnementen die ze aanbieden zijn relatief goedkoop vergeleken met andere internetproviders en de klantenservice is goed bereikbaar, maar let op, het is een 0900-nummer dus je telefoonkosten lopen snel op, en vooral bij Online, want ze zetten je voor ieder gegeven dat ze moeten 'verifiëren' lang in de wacht. Verder worden er extra kosten in rekening (bijv. lijnhuur) gebracht zonder dat dit eigenlijk hoeft te worden betaald bij zo'n abonnement
Wie neemt dit laatste stukje van serieus?

Ik als helpdeskmedewerkers bij een provider welke doet er niet aan toe vind dit echt nonsens. Waarom zouden WIJ of de helpdeskmedewerkers van Online u onnodig in de wacht houden?
Ik neem aan dat zij netals wij gewoon op hun beltijden etc. moeten letten.


Maargoed het is uw mening, u heeft 4 dagen zonder internet gezet.

En zoals ik vaak hoor aan de telefoon:
Gebruikt u uw particuliere aansluiting vast en zeker voor zakelijke doeleinde en daardoor 4000 euro schade heeft geleden die u wilt declareren + de belkosten naar Online toe en eventuele coulance regelingen gebruik wilt maken.

Hetgene wat u niet begrijpt is dat het KPN is aangestuurd om uw verbinding aan te sluiten in de hoofdverdeler en kabelverdeler zoals bij de meeste ADSL providers gebeurd. Dat zij hebben gefaald. En dat het 4 dagen heeft geduurd dat zij dit probleem hebben gevonden en opgelost.

Test-Piloot
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 nov 2010 21:44

Re: Online

Ongelezen bericht door Test-Piloot »

..........................Hetgene wat u niet begrijpt is dat het KPN is aangestuurd om uw verbinding aan te sluiten in de hoofdverdeler en kabelverdeler zoals bij de meeste ADSL providers gebeurd. Dat zij hebben gefaald. En dat het 4 dagen heeft geduurd dat zij dit probleem hebben gevonden en opgelost.[/quote]


@ Helpdesk112

Op de taalfouten na, briljant gesproken!

Gesloten