LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] knettergek van Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
het_kanon
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jun 2010 12:05

knettergek van Telfort

Ongelezen bericht door het_kanon »

Of zal ik maar meteen "helfort" zeggen? Nou ja. Waar het op neerkomt beste mensen, is dat ik vorig jaar binnen Telfort mijn mobiele telefoonabonnement heb verlengd. Daar zat een mooie aanbieding in, namelijk telefonie plus internet de eerste 12 maanden geen 20,- maar slechts 12,50 per maand. Ik kreeg dus 7,50 korting per maand, en daar krijg je Ome Kanon wel vrolijk mee dus hatsekidee en ik deed mee.

De eerste 12 maanden dus.

Echter kwam ik in maart, slechts 6 maanden na ingang van het abonnement, erachter dat Telfort niet langer 12,50 van mijn rekening afschreef conform contract, maar 20,-. Ze berekenden dus niet langer de korting van 7,50 per maand door. Nou ja ik denk "kan gebeuren", en het zonnetje scheen dus ik schreef op mijn allervriendelijkst een mailtje naar de customerservice van Telfort om een en ander recht te zetten. En waarempel, ik kreeg meteen een mailtje terug waarin stond dat alles de maand erna gecorrigeerd zou worden - zowel de korting als de verrekening van de 7,50. Ik was blij.

De maand erna keek ik weer op mijn facturenoverzicht. Hee, dat is vreemd. Nog steeds geen korting verrekend en weer onterecht 20,- afgeschreven in plaats van de overeengekomen 12,50. Toch maar weer mailen. Krijg ik als antwoord terug "u heeft een korting van 6 maanden". Ik weer terugmailen, "nee, ik heb een korting van 12 maanden, zie contract". Hierna kreeg ik de vraag of ik dan even een kopie van mijn contract kon opsturen naar een of ander postbusnummer. Yeah right, net alsof jullie niet ook dat contract hebben liggen? Zoek het dan zelf even na, grapjassen.

Afijn. Ik had goede zin dus ik stuurde Telfort het contract dat ik in mijn mailbox had gekregen van hen toen het contract in ging (pdf). Krijg ik na een week een mailtje terug dat ze het niet kunnen openen. Ja hallo, het contract komt van jullie zelf af en dan zouden jullie dat niet kunnen openen? Te leuk. Ik stuurde het dus nogmaals en hatsekidee, toen werd ineens per mail bevestigd dat ik inderdaad een korting van 12 maanden had, en geen 6. Je zou denken dat nu alles goed zou komen.

Niet dus. Telfort bleef 20,- per maand afschrijven. Ik mailde wederom, nu met iets striktere toon naar Telfort met sommatie tot nakoming en terugstorting danwel verrekening en jawel, nog diezelfde avond werd ik gebeld door een vriendelijke dame die er hoogstpersoonlijk voor ging zorgen dat alles in orde zou komen. Hetgeen mij later ook nog eens per mail bevestigd werd. Ik was ontroerd. Zou het dan toch nog goedkomen?

Ja, lauw loene. U raadt het al - wederom werd er 20 piek geincasseerd. Weer een mail van dat ik daar niet blij mee was en dat ik hen nog eenmaal de kans gaf om de zaken recht te zetten, of dat ik mij anders het recht voorbehield om hen in rechte te betrekken enz. Wederom werd mij van alles beloofd. Het zou allemaal goed komen, bedragen werden verrekend, contract werd aangepast, een dozijn excuses (geen 6? nee 12 excuses! ha!) enz.

En toen werd het deze maand en wat schetst mijn brekende klompen? Ga niet langs start en krijg geen korting van 7,50 maar betaal weer de volle mep. In de mail van gisteren heb ik dus gevraagd om het adres van hun juridische afdeling.

Na dit vrolijke en soms wat minder vrolijke relaas is mijn vraag: wat kan je nou tegen dergelijke amateursloebers doen? Welk pressiemiddel heb je tegen een telecomgigant? Eigenlijk zou ik langs wege van sector kanton een schadevergoeding willen van die lutsers van Telfort, maar op dit moment ben ik ook al tevreden met ontbinding van het contract. Telfort houdt zich immers niet aan de tenuitvoeringlegging daarvan en pleegt dus contractbreuk. In welk geval het mogelijk moet zijn om het contract te ontbinden en om hen met een hele dikke middelvinger uit te zwaaien.

What to do, what to do, what to do? Vragen, vragen. Help een arme Ome Kanon!

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: knettergek van Telfort

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

het_kanon schreef:Na dit vrolijke en soms wat minder vrolijke relaas is mijn vraag: wat kan je nou tegen dergelijke amateursloebers doen? Welk pressiemiddel heb je tegen een telecomgigant?
Factuur sturen voor alle tijd en moeite die je erin hebt moeten steken.
En als ze die na een paar aanmaningen -telkens opgehoogd met kosten- niet betalen, aanmelden bij het BKR.
Die binnenbocht nemen ze zelf ook, soms voor zeer luttele bedragen.
Kunnen ze mooi geen financiering meer krijgen. :mrgreen:

het_kanon
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jun 2010 12:05

Re: knettergek van Telfort

Ongelezen bericht door het_kanon »

Tis weer bijzonder schreef: Factuur sturen voor alle tijd en moeite die je erin hebt moeten steken.
En als ze die na een paar aanmaningen -telkens opgehoogd met kosten- niet betalen, aanmelden bij het BKR.
Die binnenbocht nemen ze zelf ook, soms voor zeer luttele bedragen.
Kunnen ze mooi geen financiering meer krijgen. :mrgreen:
Accepteert het BKR dat? Kan ik dat als particuliere sloeber zomaar doen?

Ik heb het idee dat je toch niets kunt doen tegen die lege lollies van Telfort (en dat weten ze ook, die natte riemen).

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: knettergek van Telfort

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Ach, het was een luchtig gekozen oplossing.
Je kunt als particulier bij mijn weten niet terecht bij het BKR.

De harde methode is:
Het geschil zo ver op laten lopen dat je voor een rechter moet verschijnen.
(Door bijv. telkens te storneren en zelf het juiste bedrag overmaken.)
Zoals ik al schreef moet je wel oppassen dat ze niet voor de weg via de rechter kiezen, maar je doodleuk aanmelden bij het BKR.
Ik zie die methode als een soort machtsmisbruik, waarbij er geen hoor en wederhoor mogelijk is.
Maar dit even terzijde.
Als je het geluk hebt voor de rechter te mogen verschijnen, gelijk een tegeneis indienen.
Maar ik geloof niet dat je je kop in die strop wil steken voor € 45.

Een klacht naar geschillencommissie, nadat je 'm eerst officieel hebt ingediend bij Telfort om tot een oplossing te komen, is m.i. toch iets veiliger.
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=tel
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 22 jun 2010 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.

het_kanon
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jun 2010 12:05

Re: knettergek van Telfort

Ongelezen bericht door het_kanon »

Kan ik niet gewoon zelf naar de rechter? Bewijs genoeg lijkt me...

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: knettergek van Telfort

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Als je geld en tijd teveel hebt en risico wil lopen, tuurlijk.
Maar de eerste vraag van de rechter zal zijn, 'heeft u zelf al via officiële weg tot een oplossing proberen te komen? En wat was daar het resultaat van?'

Goh, gezien je luchtige schrijfwijze had ik je nuchterder ingeschat, dan voor 45 euro te willen gaan rechten. :wink:
Vergeet de emoties even en pak het verder puur zakelijk aan.
De handleiding daarvoor heb je van mij al gekregen.
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 22 jun 2010 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.

het_kanon
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jun 2010 12:05

Re: knettergek van Telfort

Ongelezen bericht door het_kanon »

Ik ben nooit nuchter :mrgreen:

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: knettergek van Telfort

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Daar drinken we er één op. :lol:
Tis weer bijzonder.

Ravx
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 mei 2010 15:15

Re: knettergek van Telfort

Ongelezen bericht door Ravx »

Dien een klacht in bij Telfort en sommeer ze de kosten per ommegaande te vergoeden. Danwel een passende oplossing te verzinnen.

Zo niet de kosten overdragen aan een incassobureau, allicht betalen ze deze wel ..

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: knettergek van Telfort

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het enige correcte antwoord is: span een geschil aan tegen Kwelfort bij de Geschillencommissie SGC, http://www.sgc.nl

Vergeet daarbij niet een schadevergoeding te vorderen (bijvoorbeeld 100 euro) voor de kostbare tijd die Telfrot je nodeloos in dit verhaal heeft laten steken. Succes gegarandeerd! Voor jou geheel kosteloos! Houd je poot stijf wanneer Helfort je een schikking aanbiedt en blijf in dat gevalbij je eis tot schadevergoeding (plus SGC-kosten geschil die door SGC niet worden terugbetaald als het geschil wegens schikking niet in behandeling wordt genomen). Je kan je eigen bovenstaande verhaal simpelweg kopiëren en plakken in het online geschillenformulier. Zo ben je binnen 5 minuutjes helemaal klaar. En wie wil er nou niet 100 euro verdienen in 5 minuten?

Gebruik de zoekfunctie van dit forum even voor meer uitleg. Ik heb het namelijk al zo vaak op dit forum uitgelegd en het is zo jammer om telkens in herhaling te moeten vervallen. Succes!

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: knettergek van Telfort

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Bob Schurkjens schreef:Het enige correcte antwoord is: span een geschil aan tegen Kwelfort bij de Geschillencommissie SGC, http://www.sgc.nl
Dat ben ik niet met je eens.
Je moet er eerst zelf met Telfort uit zien te komen, d.m.v. een officiële klacht aan Telfort, en dan pas kan je de commissie inschakelen.
Informatie Telecommunicatie

Altijd eerst zelf proberen, let daarbij op de termijnen

Als u het geschil aan de Commissie wilt voorleggen, moet u altijd - zo snel mogelijk - eerst zelf proberen met het telecombedrijf tot een oplossing te komen. In de leveringsvoorwaarden van het bedrijf staan de termijnen genoemd waarbinnen u de klacht bij het bedrijf moet melden. Helpt een eerste telefoontje niet, stuur dan een brief met uw klacht.

Wordt de klacht niet opgelost, dan moet u het geschil aan de Commissie voorleggen binnen 30 dagen na ontvangst van de schriftelijke reactie van het telecombedrijf, dan wel binnen 30 dagen na het verstrijken van de datum waarop het telecombedrijf aangegeven heeft te zullen reageren.

Als u de genoemde termijn(en) heeft overschreden, kan de Commissie - wanneer de ondernemer daarom verzoekt - besluiten geen inhoudelijke uitspraak over uw klacht te doen. De Commissie zal op dat verzoek niet ingaan, als zij van mening is dat het niet naleven van de termijn(en) u niet te verwijten is.
In de gevallen dat de Commissie geen inhoudelijke uitspraak kan doen, ontvangt u het klachtengeld - minus een bedrag van € 25,- - terug. U kunt het geschil dan nog wel aan de gewone rechter voorleggen.


Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: knettergek van Telfort

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Me dunkt: topicstarter is al sinds maart jl. bezig om dit met Telfort op te lossen. Hij kan dus onmiddellijk een geschil aanspannen!

Daarnaast is deze weg de enige weg die telt: namelijk Telfort in de portemonnee pakken. Het enige waar dit bedrijf naar luistert.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: knettergek van Telfort

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Bob Schurkjens schreef: Daarnaast is deze weg de enige weg die telt: namelijk Telfort in de portemonnee pakken. Het enige waar dit bedrijf naar luistert.
Telfort (KPN) zal zwaar onder de indruk zijn van zoveel daadkracht.

Je wil wel iedereen 100 euro laten vangen, maar niet de aangegeven weg laten bewandelen?
Ik denk dat je volgelingen het deksel wel eens op de neus kunnen krijgen, want 9 van 10 klagers weten nog niet eens precies te vertellen op welke datum, op welk tijdstip en met wie ze gesproken hebben.
Laat staan dat ze daar bewijs van kunnen overleggen.
Of moet de commissie dan maar op de eventuele aantekeningen van de tegenpartij vertrouwen, die dan plotseling ontbreken? :roll:

Ik begrijp je houding van aanpakken die lui, zo ben ik zelf ook wel een beetje, maar je moet m.i. daardoor de juridisch technische kant niet uit het oog verliezen.
Anders kan je er beter maar helemaal niet aan beginnen.
Scheelt een hoop tijd, verspild geld en opwinding.

Netjes eerst een schriftelijke en officiële klacht (met een redelijk gestelde termijn) naar het bedrijf sturen, blijft daarom mijn advies.
Althans, als men een basis wil leggen voor een succesvolle actie.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: knettergek van Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@het_kanon

Graag zoek ik voor u uit wat er aan de hand is. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens en het 06-nummer van Telfort aan mij kenbaar maken.

Daphne

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: knettergek van Telfort

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ah, daar is de afdeling damage control van Telfort eindelijk.

Tis weer bijzonder: Hoeveel ervaring heb je met het indienen van geschillen bij de Geschillencommissie? Ik voeg graag toe aan mijn voorgaande opmerkingen dat ik in elk geval uit ervaring spreek. Het eerst indienen van een officiële schriftelijke klacht zoals jij betoogt alvorens een geschil aan te spannen is volstrekt overbodig en wordt niet als voorwaarde door SGC gesteld. Ik vraag me dan ook af waar je dat op baseert. Emailwisseling is voldoende voor schriftelijk bewijs.

Daarnaast: Telfort is al meerdere malen door Tros Radar op het matje geroepen in de uitzending. Verder dan vrome beloftes om het allemaal beter te gaan komen ze niet.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: knettergek van Telfort

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Bob Schurkjens schreef: Tis weer bijzonder: Hoeveel ervaring heb je met het indienen van geschillen bij de Geschillencommissie?
Geen, goed he? :wink:
Als jij uit ervaring weet dat SGC ook mailtjes accepteert is het mij ook best.
Bij teruglezing schrijft TS dat ie er zelfs reacties op heeft mogen ontvangen.
Dat gegeven is ook niet onbelangrijk.
Ik was misschien een beetje teveel in algemene zin bezig in dit geval. :oops:
Want helemaal met lege handen komen bij de commissie gaat denk ik erg slecht bevallen.

marten55
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2013 10:35

Re: knettergek van Telfort

Ongelezen bericht door marten55 »

Je wordt er niet alleen knetter gek van, maart je wordt ook nog eens als leugenaar bestembelt.
Zelf kreeg ik op 8 april een smsje dat er een openstaande factuur was van € 28.57 (twee facturen bij elkaar), terwijl er een reeds was betaald. Oeps, Foutje van Telfort want die hadden het bedrag van € 16,60 bij telfort alles in een beparkeerd. Hioerover heb ik 8 aopril telefonisch contact gehad met Telfort en is het bedrag van € 16,60 van de ene factuur (€ 28,57 in mindering gedracht. Voor de openstaande factuur van € 12,99 heb ik uitstel gevraagt tot 24 april, daar ik dan weer mijn inkomen ontvang. Dat is door Telfort goed bevonden en ook per sms bevestigd. Vandaag, 16 april gaat Telfort echter over tot afsluiting van mijn mobieletelefoon zodat ik mijn werkzaamheden niet kan uitvoeren en hierdoor schade leidt. Dayt heb ik aan de bewusdte dame vertelt. Telfort is bereid mij morgen weer aan te sluiten, daar voor het beddrag van € 12,99 geen uitstel is aangevraagd. Op mijn vraag hoe het dan kan dat ik een smsje heb ontvangen van Telfort dat deze uitstel is verleent, verteld deze dame mij dat het niet mogelijk is dat ik een smsje heb ontvangen m.b.t. uitstel, daar deze immers niet is aangevraagt. Het ontbreek nog dat men zegt dat ik een leugenaar ben. Ik vraag aan Telfort om mij direct weer aan te sluiten en mij schade loos te stellen over de periode die ik niet mobiel bereikbaar ben. Doet Telfort dat niet, zal ik zeker overwegen om een schade Staatprocedure tegen Telfort aan te spannen.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: knettergek van Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@marten55,

Mijn oprechte excuses voor het ervaren ongemak, ik kan mij goed voorstellen dat dit vervelend is. Graag ben ik jou hierbij van dienst. Kun je in een privébericht jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en e-mailadres aan mij kenbaar maken? Na ontvangst van jouw gegevens, ga ik gelijk voor je aan de slag.

Laïla

Gesloten