LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overlijden maar voorbetaalde abokosten niet terugkrijgen!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
patduykers

Overlijden maar voorbetaalde abokosten niet terugkrijgen!

Ongelezen bericht door patduykers »

Hallo allemaal,

mijn vader is ruim een week geleden overleden en dus zijn we bezig met allerlei zaken te regelen. Zo ook zijn gsmabonnement wat bij simpel.nl loopt.
Het abo zou nog tot oktober 2011 lopen, maar de abokosten moesten wel vooraf betaald worden. (Het gaat maar om een abo van 5 euro per maand, maar toch..)

Gisteren gebeld met simpel: Ik kan het abo niet op bijv. mijn naam laten schrijven, daar doen ze niet aan. Wel kan ik het abo stopzetten, even een kopie van de overlijdensacte meesturen dan. Ok, prima. Mailtje gestuurd met gegevens in e.d.
Naderhand kwam ik er pas achter dat de abokosten vooraf betaald waren. Mailtje achteraan gestuurd, dat we graag restitutie hadden van de overige maanden. Geen reactie.

Vandaag toch maar weer naar simpel gebeld. Zelfde vragen gesteld. "Onee mevrouw, geen mails ontvangen. Ja mevrouw, u moet het abo stopzetten, u kunt het niet overnemen. U moet het stopzetten, want we kunnen geen contract hebben met een overleden persoon. Helaas doen we niet aan geldteruggave."

Nou prima, dan bel ik de minuten wel gewoon zelf op totdat het contract afloopt.
"nee mevrouw, dat kan niet, er kan geen abo lopen op naam van een overleden persoon".
Ik zeg: ja maar jullie weten toch helemaal niet dat hij overleden is? Mijn mails hebben jullie klaarblijkelijk niet ontvangen en jullie kunnen pas iets doen als ik een aanvraag met overlijdenakte SCHRIFTELIJK indien om het stop te zetten, dat zeg je net zelf.

"zo werkt het niet mevrouw"

nee maar het werkt toch zeker ook niet zo om de abo kosten te houden!!!
Hoe dan ook je bent je geld kwijt.

Hoe sta ik hier nou in mijn recht???
Had ik niet gebeld uit fatsoen, hadden ze niks geweten, had ik die minuten misschien nog kunnen opbellen.

Hebben we recht op restitutie of niet?

seagoing racer2

Re: Overlijden maar voorbetaalde abokosten niet terugkrijgen!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Hoe sta ik hier nou in mijn recht???
Had ik niet gebeld uit fatsoen, hadden ze niks geweten, had ik die minuten misschien nog kunnen opbellen.
Hebben we recht op restitutie of niet?
Het toch niet de schuld van de GSM-aanbieder dat je vader overleden is, waarom zullen ze dan wel de kosten hiervoor moeten dragen ?

Overigens, dat je je een week na het overlijden van je vader over dit soort peanuts zorgen maakt. :roll:

patduykers

Blijkbaar heb je nog nooit in zo'n situatie gezeten, anders zou je wel weten wat er allemaal op je afkomt in de eerste dagen/weken na een overlijden.

Graag dus alleen serieuze reacties gebaseerd op het onderwerp.

Andere mensen enig idee?

Tassadar

Ongelezen bericht door Tassadar »

Allereerst gecondoleerd met het overlijden van uw vader...

Volgens mij heeft u als erfgenamen gewoon recht op terugbetaling van de niet gebruikte maanden. Het contract is opgezegd vanwege overlijden. Dat het abonnementsgeld vooruit betaald is, betekent niet dat Simpel het recht heeft dit geld te houden. (Dit staat nog los van het feit dat ik de houding van Simpel hier schandalig vind.)

Ik zou wel aangetekend opzeggen, want dan heb je bewijs als je uiteindelijk een zaak bij de Geschillencommissie voorlegt.

seagoing racer2

Het gaat over maximaal 75 euro abonnementskosten.... :roll
Laatst gewijzigd door seagoing racer2 op 23 jun 2010 13:22, 2 keer totaal gewijzigd.

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

seagoing racer2 schreef: Het toch niet de schuld van de GSM-aanbieder dat je vader overleden is, waarom zullen ze dan wel de kosten hiervoor moeten dragen ?
Da's wel de zaak omkeren natuurlijk.
De overledene heeft vooruitbetaald voor een dienst die nog niet is afgenomen. Nu de dienst niet kan worden afgenomen én niet kan worden overgedragen op een andere persoon, lijkt het me niet meer dan redelijk dan ook de betaling te restitueren.

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

seagoing racer2 schreef:Het gaat over 75 euro abonnementskosten.... :roll
Nee, het gaat om het principe.

seagoing racer2

Precies, Vader overleden, Binnen een week tijd ruzie maken over een telefoon abonnementje.

Ps. is die beste man inmiddels dan wel al begraven of gecremeerd?

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

seagoing racer2 schreef:
Precies, Vader overleden, Binnen een week tijd ruzie maken over een telefoon abonnementje.

Ps. is die beste man inmiddels dan wel al begraven of gecremeerd?
*****.. doe ff niet zo triest en beantwoord gewoon een vraag. Dit soort dingen moeten gewoon geregeld worden, ga nou niet meteen sentimenteel doen dat je de eerste week niks anders zou mogen doen. Na een paar dagen moet je de draad gewoon weer oppakken en dan is alles zo snel mogelijk regelen niet meer dan logisch.

Heb je al een aparte klacht ingediend bij simpel? over het algemeen worden deze beantwoord door iemand met meer bevoegheid dan een simpel callcentermedewerkertje

patduykers

Inderdaad, het gaat hier inderdaad om het principe, blij dat er mensen zijn die dit wel begrijpen ;)

(@seagoing racer2 : leer eerst eens optellen/aftrekken en kom dan terug met nuttige antwoorden aub)

Maar nee, nog geen officiele klacht ingediend, wil ik even mee wachten. Ik ben nu benieuwd wat ze gaan doen als ik schriftelijk niks meld....de simpelmedewerker zei zelf: zonder dat kunnen ze niks. Jammer dat het op zo'n manier moet, maar ik wil gewoon mijn recht weten.

Nog andere opties?

atesli

Ongelezen bericht door atesli »

Gecondoleerd.

Begrijp niet dat je je hier zo druk over maakt.
Ik zou wel wat anders aan mijn hoofd hebben.

Denk dat je je nog erg druk kan maken komende tijd.
Je krijgt nog met zoveel instanties en bedrijven te maken.

Veel sterkte verder.

ATESLI

Tis weer bijzonder

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

patduykers schreef:Nog andere opties?
Ja, je verlies slikken en nooit meer zaken doen met zulke plurken.

Ik weet uit eigen ervaring dat ingeval van overlijden er geen enkel bedrijf (en zelfs o.a. de gemeente) vervelend heeft gedaan over vooraf of teveel afgedragen geld.
Schrale troost misschien, maar een soepele afwikkeling is in zo'n geval overal wél gebruikelijk, mocht je daar aan gaan twijfelen.
Echter, banken kunnen nog wel eens erg op hun strepen gaan staan, daarom: wacht enige tijd alvorens ze te informeren.
In theorie misschien niet zo netjes, maar in de praktijk scheelt het vaak een hoop ergernis, nodeloos oponthoud en in sommige gevallen een hoop weggegooid geld.
Zie o.a.: http://www.plusonline.nl/mensenenmening ... onderzocht
en
http://www.geldenrecht.nl/artikel/2008- ... ij-de-bank

Tis weer bijzonder

seagoing racer2 schreef:Het gaat over 75 euro abonnementskosten.... :roll
Nou, als ik 'zo werkt het' lees kan het wel eens om minder gaan.
De vooruitbetaling was 75 euro en daar gaat sowieso altijd bij de start 15 euro administratiekosten vanaf.
En een 5 euro abo. gaat dan 2,50 euro p/mnd. kosten.
Stel, hij is in okt. 2009 aan een 2-jarig contract begonnen tot aan deze maand = 9 maanden x 2,50 = totaal 22,50.
€ 75 inleg, min € 15 adm.kst, min € 22,50 abo = € 37,50 aan voorschot nog over.

Ja seagoing racer2, leer eerst eens optellen/aftrekken en kom dan terug met nuttige antwoorden aub. :lol:

kaarsje69

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Als een dierbare overlijd, wil je overal mee bezig zijn, behalve met het overlijden van!
Je moet zoveel regelen en dat is soms een welkome afwisseling van de pijn, het verdriet!

Ts, laat het over je heen komen en bezinken verwerk het, ga daarna maar weer in gevecht.

Sterkte!

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Overeenkomsten lopen in principe door na het overlijden van iemand. Dus de verkoper zou het abonnement kunnen laten doorlopen tot 2011. Wat niet kan is dat de verkoper niet hoeft te leveren, maar de klant wel moet betalen. Gezien de lastige omgang zou ik zeggen stuur een aangetekende brief, waarin je aangeeft dat je de overeenkomst opzegt per oktober 2011. Geef verder aan dat jouw standpunt is dat je de bel minuten geerft hebt en dat ze een wanprestatie leveren als ze jou verhinderen om hier gebruik van te maken. Bewaar een kopie van de brief samen met het bewijs van ontvangst.

Tis weer bijzonder

alfatrion schreef: stuur een aangetekende brief
En toen ging het m.i. nog maar om zo'n 3 tientjes.
Tsja, principes mogen vaak wat kosten.

Dat (bijtijds) opzeggen is trouwens een goed idee.
Anders verschijnt er rondom oktober 2011 misschien een topic over een automatische verlenging ofzo.
2.2. De Overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd. De duur van de Overeenkomst varieert per aangeboden Dienst. Voor zover geen andere duur is bepaald voor de Dienst geldt een duur van 2 (twee) jaar. De Overeenkomst wordt na ommekomst van de overeengekomen termijn stilzwijgend telkens met één (1) maand verlengd.

2.3. De Klant kan de Overeenkomst opzeggen tegen het einde van de looptijd met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand. Opzegging dient schriftelijk plaats te vinden en wordt pas geëffectueerd als de Klant alle uit onderliggende Overeenkomst voortkomende financiële verplichtingen heeft voldaan.

seagoing racer2

patduykers
De gebruiker is inactief
Reden: Profieldetails gewijzigd
Inderdaad, het principe is inmidels verdwenen.
Hopelijk probeert TS weer de hoofdlijnen in het leven op te pakken

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

seagoing racer2 ik moet zeggen dat ik je zeeeeeer meelevend vind :evil:

puck15

Ongelezen bericht door puck15 »

Janneke52 schreef:seagoing racer2 ik moet zeggen dat ik je zeeeeeer meelevend vind :evil:
ik ook voor 37,50 :lol:

Tis weer bijzonder

Janneke52 schreef:seagoing racer2 ik moet zeggen dat ik je zeeeeeer meelevend vind :evil:
Misschien is Seagoing socialer geweest dan menigeen doet vermoeden.
Seagoing heeft m.i. de realiteit van alledag en de nuchterheid weer onder ogen gebracht.
TS heeft dat waarschijnlijk ook ingezien en is -denk ik- uit een soort schaamte vertrokken.
En als het uit boosheid was, komt het besef later wel weer.
M.i. eerder dan aai, aai of er uiteindelijk professionele hulp voor in te moeten roepen.

Ach, het is soms best veel wat er op je afkomt als je een dierbare verliest.
Maar om dan maar (onredelijk) boos op de rest van de wereld te worden en te blijven helpt ook niet echt mee aan de verwerking.

Zachte heelmeesters maken vaak stinkende wonden.
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 23 jun 2010 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten