LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Albert Heijn let op de kleintjes, maar niet heus

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
andre993
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2010 08:21

Albert Heijn let op de kleintjes, maar niet heus

Ongelezen bericht door andre993 »

Wie kan zich die reclame van Albert Heijn nog herinneren waarbij de grootgrutter beweerde op de kleintjes te letten en klanten met een golfkarretje door de winkel reden langs de "kleine prijsjes"? Inmiddels heeft de inflatie (?) keihard toegeslagen, want bijv. de mini afbakbroodjes zijn in prijs bijna verdubbeld van EUR0.17 naar EUR0.32! Inflatie is er volgens dhr Wellink van DNB niet echt geweest, dus ik neem aan dat Albert Heijn dit lekker zelf in zijn zak steekt.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Albert Heijn let op de kleintjes, maar niet heus

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

*zucht*
Wie kan zich die reclame van Albert Heijn nog herinneren waarbij de grootgrutter beweerde op de kleintjes te letten en klanten met een golfkarretje door de winkel reden langs de "kleine prijsjes"?
da's 3 jaar geleden.
Inmiddels heeft de inflatie (?) keihard toegeslagen, want bijv. de mini afbakbroodjes zijn in prijs bijna verdubbeld van EUR0.17 naar EUR0.32!
Jaa.. Want alle prijsverhogingen komen door inflatie. :roll: Er wordt bij de bezinepompen dagelijks ook wat af geïn-en gedeflateerd.
Inflatie is er volgens dhr Wellink van DNB niet echt geweest, dus ik neem aan dat Albert Heijn dit lekker zelf in zijn zak steekt.
SCHANDE!!!! Een commercieël bedrijf probeert winst te maken!!!

Ben je het niet eens met de prijs van maar liefst 32ct dan koop je het toch gewoon niet. Dat je je hier werkelijk druk genoeg om maakt om dat hier te melden.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Albert Heijn let op de kleintjes, maar niet heus

Ongelezen bericht door plumber »

Is natuurlijk ge *** van dan koop je het maar niet.
is gewoon een prijsverhoging van bijna 100%.
En het gaat natuurlijk niet alleen om dit art.maar om meerdere.
Moet eens realistisch zijn en topics in zijn geheel te begrijpen
en niet alleen lezen wat je wilt.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Albert Heijn let op de kleintjes, maar niet heus

Ongelezen bericht door tennis »

Ik hoor al jaren, dat AH de prijzen steeds opnieuw heeft verlaagt.
Wat goed voor de consument!
Als de prijzen, welke nu in de winkel nog steeds winst opleveren, dan zeg ik, dat het bedrijf de consument jaren teveel heeft laten betalen.
Dus, wij met ons allen, zijn toch behoorlijk beet genomen! :mrgreen:

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Albert Heijn let op de kleintjes, maar niet heus

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Ik hoor al jaren, dat AH de prijzen steeds opnieuw heeft verlaagt.
Gewoon nog even wachten dan is alles straks voor niks... :mrgreen:

IsavdLinden
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2010 20:26

Re: Albert Heijn let op de kleintjes, maar niet heus

Ongelezen bericht door IsavdLinden »

Een paar jaar geleden gingen de prijzen massaal omláág, waarom lees ik daar niets van??

witte angora
Berichten: 32021
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Albert Heijn let op de kleintjes, maar niet heus

Ongelezen bericht door witte angora »

IsavdLinden schreef:Een paar jaar geleden gingen de prijzen massaal omláág, waarom lees ik daar niets van??
Ik lees niks anders in al die reclamefolders, ik weet niet in welke wereld jij leeft?

Jérémy Dellière
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 jul 2010 00:34
Locatie: Unsere liebe Frau im Walde-Sankt Felix

Re: Albert Heijn let op de kleintjes, maar niet heus

Ongelezen bericht door Jérémy Dellière »

De kosten van reclame in de pauze van het WK bedragen 3000 euro per seconde.
AH heeft tijdens iedere oranje wedstrijd een minutenlange reclame met Guus Meeuwis (die komt uiteraard ook niet gratis opdraven)

Daarom zijn de afbakbroodjes duurder geworden.

witte angora
Berichten: 32021
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Albert Heijn let op de kleintjes, maar niet heus

Ongelezen bericht door witte angora »

Die reclamekosten moeten dus door de kleintjes betaald worden.

Bob-Henk
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jun 2010 14:15

Re: Albert Heijn let op de kleintjes, maar niet heus

Ongelezen bericht door Bob-Henk »

Het blijft natuurlijk altijd een flinke strijd om de klanten. Ik kan me goed indenken dat een groot deel van het budget opgaat aan het werven van nieuwe klanten en vergroten van aandeel.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Albert Heijn let op de kleintjes, maar niet heus

Ongelezen bericht door dhc »

Nooit gehoord van gestegen grondstofprijzen?
Overal is de prijs van brood- en broodvervangers gestegen.....Zels bij de Aldi en de Lidl...
Groot probleem dus! Maar niet heus!
Zinloos geneuzel van mensen die niets van de detailhandel snappen.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Albert Heijn let op de kleintjes, maar niet heus

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Nooit gehoord van gestegen grondstofprijzen?
Overal is de prijs van brood- en broodvervangers gestegen.....Zels bij de Aldi en de Lidl...
Groot probleem dus! Maar niet heus!
Zinloos geneuzel van mensen die niets van de detailhandel snappen.
Was het maar zo simpel dat de verkoopprijs gewoon rechtsttreeks in verband stond met de kosten van de grondstoffen en productie.

Zeker bij deze grootgrutters spelen ook andere motieven een rol. De prijzen worden voornamelijk bepaald door de onderlinge concurrentie. Verflauwd die wat dan gaan de prijzen onaangekondigd snel omhoog.

Komt er weer meer concurrentie dan wordt met veel tamtam een prijzenslag aangekondigd.

Uiteindelijk schiet je er als consument maar bitter weinig mee op, tenzij je alleen op de aanbiedingen af gaat en van supermarkt naar supermarkt fietst..

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Albert Heijn let op de kleintjes, maar niet heus

Ongelezen bericht door dhc »

Tja, zou zomaar kunnen.....Ben zelf jaren werkzaam geweest in de branche en wat is er nu makkelijker om gestegen grondstofprijzen de schuld te geven. Banken doen hetzelfde, oliemaatschapppijen ook! So..what's new?

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Albert Heijn let op de kleintjes, maar niet heus

Ongelezen bericht door testcase »

andre993 zei:
want bijv. de mini afbakbroodjes zijn in prijs bijna verdubbeld van EUR0.17 naar EUR0.32!
Ik ben blij dat iemand dit grootste schandaal sinds de 2e wereldoorlog aan de kaak stelt.

De kleine man wordt in de hoek gedrongen. Want wat is die tenslotte zonder de afbakbroodjes van 17 cent.

Dat we de afgelopen jaren een prijzen oorlog hebben meegemaakt waardoor onze boodschappen aanzienlijk geokoper zijn geworden doet daar niets aan af.

Ik zeg actie voeren voeren de Albert Heijn: "Albert Heijn bakt de broodjes bruin"

Ik vraag me alleen wel af hoe AH dat doet. Als ik zelf broodjes maak met meel en zo is dat duuder dan 32 cent. rara hoe kan dat?

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Albert Heijn let op de kleintjes, maar niet heus

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Als ik zelf broodjes maak met meel en zo is dat duuder dan 32 cent. rara hoe kan dat?
Wie zegt dat AH alleen meel gebruikt, misschien voegen ze aan het meel wel gemalen botten toe .... :mrgreen:

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Albert Heijn let op de kleintjes, maar niet heus

Ongelezen bericht door dhc »

En gras en Spanjaarden!
Prettige wedstrijd!

stofzuigertje

Re: Albert Heijn let op de kleintjes, maar niet heus

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De afbak broodjes van Aldi en Lidl zijn ook zo gestegen dus ik denk dat de fabriek dit verhoogde aan einde vaste prijs periode...
Deze 6 in zak (2 stuks grote passen niet in magnetron en blijven regelmatig liggen) waren populair en de verkoop is nu flink ingezakt.

Ook elders in Europa (Duitsland en België) zijn deze ook duurder geworden en ook andere winkels dus AH is niet de enige die deze afbakbroodjes duurder maakte.

Dus onderzoek eerst voor je gaat klagen over extreme verhogingen!

Verder is enkele jaren terug de zonnebloem olie ook 2x duurder geworden omdat contracten afliepen en we deze ook in Milieu vriendelijke Dieselolie willen doen.
Dus als de vraag steeg wegens misbruik in oude Diesels en mengen aan de pompen krijg je deze extreme verhogingen want zomaar meer Zonnebloem olie maken gaat niet.

Simpeltoch
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 mar 2010 23:22

Re: Albert Heijn let op de kleintjes, maar niet heus

Ongelezen bericht door Simpeltoch »

Er is hier al meerdere malen gezegd dat de prijzen de afgelopen jaren flink zijn gedaald ivm de prijzenoorlog, bla, bla, bla...

Wat ik nou niet begrijp is dat ketens zoals Albert Heijn in de tijd continu adverteerden:

Nu bij Albert Heijn, de prijzen van 100 producten blijvend in prijs verlaagd.

Hoe zit dat nu met dat blijvend verlagen van de prijzen? Want volgens is er van die 100 producten geen één meer verkrijgbaar voor die blijvend verlaagde prijs... Dat noem ik nou misleiding van de consument!

Thundercracker
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 mar 2010 23:13

Re: Albert Heijn let op de kleintjes, maar niet heus

Ongelezen bericht door Thundercracker »

Blijkbaar ben je erg Simpel en snap je het Toch niet zo ...

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Albert Heijn let op de kleintjes, maar niet heus

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="Thundercracker"]Blijkbaar ben je erg Simpel en snap je het Toch niet zo ...[/quote]

Volgens mij ben jij nog simpeller en snap je
het zelf ook niet.
Hij of zij stelt gewoon een vraag en leg het dan uit
inplaats van op zijn naam te zinspelen.

Gesloten