LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ING pasje werkt alleen met plastic zakje erover!
ING pasje werkt alleen met plastic zakje erover!
Sinds een aantal weken heb ik problemen met mijn ING pas bij het pinnen in diverse winkels. Heb een nieuwe pas ontvangen als nieuwe klant.
Jumbo heeft mij geadviseerd om het pasje in een plastic zakje te stoppen en dan te pinnen en waarempel het werkt.
Maar ING weigert dit te erkennen. Ik kan wel een nieuw pasje aanvragen en moet daar dan 7,50 euro voor betalen.
Omdat ING een ondeugdelijke pas aan mij ter beschikking stelt waarmee niet op een gebruikelijke manier betalingen kunnen worden verricht moet ik nogmaals betalen om een ander pasje te krijgen, uiteraard zonder garantie dat het thans wel werkt. Een ding is zeker: ik moet wel betalen.
Omdat ik begrepen heb dat er meerdere ING klanten zijn met dit probleem wil ik dit via dit forum aan u voorleggen. Wie heeft er soortgelijke problemen met de INGbank?
Jumbo heeft mij geadviseerd om het pasje in een plastic zakje te stoppen en dan te pinnen en waarempel het werkt.
Maar ING weigert dit te erkennen. Ik kan wel een nieuw pasje aanvragen en moet daar dan 7,50 euro voor betalen.
Omdat ING een ondeugdelijke pas aan mij ter beschikking stelt waarmee niet op een gebruikelijke manier betalingen kunnen worden verricht moet ik nogmaals betalen om een ander pasje te krijgen, uiteraard zonder garantie dat het thans wel werkt. Een ding is zeker: ik moet wel betalen.
Omdat ik begrepen heb dat er meerdere ING klanten zijn met dit probleem wil ik dit via dit forum aan u voorleggen. Wie heeft er soortgelijke problemen met de INGbank?
Re: ING pasje werkt alleen met plastic zakje erover!
Ik had voorheen problemen bij AH supermarkten en NS automaten.
Bij overige winkels zoals Bas van der heijden waren nooit problemen.
De NS heeft hier meerdere klachten over gehad en volgens mij hebben ze de automaten aangepast. laatste 4 maanden geen problemen meer.
Gr
ATESLI
Bij overige winkels zoals Bas van der heijden waren nooit problemen.
De NS heeft hier meerdere klachten over gehad en volgens mij hebben ze de automaten aangepast. laatste 4 maanden geen problemen meer.
Gr
ATESLI
Wat een goede tip. Maakt het nog uit wat voor plastic zakje het is? Moet het van een bepaalde winkel zijn of is een willekeurig boterhamzakje van een één van de goedkopere winkelketens ook goed?Jumbo heeft mij geadviseerd om het pasje in een plastic zakje te stoppen en dan te pinnen en waarempel het werkt.
Ik heb soortgelijke oprobelemen met mijn ing pas. Als ik aangeef met een betaalpas te willen betalen bij een NS kaartautomaat doet hij het steevast niet ; meestal wel als ik aangeef dat het een Maestro-card is (misschien een tip). Bij de supermarkt moet ik hem ook minstens 6 keer door de betaalautomaat halen, voordat hij wordt gelezen. Het is een bekend probleem bij de supermarkt, heel veel mensen met een ing pas hebben er last van, zeggen ze. Bij benzinestation werkt hij echter zonder problemen. Het is dus onvoorspelbaar.
Ing laat de klant hier (voor de zoveelste keer) in de kou staan, en opdraaien voor de kosten van fouten, zie zij zelf hebben gemaakt.
Gelukkig heb ik ook nog een bankpasje van een andere bank....
Ing laat de klant hier (voor de zoveelste keer) in de kou staan, en opdraaien voor de kosten van fouten, zie zij zelf hebben gemaakt.
Gelukkig heb ik ook nog een bankpasje van een andere bank....
-
Inderdaad absurd dat ING de passen niet gratis vervangt. Tijdelijk kun je een pas aanvragen voor 5 euro via: http://www.ing.nl/particulier/betalen/p ... index.aspx
Volgens sommigen in onderstaand draadje werkt plakband ook voor beschadigde passen:
http://popsci.typepad.com/how20blog/200 ... or-th.html
Volgens sommigen in onderstaand draadje werkt plakband ook voor beschadigde passen:
http://popsci.typepad.com/how20blog/200 ... or-th.html
-
Had dit probleem ook wel vaker met de pas van de ING gehad maar op veel plaatsen kun je door middel van de chip die in de pas zit ook pinnen en hoef ik niet meer de magneetstrip te gebruiken
Ze zeggen ook nog eens dat dit veiliger is
Ze zeggen ook nog eens dat dit veiliger is
Je moet niet bij de bank zijn maar bij de leverancier van die betaalautomaten die hebben momenteel erg slechte paslezers in hun apparaten in de nieuwere versies.
Klopt Heb dat bij een winkel ook .Eerst met Argenta ,daarna met DSB en nu met ING .Die kaartlezer is dus gewoon waardeloos .
www.triodos.nl kost maar €15,- per jaar en werkte wel goed.
www.asn.nl en die kost €18,- per jaar (€1,50 per maand) maar geeft 1% rente over positief saldo dus bij teveel geld zelfs gratis of winstgevend en die werken ook prima overal.
Net als vroeger de Postbank is ING de meest storingsgevoelige maar nu komt ABN AMRO ook vaak met het niet kunnen pinnen in winkels, automaten voor contant werken wel altijd.
Dus ga weg bij de grote 5 met dure en matige service en kijk eens naar deze 2 kleinere met goede service en lagere kosten.
Alleen 1x per maand je online rekening bekijken want afschriften sturen ze niet meer!
Beide bovengenoemde groeien hard dus mede dankzij de slechte service en vele problemen, hartelijk dank dus!
www.asn.nl en die kost €18,- per jaar (€1,50 per maand) maar geeft 1% rente over positief saldo dus bij teveel geld zelfs gratis of winstgevend en die werken ook prima overal.
Net als vroeger de Postbank is ING de meest storingsgevoelige maar nu komt ABN AMRO ook vaak met het niet kunnen pinnen in winkels, automaten voor contant werken wel altijd.
Dus ga weg bij de grote 5 met dure en matige service en kijk eens naar deze 2 kleinere met goede service en lagere kosten.
Alleen 1x per maand je online rekening bekijken want afschriften sturen ze niet meer!
Beide bovengenoemde groeien hard dus mede dankzij de slechte service en vele problemen, hartelijk dank dus!
De ING is nog steeds de goedkoopste met hun passen .
Voor de basispas €.3,45 per kwartaal dus €13,80 per jaar .
En voor € 18 een pas betalen voor 1 % rente dat zet ik wel op de Leaseplanbank .
Maar de kosten voor een bankpas zijn zoal belachelijk maar niemand geeft ze meer gratis .
Heb overigens nergens anders last van storing en daar ging dit topic toch over .
Voor de basispas €.3,45 per kwartaal dus €13,80 per jaar .
En voor € 18 een pas betalen voor 1 % rente dat zet ik wel op de Leaseplanbank .
Maar de kosten voor een bankpas zijn zoal belachelijk maar niemand geeft ze meer gratis .
Heb overigens nergens anders last van storing en daar ging dit topic toch over .
Was eerst klant bij de ING. Maar vanwegen een rente korting op de hypotheek ben ik overgestapt de ABN AMRO.
En kan je melden dat de pasjes in iedergeval beter zijn. Bij de ING was het soms kunst en vliegwerk om te betalen bij sommige pin apparatuur omdat de pas niet goed werd gelezen. Mijn nieuwe pas van de ABN AMRO kent dit probleem totaal niet.
En kan je melden dat de pasjes in iedergeval beter zijn. Bij de ING was het soms kunst en vliegwerk om te betalen bij sommige pin apparatuur omdat de pas niet goed werd gelezen. Mijn nieuwe pas van de ABN AMRO kent dit probleem totaal niet.
evdbeek99 schreef: Mijn nieuwe pas van de ABN AMRO kent dit probleem totaal niet.
komt ook nog wel
mijn pas doet het de laatste tijd goed, had ook steeds vooral bij de benzinepomp dat die niet pakte , vaak doe ik dan de strip effe vegen , hoort niet te mogen maar goed, tis zo
Scoprio schreef:Sinds een aantal weken heb ik problemen met mijn ING pas bij het pinnen in diverse winkels. Heb een nieuwe pas ontvangen als nieuwe klant.
-
ING /postbankpassen hebben nooit gedeugd. Ik hoor het van meer vrienden. Deze passen haperen vaker bij winkels, en bij de NS is het een serieus probleem. Ik heb herhaaldelijk treinen gemist omdat mijn pas niet wordt herkend. Soms moet je wel 5 automaten proberen voor je succes hebt.