LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Andersom: Klanten die je positief benaderen...

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Pirreke

Andersom: Klanten die je positief benaderen...

Ongelezen bericht door Pirreke »

Zullen we het eens een keer omdraaien:

Over het algemeen zien we hier enkel klachten en vragen daarover passeren.

Wat ik ook regelmatig mee maak is buitengewoon leuke klanten in de winkel.

Daarbij zie ik vaak klanten die op een leuke manier de winkelier in het zonnetje zetten.

Wij maken regelmatig mee dat klanten iets extra's doen voor ons.

Gisteren weer zo iets mee gemaakt:

Klant heeft een notebook met lichte vochtschade.
Valt uiteraard niet onder de garantie, maar uit service overwegingen toch maar even de notebook uit elkaar gehaald en de boel schoongemaakt.
Resultaat: Een werkende laptop en een super tevreden klant en gebak als beloning.

Toch erg leuk....

Ik kan daar wel van genieten moet ik zeggen.

Kunnen we klanten niet af en toe eens een warme douche toe bedelen?

Soortgelijke verhalen of anekdotes hieronder meer dan welkom.....

-Peer

tnose

Re: Andersom: Klanten die je positief benaderen...

Ongelezen bericht door tnose »

Wij krijgen met enige regelmaat een bloemetje of bonbons of ander snoepgoed van klanten die erg tevreden zijn. Of dit dan is omdat de klant heel erg blij is met de nieuwe bril of omdat we gratis een reparatie uitvoeren (die altijd al gratis zijn)... Erg leuk en attent van de klant.
Die mensen snappen dat wij als winkelpersoneel ook nogal veel met een stelletje onredelijke mensen te maken hebben die denken het allemaal te weten omdat ze bijvoorbeeld op een forum als deze van andere numnuts "advies" krijgen dat niet klopt.

Gelukkig blijft zo'n attentie langer hangen dan negatieve discussies met klanten.

@Pirreke:
Quote: "Kunnen we klanten niet af en toe eens een warme douche toe bedelen?
"
Ik heb 1 klant die ik enorm bewonder. Zoveel geduld denk ik niet dat iemand anders op de wereld heeft.
De klant koopt in december 2008 een bril. In januari dit jaar breken er stukjes van het rechterglas af. Ik besluit om, onder garantie, een nieuw rechterglas te bestellen. Na 2 weken is het glas binnen en ga ik het inslijpen. De klant is de bril ongeveer een uurtje kwijt en is maar gaan winkelen.
Als ik het nieuwe glas monteer blijkt dat het glas veel te dik is geleverd. De klant komt de bril ophalen en ik vertel dat er een nieuw glas besteld wordt.
Na weer 2 weken komt het glas binnen maar blijkt geen filtertint te hebben wat er wel in hoort te zitten. Weeeeeer een nieuw glas besteld en dit is met anderhalve week binnen (gelukkig iets sneller).
Ik monteer het glas en eindelijk is de bril weer goed.
Hij besteld meteen een nieuw zonneglas aangezien er nog geen multifocaal glas in zat (hij had maar voor 1 oog een multifocaal glas nodig aangezien zijn andere oog niets zag)
Nadat het glas binnen kwam bleek het een iets afwijkende kleur te zijn. Stom van me, ik had namelijk 2 nieuwe glazen moeten bestellen aangezien een kleurverschil helaas vaker voor komt, dit ligt eraan bij welke leverancier dit glas komt.

Uiteindelijk heeft het dus een hele tijd en veel ritjes van de klant naar mij toe gekost maar de klant is nog steeds tevreden.... Hoe ik dat weet? Zn vrouw bestelde ook weer een nieuwe bril bij me. Ik heb duizendmaal excuses aangeboden maar de beste man had er geen moeite mee. Kan gebeuren, jullie zijn ook maar mensen, was zijn antwoord.

Ik denk dat er genoeg mensen maar eens aan dat antwoord moeten denken als ze met een klacht teruggaan een winkelier!

Gesloten