LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] is dit een koop op afstand?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
BarbieH

is dit een koop op afstand?

Ongelezen bericht door BarbieH »

Ik heb via de email een offerte opgevraagd voor tuinmeubels bij Life and Garden (die ik aldaar niet gezien heb). Deze offerte is mij via de email afgegeven. Ik heb de offerte vervolgens telefonisch geaccepteerd (koop is m.i. via internet gesloten). Life and Garden vroeg mij voor een handtekening en een vooruitbetaling naar de winkel te komen en dat heb ik gedaan.

Is hier nu sprake van een "koop op afstand" waardoor ik 7 dagen retourrecht heb via de wet ?

jor

Re: is dit een koop op afstand?

Ongelezen bericht door jor »

Met dank aan "Tis weer bijzonder" moet dit volgens de site het juiste antwoord zijn, Nee dus.
Bij kopen op afstand zijn u en de verkoper op geen enkel moment bij elkaar in de buurt. Hebt u bijvoorbeeld iets via internet gezien, maar ontmoet u later de verkoper om te praten over de bezorging of betaling? Dan is de koop die u daarna sluit geen Koop op afstand meer.

Gesloten