LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reintegratie bureau baantraject te utrecht

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
kaya2010

reintegratie bureau baantraject te utrecht

Ongelezen bericht door kaya2010 »

!
Laatst gewijzigd door kaya2010 op 27 nov 2012 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

antonh

Re: reintegratie bureau baantraject te utrecht

Ongelezen bericht door antonh »

Mevrouw van Baantraject heeft niets mis gedaan.
Je hebt werk en of je het nu zelf gevonden heeft of zij voor jou maakt niet veel uit.
Je contract voor werk is getekend en dan beëindigd jouw IRO ook.
En opleidingen kun je momenteel schudden via UWV.
het geld is als sinds februari op

kaya2010

:roll:

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

Misschien een idee om een deel van uw inkomen te besteden aan een studie? Dat studeren doet u dan, net als ieder ander met een baan, gewoon in uw eigen tijd.
Wel zo redelijk lijkt me.

kaya2010

waarom is dat wel zo redelijk? voel ik hier op een nette manier een veroordeling naar mijn situatie?

trudy81

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

nee hoor, volgens mij wordt u niet veroordeeld, maar het lijkt me logisch dat als u een baan heeft dat u ook zelf voor uw opleiding betaald en dat ik (de belastingbetaler) dat niet hoef te doen. Er is ook niemand die voor mijn opleiding betaalt.

Ik snap echt wel dat u zich genept voelt omdat er constant tegen u gezegd wordt dat er geen werk te vinden is maar dat het er duidelijk wel was (u heeft het namelijk zelf gevonden) en ik begrijp ook dat u zich verheugde over een opleidingstraject.
Maar het is vrij standaard dat mensen hun opleiding zelf betalen. De enige reden waarom dit niet gebeurt is wanneer mensen echt geen werk meer kunnen vinden. De kosten voor een opleiding zijn dan lager dan de kosten van een lange uitkering.

Het is dus zeer zeker niet zo dat ik u of uw situatie wil veroordelen, ik vind het knap dat u zelf werk gevonden heeft, u had het immers ook gewoon aan deze instantie kunnen overlaten.

groetjes

Trudy

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

kaya2010 schreef:waarom is dat wel zo redelijk? voel ik hier op een nette manier een veroordeling naar mijn situatie?
Dat is wel zo redelijk, omdat dat geldt voor iedereen die een baan heeft en daarmee voor zijn eigen inkomen zorgt.

Wat is er mis met werken voor de kost?

antonh

@ kaya2010,
kaya2010 schreef:een zeer commercieel bureau, waar het alleen maar om de centen gaat. Ik volgende daar een iro traject. De eerste 4 maanden van de iro konden ze zogenaamd geen werk voor me vinden. Ik heb toen uiteindelijk zelf aangegeven om tijdelijk werk te doen in de schoonmaak. Mevr van Baantraject heeft me daar een contract laten tekenen.

Terwijl ik nog zoveel wilde doen kwa cursus enz.
Een beetje eigen schuld zou ik zo zeggen.
U had nog zoveel willen doen?
Wat had U dan willen doen?
Waarom komt U daar niet bij het eerste gesprek mee?
Het was zeker dat U die mevrouw van Baantraject ook een beetje aan het lijntje hield met uitspraken van ik weet het nog niet en ben aan het rondkijken wat ik zou willen doen wil.
En U heb toch uw eigen plan van aanpak ondertekend?
Ga anders naar uw arbeidsdeskundige als U het er niet mee eens bent.
Ik heb een paar jaar met veel plezier bij een reïntegratie bedrijf gewerkt.
En dit is meer regel dan uitzondering hoor dat de cliënt niet weet wat ze wil en zich ook niet aan het door haar zelf ondertekende plan van aanpak houdt.
En dan als alles afgesloten wordt lopen te klagen.
Staat er een passage in dat U een opleiding nodig hebt en mag volgen?
Bent U het er niet mee eens gaan naar uw arbeidsdeskundige bij uwv-cwi.

trudy81

Ongelezen bericht door trudy81 »

In alle eerlijkheid,

dergelijke reacties zijn onbeleefd, als u hulp wilt op een forum zult u moeten accepteren dat er mensen zijn die het niet met u eens zijn.
Door te zeggen, deze discussie ga ik niet aan, vraag ik mij af, welke wel dan? wat wilt u wel bespreekbaar maken en wat niet. Ik was van mening dat dit een open topic was waarop iedereen mocht reageren, dat is net het kenmerk van een open forum. Als er onderwerpen zijn die u niet wilt bespreken dan kan ik me voorstellen dat een advocaat of jurist ook niets met u kan. Want wanneer sommige dingen die niet gespecificeerd zijn onbespreekbaar zijn denk ik niet dat een schikking mogelijk is.

Trudy

antonh

Kaya2010,
reageerde je ook zo bij Baantraject?

Mijn reactie op jou heeft niets met kortzichtigheid te maken.
Zo zijn gewoon de regels.
Als jij bij de intake meteen had aangegeven wat je wilde en bij de volgende bezoeken ook meteen dan was dit niet zo gebeurd.
Na 4 maanden geef je zelf aan dat je werk gevonden hebt.
Daar is niets mis mee.
Baantraject begeleid je naar een baan, ze vinden de baan niet voor jou.
Dat zul je toch zelf moeten doen hoor.
Dus ik zou eerst maar eens kijken naar wat je zelf fout gedaan hebt.
En daar komt ook nog bij dat jij zelf getekend hebt voor je eigenplan van aanpak.
Dit is samen met jou zelf opgemaakt.
En als Baantraject dat niet opgevolgd heeft moet je naar je arbeidsdeskundige gaan.
En daar een klacht indienen.
Daar heb je meer aan.

Gesloten