LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw werkblad, Fineer laat na 4 maanden al los

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
whazzzup

Nieuw werkblad, Fineer laat na 4 maanden al los

Ongelezen bericht door whazzzup »

Ik heb m'n nieuwe keuken, waar het werkblad aan de onderkant los begint te laten na vier maanden nadat deze geplaatst is

Afbeelding

Het komt momenteel los op 2 plekken, bij de vaatwasser en ten hoogte van de spoelbak.

Na contact opgenomen te hebben met de winkel is er inmiddels iemand van de service afdeling geweest om het te beoordelen. Vochtschade was de conclusie, tja....daar was ik zelf ook al achter, maar na 4 maanden :evil:

nu hebben we 2 opties:
1.) Er komt een bedrijf die het probeerd te herstellen, maar de garantie vervalt daarna.
2.) Het blad gaat eruit en wordt terug naar de fabrikant gestuurd en die beoordeeld of er iets mis is met het blad, als volgens hun niet zo is, zijn de kosten van een nieuw blad voor ons zelf.
Het gaat hier om een 6cm dik blad wat allerminst goedkoop is.

In beide opties heb ik eigenlijk geen vertrouwen.
Ik ben van mening dat een werkblad zeker wel tegen een beetje water moet kunnen. als de vaatwasser klaar is zetten we hem uit en sluiten we 'm weer, anders blijft deze door piepen, zelfs dit zou blijkbaar niet kunnen.

Dus hoe kan ik dit gevalletje het beste aan pakken.
Laatst gewijzigd door whazzzup op 25 jun 2010 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx

Re: Nieuw werkblad, Fineer laat na 4 maanden al los

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Whazzup,

Zelfs met het dampschild eronder is het werkblad opgezet? Das knap, is het een spaanplaat werkblad? Bij sommige fabrikanten worden de werkbladen, aan de onderkant, afgewerkt met papier. Hoe is dat bij jou?

Wij plakken het werkblad, ter hoogte van vaatwassers, altijd af met alu-tape wat door veel leveranciers wordt meegeleverd. Je moet eigenlijk informeren of Schuller die tape ook standaard bij het werkblad levert. Zo ja, dan had de monteur dit ook moeten gebruiken. Dus foutje monteur lijkt me.

Als je zelf hebt gemonteerd en je hebt meegeleverde tape niet gebruikt, dan wens ik je succes met je strijd maar ik dank niet dat je dan veel zult loskrijgen bij de leverancier.

Trouwens absurd dat bij reparatie de garantie zou vervallen. Wat een sukkels. Lekker voor de branche.....

MVG

loesjes35

Re: Nieuw werkblad, Fineer laat na 4 maanden al los

Ongelezen bericht door loesjes35 »

Ik vind het absurd om maxx zijn woorden aan te halen, dat je nu al problemen hebt met het werkblad, en helemaal de manier hoe er mee wordt omgegaan.
Als het werkblad van Schuller is dan zal het inderdaad dikke kans wel spaanplaat zijn. die zet uit bij vocht.

Maar de keukenzaak waar jij je keuken hebt gekocht weet ook dat er een vaatwasser onder het blad komt te staan, dus zij moeten bij de montage hier al rekening mee houden.

laat je niet afschepen, je had gerust meer mogen verwachten van dit werkblad, en je leverancier zal in deze jou gewoon een nieuw werkblad moeten geven. reparatie van opgezette werkblad is niet mogelijk hoor, laat je niks wijsmaken,
Laat de keukenzaak maar gelijk een nieuw blad voor je bestellen, en dan zodra deze er is, dan de oude demonteren en de nieuwe monteren zodat je het minst overlast er van hebt.
ik zou geen genoegen nemen met minder!

Gesloten