LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rose Zalm (Great ocean)
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 05 mar 2010 02:14
Rose Zalm (Great ocean)
Vorige week een blikje rose zalm gekocht, waarin ik stukjes glas/plastic in vond. Die avond nog een mail gestuurd naar MSC Kantoor Nederland.
twee dagen later kreeg ik een reactie.
Nu is mijn vraag wat vinden jullie van hun reactie op mijn mail/klacht??
Hieronder heb ik mijn mail en hun reactie hierop toegevoegd!! In mijn ogen is MSC Kantoor Nederland is toch verantwoordelijk voor het eindproduct, en kwaliteit, niet de Jan Linders, of zie ik dit verkeerd
Geachte MSC Kantoor Nederland,
Heb vanmiddag een blikje Rose Zalm (Great ocean) bij de jan Linders te
.....gekocht.
Hier kwam ik tijdens het bereiden een stukje glas/plastic in tegen!!
Heb dit blikje met stukje glas/plastic terug gebracht, en melding van
gemaakt!!
Het is natuurlijk niet gebruikelijk dat er zoiets in voedingswaren terug
gevonden wordt.
In het ergste geval, was er lichamelijk letsel opgelopen!!
Hoop dat dit snel opgelost wordt.
In afwachting verblijf ik,
Sanne
Reactie van MSC Kantoor Nederland:
Geachte mevrouw .....,
Dank voor uw email aan MSC. Ik vrees dat ik u niet verder kan helpen met
uw vraag, behalve dat ik u aanraad contact op te nemen met de Jan
Linders in .... en de klantenservice op het hoodkantoor.
De Marine Stewardship Council (MSC) is niet verantwoordelijk voor de
receptuur en/of de manier waarop de vis is verpakt. Ons keurmerk gaat
over de duurzaamheid van de vis. M.a.w. komt de vis uit een gezond
bestand, zijn de eventuele effecten van de visserij op deze soort op het
leven in zee binnen wetenschappelijk acceptabele grenzen, is het beheer
van de visserij goed georganiseerd? We zijn dus geen kwaliteitslabel en
ook niet verantwoordelijk voor de verwerking. Wel zorgen we met ons
traceerbaarheidscertificaat ervoor dat de vis in het pakje met het
MSC-keurmerk ook daadwerkelijk afkomstig is uit een MSC gecertificeerde
visserij.
Ik hoop dat deze vervelende ervaring u niet ervan weerhoudt om in de
toekomst duurzame vis met het MSC ecolabel te blijven kopen.
Met vriendelijke groet,
Karin Fredrikze
MSC
twee dagen later kreeg ik een reactie.
Nu is mijn vraag wat vinden jullie van hun reactie op mijn mail/klacht??
Hieronder heb ik mijn mail en hun reactie hierop toegevoegd!! In mijn ogen is MSC Kantoor Nederland is toch verantwoordelijk voor het eindproduct, en kwaliteit, niet de Jan Linders, of zie ik dit verkeerd
Geachte MSC Kantoor Nederland,
Heb vanmiddag een blikje Rose Zalm (Great ocean) bij de jan Linders te
.....gekocht.
Hier kwam ik tijdens het bereiden een stukje glas/plastic in tegen!!
Heb dit blikje met stukje glas/plastic terug gebracht, en melding van
gemaakt!!
Het is natuurlijk niet gebruikelijk dat er zoiets in voedingswaren terug
gevonden wordt.
In het ergste geval, was er lichamelijk letsel opgelopen!!
Hoop dat dit snel opgelost wordt.
In afwachting verblijf ik,
Sanne
Reactie van MSC Kantoor Nederland:
Geachte mevrouw .....,
Dank voor uw email aan MSC. Ik vrees dat ik u niet verder kan helpen met
uw vraag, behalve dat ik u aanraad contact op te nemen met de Jan
Linders in .... en de klantenservice op het hoodkantoor.
De Marine Stewardship Council (MSC) is niet verantwoordelijk voor de
receptuur en/of de manier waarop de vis is verpakt. Ons keurmerk gaat
over de duurzaamheid van de vis. M.a.w. komt de vis uit een gezond
bestand, zijn de eventuele effecten van de visserij op deze soort op het
leven in zee binnen wetenschappelijk acceptabele grenzen, is het beheer
van de visserij goed georganiseerd? We zijn dus geen kwaliteitslabel en
ook niet verantwoordelijk voor de verwerking. Wel zorgen we met ons
traceerbaarheidscertificaat ervoor dat de vis in het pakje met het
MSC-keurmerk ook daadwerkelijk afkomstig is uit een MSC gecertificeerde
visserij.
Ik hoop dat deze vervelende ervaring u niet ervan weerhoudt om in de
toekomst duurzame vis met het MSC ecolabel te blijven kopen.
Met vriendelijke groet,
Karin Fredrikze
MSC
Re: Rose Zalm (Great ocean)
Uitleg spreekt toch voor zich
Richt je klacht op de producent.
Richt je klacht op de producent.
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: Rose Zalm (Great ocean)
Je moet de mail ook sturen naar de fabrikant van de blik. aan hun mail te zien is MSC alleen een keurmerk dat de vis een bepaalde kwaliteit heeft (vast iets met duurzaamheid etc.) Heb je de mail ook naar Great ocean gestuurd?
Re: Rose Zalm (Great ocean)
Ga terug naar de supermarkt waar u het product gekocht heeft en leg daar uw klacht neer.
Vreemd om een partij die er niets mee te maken heeft notabene een mail te sturen.
Dus gewoon terug naar het bedrijf waar u zaken mee gedaan heeft. Logisch toch?
Vreemd om een partij die er niets mee te maken heeft notabene een mail te sturen.
Dus gewoon terug naar het bedrijf waar u zaken mee gedaan heeft. Logisch toch?
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 05 mar 2010 02:14
Re: Rose Zalm (Great ocean)
Nee op het etiket van het blikje zalm wordt ik naar de site van Msc verwezen.
http://www.msc.org
Kan verder ook niet vinden waar ik dan wel met mn klacht heen kan... Great Ocean heeft na mijn weten geen eigen site.
http://www.msc.org
Kan verder ook niet vinden waar ik dan wel met mn klacht heen kan... Great Ocean heeft na mijn weten geen eigen site.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 05 mar 2010 02:14
Re: Rose Zalm (Great ocean)
Zoals je in mijn verhaal terug kunt lezen, ben ik idd terug naar Jan Linders gegaan... Hun adviseerde , om mijn beklacht/reactie ook persoonlijk kenbaar te maken bij Msc...
Re: Rose Zalm (Great ocean)
Dus als je een houten tuinstoel koopt met FSC keurmerk ga je het keurmerkinstituut bellen/mailen als je door je stoel zakt?
Vreemd......
Je moet bij Linders zijn! Hij is de leverancier en hij zoekt het maar uit met zijn leverancier! Bel/mail de klantenservice van Jan Linders!
Vreemd......
Je moet bij Linders zijn! Hij is de leverancier en hij zoekt het maar uit met zijn leverancier! Bel/mail de klantenservice van Jan Linders!
-
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
- Locatie: Heilig Landstichting
Re: Rose Zalm (Great ocean)
Mee eens. En vraag ter genoegdoening maar een extra setje oranjeslingers!
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 05 mar 2010 02:14
Re: Rose Zalm (Great ocean)
Als Jan Linders mij adviseerd met Msc contact op te nemen, mijn klacht/reactie kenbaar te maken!!!
En ook dit bedrijf op de Etiket vermeld staat..... Ga je er toch vanuit, dat je bij de juiste instantie zit?
Jan Linders consumenten klachten service heb ik mijn verhaal ook al gedaan, maar op heden niks van vernomen..
En ook dit bedrijf op de Etiket vermeld staat..... Ga je er toch vanuit, dat je bij de juiste instantie zit?
Jan Linders consumenten klachten service heb ik mijn verhaal ook al gedaan, maar op heden niks van vernomen..
Re: Rose Zalm (Great ocean)
Zelf nadenken mag ook gewoon hoor!Lentekind85 schreef:Als Jan Linders mij adviseerd met Msc contact op te nemen, mijn klacht/reactie kenbaar te maken!!!
En ook dit bedrijf op de Etiket vermeld staat..... Ga je er toch vanuit, dat je bij de juiste instantie zit?
Jan Linders consumenten klachten service heb ik mijn verhaal ook al gedaan, maar op heden niks van vernomen..
U leidt kennelijk uit uw contacten met Linders af dat zij dit u "adviseren". Maar waarom zou Linders u überhaupt adviseren? Hoogstens reageren zij op uw klacht of vraag wat u nog meer zou kunnen doen (uw initiatief dus).
Wat dacht u eigenlijk te bereiken door MSC te benaderen? Uw probleem was toch al opgelost door Linders?
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 05 mar 2010 02:14
Re: Rose Zalm (Great ocean)
Wat denk je dat ik aan het doen ben Hier nutteloos uit mijn neus zit te eten Contact met Msc gehad, die vertellen mij niet te kunnen helpen!!
Jan Linders 2 keer benaderd, en telefonisch contact gehad met de Consumenten klachten service. Deze zouden weer contact met mij opnemen, tot op heden niks gehoord!!
En wat is probleem opgelost? Als jij, of toevallig je kinderen (als je deze hebt) glas in het eten tegenkomt, en in ergste geval doorslikt??
Laat je het er dan zomaar bij zitten??
Zover is het gelukkig niet gekomen.
Door Msc in te schakelen Hoopte ik de (eventuele) daarmee nadelige gevolgen te voorkomen
Jullie doen allemaal of het de normaalste zaak van de wereld is!! I.p.v dat jullie mij verder helpen....
Dacht dat dit een site is waar mensen elkaar helpen en goede adviezen geven!
Jan Linders 2 keer benaderd, en telefonisch contact gehad met de Consumenten klachten service. Deze zouden weer contact met mij opnemen, tot op heden niks gehoord!!
En wat is probleem opgelost? Als jij, of toevallig je kinderen (als je deze hebt) glas in het eten tegenkomt, en in ergste geval doorslikt??
Laat je het er dan zomaar bij zitten??
Zover is het gelukkig niet gekomen.
Door Msc in te schakelen Hoopte ik de (eventuele) daarmee nadelige gevolgen te voorkomen
Jullie doen allemaal of het de normaalste zaak van de wereld is!! I.p.v dat jullie mij verder helpen....
Dacht dat dit een site is waar mensen elkaar helpen en goede adviezen geven!
Re: Rose Zalm (Great ocean)
@TS:
wat iedereen je probeert aan te geven is dat het goed is dat je een klacht indient, maar dat je dit bij de verkeerde organisatie doet. Msc kan hier, zoals ze zelf al aangeven niets mee.
De ene forummer reageert wat scherper als de andere, maar daar zijn we mensen voor.
Je hebt zo te lezen je klacht ook bij het juiste bedrijf (jan Linders) weggelegd, en nu is het afwachten. meer dan dit kun je simpelweg niet doen.
wat iedereen je probeert aan te geven is dat het goed is dat je een klacht indient, maar dat je dit bij de verkeerde organisatie doet. Msc kan hier, zoals ze zelf al aangeven niets mee.
De ene forummer reageert wat scherper als de andere, maar daar zijn we mensen voor.
Je hebt zo te lezen je klacht ook bij het juiste bedrijf (jan Linders) weggelegd, en nu is het afwachten. meer dan dit kun je simpelweg niet doen.
-
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Rose Zalm (Great ocean)
Het advies is ook gegeven: je moet bij de producent zijn.
Zoals het Msc al aangeeft hebben zij alleen te maken met de wijze waarop de vis gevangen is, de producent, in dit geval Great Ocean, heeft de vis verwerkt en verpakt.
Op de verpakking staat dan ook "Dit product is afkomstig van een visserij die gecertificeerd is voor de milieunormen van de Marine Stewardship Council voor goed beheerde en duurzame visserij. http://www.msc.org"
Met andere woorden, je zult dus echt bij de fabrikant je beklag moeten doen.
Zoals het Msc al aangeeft hebben zij alleen te maken met de wijze waarop de vis gevangen is, de producent, in dit geval Great Ocean, heeft de vis verwerkt en verpakt.
Op de verpakking staat dan ook "Dit product is afkomstig van een visserij die gecertificeerd is voor de milieunormen van de Marine Stewardship Council voor goed beheerde en duurzame visserij. http://www.msc.org"
Met andere woorden, je zult dus echt bij de fabrikant je beklag moeten doen.
-
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
- Locatie: Heilig Landstichting
Re: Rose Zalm (Great ocean)
Mevrouw, U heeft groot gelijk dat U hier achteraan gaat. Maar Jan Linders heeft U verkeerd geinformeerd. msc is geen partij en Linders moet haar verantwoording nemen en in actie komen.En wat is probleem opgelost? Als jij, of toevallig je kinderen (als je deze hebt) glas in het eten tegenkomt, en in ergste geval doorslikt??
Laat je het er dan zomaar bij zitten??
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 05 mar 2010 02:14
Re: Rose Zalm (Great ocean)
Hehe.... Net thuis buikje vol
En eindelijk eens gewone reactie's op een normale toon
Dat ik verkeerd zit bij Msc weet ik inmiddels wel ...
Maar ben dus gister avond, tot in de late uurtjes aan het zoeken geweest naar de site of contact gegevens van Great Ocean! Maar helaas niks gevonden!
Is er iemand die mij daar dan wel aan kan helpen
Alvast bedankt...
En eindelijk eens gewone reactie's op een normale toon
Dat ik verkeerd zit bij Msc weet ik inmiddels wel ...
Maar ben dus gister avond, tot in de late uurtjes aan het zoeken geweest naar de site of contact gegevens van Great Ocean! Maar helaas niks gevonden!
Is er iemand die mij daar dan wel aan kan helpen
Alvast bedankt...
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 25 jun 2010 09:53
Re: Rose Zalm (Great ocean)
Het MSC keurmerk geeft uitsluitend aan of de vis op een duurzame manier is gevangen.
Bij het MSC keurmerk op de verpakking staat altijd een code (in dit geval wordt verwezen naar onderop het blikje). Met deze code kan worden teruggezocht wie de zalm in het blikje heeft gezocht. De code SF-C-1002 is van Ocean Beauty Seafood. contactgegevens voor het indienen van een klacht staan op http://www.oceanbeauty.com
Bij het MSC keurmerk op de verpakking staat altijd een code (in dit geval wordt verwezen naar onderop het blikje). Met deze code kan worden teruggezocht wie de zalm in het blikje heeft gezocht. De code SF-C-1002 is van Ocean Beauty Seafood. contactgegevens voor het indienen van een klacht staan op http://www.oceanbeauty.com
Re: Rose Zalm (Great ocean)
In de eerste plaats zult u toch echt contact moeten opnemen met de verkoper. Verder staat op deze blikken het volgende "verpakt voor: Thurloe Foods P.O. Box 3999 Bracknell RG12 1EY U.K." De fabrikant van deze blikken is dus gevestigd in het Verenigd Koninkrijk. Wellicht heeft het zin hen een brief te sturen.Lentekind85 schreef:Kan verder ook niet vinden waar ik dan wel met mn klacht heen kan... Great Ocean heeft na mijn weten geen eigen site.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 05 mar 2010 02:14
Re: Rose Zalm (Great ocean)
Heb inmiddels bericht gekregen, ook deze week van de Jan Linders een nette brief, met waardebon!! Netjes van JL!!
Het ging zich om Kristallen, zie bijlage hier onderstaand
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Het ging zich om Kristallen, zie bijlage hier onderstaand
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Re: Rose Zalm (Great ocean)
Uiteindelijk dus mooi opgelost.
En weer wat bijgeleerd (struviet).
En weer wat bijgeleerd (struviet).