LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken Marktplaats

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
trudy81

Keuken Marktplaats

Ongelezen bericht door trudy81 »

beste mensen,

Ik ben bezig een nieuwe keuken uit te zoeken en wil dus van mijn oude keuken af. De keuken is in goede staat en eigenlijk vind ik het zonde om hem gewoon met het grofvuil mee te geven.

Nu had ik gezien dat sommige mensen hun keuken gewoon op marktplaats aanbieden, op zich geen slecht idee dacht ik dus, maar mijn vraag is eigenlijk: heeft iemand van jullie dit wel eens gedaan (zowel verkocht als gekocht) en hoe beviel dat?

alvast dank,

Trudy

tennis

Re: Keuken Marktplaats

Ongelezen bericht door tennis »

Natuurlijk, kan je deze op marktplaats aanbieden.
Alleen moet je met het volgende rekening houden.
Als iemand een bod doet, is dit niet bindend, want er zijn veel lbieders, welke daarna niets meer van zich laten horen.
De koper moet in jou omgeving wonen, want als dan nog de transport bij de koopprijs komt, haken vele mensen af.
Ik kan mij geen beeld maken van de keuken, hoe deze eruitziet en wat nog de verkoopprijs moet zijn, maar stel je niet te veel voor.
Ook ik heb mijn keuken niet met het vuilnis meegegeven, maar geruild met een omafiets.
Misschien ook een optie voor julle , om iets te ruilen.

trudy81

Hai,

ruilen is inderdaad misschien een idee, verder gaat het me er eigenlijk niet om hoeveel ik ervoor krijg, als iemand dat ding wil komen halen vindt ik het wel prima.

Trudy

tennis

trudy81 schreef:Hai,

ruilen is inderdaad misschien een idee, verder gaat het me er eigenlijk niet om hoeveel ik ervoor krijg, als iemand dat ding wil komen halen vindt ik het wel prima.

Trudy

Dat denk ik ook.
Gewoon eens proberen met een advertentie en kijken wat er komt.
Let wel op, niet te veel privacy geven, dat lokt de boze mensen aan.
suc6

brenda229

Ongelezen bericht door brenda229 »

kennis van mij heeft via mp een keuken gekocht. Was hun eerste huis en hadden andere prioriteiten.
waar je over na moet denken, laat je de keuken eruit halen of wil je dat zelf doen?

loesjes35

Ongelezen bericht door loesjes35 »

Wij adviseren juist heel vaak aan onze klanten om hun bestaande keuken via marktplaats te verkopen en hoor eigenlijk altijd wel dat het een succes was.
redelijke prijs vragen, en de toekomstige koper zelf de keuken erbij je uit laten halen, dan heb je ook geen probleem met dat ze na de tijd zeggen dat er iets beschadigt was, daarnaast weet de toekomstige koper ook gelijk hoe het in elkaar zat.

nooit afspreken dat jij de keuken wel gaat bezorgen!!! straks zit je met een kar vol keukenkasten ergens en dan wil de koper hem niet meer.
nee laat ze maar mooi hem komen ophalen en ik raad je aan dat ze hem erzelf uithalen of anders jou ermee helpen eruit te halen.

succes

trudy81

Hai

dank jullie wel!

Zodra ik mijn nieuwe keuken heb uitgezocht gaat deze op marktplaats. Qua prijs wilde ik sowieso niet moeilijk doen, gewoon tegen elk aannemelijk bod. Ik heb alleen geen idee wat een aannemelijk bod zou zijn.

Het betreft het volgende: (hoek opstelling)
1 hoge kast met een inbouw combi magnetron
3 lage kastjes met laden
1 hoekkast met spoelbak
1 lage kast met inbouw vaatwasser
6 hoge kastjes
graniten blad van 6 dik.
Kookplaat (gas) met 4 pitten
Keuken is 10 jaar oud en alle apparaten werken
Ook is de keuken netjes onderhouden

als iemand een idee heeft wat 'aannemlijk' zou zijn hoor ik dat graag. (in acht nemend dat de koper die keuken zelf moet komen halen en eruit halen) En nogmaals, ik hoef er niet rijk van te worden, ik vind het gewoon jammer om hem weg te doen.

groetjes

Trudy

loesjes35

Ongelezen bericht door loesjes35 »

als ik dit zo lees dan denk ik dat je gerust een prijs van 500-750 euro kan vragen

de keuken is niet heel groot ( dat is zowiezo al een pluspunt)
en daarnaast heeft hij een granieten blad, en apparatuur die de meeste mensen wel
graag willen

succes

tennis

Prijs voorbeeld is volgens mij goed.
Als de prijs niet te hoog is, krijg je zeker kopers!
En weg is weg!
suc6

Gompy47

Ongelezen bericht door Gompy47 »

En zet er foto's bij, dat werkt ook altijd positief..
(Wel eerst ff je aanrecht/kookplaat en magnetron goed schoonmaken uiteraard... :roll: :lol: :lol: )

Mikester

Ongelezen bericht door Mikester »

Ik heb mijn 11 jaar oude keuken ook via marktplaats kunnen verkopen. Ik had hem ruim 6 weken voor de daadwerkelijke deadline op mp gezet, maar doordat ik telkens aan het lijntje werd gehouden door allerhande mensen heb ik hem na een flinke prijsverlaging pas in de laatste week verkocht.

Het is belangrijk om, zoals hierboven aangegeven, zo duidelijk mogelijke foto's te maken. Ook de schone (!) binnenkanten van bijvoorbeeld een vaatwasser, koelkast en combi worden gewaardeerd. Verder is het belangrijk om exact de afmetingen in breedte, maar ook in hoogte door te geven. Ook de afmetingen per kastje zijn mensen vaak in geïnteresseerd. Verder zo eerlijk mogelijk zijn over eventuele beschadigingen, kapotte knoppen of slijtage. Je wilt immers niet tijdens het uithalen dat de koper zich terugtrekt omdat hij bijvoorbeeld waterschade achterin kastjes tegenkomt.

Maak afspraken om te bezichtigen zo snel mogelijk, de doelgroep waar jij je keuken aan wilt verkopen is meestal nogal impulsief en maakt soms met meerdere mensen tegelijk afspraken. Mocht iemand dermate geïnteresseerd zijn en je keuken zegt te willen kopen, schroom dan niet om alvast een aanbetaling van bijvoorbeeld 50 euro te vragen en dit op papier te zetten.

Het eruit halen kun je idd het beste door de kopers zelf laten doen. Ik ben zo vriendelijk geweest om ze mee te helpen met demonteren en inladen. Hierdoor kon ik zelf een oogje in het zeil houden dat ze geen beschadigingen maken aan muren, plafonds of kozijnen en hoefde ik ze niet telkens op de vingers te kijken.

Uiteindelijk had ik dus mijn keuken pas in de laatste week verkocht voor 200 euro, terwijl ik er in het begin 500 euro voor vroeg. Voor die 500 euro moet je echt precies tegen de juiste koper aanlopen die de juiste smaak heeft, de juiste afmetingen, de juiste locaties van kookplaat, koelkast, vaatwasser en spoelbak, zo gek is om hem er zelf uit te willen halen en zelf er weer in te zetten, vervoer, afstand en vertrouwen.

Je merkt het al wel, ik ben achteraf blij dat ik de keuken verkocht had. Het was een geweldige toer om na 20 telefoontjes van een 12-tal verschillende mensen met allemaal GEWELDIG VEEL interesse (not) de keuken verkocht te hebben. Of ik het zelf weer zou doen? Ik denk het wel, maar ik heb er in ieder geval wat van geleerd. Succes!

Dorothea1968

Ongelezen bericht door Dorothea1968 »

Wij hebben ook de keuken op MP staan, er wilde iemand mijn keuken kopen voor 100€ en dan moest ik hem nog komen brengen ook!
we hebben nog een aantal weken, dus hij blijft nog maar even in de aanbieding...

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Zucht.....

Wat halen mensen zich toch op de hals voor 100 tot 200 euro. Hoeveel tijd en frustratie kost zo'n Marktplaatsverhaaltje niet?

Daarbij komt ook nog de vraag wie eventuele schade aan inboedel, vloeren, leidingwerk en tuin betaald. Je mag niet verwachten dat je voor die prijs een paar profs over de vloer krijgt die het allemaal zo netjes mogelijk willen regelen.

Het is maar net wat je wilt....

mvg

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Inderdaad, het is maar net wat je wilt.

Wij hebben vorig jaar ook een nieuwe keuken gekocht en de oude op marktplaats gezet. We waren hem snel kwijt voor € 250,-- incl. combi. De koelkast hebben we gehouden. De rechte keuken was 4 meter lang.
Mijn man heeft zelf geholpen om hem er uit te halen samen met de koper.

Alles is vlekkeloos gegaan. Koper tevreden en wij hoefden niet met de oude keuken naar de stort (kost ook veel geld)

Mikester

Ongelezen bericht door Mikester »

maxx schreef:Zucht.....

Wat halen mensen zich toch op de hals voor 100 tot 200 euro. Hoeveel tijd en frustratie kost zo'n Marktplaatsverhaaltje niet?

Daarbij komt ook nog de vraag wie eventuele schade aan inboedel, vloeren, leidingwerk en tuin betaald. Je mag niet verwachten dat je voor die prijs een paar profs over de vloer krijgt die het allemaal zo netjes mogelijk willen regelen.

Het is maar net wat je wilt....

mvg
Je hebt absoluut gelijk Max. Om het geld hoef je het nauwelijks te doen. Voor het geld dat je voor je oude keuken vangt kun je net een fatsoenlijke keukenkraan voor kopen.

Echter bespaar je op deze manier werk om het er helemaal zelf uit te halen en af te voeren naar de stort. Ik had in mijn geval mijn vader of schoonvader moeten optrommelen, een aanhanger huren, eruit breken, in de aanhanger zetten, wegbrengen, eruit breken, wegbrengen etc.. Ik had minimaal 3x moeten rijden en zeker ook (flink) moeten betalen om alles naar de stort te brengen.

Op deze manier maak ik het mezelf gemakkelijk, heb ik anderen nog een plezier kunnen doen met de keuken (de vrouw was dolblij, want ze had nog nooit een vaatwasser gehad) en heb ik er ook nog een paar cent aan verdiend. Ik had mijn keuken nooit aan een derderangs tokkie verkocht, ik bepaal zelf aan wie ik mijn keuken verkoop en welke afspraken ik met mensen maak. En ach, achteraf valt het altijd mee en ben je blij dat je ervan af bent.

Gesloten