LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo, deurwaarderskantoor LAVG

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
marja10
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2009 11:36

Ziggo, deurwaarderskantoor LAVG

Ongelezen bericht door marja10 »

Ziggo heeft zijn administratie nog steeds niet op orde. We werden verrast met een brief van deurwaarderskantoor LAVG over een openstaande nota van Ziggo.
En dat terwijl we helemaal niets van Ziggo afnemen. Telefoon, internet en digi tv lopen allemaal via KPN.

Is dit een nieuwe manier om cashflow te krijgen?? Niet abonnees een deurwaarder op hun dak sturen voor niet geleverde diensten.

Gerhard Jansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2009 13:35

Re: Ziggo, deurwaarderskantoor LAVG

Ongelezen bericht door Gerhard Jansen »

Wij hebben precies hetzelfde meegemaakt! Vandaag hadden we een brief in de bus liggen met een aanmaning van LAVG, in opdracht van Ziggo, terwijl wij nog nooit een abonnement hebben gehad bij Ziggo of iets wat ermee te maken had.
We worden verzocht 118,72 euro over te maken binnen 5 dagen!!!
Belachelijk..

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ziggo, deurwaarderskantoor LAVG

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Simpel,

Brief (aangetekend, bewijs ontvangst retour) aan LAVG sturen.

Er staan voorbeelden her en der, maar komt neer op :

naar aanleiding van uw schrijven (datum) met kenmerk (kenmerk) delen wij u mede dat wij geen contract met uw klant Ziggo hebben, noch hebben gehad.
Derhalve kan er geen sprake zijn van achterstallige betalingen.


en dan wat aangevuld.

Wel belangrijk : niets telefonisch, alles schriftelijk!

marja10
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2009 11:36

Re: Ziggo, deurwaarderskantoor LAVG

Ongelezen bericht door marja10 »

Ik heb het idee dat Ziggo een beetje te groot gegroeid is en hun eigen zaken duidelijk niet op orde hebben. Het laatste schrijven welke ik van het LAVG heb gehad, heb ik in dezelfde enveloppe retour gestuurd met de opmerking: ik zie u bij de rechtbank. :lol:
In deze brief werd ook gedreigd met een rechtzaak.
Tot aan nu toeniets meer gehoord of gezien.
Ik ben nu met alles bij de KPN (internet/telefoon/digi tv/ mobiel) en helemaal tevreden.

IsavdLinden
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2010 20:26

Re: Ziggo, deurwaarderskantoor LAVG

Ongelezen bericht door IsavdLinden »

Misschien eerst even bellen voordat je hier de (overigens nutteloze) informatie dumpt? Kan toch zijn dat er ergens een fout gemaakt wordt. Heel vervelend maar gewoon even bellen, is het wrs. zo opgelost.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Ziggo, deurwaarderskantoor LAVG

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

OK, voor IsavdLinden is bellen een doeltreffende oplossing en een definitief happy end, en de rest van Nederland: altijd schriftelijk verweer voeren! :lol:
Tis weer bijzonder.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Ziggo, deurwaarderskantoor LAVG

Ongelezen bericht door jor »

Tis weer bijzonder schreef:OK, voor IsavdLinden is bellen een doeltreffende oplossing en een definitief happy end, en de rest van Nederland: altijd schriftelijk verweer voeren! :lol:
Mee eens, met bellen heb je geen poot (bewijs) om op te staan als het fout gaat. Schriftelijk verweer voeren dus.

marja10
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2009 11:36

Re: Ziggo, deurwaarderskantoor LAVG

Ongelezen bericht door marja10 »

Beste Issa en overige geintresseerden,
het is ondanks mijn schriftelijk verweren naar LAVG toe helemaal niet opgelost.
Er is een dagvaardiging uitgebracht en ik ben naar de rechtbank getogen. Uiteraard met schriftelijk verweer en bewijsstukken. Ik heb bij de rechter tevens een tegen eis ingediend van 3 uur salaris en de gereden kilometers. De eiser heeft nu 4 weken de tijd om te reageren, waarna ik weer 4 weken de tijd heb om te reageren. Het gaat me niet eens om die € 105,- die ze denken te moeten krijgen, maar wel om het principe dat ze ondanks opgestuurde bewijsstukken, blijven volhouden.
De gedaagde is mijn moeder van 88 jaar, die als zij nog haar eigen betalingen regelde, gewoon had betaald voor iets wat ze niet heeft afgenomen.

Wordt vervolgd

Roel82
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2011 12:10

Re: Ziggo, deurwaarderskantoor LAVG

Ongelezen bericht door Roel82 »

Graag deel ik ook mijn ervaringen met LAVG en Ziggo.

Kortgeleden ontving ik een brief van LAVG Groningen waarin zij mij sommeerden om ruim EUR 160 aan hen te betalen. Ziggo had opdracht gegeven om het gevorderde bedrag 'hetgeen door is verschuldigd, terzake u bekend' te vorderen.

Ik (was) en ben echter helemaal niet bekend met dit te vorderen bedrag. Sterker nog, dit was voor het eerst dat ik iets van LAVG of Ziggo heb gehoord: lekkere binnenkomer! Mogelijk heeft het iets te maken met een oud contract met een van Ziggo's voorlopers (@home). De beeindiging daarvan (in 2007!) heb ik goed afgehandeld (contract is overgenomen door een toenmalige huisgenoot. Ziggo heeft die overname schriftelijk bevestigd).

Ik heb toen na telefonisch contact met LAVG een e-mail gestuurd waarin ik aangeef dat:
1) Ik simpelweg niet bekend ben met deze vordering
2) Ik hen verzoek stukken toe te sturen waaruit blijkt dat deze vordering bestaat
3) Ik niet tot betaling overga zolang ik deze stukken niet in mijn bezit heb.

LAVG wilde de ontvangst en behandeling van deze e-mail alleen mondeling bevestigen. Voor de zekerheid heb ik toen een aangetekende brief verstuurd met dezelfde inhoud als mijn e-mail. Een halve week later heb ik daar nog een tweede mail overheengegooid.

Een week later heb ik een brief van LAVG ontvangen dat ' om moverende redenen van cliente' de incasso is ingetrokken en het dossier is gesloten. De wegen van Ziggo zijn voor mij van begin tot eind ondoorgrondelijk gebleven.

Eind goed, al goed. Maar met Ziggo ga ik nooit meer zaken doen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ziggo, deurwaarderskantoor LAVG

Ongelezen bericht door Guardian72 »

marja10 schreef: Wordt vervolgd
Al iets meer bekend?

Gesloten