LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vesting Finance > wie heeft hier nog meer last van?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
moenie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2010 13:42

Vesting Finance > wie heeft hier nog meer last van?

Ongelezen bericht door moenie »

Ik heb een maand geleden mijn ziekenfondspremie betaald op 6 april. Een kleine 4 dagen later ontvang ik een brief van Vesting Finance, met dagtekening in de brief van 6 april, waarin ze mij sommeerde om het te vorderen bedrag + boete te betalen wegens het niet betalen. Heb hierop gelijk actie ondernomen en met hun gebeld, waarop een medewerker van Vesting Finance mij adviseerde om het betaalbewijs te mailen via hun incassostatus site met een begeleidend schrijven (de brief en mijn betaling hebben elkaar gekruisd).

Na niks meer gehoord te hebben voor een maand, heb ik onlangs weer een brief ontvangen van Vesting Finance, waarin ze mij alweer sommeren om te betalen. Dit terwijl ik al ruimschoots netjes heb betaald en niks meer van hun heb vernomen. Weer gebeld, en geprobeerd de situatie uit te leggen, dit maal werd mij op dwingende/dreigende toon aangegeven dat ze de zaak toch doorzetten en dat ik ernaast zat met mijn tegen-reactie. Ik kreeg als antwoord dat de betaling is verrekend met een ander dossier, als ik dan vraag om het andere dossier krijg ik geen reactie.

Wat mij opviel, en ik zou dit graag willen checken met ervaringen van anderen...
- Mijn brieven waren allemaal gedateerd met een verschil van 4 dagen. Dus 6 april dagtekening brief, ontvangst
10 april. Zo geeft Vesting Finance nooit een goede gelegenheid om te reageren, want hun termijn is binnen 5
dagen reactietijd. Dit terwijl TNT Post grotendeels de post (voor 90% procent) de volgende dag bezorgd, in dit
geval, zou ik het dan de 7e april moeten hebben.

Wie heeft dit ook ervaren dat er een ruim verschil in datering zit in de brieven?

- Mijn andere vraag is, wat kan ik nu het beste doen?

Voor mijn gevoel sta ik namelijk sowieso in mijn recht, vanwege het feit dat ik betaald heb. De brief dateert van 6 april, die zou daadwerkelijk pas 7 april bij mij zijn... uitgaande van 1 dag bezorginig van TNT.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vesting Finance > wie heeft hier nog meer last van?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Moenie,

er staan meer topics over dit 'bedrijf'.
Allereerst als algemene tip: Bewaar alles, doe niets per telefoon of webformulier.
Dit geeft je geen bewijs. E-mail of aangetekende post geeft jou in ieder geval verzend bewijzen, en sommige mail clients kunnen ook leesbevestigingen regelen.

Daarnaast, je hebt betaald, en je kan dat aantonen.
Dus, in principe zou ik nog eenmaal een kopie hiervan sturen - en hen melden dat de rekening betaald is, en dat hun vordering daarom onterecht is.

Geef aan dat als zij doorzetten, zij ten eerste alle gegevens zullen moeten overhandigen om aan te tonen dat ze inderdaad een geldige vordering hebben (wat dus niet het geval lijkt te zijn) - want, wie eist, bewijst.
Daarnaast kan je aangeven dat indien ze dit niet kunnen, zij moeten stoppen met hun onterechte pogingen, en dat je anders je het recht voorbehoud juridische stappen te ondernemen, danwel aangifte gaat doen van poging tot afpersing (dreigen met een rechter om je tot betalen te dwingen).

Succes.

moenie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2010 13:42

Re: Vesting Finance > wie heeft hier nog meer last van?

Ongelezen bericht door moenie »

Guardian72 schreef:@ Moenie,

er staan meer topics over dit 'bedrijf'.
Allereerst als algemene tip: Bewaar alles, doe niets per telefoon of webformulier.
Dit geeft je geen bewijs. E-mail of aangetekende post geeft jou in ieder geval verzend bewijzen, en sommige mail clients kunnen ook leesbevestigingen regelen.

Daarnaast, je hebt betaald, en je kan dat aantonen.
Dus, in principe zou ik nog eenmaal een kopie hiervan sturen - en hen melden dat de rekening betaald is, en dat hun vordering daarom onterecht is.

Geef aan dat als zij doorzetten, zij ten eerste alle gegevens zullen moeten overhandigen om aan te tonen dat ze inderdaad een geldige vordering hebben (wat dus niet het geval lijkt te zijn) - want, wie eist, bewijst.
Daarnaast kan je aangeven dat indien ze dit niet kunnen, zij moeten stoppen met hun onterechte pogingen, en dat je anders je het recht voorbehoud juridische stappen te ondernemen, danwel aangifte gaat doen van poging tot afpersing (dreigen met een rechter om je tot betalen te dwingen).

Succes.
De grap aan deze partij is dat zij zelf een eigen website hebben opgezet met incassostatus... ik denk dat ik maar dan een aangetekende brief ga sturen met alle feiten op een rijtje, want ik heb begrepen dat meer mensen last hebben van deze incassopartij. Zal hierbij ook maar een klacht indienen bij de NVIO.

Zijn er nog bepaalde wetsartikelen waar ik aan kan refereren? Zou het helpen als ik in de brief zet dat ik niet bang ben om de publiciteit hiermee op te zoeken, zoals een KASSA, Trosradar e.d.?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vesting Finance > wie heeft hier nog meer last van?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik zou het eerst formeel en min of meer vriendelijk houden.

Bewaar zelf een kopie, en de 'aangetekend' bewijzen.

Gaat men alsnog door, dan is het vroeg genoeg om inderdaad met publiciteit en juristen te gaan dreigen.
Soms houd men op, als ze zien dat je je verweert.

In dit gedrag zijn het net pestkoppen op de kleuterschool. Als je terugvecht, is het niet leuk meer, zoeken ze een ander slachtoffer.

moenie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2010 13:42

Re: Vesting Finance > wie heeft hier nog meer last van?

Ongelezen bericht door moenie »

Heb jij zelf ook last gehad van Vesting Finance?


Ik ben zelf nog op zoek naar mensen die ook een ervaring hebben met Vesting Finance. Het gaat mij
vooral om mensen die brieven hebben ontvangen die niet met een correcte dagtekening zijn verstuurd.
Bijv. dagtekening 1 mei in de brief, maar pas 4 of 5 dagen later de brief ontvangen.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Vesting Finance > wie heeft hier nog meer last van?

Ongelezen bericht door elmo43 »

NVIO heeft weinig zin om daar een klacht neer te leggen, zij zijn er voor de incassobureau's. :wink:

moenie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2010 13:42

Re: Vesting Finance > wie heeft hier nog meer last van?

Ongelezen bericht door moenie »

waar kan ik dan wel een klacht tegen incassobureau's neerleggen?

Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Re: Vesting Finance > wie heeft hier nog meer last van?

Ongelezen bericht door Nynhyr »

Vesting Finance stuurt je deze brieven om je bang te maken. Ze brengen je registratiekosten in rekening welke je helemaal niet hoeft te betalen. Maar hun idee erachter is; als er maar genoeg brieven/dreigingen komen dan betalen ze wel... Niet doen. Als jij betaald heb en je heb dat zwart op wit dan leg je die briefjes van ze uit Almere maar naast je neer! Ook als je brief en je betaling elkaar gekruist hebben betaal dan ook geen incassokosten!!!!
Vesting Finance is een organsatie die het niet allemaal op het rijtje heeft, zowel de manier van corresponderen als de manier waarop je te woord gestaan word, het is allemaal zo onnozel als de nacht! :wink:

samira.je
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2010 10:03

Re: Vesting Finance > wie heeft hier nog meer last van?

Ongelezen bericht door samira.je »

Ik heb er een hele erge last van. Jij hebt betaald , ik heb TEVEEL betaald ga dat maar eens terug zien te krijgen.

Ze zaten mij zo op me nek dat ik dus de rekeningen betaalde. Ik werd om de dag 2x gebeld dagelijks.

Tot ik mijn bankafschriften erbij haalde en op een optelling kwam van teveel betaald. Sinds ik dus klachten heb ingediend, stuk of 6 keer mijn bewijzen opstuur word ik niet meer gebeld. Ik krijg zogenaamd brieven van hun, standaard opgemaakt dat ik nog een bedrag heb openstaan. Ik krijg zeker 100 euro terug en zij beweren dat ik nog 300 euro moet betalen. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik bij 3 betalingen een verkeerd dossiernummer heb vermeld. Maar dan nog is mijn gelf wel op hun rekeing gestort. Steken ze dat zomaar in hun zak.

Ik heb de NIVO gemaild, die sturen de klacht door. Juridisch loket zegt niks te kunnen doen. Wat moet ik doen?

Heb al uren verspild aan telefoon met die kinderlijke medewerkers van hun die gewoon de telefoon in je oor ophangen.

:oops:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vesting Finance > wie heeft hier nog meer last van?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Samira ..

Je zou een tegenincasso kunnen sturen.

Maar zowiezo - maak een overzicht van betalingen, met alle kenmerken erbij.
Stuur dit aangetekend naar ze op, met het dringende verzoek om het teveel binnen 10 dagen terug te storten, alsmede te stoppen met onterechte incasso eisen - omdat anders de juridische weg gevolgd zal worden om het terug te vorderen.

marian1956
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 apr 2010 12:24

Re: Vesting Finance > wie heeft hier nog meer last van?

Ongelezen bericht door marian1956 »

Je kan een klacht neerleggen bij www.incassoklachten.nl
Dat heb ik ook gedaan en ook bij Radar zelf. Hoe meer klachten hoe beter

Vesting Finance
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 apr 2010 10:26

Re: Vesting Finance > wie heeft hier nog meer last van?

Ongelezen bericht door Vesting Finance »

Goedendag Moenie,

U heeft een bericht geplaatst op dit forum betreffende Vesting Finance.

Vesting Finance neemt alle reacties betreffende haar beleid uiterst serieus.

Graag gaan wij daarom met u in gesprek. Hiervoor hebben wij uw gegevens nodig. Deze kunt u sturen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Vesting Finance
http://www.vestingfinance.nl

Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Re: Vesting Finance > wie heeft hier nog meer last van?

Ongelezen bericht door Nynhyr »

Vesting Finance schreef:Goedendag Moenie,

U heeft een bericht geplaatst op dit forum betreffende Vesting Finance.

Vesting Finance neemt alle reacties betreffende haar beleid uiterst serieus.

Graag gaan wij daarom met u in gesprek. Hiervoor hebben wij uw gegevens nodig. Deze kunt u sturen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Vesting Finance
http://www.vestingfinance.nl


Klachten zoals deze worden gemeld op verschillende forums zijn ook bij Vesting Finance bekend. Wat klungelig om hier te zien dat Vesting Finance aangeeft alle reacties betreffende haar beleid serieus neemt.
Niet dus! Dit soort topics op forums van Vesting Finance geeft maar weer eens aan dat dit buro de boel niet op orde heeft! Eigenlijk zou er een kwaliteitscontrole moeten zijn voor dit soort bedrijfjes. En opdrachtgevers zoals Achmea moeten eens goed achter de oren krabben of ze wel langer door willen gaan met incassoburos die op deze manier werken!
:!:

Gesloten