LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
assie123
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 mei 2010 09:31

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door assie123 »

Hoi Danielle en Annet,
Jammer dat het bij jullie op dit moment wat minder gaat!
Luister naar Annet, Danielle, want ze heeft al wat meer ervaring dan wij....vertrouw op haar bevindingen en dus dat het goed komt!
Mijn werkweek zit er weer op, vandaag. Het ging redelijk.
Was begin van de week honds vermoeid, maar dit is inmiddels afgezwakt en nu ben ik 'normaal' moe... :roll:
Ook ben ik erg misselijk geweest en dat is nu bijna verdwenen. Heb ook nog wel dwanggedachten/angsten gehad, maar dit veroorzaakt niet meer zo'n paniek.
Volgende week ga ik mijn arbeidsuren ophogen met 1. Van 4 naar 5 uur per dag. Ben benieuwd.
Ben iig blij dat ik voorlopig op 20mg blijf staan.
Hou vol meiden, probeer afleiding te zoeken, Danielle, als je down bent. Wandelen misschien met de hond van jezelf of iemand anders?
Dat vind ik altijd wel lekker.
Gr
Assie

janamba10
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 sep 2009 11:41

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door janamba10 »

Als ej flink dik wilt worden neem dan vooral citalopram. En de vreetkicks die je ervan krijgt zijn ook niet normaal.
Verder chemische castratie.

Annet32
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 apr 2010 12:31

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Annet32 »

Uhm, ik zou willen dat ik eens flink ging aankomen, maar tot nu toe nog geen grammetje. Chemische castratie *proest*, klinkt herkenbaar...maar ook dat gaat weer over. De zin is er weer en het gevoel ook :)

Ik voel me vandaag erg brak. Wel mijn dingen gedaan, maar met veel heel veel tegenzin. Hele dag onrustig en mijn darmen zijn van slag. Het schiet ook niet op als iedereen die je tegenkomt zegt : goh, wat zie je witjes, geen goede dag zeker! Maar ja, even doorbijten :? Vasthouden aan de gedachte hoe ik de eerste weken waren toen ik met citalopram begon. Die waren ook geen pretje, maar dat trok weg, dus dat zal nu ook wel het geval zijn.

Danielle12
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2010 12:10

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Danielle12 »

Vreetkicks heb ik geen last van. Val alleen maar af omdat mijn honger gevoel verdwijnt. Ik ga zeker weten niet ophogen naar 20MG. Ik heb echt nog teveel bijwerkingen... Enne, ik vind dat je er niet slecht uit ziet hoor!!!:D;)

assie123
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 mei 2010 09:31

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door assie123 »

Hallo allemaal,

Even een update-tje.
Ben al een paar dagen somber en angstig. Voel me rot dat ik me nog steeds rot voel. Nog steeds moe en soort van futloos. Wil gewoon rust. Mijn lichaam wil rust. Zombieachtig zijn valt mee.
Morgen begin ik aan de 4e week 20mg....hoop écht dat het nu toch eens fatsoenlijk gaat werken!!

Danielle12
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2010 12:10

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Danielle12 »

Assie kom op! Je bent al zover. Nog 2 weken en dan word het echt wel minder. Zoals je tegen mij zei, ga lekker wandelen met de hond. En echt doorzetten nu, want je bent er bijna. Nog 2 weken ellende ( volgens de bijsluiter) en dan gaat het zonnetje schijnen. Ik zie het niet als een wondermiddel, maar ik verwacht er wel wat van na wekenlange bijwerkingen ellende. Btw ik loop 1 week achter je.
Futloos en moe is herkenbaar, slaap elke nacht 11uur. Morgen misschien ophogen naar 20MG. Voel me de laatste dagen namelijk wel ok.
Gr

Danielle12
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2010 12:10

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Danielle12 »

Hallo,

Ik denk dat iedereen super druk is! In ieder geval ik ben sinds 2 dagen opgehoogd. En heb eigenlijk nog nergens last van. Bij de ophoging naar 10mg ging het wel een aantal dagen fout. Maar nu dus niet, wel fijn. Bijwerkingen worden wel minder bij mij. Nog wel slecht slapen en vergeetachtig. En heb nog geen rust in mijn hoofd. En voor het slapen gaan een ontzettende hoge piep in mijn oren. Ik hoop dat het middel echt gaat aanslaan bij me, aangezien de bijwerkingen echt elke dag afnemen. Ik heb liever ontzettend veel bijwerkingen, zodat ik weet dat het middel wat met me doet.
Hoe is het met de rest?

assie123
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 mei 2010 09:31

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door assie123 »

Goeiemiddag :D
Hier gaat het ook weer beter!
Als sinds 2 dagen niet meer doodmoe en niet meer zo somber/angstig.
Ben vanaf vandaag 1 uur langer gaan werken, ben benieuwd.
Hopelijk blijft het stabiel, ik zou nog wel iets fitter kunnen zijn, maar het hondsmoeie gevoel is al ff weg, en da's al heel wat.
Heb wel veel last van m'n ogen, ze voelen zwaar en zijn wat opgezet.
Dus jij zit nu op 20mg, Danielle?
Hopelijk blijft het de goede kant op gaan met je. Slecht slapen heef bij mij ook erg lang geduurd en is óók pas sinds een paar dagen wat beter.
Wel merk ik dat, wanneer ik geen zin heb om iets te doen, ik dit dan ook niet moet doen. Goed luisteren naar t lichaam.
En jij hebt volgens mij echt wel genoeg bijwerkingen, dus het is wel aan t werken :wink:

Gr
Assie

Danielle12
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2010 12:10

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Danielle12 »

Hoi!

Nou gister had ik een eye opener van maar liefst 2 uurtjes. Ik stond te dansen in de woonkamer en voelde me weer ouderwets gelukkig. Helaas waren het maar 2 uurtjes. Nu voel ik me gewoon normaal met de bijwerkingen van dien. Tja dus dat betekent dat het wel een keer gaat werken......

assie123
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 mei 2010 09:31

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door assie123 »

Vandaag begin ik aan de 5e week van 20 mg.
Het begint allemaal stabieler aan te voelen. Zowel lichamelijk als geestelijk.
Niet meer hondsmoe, wel nog af en toe een beetje chagerijnig of wat somber bij tegenslag.
Op het werk gaat het best goed, 5 uur per dag. Had vorige week een stressdag(lees:erg druk) op het werk en toen was ik 's avonds totall loss.
Volgende week wil ik mijn arbeidsuren ophogen naar 4x 6 uren.
Zal wel lukken, al moet ik dan wel om 5 uur al op...... :roll:

Heb afgelopen vrijdag loopschoenen aan laten meten, een beginners loopschema bij de hand en ga 3x wekelijks hardlopen. 2 Trainingen heb ik al achter de rug, maar het moet zeer langzaam opgebouwd worden. Het is interval training, 10 minuten stevig wandelen en dan een minuut hardlopen etc. Dit voor zo'n 3 kwartier per training. Iedere week komt er een half minuutje hardlopen bij, en na 19(pff) weken zou ik een half uur aan 1 stuk door moeten kunnen hardlopen.
Het voelt iig goed/lekker!

Hoe is het met jullie?

Gr
Astrid

Danielle12
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2010 12:10

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Danielle12 »

Wat goed dat je weer gaat sporten!! Ja opbouwen van hardlopen is altijd even zwaar. Maar te intentie is goed:)

Tja update van mezelf. Ik ben ook minder moe, minder afwezig. Wat ik wel heeel erg heb is dat ik nog steeds in een roes leef en dat ik dingen vergeet.
Ben nu ook 4 weken verder en heb het gevoel dat ik gister begonnen heb. Lijkt wel of ik in een sneltrein zit.
Ik pieker veel en veel minder, en soms zijn er uren dat ik denk: Goh ik ben wel een leuke meid. Maar dat gevoel is niet contstant en eigenlijk maar 1keer gebeurd.
Volgende week zit ik ook aan de 5 weken en dan weer terug naar de HA. Misschien zegt die wel dat ik moet ophogen. Het vrolijke gevoel wat ik dus 1keer heb gehad, wil ik vaker..... Maar ben zeker weten stabieler! Kan me nergens echt druk over maken. Wat ik aan de andere kant wel vervelend vind, want met stress werk ik scherper en beter.

Zo en nu jullie weer...

inkie75
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2010 14:31

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door inkie75 »

Hallo allemaal
ik ben nu een week bezig met citalopram (na eerst de seroxat 60 mg te hebben afgebouwd die ik al 11 jaar gebruikte) ben nu 34 en heb sinds me 14de al een paniek/angststoornis met hyperventilatie heb altijd in de paniek/angst gezeten als een soort achtbaan of het ging heel goed(reed in me uppie naar amsterdam en werkte) of superslecht(dan kan ik me bv kliko nog niet buiten zetten)maar was toch leefbaar die achtbaan zeg maar :roll: Tot nov 09(na een zware tijd) :( ben ik in een paniekaanval gekomen waar ik niet meer uitkwam zeg maar dus de hele dag de bekende symptonen maar nu ook met het onwerkelijke gevoel erbij op een gegeven moment was de paniek zo erg dat ik heb gesmeekt om een opname waar ik altijd tegen ben geweest ook ivm met me kleine meiden ben een alleenstaande moeder nl (ben niet opgenomen geweest btw)

toen adviseerde me pysiather me een ander medicijn volgens hem deed de serox zijn werk niet meer :? dus schema met hem gemaakt ivm afbouwen en begonnen met 2x10 mg citalopram en serestas voor evt wat rust

als ik nu me situatie moet beschrijven dan zeg ik IK LEEF 24/7 IN EEN HEL mijn god wat een ellende paniekaanvallen ,angst,onwerkelijkgevoel,duizelig,wazig zien,vergeetachtigheid,moe en zo emotioneel als de pest :( weet me geen raad voel me zo slecht en de serestas lijken wel tic-tac's want merk der niks van :|
is dit de opbouwfase? moet ik hier doorheen? ervaringen?
moet trouwens as donderdag weer naar pysia

een fijn weekend allemaal en bedankt voor jullie evt reacties

Danielle12
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2010 12:10

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Danielle12 »

Hoi Inkie,

Doorzetten! Ik en zo velen hebben deze bijwerkingen gehad. Lees maar terug hoe zwaar ik/wij het hadden. Het komt dus een keer goed, bijwerkingen = succes gegegarandeerd;) Komt goed dus!

Voor de andere, ik ben nog alleen maar vergeetachtig, en weinig stress, piekeren is minder maar nog wel aanwezig. En op en top vrolijk eigenlijk:)

Gr

inkie75
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2010 14:31

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door inkie75 »

hOI Danielle

bedankt voor je reactie

assie123
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 mei 2010 09:31

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door assie123 »

Hoi Danielle en inkie,

Als beginnend gebruiker, kan ik je vertellen, inkie, dat het mi inderdaad heftige bijwerkingen zijn, waar jij last van hebt.
Ik hoop voor je dat ze weer gauw verdwijnen.

Hoi Danielle, wat fijn dat je lekker vrolijk bent! Het weer zal zeker wel meespelen hierin! Dat van nog steeds piekeren herken ik wel.
Maandag as begin ik aan mijn 6e week van 20 mg. Ik voelde me de afgelopen week best somber, maar ja, het was ook de menstruatietijd. Ik merk vaak ook nog dat ik mijn eigen angst wat zit te voeden door met de fobie bezig te zijn. Het levert wel geen echte angst en paniek meer op, maar kan er nóg steeds mee bezig zijn. Gek he?
Ik voel me de laatste dagen wel fit en last van mijn ogen gaat ook steeds beter.
Het hardlopen voelt wel goed.
Wanneer ik weer over een paar weken naar de ha moet, zal ik eens vragen of na 5 weken de ad niet onderhand goed zou moeten werken, of dat ik een hogere dosis moet.

Kop op inkie, het zal goed komen, maar wanneer je net als ik ongeduldig bent, duurt het erg lang allemaal.
Danielle, spreek je later weer.

groetjes,
Assie :D

inkie75
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2010 14:31

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door inkie75 »

Hoi Assie

thx voor je bericht
val me idd erg zwaar ook omdat ik al vanaf november weer flink in een angststoornis zit dus al helemaal beroerd :? begonnen ook nog met switchen maja moest wat

en ja ben ook ongeduldig hoor want ben op en moe.
en dat rare vage onwerkelijke gevoel das helemaal naar :(
morgen aan de tweede week beginnen en nu na me bed pfff

groetjes

Danielle12
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2010 12:10

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Danielle12 »

Hoi! Nou vanmiddag naar de HA ben benieuwd wat die zegt. Hou jullie op de hoogte!Gr

Dancis
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 dec 2005 20:03

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Dancis »

Ik heb niet alles door gelezen , maar zijn er eigenlijk mensen die boven de 40mg zitten?

Ik zit al dik een jaar aan de 50 mg , maar ik heb nog steeds het gevoel dat het niks voor me doet dan alleen maar een beetje mijn gevoel afstompen....

En dat ik dus nog steeds "opvliegers" heb. Waarvoor ik dus oxazepam slik

Maar ik heb ook het idee dat ik aan de verkeerde medicatie zit , want ik ben gediagnostiseerd vorige week als zijnde borderliner met depressieve trekjes.

Meer mensen die dit bekend voorkomt ? en welke medicatie hebben jullie daarna gekregen?

Danielle12
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2010 12:10

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Danielle12 »

Hoi,

Nou ik zit in ieder geval op de 20MG. En ik merk echt wel verschil! Ben een stuk stabieler en vrolijker.. Wel ben ik vergeetachtig en het piekeren is deels weg. Ik denk dat bij jou het middel dan niet aanslaat! Ik heb geen kennis over Borderliner, maar is daar geen ander medicijn voor? En inderdaad er zijn genoeg varianten voor AD's dus ik zou zeggen: STAP OVER! Tja het is een *** weg... Maar als je je weg eenmaal gevonden hebt met de medicijnen gaat het licht langzaam aan weer schijnen! Succes in ieder geval.

En oh ja, ik heb dit hele forum door gespit voordat ik zelf een reactie had geplaatst. Ik wou toch even mede delen dat er altijd zo negatief over geschreven word. Ik ben echt blij dat ik begonnen ben! Dat mag ook wel eens een keer gezegd worden. Alhoewel het bij een ieder verschillend is, mij doet het goed:) Geniet van het mooie weer...

inkie75
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2010 14:31

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door inkie75 »

Dancis schreef:Ik heb niet alles door gelezen , maar zijn er eigenlijk mensen die boven de 40mg zitten?

Ik zit al dik een jaar aan de 50 mg , maar ik heb nog steeds het gevoel dat het niks voor me doet dan alleen maar een beetje mijn gevoel afstompen....

En dat ik dus nog steeds "opvliegers" heb. Waarvoor ik dus oxazepam slik

Maar ik heb ook het idee dat ik aan de verkeerde medicatie zit , want ik ben gediagnostiseerd vorige week als zijnde borderliner met depressieve trekjes.

Meer mensen die dit bekend voorkomt ? en welke medicatie hebben jullie daarna gekregen?
ik slik nu dus 20 mg en moet als ik het 6 weken gebruik terug komen bij arts en die zei als je dan nog niet iets verbetering voel dan gaan we andere proberen want volgens de arts slaan ze dan niet aan want na minimaal 6 weken moet je verbetering merken.

succes en sterkte

Gesloten