LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Route Rondreis na boeken gewijzigd....(Pharos reizen)
Route Rondreis na boeken gewijzigd....(Pharos reizen)
We hebben via Pharos reizen een rondreis geboekt met de route van de Mille Miglia (autorallye van 1000 mijl door Italië).
Je reist per eigen vervoer (auto), en overnacht 1 a 2 nachten in hetzelfde hotel, de reis duurt ongeveer 10 dagen.
Na het boeken is het hotel in Rimini vervallen, en een hotel in het binnenland, is ervoor in de plaats gekomen. Dit wijkt ten eerste ongeveer 70 km af van de orignele route, en ten tweede ligt het niet aan zee, en sla je Rimini als badplaats over.
Je wordt hier niet over geinformeerd.
Moet je dit accepteren? En wat kun je hieraan doen?
Je reist per eigen vervoer (auto), en overnacht 1 a 2 nachten in hetzelfde hotel, de reis duurt ongeveer 10 dagen.
Na het boeken is het hotel in Rimini vervallen, en een hotel in het binnenland, is ervoor in de plaats gekomen. Dit wijkt ten eerste ongeveer 70 km af van de orignele route, en ten tweede ligt het niet aan zee, en sla je Rimini als badplaats over.
Je wordt hier niet over geinformeerd.
Moet je dit accepteren? En wat kun je hieraan doen?
-
Re: Route Rondreis na boeken gewijzigd....(Pharos reizen)
Wat een xxx weer. Natuurlijk hoeft U dit niet te accepteren. Het hotel in Rimini was een voor U wezenlijk onderdeel van de reis. Anders zou U die reis niet geboekt hebben. Probeer dit aan dat geboefte duidelijk te maken en tracht die reis te annuleren. Voor de onbehoorlijke gang van zaken mag U best 100 euro kosten in rekening brengen. U bent er tenslotte een hoop tijd mee kwijt.
Misschien kan U de reis vervolgens ook boeken met losse hotels via hotelsites. Mogelijk bent U veel goedkoper uit dan bij sicilianen.
Misschien kan U de reis vervolgens ook boeken met losse hotels via hotelsites. Mogelijk bent U veel goedkoper uit dan bij sicilianen.
sicilianen? kan je me uitleggen wat die er te maken hebben?Of ligt rimini innens in sicilie.
-
Nee, Rimini ligt niet iNEEns in Sicilie...
De hele reisbranche is vergeven van sicilianen van een bepaald slag.
In principe moeten ze een vergelijkbaar alternatief bieden dus niet een hotel 70 km verder!
Ik zou nogmaals bellen.
Ik zou nogmaals bellen.
Lijkt mij een prima, of zo u wilt, vergelijkbaar alternatief. Dus dat is geen steekhoudend argument om onder de koop uit te kunnen.spanje01 schreef:In principe moeten ze een vergelijkbaar alternatief bieden dus niet een hotel 70 km verder!
Ik zou nogmaals bellen.
Daarnaast heeft topicstarter alle vrijheid om Rimini toch te bezoeken. Hij reist immers met eigen vervoer, en heeft de vrijheid van de "voorgeschreven" route af te wijken.
Misschien wil de reisorganisatie u tegemoet komen, maar er is weinig waar u recht op heeft. Dat het hotel in Rimini voor u een wezenlijk onderdeel van uw reis is, zoals sommige helderzienden durven beweren, is niet echt overtuigend te stellen. Het betreft immers een rondreis, waarbij Rimini slechts één van de etappeplaatsen was, waar kort verbleven zou worden.
Nee, Rimini ligt niet iNEEns in Sicilie...
Degrelle en wat voor sicilianen van *bepaalde slag * zouden moeten het zijn?
Laat zo zeggen ik vind je opmerking over sicilianen totaal geen inhoud hebben,leuk als je ergens indruk wil maken met losse zinnen.Maar als iemand die uit sicilie komt, en weet wat sicilianen zijn, is dit denigrerende en dom opmerking,duidelijke de opmerking van en lage opgeleide.
Degrelle en wat voor sicilianen van *bepaalde slag * zouden moeten het zijn?
Laat zo zeggen ik vind je opmerking over sicilianen totaal geen inhoud hebben,leuk als je ergens indruk wil maken met losse zinnen.Maar als iemand die uit sicilie komt, en weet wat sicilianen zijn, is dit denigrerende en dom opmerking,duidelijke de opmerking van en lage opgeleide.
@gerland,
dank voor uw duidelijk betoog, klinkt mij ook logisch in de oren. Het alternatief blijkt ook een toplocatie te zijn, niet aan zee maar aan een meer...
't is ook niet dat ik er vanaf wil, maar vroeg me af of dat het veranderen van locaties na het boeken zomaar mocht.
Wat Sicilië en Sicilianen met het onderwerp te maken hebben is mij overigens geheel onduidelijk....
dank voor uw duidelijk betoog, klinkt mij ook logisch in de oren. Het alternatief blijkt ook een toplocatie te zijn, niet aan zee maar aan een meer...
't is ook niet dat ik er vanaf wil, maar vroeg me af of dat het veranderen van locaties na het boeken zomaar mocht.
Wat Sicilië en Sicilianen met het onderwerp te maken hebben is mij overigens geheel onduidelijk....
-
Toch adviseer ik U om gewoon contact te zoeken met de touroperator en aan te geven dat U het niet eens bent met deze wijziging. (Dit is natuurlijk niet nodig als U de nieuwe locatie een goed alternatief vindt, hiermee akkoord gaat en het geen punt vindt dat Rimini niet aangedaan wordt)
U bent namelijk een overeenkomst aangegaan, en deze wordt gewijzigd door de touroperator. Deze kunnen U inderdaad een alternatief aanbieden, maar mocht dit U niet bevallen heeft U ook gewoon het recht kosteloos
te annuleren. (Dit is iig wat ik mij herinner uit de ANVR voorwaarden).
Neem in eerste instantie daarom ook gewoon op vriendelijke doch zakelijk wijze contact op met uw touroperator en kijk wat U aangeboden wordt.
U bent namelijk een overeenkomst aangegaan, en deze wordt gewijzigd door de touroperator. Deze kunnen U inderdaad een alternatief aanbieden, maar mocht dit U niet bevallen heeft U ook gewoon het recht kosteloos
te annuleren. (Dit is iig wat ik mij herinner uit de ANVR voorwaarden).
Neem in eerste instantie daarom ook gewoon op vriendelijke doch zakelijk wijze contact op met uw touroperator en kijk wat U aangeboden wordt.
-
Naar dhr Gerland luisteren is gelijk als luisteren naar de advocaat van de duivel.@gerland,
Waarschijnlijk bent U zo mild omdat het voor u met een sisser afloopt. U heeft dit keer geluk. Veel plezier met de reis.
-
Dhr. Degrelle blijft de reisbranche de reismaffia noemen.RobbieS schreef:Wat Sicilië en Sicilianen met het onderwerp te maken hebben is mij overigens geheel onduidelijk....
En dan denkt hij dus kennelijk gelijk aan Sicilië.
Leuk als je daar toevallig vandaan komt.