LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lufthansa
Lufthansa
Ik heb een vliegticket bij Lufthansa geboekt van Düsseldorf naar Athene. De prijs was € 214. Daarna zou ik doorvliegen met een andere maatschappij naar een Grieks eiland. Helaas heeft de Griekse overheid besloten om deze maatschappij de vliegrechten te ontnemen. De vluchten worden overgenomen door Olympic Air. Helaas lukt het niet meer om op dezelfde dag door te vliegen. Hierdoor word ik met (de kosten van) twee extra overnachtingen geconfronteerd.
Ik heb Lufthansa gebeld om de vluchten te wijzigen, zodat de tijden beter uitkomen. De wijzigingkosten van het ticket zouden € 193 bedragen. Dit is mijn inziens een enorm hoog bedrag. Begin juni een mail naar Lufthansa gestuurd en twee weken later een herinnering gestuurd. In deze mail heb ik gevraagd om enige coulance. Tot nu toe heb ik geen enkele reactie gehad.
Erg jammer dat een gerenommeerde luchtvaartmaatschappij geen enkele vorm van service wil veroorloven. Ik zal mijn verlies moeten nemen. Het is niet anders. Het enige wat ik kan en ga doen, is nooit meer met Lufthansa vliegen.
Ik heb Lufthansa gebeld om de vluchten te wijzigen, zodat de tijden beter uitkomen. De wijzigingkosten van het ticket zouden € 193 bedragen. Dit is mijn inziens een enorm hoog bedrag. Begin juni een mail naar Lufthansa gestuurd en twee weken later een herinnering gestuurd. In deze mail heb ik gevraagd om enige coulance. Tot nu toe heb ik geen enkele reactie gehad.
Erg jammer dat een gerenommeerde luchtvaartmaatschappij geen enkele vorm van service wil veroorloven. Ik zal mijn verlies moeten nemen. Het is niet anders. Het enige wat ik kan en ga doen, is nooit meer met Lufthansa vliegen.
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47
Re: Lufthansa
Het heeft toch niks te maken dat het maatschappij slecht is. Je koop het goedkoopste ticket en daar zitten nu eenmaal hoge wijzigingskosten aan vast. Je bent akkoord gegaan met de voorwaardes die aan het ticket vastzitten bij het boeken.
Dus het is gewoon zakelijk en Lufthansa treft hiermee ook geen blaam.
Dus het is gewoon zakelijk en Lufthansa treft hiermee ook geen blaam.
Re: Lufthansa
Zou je die klacht niet bij de andere maatschappij moeten indienen? Lufthansa kan er ook weinig aan doen dat die andere maatschappij niet meer mag vliegen.
Re: Lufthansa
@michaelz1981
Iets beter lezen!
Ik begrijp dat het een zakelijke transactie en weet dat Lufthansa qua voorwaarden gelijk heeft. Daarom heb ik ook om coulance gevraagd.
Ik vind het alleen niet netjes dat er geen enkele reactie op mijn emails komt. Ik verwacht van een bedrijf als Lufthansa dat ze dat goed geregeld hebben. Overigens was het geen goedkoop ticket. Dit is min of meer de reguliere prijs voor een ticket naar Athene.
Iets beter lezen!
Ik begrijp dat het een zakelijke transactie en weet dat Lufthansa qua voorwaarden gelijk heeft. Daarom heb ik ook om coulance gevraagd.
Ik vind het alleen niet netjes dat er geen enkele reactie op mijn emails komt. Ik verwacht van een bedrijf als Lufthansa dat ze dat goed geregeld hebben. Overigens was het geen goedkoop ticket. Dit is min of meer de reguliere prijs voor een ticket naar Athene.
Re: Lufthansa
@Jop2010,
Misschien kunt u beter de moeite nemen om een fatsoenlijke brief te schrijven of een goed telefoongesprek te voeren met Lufthansa. Maar ja, er een aantal e-mail uitrammen is een stuk makkelijker.
Ik hoop overigens van harte dat Lufthansa u niet tegemoet komt. U hebt gekozen voor een (goedkoper) ticket waaraan in geval van wijziging kosten verbonden zijn. U had ook vooraf kunnen kiezen voor een duurder ticket met meer (goedkope) wijzigingsmogelijkheden. Dat u dat niet gedaan hebt is volledig uw verantwoordelijkheid.
Het is tamelijk bespottelijk om te spreken over een gebrek aan "service" terwijl u er bewust voor kiest om niet gebruik te maken van bepaalde dienstverlening (u betaalt er dus ook niet voor), en u er vervolgens toch gebruik van wil maken(zonder er voor te betalen!), wat logischerwijs geweigerd wordt. Het lijkt mij uitermate correct van Lufthansa (o.a. tegenover de klanten die wel betalen) om u niet tegemoet te komen.
Bovendien: zitten in uw "wijzigingskosten" niet de kosten voor een duurder ticket?
Misschien kunt u beter de moeite nemen om een fatsoenlijke brief te schrijven of een goed telefoongesprek te voeren met Lufthansa. Maar ja, er een aantal e-mail uitrammen is een stuk makkelijker.
Ik hoop overigens van harte dat Lufthansa u niet tegemoet komt. U hebt gekozen voor een (goedkoper) ticket waaraan in geval van wijziging kosten verbonden zijn. U had ook vooraf kunnen kiezen voor een duurder ticket met meer (goedkope) wijzigingsmogelijkheden. Dat u dat niet gedaan hebt is volledig uw verantwoordelijkheid.
Het is tamelijk bespottelijk om te spreken over een gebrek aan "service" terwijl u er bewust voor kiest om niet gebruik te maken van bepaalde dienstverlening (u betaalt er dus ook niet voor), en u er vervolgens toch gebruik van wil maken(zonder er voor te betalen!), wat logischerwijs geweigerd wordt. Het lijkt mij uitermate correct van Lufthansa (o.a. tegenover de klanten die wel betalen) om u niet tegemoet te komen.
Bovendien: zitten in uw "wijzigingskosten" niet de kosten voor een duurder ticket?
Re: Lufthansa
@Gerland
Even voor de duidelijkheid, ik heb met Lufthansa gebeld. De medewerker van Lufthansa heeft mij € 193 wijzigingskosten doorgegeven. Dezelfde medewerker heeft mij ook aanbevolen om een mail te sturen.
Nu even terug naar jouw reactie. Het blijft blijkbaar moeilijk om te lezen. Ik klaag niet over de hoogte van de kosten. Ik blijf het wel veel geld vinden. Daarom heb ik via een mail verzocht om coulance. Dat kan Lufthansa wel of niet doen. Dat is aan hen.
Wat ik wel vreemd vind, is dat er totaal geen reactie komt van Lufthansa. Daar klaag ik over en dat noem ik gebrek aan service. Als een bedrijf actief de mogelijkheid geeft om een reactie te geven via de website, dan vind ik dat je er van uit mag gaan dat je een reactie krijgt. Ook in de bevestigingsmail van Lufthansa staat dat er binnen enkele dagen gereageerd wordt. Nu is het al meer dan een maand geleden dat ik mijn eerste mail stuurde.
En, het was geen goedkoop ticket. Er zijn genoeg mogelijkheden om goedkoper naar Athene te vliegen.
Snap je het nu?
Even voor de duidelijkheid, ik heb met Lufthansa gebeld. De medewerker van Lufthansa heeft mij € 193 wijzigingskosten doorgegeven. Dezelfde medewerker heeft mij ook aanbevolen om een mail te sturen.
Nu even terug naar jouw reactie. Het blijft blijkbaar moeilijk om te lezen. Ik klaag niet over de hoogte van de kosten. Ik blijf het wel veel geld vinden. Daarom heb ik via een mail verzocht om coulance. Dat kan Lufthansa wel of niet doen. Dat is aan hen.
Wat ik wel vreemd vind, is dat er totaal geen reactie komt van Lufthansa. Daar klaag ik over en dat noem ik gebrek aan service. Als een bedrijf actief de mogelijkheid geeft om een reactie te geven via de website, dan vind ik dat je er van uit mag gaan dat je een reactie krijgt. Ook in de bevestigingsmail van Lufthansa staat dat er binnen enkele dagen gereageerd wordt. Nu is het al meer dan een maand geleden dat ik mijn eerste mail stuurde.
En, het was geen goedkoop ticket. Er zijn genoeg mogelijkheden om goedkoper naar Athene te vliegen.
Snap je het nu?
Re: Lufthansa
@Jop2010,
Dus alleen omdat u nog geen reactie heeft gehad, heeft u besloten nooit meer met Lufthansa te vliegen?
En daarvoor start u zo maar een heel topic?
Dus alleen omdat u nog geen reactie heeft gehad, heeft u besloten nooit meer met Lufthansa te vliegen?
En daarvoor start u zo maar een heel topic?
Re: Lufthansa
Jop2010 schreef:Ik heb een vliegticket bij Lufthansa geboekt van Düsseldorf naar Athene. De prijs was € 214. Daarna zou ik doorvliegen met een andere maatschappij naar een Grieks eiland. Helaas heeft de Griekse overheid besloten om deze maatschappij de vliegrechten te ontnemen. De vluchten worden overgenomen door Olympic Air. Helaas lukt het niet meer om op dezelfde dag door te vliegen. Hierdoor word ik met (de kosten van) twee extra overnachtingen geconfronteerd.
Ik heb Lufthansa gebeld om de vluchten te wijzigen, zodat de tijden beter uitkomen. De wijzigingkosten van het ticket zouden € 193 bedragen. Dit is mijn inziens een enorm hoog bedrag. Begin juni een mail naar Lufthansa gestuurd en twee weken later een herinnering gestuurd. In deze mail heb ik gevraagd om enige coulance. Tot nu toe heb ik geen enkele reactie gehad.
Erg jammer dat een gerenommeerde luchtvaartmaatschappij geen enkele vorm van service wil veroorloven. Ik zal mijn verlies moeten nemen. Het is niet anders. Het enige wat ik kan en ga doen, is nooit meer met Lufthansa vliegen.
Hoe groot is het verschil, tussen de wijzigingskosten van € 193, en de twee overnachtingen?
Re: Lufthansa
Gezien het tijdstip van de heen- en terugreis is het handig om zo dicht mogelijk bij het vliegveld te overnachten. Dan kom ik al snel uit op het Sofitel Athens Airport. Afhankelijk van het te kiezen tarief kom ik dan uit op minimaal € 150 per nacht. Mijn vakantie kost me nu dus zo'n € 300 meer. Daar kan Lufthansa overigens niets aan doen.
Het stoort mij wel dat Lufthansa mij vertelt (telefonisch) dat de tickets in dezelfde prijscategorie nog beschikbaar zijn. Vervolgens met de behoorlijke hoge wijzigingskosten op de proppen komt en op mijn vraag of hier nog iets aan te doen valt, mij verwijst naar de contactpagina op de website. En om vervolgens niet meer te reageren........
Ik had gewoon meer verwacht van Lufthansa.
Het stoort mij wel dat Lufthansa mij vertelt (telefonisch) dat de tickets in dezelfde prijscategorie nog beschikbaar zijn. Vervolgens met de behoorlijke hoge wijzigingskosten op de proppen komt en op mijn vraag of hier nog iets aan te doen valt, mij verwijst naar de contactpagina op de website. En om vervolgens niet meer te reageren........
Ik had gewoon meer verwacht van Lufthansa.
-
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56
Re: Lufthansa
Wanneer heeft u de mail gestuurd; oftewel hoelang wacht u al op en antwoord?
Re: Lufthansa
Op 1 juni heb ik een mail via de website van Lufthansa gestuurd. Op 20 juni heb ik een reminder gestuurd waarin ik vriendelijk om een antwoord heb verzocht.
Overigens staat in hun reactie. 'Our Customer Feedback Management team will contact you shortly in this matter'.
Dan mag je toch verwachten dat ze binnen ongeveer twee weken contact opnemen.
Overigens staat in hun reactie. 'Our Customer Feedback Management team will contact you shortly in this matter'.
Dan mag je toch verwachten dat ze binnen ongeveer twee weken contact opnemen.
Re: Lufthansa
Mijn probleem is opgelost.
Ik kreeg een pm van Lufthansa en heb inmiddels mijn tickets gecancelled voor
€ 60. Ik vlieg nu voor € 220 p.p. met Swiss Airlines van Amsterdam naar Athene.
Ik kreeg een pm van Lufthansa en heb inmiddels mijn tickets gecancelled voor
€ 60. Ik vlieg nu voor € 220 p.p. met Swiss Airlines van Amsterdam naar Athene.
Re: Lufthansa
Jop2010 schreef:Gezien het tijdstip van de heen- en terugreis is het handig om zo dicht mogelijk bij het vliegveld te overnachten. Dan kom ik al snel uit op het Sofitel Athens Airport. Afhankelijk van het te kiezen tarief kom ik dan uit op minimaal € 150 per nacht. Mijn vakantie kost me nu dus zo'n € 300 meer. Daar kan Lufthansa overigens niets aan doen.
Het stoort mij wel dat Lufthansa mij vertelt (telefonisch) dat de tickets in dezelfde prijscategorie nog beschikbaar zijn. Vervolgens met de behoorlijke hoge wijzigingskosten op de proppen komt en op mijn vraag of hier nog iets aan te doen valt, mij verwijst naar de contactpagina op de website. En om vervolgens niet meer te reageren........
Ik had gewoon meer verwacht van Lufthansa.
Natuurlijk, als je helemaal luxe wilt, dan moet je toch diep in de beudel grijpen.
Heb even een beetje gegoogeld, en vind deze hotels near airport, voor een andere prijs, als je opgeeft.
http://www.athensairporthotels.com/
Maar ik denk, als zo velen, dat je Lufthansa gewoon even een negatieve beoordeling moet geven, omdat het niet zo gaat als je wilt.
Trouwens ik lees niet, dat de andere maatschappij, welke de rechten heeft verspeelt aan de schandpaal, wordt geplaatst!