LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe betrouwbaar is FUNDIX (Validas) ?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.

Hoe betrouwbaar vindt u Fundix Validas?

Zeer onbetrouwbaar
1
25%
Matig betrouwbaar,Validas neemt zijn klanten niet serieus
3
75%
Een solide en betrouwbare instelling.
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 4

bertmidd
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 dec 2007 17:00

Hoe betrouwbaar is FUNDIX (Validas) ?

Ongelezen bericht door bertmidd »

In november 2009 is Fundix ING (via internet in beleggingsfondsen beleggen) , overgenomen door Validas. Validas is weer een onderdeel van Keijser Vermogensbegeleiding. Een simpel en overzichtelijk concept waarbij je uitsluitend voor de transactie betaalde. Nu, na een klein jaar biedt Validas allerlei diensten aan waar ik niet om gevraagd heb. Tevens berekenen zij een standaard tarief van 8,50 per maand. Ongevraagd hebben zij een beleggingprofiel voor je opgemaakt waardoor er op voorhand al extra kosten worden berekend voor de module "analist". Totaal 12,50 per maand. Vandaag kreeg ik een mailtje dat mijn liquide middelen zullen worden aangewend voor de aankoop van fondsen die Validas voor mij geselecteerd heeft. Zie onderstaande quote.
+++++++++++++++++
quote:
Dit geldbedrag houden wij conform het reglement maximaal vijf kalenderdagen voor u aan als liquide positie.

Gedurende die tijd kunt u zelf één of meerdere aankooptransacties daarvoor opgeven.

Daarna, op 04-07-2010 zullen wij conform het reglement overgaan tot het verrichten van een optimalisatieaankoop ten bedrage van de liquide positie.
unquote
+++++++++++
Leuk als je net met vakantie bent gegaan. :D

Telefonisch is deze club niet meer bereikbaar en het antwoordapparaat inspreken helpt ook niet. Ook de mail wordt niet beantwoord. Als geheel een zeer onbetrouwbare indruk.
Ik heb een paar vragen
Heeft Validas wel het juridisch recht om mij extra diensten op te dringen?
In hoeverre is mijn portefeuille beschermd tegen een eventueel faillissement van Validas?
Kan ik mijn portefeuille in zijn geheel overbrengen naar een andere bank, zonder eerst alles te moeten verkopen?
Wie heeft er dezelfde ervaring?

stofzuigertje

Re: Hoe betrouwbaar is FUNDIX (Validas) ?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij fusie of overname of aanpassen regels mag je weglopen.

Robeco heeft slechts 80 jaar ervaring en is zelden op dit forum!

ING wil blijkbaar zo de Miljarden die ze van Wouter Bos leende terug verdienen.
Gewoon andere aanbieder zoeken en snel weg gaan gezien de kosten!

EdArnhem
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jul 2007 20:27

Re: Hoe betrouwbaar is FUNDIX (Validas) ?

Ongelezen bericht door EdArnhem »

Je bent niet de enige die dit opvalt. Op het forum van iex.nl staat al een flinke draad volgeschreven over deze club (forum: beleggingsfondsen). En dat is bepaald niet zo gunstig. Mij lijkt het eenzijdig wijzigen van voorwaarden, zodanig dat er plotseling periodiek geld moet worden betaald, onwettig. Het is in ieder geval klantonvriendelijk en niet meer van deze tijd. Als je door omstandigheden niet kunt reageren of de aanzeggingen gemist hebt, dan zou er zomaar geld van je rekening worden afgeboekt, terwijl je daar niet specifiek mee akkoord bent gegaan. Bij zo'n club wil je niet horen, lijkt mij. Bij mij valt dit in de categorie onbetrouwbaar.

Gesloten