LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Playstation naar Nigeria

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
dabas

Playstation naar Nigeria

Ongelezen bericht door dabas »

Iedereen bedankt die een stukje op deze site heeft gezet. Ik was er bijna in getuimd. Ik had mijn nieuwe playstation 2 te koop voor 85 euro. Demian deed een bod van 90 euro en 50 euro verzendkosten hij zou 140 euro storten. Ik dacht natuurlijk dat is een mooi bod. Na 2 dagen heb ik gemaild of hij nog interesse had. Ik kreeg een gebrekkig Nederlands mailtje. Was voor vrouw, cadeau moest naar school sturen. Heb hem gemaild waar ik het naar toe moest sturen. Hij kwam met onderstaand adres:

Name: F.O Tayo
Address: . No 6 kodesho street,Arinola Book shop .
City:Ikeja
State: Lagos.
Country: Nigeria 23401
Telephone number.2347031183598

Toen ik ging zoeken naar de verzendkosten op google, kwam ik trosrader tegen. Ik ging nu echt twijfel. Ik hem hem gemaild dat hij geen geld hoeft te storten. Ik weet het dus niet zeker of het om een kwade zaak gaat, maar ik neem in iedergeval het risico niet. Misschien komt iemand van jullie het adres of de naam bekend voor, laat het me dan nog even weten.

Maar in ieder geval, ben ik blij dat er zulke site bestaan die mensen waarschuwen.

seconds-out

Re: Playstation naar Nigeria

Ongelezen bericht door seconds-out »

dabas schreef:
Maar in ieder geval, ben ik blij dat er zulke site bestaan die mensen waarschuwen.
Voor meer infö: Op de website van TROS opgelicht forum is zelfs een speciaal topic over Nigeriaanse fraude.

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Een bod dat hoger is dan de vraagprijs + verzending naar Nigeria = foute boel. Als je op Marktplaats een dergelijk produkt (elektronisch/computer/foto/video) te koop plaatst, kun je er donder op zeggen dat er een dergelijke reactie en bod op komt die in de meeste gevallen of hoger dan de vraagprijs van de koper is of simpelweg gewoon onwaarschijnlijk hoog.

De scammers weten namelijk drommelsgoed dat veel argwanende verkopers toch over de streep te trekken zijn met zo'n aantrekkelijk bod. U bent gelukkig niet zo ver gegaan, da's mooi.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

gelukkig was je alert! staan hier wel meerdere topics op over deze onderwerpen,gelukkig was je slim!

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

JtC schreef:Een bod dat hoger is dan de vraagprijs + verzending naar Nigeria = foute boel.
Ik zal dit scherper stellen: Internet + Nigeria = Oplichting.
Of, "ergens in afrika" + internet + western union/moneygram = oplichting.

Roeltej

Ongelezen bericht door Roeltej »

Western union/moneygram wordt nog maar 'weinig' gebruikt voor dit soort toestanden.

Tegenwoordig krijg je een fake paypal mailtje dat geld over is gemaakt.

Probeer marktplaats dingen gewoon binnen NL/BE te houden (buiten NL kijkt er niemand op die site, rest doet aan ebay), reacties buiten NL gewoon niet op reageren en anders lekker laten ophalen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De Bookshop is een bekend adres waar zelfs daklozen hun post anoniem kunnen ophalen....

Dus deze Boekenwinkel is onschuldig postadres waar vele zonder adres in krottenwijken ook dagelijks gebruik van maken en daar zitten enkele oplichters tussen!

Meestal sturen ze een op hun eigen PC gemaakt bankafschrift dat er echt uit ziet via Photoshop.
Dus het lijkt of ze betaald hebben maar deze legale bestaande bank heeft deze persoon dus niet als klant.

Miertjuh84

Ongelezen bericht door Miertjuh84 »

hahaha,ik had afgelopen weekend hetzelfde mailtje, wist achteraf al dat het nep was (zo gebrekkig nederlands),maar t was idd ook een cadeau voor de vrouw op school whuahaha...Hier een aantal dingetjes van die gast:

Bedankt voor uw antwoord, ik ben ok met de prijs, ging ik u om dititem te verzenden naar mijn vrouw op school, en het pakket van de postals cadeau. het totale bedrag te betalen ben je nu is (€ 350 + € 30 =380) voor de verzendkosten. U kunt nu geef me je bankrekening en jevolledige naam, dus ik kan de betaling te doen, indien mogelijkvandaag Bedankt

Address
: NAME : F.O TAYO
ADDRESS:NO 6 KODESHO STREET, ARINOLA BOOK SHOP.
CITY : IKEJA
STATE : LAGOS
ZIPCODE : 23401
COUNTRY : NIGERIA
PHONE NUMBER :+2347031183598

Vette nep dus!! Hoop dat niemand in zo'n geintje trapt!

Grtz Miertjuh

Gesloten