LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSR4.nl IDeal niet ideaal Nintendo DSi

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Dan1
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jul 2010 15:45

DSR4.nl IDeal niet ideaal Nintendo DSi

Ongelezen bericht door Dan1 »

Ondertussen weet ik van Nintendo [technische helpdesk], dat het
gebruik van de DSR4 kaart feitelijk illegaal is. Nintendo heeft een
beveiliging ingebouwd die het gebruik ervan blokkeert, sinds de
1.4E software update... In feite crashed de firmware daardoor en wordt de DSi onbruikbaar...GEEN GARANTIE !!


Daarvóór heb ik echter gezocht naar een 'DSR4 goldcard',
welke tegen een redelijke prijs € 21,41 te koop was bij DSR4.nl .

Ding besteld, met een IDEAL betaling, in de veronderstelling dat
het dus een bonafide bedrijf zou zijn, omdat anders Ideal er niet
mee zou samenwerken...
Op de site stond 'zelfde dag verzonden' , dus toen we na een paar
dagen nóg niets ontvangen hadden, ben ik gaan snuffelen op internet, naar een telefoonnummer om te bellen.
Ten eerste was ons bestelnummer niet bekend volgens de website. Op een forum vond ik daarna veel mensen die ook
met dit bedrijf zaken gedaan hebben. Blijkt het bedrijf op de kanaaleilanden te zitten, maar een moederbedrijf DS4R.co.uk te
hebben. Daarvan staat wél een telefoonnummer [in Engeland] op
de website. Nadat ik dat nummer gebeld had en men mijn bestelling had teruggevonden [met het bestelnummer van de andere website DSR4.nl ...] , bleek dat de betaling 'niet bevestigd'
was. Ik zou worden teruggebeld. Tot mijn verbazing kreeg ik echter een e-mail van ene 'Thomas'. Dit paste naadloos bij wat
op het andere forum stond. Vervolgens geprobeerd geld te storneren. Kon niet volgens ABNAMRO. Door de schakels te volgen
[CURRENCE ; '.is een gegarandeerde betaling voor leveranciers.' ],
en 'globalcollect' , kwam ik erachter dat de eigen bank wel degelijk
het terugvorderen/storneren in gang kan zetten.... Dat weet 'de Bank' dus ondertussen ook via mij. Nu wachten op het geld...
Laatst gewijzigd door Dan1 op 02 jul 2010 18:10, 4 keer totaal gewijzigd.

Dan1
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jul 2010 15:45

Re: DSR4.nl IDeal niet ideaal Nintendo DSi

Ongelezen bericht door Dan1 »

Aanvulling :

Het wordt nóg leuker ;
Op de website van http://www.dsr4.co.uk staat vermeld dat 'all payments are processed by global collect BV '...
Gaat er een belletje rinkelen? Die zitten dus ... in Nederland !
Even een telefoontje gepleegd en de zaak uitgelegd. De mevrouw heeft mij aan de telefoon verteld hoe ik zélf de status van mijn betaling kan controleren : ga naar http://www.globalcollect.com , vervolgens zet je de muis op 'consumers' . Dan open je een venster waar oa in staat 'purchase check' , daar klik je op. Daar voer je het bedrag in [punt ertussen, geen komma : 31.25 ] , 'euro' en een referentienummer van 12 cijfers , [staat op afschrift na 'iDEAL betaling:']. Als je dan op het blokje klikt, krijg je de 'payment status' , én een email adress van een contact persoon bij het bedrijf dat over de betalingen gaat , bij dit bedrijf is dit ;
[email protected] . Die persoon kan de refund direct regelen ... Dááág 'Thomas' .... Als dit tenminste \ niet dezelfde persoon als 'Neil' is.... Ik heb ze gelijk een mail gestuurd.... jullie horen hoe het verder gaat.

Ondertussen ook een berichtje naar de KLPD gestuurd : er is ook een http://www.dsr4.it; die jongens halen
bergen geld binnen zonder veel te leveren, als ze daar hetzelfde flikken....

Dan1
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jul 2010 15:45

Re: DSR4.nl IDeal niet ideaal Nintendo DSi

Ongelezen bericht door Dan1 »

Ondertussen e-mail van 'global collect' ontvangen.
[ [email protected] ]

Zij kunnen betalingen niet tegenhouden, gaat automatisch. Wél
toevallig dat het 5 minuten ná ik om een refund vroeg werd overgemaakt... Uiteindelijk heb ik ná een hele serie mails van
' [email protected] ' tóch een bevestiging gekregen dat de bestelling afgezegd is, en men mijn geld gaat terugstorten...

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: DSR4.nl IDeal niet ideaal Nintendo DSi

Ongelezen bericht door tennis »

Waarom heb je niet in Nederland besteld?
http://www.dsr4.nl/shop/r4i-gold/r4i-go ... art-/19189

Dan1
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jul 2010 15:45

Re: DSR4.nl IDeal niet ideaal Nintendo DSi

Ongelezen bericht door Dan1 »

Tennis,
Het lijkt erop dat het een NL-site is; kijk er maar eens op. Ga je dan naar de leveringsvoorwaarden, dan zie je pas dat ze gevestigd
zijn op de kanaaleilanden... Maar ze waren 20% goedkoper, en ze
verzonden dezelfde dag, staat op de site én op alle mails die ze mij
stuurden... niet dus... Er is dus ook nog een 'dsr4.it' , de moeder-site is dsr4.co.uk ....

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: DSR4.nl IDeal niet ideaal Nintendo DSi

Ongelezen bericht door tennis »

Dan1 schreef:Tennis,
Het lijkt erop dat het een NL-site is; kijk er maar eens op. Ga je dan naar de leveringsvoorwaarden, dan zie je pas dat ze gevestigd
zijn op de kanaaleilanden... Maar ze waren 20% goedkoper, en ze
verzonden dezelfde dag, staat op de site én op alle mails die ze mij
stuurden... niet dus... Er is dus ook nog een 'dsr4.it' , de moeder-site is dsr4.co.uk ....
Sorry, maar zo ver heb ik niet gekeken.
Je hebt inderdaad gelijk, hier klopt niets van dit bedrijf!
Heb je niet deze leveringsvoorwaarden gelezen, dus gewoon ingetrapt.
Moet zeggen, dit is weer zoiets, waar je niets an kunt doen !
Jammer voor jou, want dit is gewoon verschrikkelijk!

dierenvriend1986
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 apr 2010 11:38
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: DSR4.nl IDeal niet ideaal Nintendo DSi

Ongelezen bericht door dierenvriend1986 »

Het is alleen al verschrikkelijk dat je je zelf bezig houd met het gebruik van illegale software. En iedereen maar zeuren waarom dat de games zo duur blijven :roll:

Ik hoop wel dat je je geld terug krijgt want illegaal of niet het is een schande.

Ik heb overigens ook zo'n kaartje maar ook alleen maar om zelf geschreven software te kunnen gerbuiken. :wink:

vlinders
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2010 18:42

Re: DSR4.nl IDeal niet ideaal Nintendo DSi

Ongelezen bericht door vlinders »

Ik was ook verrrast door het afhouden van een bedrag door Global Collect van € 28,75. Dat bedrag kon ik eerst niet thuis brengen zeker omdat er ook geen enkele verwijzing naar een andere maatschappij was opgenomen. Na lang speuren bleek de inhouding correct, het was een betaling voor Skype.

Ben met anderen van mening dat GC naast het voor deze maatschappij ongetwijfeld nuttige referentienummer, ook moet vermelden voor wie de betaling bestemt is. Dat zou een hoop werk en ergernis voorkomen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: DSR4.nl IDeal niet ideaal Nintendo DSi

Ongelezen bericht door tennis »

dierenvriend1986 schreef:Het is alleen al verschrikkelijk dat je je zelf bezig houd met het gebruik van illegale software. En iedereen maar zeuren waarom dat de games zo duur blijven :roll:

Ik hoop wel dat je je geld terug krijgt want illegaal of niet het is een schande.

Ik heb overigens ook zo'n kaartje maar ook alleen maar om zelf geschreven software te kunnen gerbuiken.
:wink:

Welke software gebruik je dan op het kaartje ?

dierenvriend1986
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 apr 2010 11:38
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: DSR4.nl IDeal niet ideaal Nintendo DSi

Ongelezen bericht door dierenvriend1986 »

tennis schreef:
dierenvriend1986 schreef:Het is alleen al verschrikkelijk dat je je zelf bezig houd met het gebruik van illegale software. En iedereen maar zeuren waarom dat de games zo duur blijven :roll:

Ik hoop wel dat je je geld terug krijgt want illegaal of niet het is een schande.

Ik heb overigens ook zo'n kaartje maar ook alleen maar om zelf geschreven software te kunnen gerbuiken.
:wink:

Welke software gebruik je dan op het kaartje ?
Zoals ik al schreef, zelf geschreven software wat gemaakt is door vrienden van mij die een beetje kunnen programmeren. Je kan ook op diverse sites deze software downloaden, dit is overigens wel legaal.

Dit word home brew genoemd.

jack1404
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:06

Re: DSR4.nl IDeal niet ideaal Nintendo DSi

Ongelezen bericht door jack1404 »

Weer een goede insteek van tros radar.
De enige site die publiceert zonder te onderzoeken.

De levertijd bij deze site was ongeveer 1 week, alles netjes afgeleverd tegen zeer lage prijs.

Op de tros radar tas heb ik trouwens veel langer moeten wachten, misschien is dat wat voor de uitzending of de koude douche.

Wanbeleid = tros radar !!

Gesloten