LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belasting terrugave 2 werkgevers

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Granaat_86

Belasting terrugave 2 werkgevers

Ongelezen bericht door Granaat_86 »

Hallo,

ik had een vraag;

Ik heb vorig jaar (2009) vanaf januari tot en met eind april fulltime bij een andere werkgever gewerkt, dan van begin mei tot het einde van 2009. Bij deze werkgever werk ik nu nog fulltime.

Men heeft mij nu verteld dat het niet verstandig is om nu belastingaangifte voor 2009 te doen, aangezien ik dan geen geld terug zal ontvangen, maar juist zal betalen.

Kan iemand dit mij bevestigen of dit waar is? Of krijg ik gewoon wel geld terug of juist niks?

Vind het namelijk nogal vreemd, dat wanneer je in 1 jaar bij 2 werkgevers (niet tegelijkertijd) hebt gewerkt, je dan moet betalen!

Met vriendelijke groet,

Granaat_86

Jérémy Dellière

Re: Belasting terrugave 2 werkgevers

Ongelezen bericht door Jérémy Dellière »

Als U een formulier is toegezonden MOET U aangifte doen.

Zo niet, bereken eerst of U geld terugkrijgt ja dan wel nee. Zo ja, het formulier insturen, zo neen geen slapende honden wakker maken.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Als het enige wat er speelt twee dienstverbanden zijn (in de tijd los van elkaar), dus geen aftrekposten, bijtellingen, vermogen boven de 20.000 euro enz. dan hoeft u waarschijnlijk niets te betalen en zult u ook niets ontvangen.

Als u moet bijbetalen bent u overigens wel verplicht aangifte te doen.

krieties

Ongelezen bericht door krieties »

De vraag is eerst: heb je een aangifte ontvangen? Zo ja, dan verplicht invullen. Zo neen, vul de aangifte in (liefst elektronisch) en bekijk zelf of je moet bijbetalen of dat er een teruggaaf in zit. Je kunt dan altijd nog zelf bekijken of je de aangifte instuurt. Bij een te betalen bedrag van meer dan 50 euro moet je in principe aangifte doen. Doe je dat nu niet, dan zul je waarschijnlijk alsnog van de Bdst een aangifte krijgen (vermoedelijk ongeveer in november 2010). Een teruggaaf moet meer dan 14 euro bedragen.
Alleen het enkele feit dat er twee werkgevers na elkaar waren kan -als het goed is- nauwelijks leiden tot een aanslag.

Gesloten