LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN en zijn acties
KPN en zijn acties
KPN heeft onlangs Hetnet overgenomen en aangezien we telefoon en digitaal tv hebben van KPN, dachten wij om met internet ook naar KPN te gaan, immers hebben wij nog een emailadres met Hetnet. Telefonisch contact opgenomen en de dame wist alles goed uit te leggen, totdat......totdat bleek dat wij een abo hebben bij Hetnet. Tja, dat was dan weer jammer, want de korting bij de bijbehorende actie, verviel hierdoor en zouden wij de volle pond moeten betalen. Niks geen actie, dat geldt niet voor u. Dus als nieuwe (eigen) klant, wordt je dus min of meer gestraft, omdat Hetnet al onder de noemer KPN valt. Vreemde actie!
Re: KPN en zijn acties
Ik zat 12 jaar bij Planet, voor dat kpn dit over nam.
Vier jaar nadat het kpn was geworden, kwam er een actie met snelheids verhoging.
Moest met alle geweld weer een abonnement, voor een jaar aangaan, wilde ik in aanmerking komen voor deze verhoging.
Ben snel over gestapt naar een ander provider.
Goedkoper en sneller, zonder problemen.
gr. Arie
Vier jaar nadat het kpn was geworden, kwam er een actie met snelheids verhoging.
Moest met alle geweld weer een abonnement, voor een jaar aangaan, wilde ik in aanmerking komen voor deze verhoging.
Ben snel over gestapt naar een ander provider.
Goedkoper en sneller, zonder problemen.
gr. Arie
vreemd spam33 , ik zat ook bij hetnet ,toen ik bij ze weg wou , toen kwamen ze met een aanbieding, helaas heb ik wel enorm veel problemen toen gehad omdat ze het niet nakwamen , dus ik zit nog een half jaar aan kpn vast maar advies aan u...neem een betere provider, succes!
-
Je schrijft vandaag dat KPN Hetnet "onlangs" overgenomen heeft? Hetnet bestaat al niet meer sinds 1 november 2009. Das toch al zo'n 9 maanden geleden. Dus logisch dat je nergens meer recht op hebt. Bovendien was Hetnet altijd al een dochteronderneming van KPN.
Dus op het moment dat jij, ik zeg maar wat, in oktober 2009 je contract verlengd hebt, heb je dus nog een contract tot oktober 2010 en dan is het logisch dat je je daar aan moet houden en niet ineens, tijdens het contract, naar een ander abonnement mét korting kan stappen. Zo werkt het natuurlijk niet.
Dus op het moment dat jij, ik zeg maar wat, in oktober 2009 je contract verlengd hebt, heb je dus nog een contract tot oktober 2010 en dan is het logisch dat je je daar aan moet houden en niet ineens, tijdens het contract, naar een ander abonnement mét korting kan stappen. Zo werkt het natuurlijk niet.
Kan wel maar dan ga je een nieuwe jaar contract aan.
IsavdLinden schreef:Je schrijft vandaag dat KPN Hetnet "onlangs" overgenomen heeft? Hetnet bestaat al niet meer sinds 1 november 2009. Das toch al zo'n 9 maanden geleden. Dus logisch dat je nergens meer recht op hebt. Bovendien was Hetnet altijd al een dochteronderneming van KPN.
nou lijkt mij toch niet , je wordt gedwongen bij kpn omdat hetnet niet meer bestaat maar dan nog heb je als het goed is een maandcontract hun stoppen alles bij elkaar , denk niet dat iemand er om gevraagd heeft!
-
Als jij bij HETNET een jaarcontract dan heb je je daar gewoon aan te houden dus waarom zou het dan ineens in een maandcontract overgezet moeten worden?tiptoo schreef:IsavdLinden schreef:Je schrijft vandaag dat KPN Hetnet "onlangs" overgenomen heeft? Hetnet bestaat al niet meer sinds 1 november 2009. Das toch al zo'n 9 maanden geleden. Dus logisch dat je nergens meer recht op hebt. Bovendien was Hetnet altijd al een dochteronderneming van KPN.
nou lijkt mij toch niet , je wordt gedwongen bij kpn omdat hetnet niet meer bestaat maar dan nog heb je als het goed is een maandcontract hun stoppen alles bij elkaar , denk niet dat iemand er om gevraagd heeft!
IsavdLinden schreef:Als jij bij HETNET een jaarcontract dan heb je je daar gewoon aan te houden dus waarom zou het dan ineens in een maandcontract overgezet moeten worden?tiptoo schreef:IsavdLinden schreef:Je schrijft vandaag dat KPN Hetnet "onlangs" overgenomen heeft? Hetnet bestaat al niet meer sinds 1 november 2009. Das toch al zo'n 9 maanden geleden. Dus logisch dat je nergens meer recht op hebt. Bovendien was Hetnet altijd al een dochteronderneming van KPN.
geloof dat jij van een andere planeet bent toch??? eerste jaar heb je een jaarcontract daarna wordt het maand ........ wakker?
-
Ik ben helemaal wakker en totaal niet van een andere planeet. Heel toevallig weet ik precies hoe het werkt en het verhaal wat jij hierboven ophangt klopt van geen kanten.
Al ben je 10 jaar klant en heb je net weer een nieuw pakket afgesloten, dan nóg kan het zijn dat er sprake is van een nieuw jaarcontract. En ja, ik weet waar ik over praat.
Al ben je 10 jaar klant en heb je net weer een nieuw pakket afgesloten, dan nóg kan het zijn dat er sprake is van een nieuw jaarcontract. En ja, ik weet waar ik over praat.
daar zit je toch naast hoor, 1 ste jaar mag , daarna mag je niet met een jaar verlengen tenzij de klant dat zelf wilt dus nogmaals wakkerIsavdLinden schreef:Ik ben helemaal wakker en totaal niet van een andere planeet. Heel toevallig weet ik precies hoe het werkt en het verhaal wat jij hierboven ophangt klopt van geen kanten.
-
Nee, ik werk zelf in deze branche dus leer mij niets.tiptoo schreef:daar zit je toch naast hoor, 1 ste jaar mag , daarna mag je niet met een jaar verlengen tenzij de klant dat zelf wilt dus nogmaals wakkerIsavdLinden schreef:Ik ben helemaal wakker en totaal niet van een andere planeet. Heel toevallig weet ik precies hoe het werkt en het verhaal wat jij hierboven ophangt klopt van geen kanten.
Het probleem is vaak dat dit soort dingen in de algemene voorwaarden staat maar klanten zich daar na verloop van tijd "ineens niets meer van herinneren". Oftewel, het slaat wel degelijk op het voorbeeld HETNET-KPN.
Je krijgt een nieuw jaar contract wanneer:
1. Je overstapt van een basis pakket (bellen of internet) naar een combi pakket (internet+bellen+evt TV). Of visa versa.
2. Je overstapt van oud provider naar nieuw provider. In dit voorbeeld is HetNet nog steeds administratief oud en KPN nieuw. Maar kan ook zijn @home naar ziggo. Telfort/tiscaly etc. Tenzij de provider aan u communiceert bij een overname zoiets als "u had productnaam X en dat wordt per 1-1-2010 productnaam Y". Dan heeft de nieuwe provider de administratieve overstap dus al voor de klant gemaakt.
3. Annulering en daarna nieuwe aansluiting.
Wanneer meestal geen jaarcontract:
1. upgrade/downgrade binnen een abovorm van een provider. Oppassen dat de provider niet in tussen tijd de portfolio vernieuwd heeft.
1. Je overstapt van een basis pakket (bellen of internet) naar een combi pakket (internet+bellen+evt TV). Of visa versa.
2. Je overstapt van oud provider naar nieuw provider. In dit voorbeeld is HetNet nog steeds administratief oud en KPN nieuw. Maar kan ook zijn @home naar ziggo. Telfort/tiscaly etc. Tenzij de provider aan u communiceert bij een overname zoiets als "u had productnaam X en dat wordt per 1-1-2010 productnaam Y". Dan heeft de nieuwe provider de administratieve overstap dus al voor de klant gemaakt.
1. upgrade/downgrade binnen een abovorm van een provider. Oppassen dat de provider niet in tussen tijd de portfolio vernieuwd heeft.
dat klopt niet sir Peter
ik was bij hetnet, nog steeds met een maandcontract over naar helaas kpn, ...met maandcontract ....helaas heb ik mijn pakket gewijzigd waardoor het een jaarcontract werd,
ik was bij hetnet, nog steeds met een maandcontract over naar helaas kpn, ...met maandcontract ....helaas heb ik mijn pakket gewijzigd waardoor het een jaarcontract werd,
-
Hetnet contracten konden gewoon behouden blijven. Er zijn nog steeds mensen die van hun Surfen en Bellen (Hetnet) abonnement gebruik maken. Je was dus niet verplicht over te stappen op 1 of ander pakket van KPN (InternetPlusbellen ofzo)tiptoo schreef:dat klopt niet sir Peter
En als je wel besluit over te stappen heb je vaak weer een jaarcontract en dat staat duidelijk in de voorwaarden.
fijn dat je me dat even zegt .....maar dat wist ik alIsavdLinden schreef:
Hetnet contracten konden gewoon behouden blijven. Er zijn nog steeds mensen die van hun Surfen en Bellen (Hetnet) abonnement gebruik maken. Je was dus niet verplicht over te stappen op 1 of ander pakket van KPN (InternetPlusbellen ofzo)
En als je wel besluit over te stappen heb je vaak weer een jaarcontract en dat staat duidelijk in de voorwaarden.
Laatst gewijzigd door tiptoo op 08 jul 2010 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
SirPeter schreef:Je krijgt een nieuw jaar contract wanneer:
Niet mee eens,
Ik kreeg geen snelheid verhoging, omdat ik geen jaar contract meer wilde hebben.
Echter dan ging ik teveel betalen voor mijn abonnement.
Downgrade koste ook weer een jaar contract.
Onder andere deze kromme beredenering van kpn, ben ik overgestapt naar een andere provider.
Deze had na een maand al een snelheid verhoging, en deze kreeg ik dus geheel gratis mee.
gr. Arie
Dat bedoel ik eigenlijk ook te zeggen
Snelheidsverhoging / verlaging bij huidig provider onder hetzelfde portfolio wordt geen jaar contract. Maar als je van portfolio veranderd is het wel een jaarcontract.
Met portfolio(omdat ik geen beter woord kan vinden) bedoel ik het product aanbod van de provider. KPN is dat bijvoorbeeld internet Basis/extra/premium. Hetnet instapsurfen/snelsurfen. Ziggo Z1/2/3 etc
Dus overstap van Hetnet instapsurfen naar KPN internet basis is een jaar contract.
Overstap van KPN internet basis naar internet extra is geen nieuwe jaarcontract.
Snelheidsverhoging / verlaging bij huidig provider onder hetzelfde portfolio wordt geen jaar contract. Maar als je van portfolio veranderd is het wel een jaarcontract.
Met portfolio(omdat ik geen beter woord kan vinden) bedoel ik het product aanbod van de provider. KPN is dat bijvoorbeeld internet Basis/extra/premium. Hetnet instapsurfen/snelsurfen. Ziggo Z1/2/3 etc
Dus overstap van Hetnet instapsurfen naar KPN internet basis is een jaar contract.
Overstap van KPN internet basis naar internet extra is geen nieuwe jaarcontract.
Is dat zo?Overstap van KPN internet basis naar internet extra is geen nieuwe jaarcontract.
De (meeste) providers denken daar anders over, tenminste KPN wel, en ook Canal Digitaal (satelliet tv aanbieder) is die mening niet toegedaan.
Een wijziging doorgevoerd vanuit de provider geeft geen nieuw jaarcontract, gebeurt de wjziging op initiatief van de klant (uitbreiding of inkrimping van huidig abonnement bij zelfde provider) zal dit in nieuw jaarcontract resulteren.
Dit is een overstap naar andere provider, dat Hetnet een dochteronderneming is van KPN doet daar niets vanaf, dit zal (bijna) altijd resulteren in een jaarcontract of misschien zelfs langer (bij bepaalde acties).Dus overstap van Hetnet instapsurfen naar KPN internet basis is een jaar contract.
klopt zo werkt dat bij kpnagro schreef: Dit is een overstap naar andere provider, dat Hetnet een dochteronderneming is van KPN doet daar niets vanaf, dit zal (bijna) altijd resulteren in een jaarcontract of misschien zelfs langer (bij bepaalde acties).
En alle andere providerstiptoo schreef:klopt zo werkt dat bij kpnagro schreef: Dit is een overstap naar andere provider, dat Hetnet een dochteronderneming is van KPN doet daar niets vanaf, dit zal (bijna) altijd resulteren in een jaarcontract of misschien zelfs langer (bij bepaalde acties).