LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Snelheidsverhoging Ziggo

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Donder03
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2010 15:20

Snelheidsverhoging Ziggo

Ongelezen bericht door Donder03 »

Tot mijn grote verbazing zag ik afgelopen week de berichten dat Ziggo bezig was met het verhogen van de snelheid van hun Alles-in-1 abonnementen. Voor mij persoonlijk (dacht ik) betekend dit dat het verhoogt zou worden van 50Mb/s naar 80 Mb/s. Maar helaas ik woon in een gebied waar klaarblijkelijk de techniek niet ge-update is en zit vast aan de 50Mb/s.

In mijn optiek vind ik dit ten eerste zeer vreemd, aangezien Ziggo vorig jaar adverteerde met deze snelheid en later zou overgaan naar 120 Mb/s (wat nu in november staat te gebeuren). Kon Ziggo er dan niet voor zorgen dat in dit gebied wel deze snelheid gehaald zou kunnen worden?

Op zich kan ik natuurlijk wel goed leven met de 50Mb/s, echter wat mij ernstig steekt is het feit dat ik nu evenveel betaal aan abonnement als iemand in Noord-NL, terwijl de snelheid van deze persoon met meer dan 50% is gestegen. In mijn optiek vind ik dit redelijkerwijs krom.

Uiteraard probeer ik tevens de personen bij de klantenservice dit aan hun verstand te peuteren, maar daar krijg je het standaard-verhaaltje.

Zijn hier nog meer mensen die dit dwars zitten? of ben ik de enige?

stofzuigertje

Re: Snelheidsverhoging Ziggo

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Indien het mogelijk is zullen ze verhogen maar gezien Uw woonplaats zult U toch echt moeten verhuizen.
De aangeboden snelheden worden hoger maar de gehaalde niet.
Als je erg laag zit is het soms voordeliger een trager en goedkopere te nemen of te verhuizen!

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Snelheidsverhoging Ziggo

Ongelezen bericht door henk51 »

Kreeg half uur geleden e-mail Ziggo dat mijn internet snelheid vanaf nu verhoogd is van 10 mbit/sec naar 15 mbit/sec. Het enige wat ik moest doen modem er een aantal seconden van stroom halen daarna zou het geregeld zijn.
Vooraf speedtest gedaan en na resetten inderdaad snelheid is nu 15 mbit/sec
geworden. Dus ze zijn actief bezig met de snelheids verhoging door te voeren.
Ik woon in het Gooi

gr Henk

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Snelheidsverhoging Ziggo

Ongelezen bericht door CB »

Ik heb ook net een mail ontvangen van Ziggo. De mijne wordt verhoogd van 20Mbit naar 22Mbit en wel per november. Ik kan niet wachten tot het zover is. :roll:

Ravx
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 mei 2010 15:15

Re: Snelheidsverhoging Ziggo

Ongelezen bericht door Ravx »

Ik weet niet hoe de techniek van Ziggo is maar het lijkt mij logisch dat als je een verhoging aanbied dat je de centrales voorziet van de benodigde hardware.

Ik denk dus dat je maar moet afwachten wat er gebeurt, doet deze het niet na de verhoging heb je toch helaas pech .. en kun je het aangeven bij Ziggo.

7812pa1
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:39

Re: Snelheidsverhoging Ziggo

Ongelezen bericht door 7812pa1 »

De verhoging van 2 MB is in verhouding met die van 30 MB schandalig te noemen en daar moet we bij mee zijn want een schijn vertoning van ziggo
Ik had 20MB= nu 22 Mbit/s - 4 Mbit/s = 9% verhoging << had toch ook 37% kunnen zijn kom je op 30 MB
50MB=80 Mbit/s - 10 Mbit/s=37% verhoging

dan was het een gelijkwaardige verhoging geweest! men wil gewoon geld verdienen aan elke MB. :x

Ravx
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 mei 2010 15:15

Re: Snelheidsverhoging Ziggo

Ongelezen bericht door Ravx »

Daarvoor is het een internetprovider ... !

En ik denk dat TS meer per maand betaald voor internet (mogelijk met televisie en telefonie) dan jij voor de 20 mb lijn !

Bovendien als je een beetje op een forum bladerd en dergelijke heb je toch voldoende aan 22 mb ? :-) Ik denk dat als je extreem gaat downloaden dat 80 pas nodig is ofzoiets. Ikzelf heb 90 maar ik download ook veel.

7812pa1
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:39

Re: Snelheidsverhoging Ziggo

Ongelezen bericht door 7812pa1 »

@Ravx Daarvoor is het een internetprovider ... !
Ik heb alles in één, en betaal dus al meer, en een provider mag(moet) zijn klanten wel gelijk behandelen! niet de 1 met 9% en de andere met 37 % verhogen maar beide even veel dacht ik zo. :wink:

Jij heb 90 MB zeg je dus waar klaag je over :|

Ravx
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 mei 2010 15:15

Re: Snelheidsverhoging Ziggo

Ongelezen bericht door Ravx »

Maar jij hebt gekozen voor een pakket met 20 mb internet, TS heeft 50 mb internet ... Denk dat jullie ook verschillende rekeningen betalen :roll:

7812pa1
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:39

Re: Snelheidsverhoging Ziggo

Ongelezen bericht door 7812pa1 »

@Ravx
Wat maakt het uit als ik voor 20 heb gekozen! Als een provider een verhoging gaat doen behoord deze gelijk waardig te zijn en 2 mb en 30 mb is niet gelijkwaardig en volgen mij heeft TS ook alles in 1 50MB € 51,50 zelfde dus kom op waar is je logica.

Ravx
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 mei 2010 15:15

Re: Snelheidsverhoging Ziggo

Ongelezen bericht door Ravx »

Simpele logica..

Ik kan me voorstellen dat een provider kijkt naar relatie met de klant (klantscore) contract, producten. En op basis daarvan bepaald hoeveel alles verhoogd word.

:roll:

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Snelheidsverhoging Ziggo

Ongelezen bericht door Wubo »

"dan behoort de verhoging gelijkwaardig te zijn".

Wat een kul, Ziggo bepaald dat en niet jij.

Daarnaast een bundel A is geen bundel B en een bundel B is geen bundel C.
Het is niet gelijk dus hoeft niet gelijk getrokken te worden, ook niet in verhouding.

Ben ik blij dat ik de C heb en betaal d'r zat voor :lol:

Donder03
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2010 15:20

Re: Snelheidsverhoging Ziggo

Ongelezen bericht door Donder03 »

Dat de 20 Mbps verhoogt is naar 22 Mbps komt door de achterliggende techniek. De klanten met Alles-in-1 Plus draaien nog Docsis 2. Deze heeft een Max van 22 Mbps (praktisch, theoritisch ligt hoger). In eerder communicaties van Ziggo zou dit verhoogt worden naar 30Mbps, maar is niet doorgegaan door te weinig nieuwe modems en problemen die er waren met de verhoging van de Alles-in-1 Extra.

Zoals velen van jullie al hebben opgemerkt heb ik een Alles-in-1 Extra abo. Dus momenteel 50Mbps. De verhoging is naar 80Mbps gegaan en 10Mbps Upload (was 5Mbps). Is toch in totaal zo'n 35Mbps verschil, oftewel een verhoging van iets meer dan 60% t.o.v. de originele snelheid.

Ik probeer Ziggo natuurlijk aan hun verstand te peuteren dat ik dit niet vind kunnen, maarja.. valt uiteraard niet mee! Maar je weet wat ze zeggen. De aanhouder wint! ;)

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Snelheidsverhoging Ziggo

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Stel dat Ziggo haar internet snelheid naar 120 Mb/s verhoogd. Wie eeft daar voordeel van? De klanten? Ik zou niet weten op welke wijze! Sneller downloaden? De downloadsnelheid hangt echt niet alleen van Ziggo af.
In werkelijkheid moet men weten hoe snel het netwerk is en dan zien we dat het geen verschil maakt of Ziggo met 120 MB/s op de kabel zit of met minder.
De capaciteit der kabel wordt gewoon vereeld over alle gebruikers.

Gesloten