LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 8 daagse reis wordt 6 dagen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
rozemarijntje

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

kan het me heeeeeeeeeeeeeeeel goed voorstellen..maar je hebt ook forums voor mensen met geestelijke problemen!misschien wat voor je? :roll:

J. Degrelle

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Nee, want daar hebben ze mij al gebanned. Moet jij trouwens niet in je kruidentuintje onkruid wieden?

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

J. Degrelle schreef:Gefeliciteerd reisagent 007, het is je gelukt.
Geinig, maar die man heeft al een paar pagina's niets meer gepost, dus waar komt jouw idee vandaan dat hem iets gelukt is?
Je bent het niet eens met wat hij schrijft, maar hij heeft wel gelijk!

tsja..

Ongelezen bericht door tsja.. »

J. Degrelle schreef:
seagoing racer2 schreef: Misschien moet je dit toch eens met je psychiater bespreken... :mrgreen:
Ik heb ze allemaal gehad in mijn omgeving. Ze hebben het opgegeven :wink:
goh..verrassend.. :mrgreen:

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Ik zie, na 5 weken vakantie, dat het forum nog hetzelfde is.
Wat een 8 daagse reis met 6 daags verblijf toch voor een off topic zorgt, is echt geweldig.
Dan wordt er ook nog zo schaamteloos gezegd, ik heb het ook over het vliegen!
Ik begrijp niet, dat de Tros niet een onderwerp maakt: Chatten of dergelijke, dan zouden jullie daar verder kunnen gaan.
Wat het topic betreft, is het al lang besproken, wat er aan de hand was, maar drammers en beterweters weten toch nog altijd iets op te vinden!

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

tennis schreef:Ik zie, na 5 weken vakantie, dat het forum nog hetzelfde is.
Wat een 8 daagse reis met 6 daags verblijf toch voor een off topic zorgt, is echt geweldig.
Dan wordt er ook nog zo schaamteloos gezegd, ik heb het ook over het vliegen!
Ik begrijp niet, dat de Tros niet een onderwerp maakt: Chatten of dergelijke, dan zouden jullie daar verder kunnen gaan.
Wat het topic betreft, is het al lang besproken, wat er aan de hand was, maar drammers en beterweters weten toch nog altijd iets op te vinden!
Bent u ook op reis geweest?
Zo ja, vijf hele weken? Of moest u ook twee dagen inleveren?

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

gerland schreef: Zo ja, vijf hele weken? Of moest u ook twee dagen inleveren?
Zelf het stangen is nog actueel !

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

tennis schreef:
gerland schreef: Zo ja, vijf hele weken? Of moest u ook twee dagen inleveren?
Zelf het stangen is nog actueel !
Maar wel volledig on-topic!

rozemarijntje

even,iemand regeageerd omdat ik naar rome ga,...daar geef ik netjes antwoord op.
ook op angora...als je iemand kent dan is het wel fijn als je blij bent voor iemand,maar misschien kennen jullie dat niet.
als jullie terug lezen heb ik het dus alleen maar over het reizen....dus eerst verder lezen en dan pas zeuren..en ja mijn kruidentuintje overheerlijk....

het is ook of topic maar als iemand iets vraagd of zegt dan geef je netjes antwoord,maar bij sommige mag dat niet en wordt het dan geouwehoer,niet meer en minder...
je kan ook gewoon weeer verder gaan met het topic,althans dat was ik wel van plan ik wa sniet van plan om verder over rome of etc te praten...

maar wat ik al zei je kan niks meer zeggen...

J. Degrelle

je kan ook gewoon weeer verder gaan met het topic
Eindelijk...

Okay, dan geef ik een voorzet.
Wat vind de reismaffia er nou zelf van als je 's-avonds om 22.30 mag vertrekken (eerste vakantiedag, reisdag), tegen een uur of drie aankomen op het vliegveld. Dan nog een anderhalf uur in de bus en ja hoor om 5 uur 's-ochtends aankomst op de plaats van bestemming.

Dan heb je dus geen twee reisdagen maar drie. Die tweede vakantiedag is naar zijn gort. Je gaat om ca 0600 naar bed, komt er dus op een onmogelijke tijd uit en de tweede vakantiedag -wat ervan over is dan-is om eer je het weet.

Ik vind dat de consument dat niet hoeft te pikken.
10 procent korting op de reissom lijkt mij redelijk.

rozemarijntje

ja het is gewoon s.it maar ze mogen het doen...
het staat allemaal in de anvr voorwaarden ,je hebt als concument geen poot om op te staan,echt niet.
wat ik toen allemaal te weten ben gekomen tijdens mijn opleiding....zelfs in de boekjes misleiden ze je al...vlakbij het strand ..ja kan betekenen 2 km er vanaf..is heel normaal ze mogen het schrijven,te absurd voor woorden..

nee hoe vind je deze...6 mnd voor ik ziek werd gingen we nog naar thailand in de glorietijd dus :D nou 98 was dat,half 8 in de avond zouden we vligen zoiets .
we waren er al vroeg,want ja om nou vanuit rdam om 4 naar ams te rijden is niet echt aan te raden,en wij houden van op tijd zijn..
komen we daar aan...ja alles is volgeboekt klm !!!! u komt op de reserve lijst?waaaaaaaaaaaaaaaat heb gvd een dure reis maanden geleden geboekt...nu weet ik hoe het in elkaar zit..maar als het je overkomt zo dan ben je niet blij...
kreeg dus een boarding pas...doorgekruist en een uur voor vertrek zou ik horen of ik meekon ,ik moest dan naar de gate gaan en vragen..nou je raad al heel de middag was naar de maan...
zag chris zeegers nog..nou boeide me helemaal niet,toen was ie nog leuk..
ja ik erheen iets eerder.mev we weten het nog niet,maar maakt u zich niet druk...
maakt u zich niet druk......je hebt makkelijk praten ben helemaal uit mijn flat gegaan...
anders hadden we gewoon moeten wachten tot er wel een vlucht was waar we mee mee konden...nou kwartier later kwam ze ik heb goed nieuws jullie MOGEN mee....mogen????????????
en ook nog naast elkaar,goh hey wat fijn zei ik erg sarcastisch....vind je dit normaal?degrelle?
en die muts van de balie die had ook nog de koffers verkeerd gelabeld niet dat ze door gingen naar phuket maar ze bleven staan op bangkok we hadden een tussenvlucht bangkok phket,moet je zien als een bus dat blijft heen en weer vliegen...
ik heb toen gezworen nooit meer klm,maar ja......overal zit klm nu in....
alles is klm...

nee dat is een leuke vakantie start..is wel goedgekomen..maar wat ze allemaal mogen doen..ik vind het te absurd voor woorden...

zal het er nog even bij zetten typfouten komt dat ik met 1 hand typ en ook nog links....sorry daarvoor.,maar kost heel veel moeite..

J. Degrelle

vind je dit normaal?degrelle?
Nee zeker niet. Een beetje meer tact in deze was zeker wenselijk geweest.
ja het is gewoon s.it maar ze mogen het doen...
het staat allemaal in de anvr voorwaarden ,je hebt als concument geen poot om op te staan,echt niet.
Ik weet het. Maar dat gold ook voor al die toeslagen. Dat is er nu goeddeels af. Het enige wat we kunnen doen is het aan de kaak blijven stellen.
wat ik toen allemaal te weten ben gekomen tijdens mijn opleiding....zelfs in de boekjes misleiden ze je al...vlakbij het strand ..ja kan betekenen 2 km er vanaf..is heel normaal ze mogen het schrijven,te absurd voor woorden
..

Ik ben heel blij dat U dat zo eerlijk hier op het forum neerzet.

rozemarijntje

even voor de goede orden,ik werk niet meer hoor al 12 jaar niet en ik heb nooit op een reisburo gewerkt maar wel de opleiding gedaan en ik lees heel veel nog,ik wil het voor mezelf bij houden :D
maar oh ze halen van die geme trukjes uit....in de folders
appartement ligt heuvelachtig gelegen...ja betekend dat je je de pest loopt zo stijl als ik weet niet wat.....dat zijn de gemene dingen want als ze neer zetten...appartement ligt erg stijl tegen een berg aan en u moet een km lopen dan trekt het al niet meer.....toch?
zelfs onze scooter had er toen moeite mee...ihihihiihih

ja iid je moet het aan de kaak blijven stellen,maar net als het kabinet...we hebben niks te zeggen...betalen en anders houd het op...
vind de reizen ook schandalig duur geworden,niet normaal...
je kan toch niet meer normaal op vakantie met 2 kids.?
nu heb ik heb geen kids maar ik kan me wel inleven...het is te gek voor woorden,betalen meer en krijgen minder..maar ja...waar niet?

jaaaaaaa de toeslagen ook daar mee uitkijken want er wil er nog wel eens eentje door heen glippen die niet alles meegerekend heeft..dus blijven uitkijken met dit soort dingen...
kijk wordt je gebeld dat de brandstof prijs omhoog is gegaan ,kan omdat de olie veeel veel duurder is geworden nou ja okee....maar wat ze allemaal vragen voor toeslagen..bedenk het en het het is er.

ja,over de klm lang verhaal om uit te leggen,ik weet wel hoe het komt,maar het zou niet moeten mogen,als het goed is moet er nu ook een wet komen (nu pas) dat dat moet voorkomen.

spanje01

Ongelezen bericht door spanje01 »

Je krijgt toch ook een 8 daagse reis? Je gaat op dag 1 weg en je komt op dag 8 weer terug!

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

Ben even een jaartje weg geweest, maar de problematiek is nog steeds hetzelfde zie ik.
Het moge duidelijk zijn dat sommige mensen schijnbaar niet van hun vakantie kunnen genieten als het allemaal niet volgens het boekje gaat.
Als je reist moet je flexibel zijn.
Gaat het vliegtuig pas om 23 uur, jammer dan.
Word je om 01.00 uur gehaald op je laatste reisdag, jammer dan.
Moet je de eerste 2 dagen onder een handoek slapen omdat de lakens op zijn jammer dan.
Is er dan ook alleen maar die ene handoek zodat je jezelf met je overhemd moet afdrogen , jammer dan.
Doet de airco het niet bij 50 graden, jammer dan.
Is er een kudde Russen in het hotel zodat alle eten op is 10 minuten nadat de eetzaal open gaat, jammer dan.
Lijkt de eetzaal meer op een refter, jammer dan.
Is de geboekte kamer een ruimte waar net het bed in kan staan, jammer dan.
Is het op de foto prachtige zandstrand een grote rotspartij, jammer dan.

Ik laat er mijn vakantie er niet door bederven.
Reizen kan zo ware zelfcastijding worden.
Een hoop dingen kun je ter plekke nog wel regelen, maar aan de vluchttijden kun je niets meer doen dan de reisagent opbellen en vragen om een beter tijd.
Dat helpt soms wel eens.

Ik heb de laatste jaren dit soort dingen steeds meer leren accepteren.
Je kunt wel bij de geschillencommisie terecht, maar betalingen door dit soort acties zijn meestal klein en de moeite niet waard.
Ik zou zeggen, ga vooral prettig op vakantie en geniet van je reisdagen.
Dat schijnt erg moeilijk te zijn.

IsavdLinden

Ongelezen bericht door IsavdLinden »

En al dikke stress voor je uberhaupt op vakantie gaat. :D

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik laat er mijn vakantie er niet door bederven.
Exact. Het plezier van je vakantie zit niet in de dingen om je heen, maar in je instelling. Als je kunt genieten van de dingen om je heen, ook al loopt niet alles zoals gepland, dan heb je een fijne vakantie.

Maar als het genieten van een vakantie puur afhankelijk is van de gedachte: ik moet wel waar voor mijn geld krijgen, en alles moet volgens MIJN boekje, zul je nooit echt een fijne vakantie krijgen.

Vakantie is ontstressen. Kun je dat niet, dan heb je geen vakantie.

En dan kun je net zo goed niet gaan.

Jérémy Dellière

Ongelezen bericht door Jérémy Dellière »

Wat een gezeur weer. Als je altijd alles maar accepteert verandert er nooit wat en ben je slechts een domme melkkoe voor de reisbranche.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Jérémy Dellière schreef:Wat een gezeur weer. Als je altijd alles maar accepteert verandert er nooit wat en ben je slechts een domme melkkoe voor de reisbranche.
Doe jij de groeten aan J. Degrelle?

Anne Nas

Ongelezen bericht door Anne Nas »

Jean Doedel etc. het is allemaal J.D. :roll:

Gesloten