LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen overname energie contract bij scheiding

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
hans-knight
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 jul 2010 10:01

Geen overname energie contract bij scheiding

Ongelezen bericht door hans-knight »

Hoor van mensen die samengewoond hebben of gescheiden zijn het volgende:
Samen in (huur)woning. Contract afgesloten vaste prijs energie voor periode van bijv. 3 jaar.
Door beeindigen samenwoning kan de in woning blijvende persoon het contract niet voortzetten. Wordt beeindigd.
Er kan dan een nieuw contract worden afgesloten. Dat kan zowel voordelig als nadelig zijn.
De energieprijzen kunnen immers zijn gestegen of gedaald.
Iemand hier ervaring mee ?

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geen overname energie contract bij scheiding

Ongelezen bericht door witte angora »

Ligt er aan op wiens naam het contract staat. Als het op naam staat van degene die er blijft wonen, kan het contract gewoon doorgaan op de nieuwe woning.

Als het op naam staat van degene die weggaat, dan zal diegene die weg gaat dat contract mee nemen, de achterblijver krijgt een nieuw klantnummer, en zal zelf op zoek moeten naar een energieleverancier.

Mijn ervaring is echter dat bij een scheiding de hoogte van de energietarieven toch echt niet de belangrijkste dingen zijn om je zorgen over te maken.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Geen overname energie contract bij scheiding

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Logisch daar het contract op beider naam staat dan wel is overeengekomen.

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geen overname energie contract bij scheiding

Ongelezen bericht door witte angora »

troubleshooter schreef:Logisch daar het contract op beider naam staat dan wel is overeengekomen.
Weet niet, bij ons stond het contract op mijn naam, ik ging weg, nam het contract mee, en mijn ex moest op zoek naar een andere energieleverancier.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Geen overname energie contract bij scheiding

Ongelezen bericht door tennis »

troubleshooter schreef:Logisch daar het contract op beider naam staat dan wel is overeengekomen.
Wat is daar aan logisch, kan je dit even onderbouwen?

hans-knight
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 jul 2010 10:01

Re: Geen overname energie contract bij scheiding

Ongelezen bericht door hans-knight »

@witte angora
Denk dat je wel gelijk hebt.
Maar is juist de extra rompslomp naast al je problemen, die je toch al hebt.

Heb een en ander nog eens over gelezen bij energiewijzer:

Een energiecontract is persoonsgebonden en niet gekoppeld aan het perceel, Degene op wiens naam het contract staat zet het contract voort. Als u moet vertrekken naar een andere woning en het contract staat op uw naam dan wordt dit gezien als een verhuizing. Uw ex-partner moet in dit geval een nieuw energiecontract aanvragen.

Blijft toch een beetje vreemd. Want degene die heeft getekend is dan ook financieel verantwoordelijk voor de betaling.

Heb zelf hoop werk moeten verzetten om eenvoudige opzegging wegens verhuizing bij de ene woning (Essent) niet over te laten gaan naar adres partner andere woning (NUON). Foutje Essent, maar wel overname geregeld van NUON.
Verkeerde meterstanden, hoop gebel. Maar wel goed gekomen uiteindelijk.
Laatst gewijzigd door hans-knight op 08 jul 2010 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geen overname energie contract bij scheiding

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, als je al die rompslomp van bedrijven, die zo nodig even moeten laten weten dat zij er ook nog zijn, er niet bij zou hebben, zou je je veel meer op de hoofdzaken van de scheiding kunnen concentreren.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Geen overname energie contract bij scheiding

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Allereerst even mijn excuses, ik was in mijn voorgaande sessie van kort door de bocht. Ik geval der vraagsteller is het contract aangegaan met beide partners.
Bij het uiteen vallen van de relatie vervalt het contract en vindt er een afrekening plaats. Degene die blijft wonen zal een nieuwe leverancier of contract moeten aangaan.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Geen overname energie contract bij scheiding

Ongelezen bericht door tennis »

troubleshooter schreef:Allereerst even mijn excuses, ik was in mijn voorgaande sessie van kort door de bocht. Ik geval der vraagsteller is het contract aangegaan met beide partners.
Bij het uiteen vallen van de relatie vervalt het contract en vindt er een afrekening plaats. Degene die blijft wonen zal een nieuwe leverancier of contract moeten aangaan.
Ok, bericht rechtgezet.
Dat is precies wat WA heeft aangehaald!

witte angora schreef:Weet niet, bij ons stond het contract op mijn naam, ik ging weg, nam het contract mee, en mijn ex moest op zoek naar een andere energieleverancier.

Gesloten