LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nigerianen op marktplaats, als pakketje verstuurd, geld weg.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
profplumb

nigerianen op marktplaats, als pakketje verstuurd, geld weg.

Ongelezen bericht door profplumb »

LET OP!!! Dit is een spammer!!! Het volgende bericht ik heb net ontvangt op mijn advertentie op marktplaats:

Geachte meneer, Mijn naam is Randy Janssen, ben 35 jaar en kom uit Belgie.De den at ik u
dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het product dat u aanbiedt . Graag zou ik willen weten , of het artikel dat u anbiedt ook ettertijk in destaat erkeert dat wat u beschrijft, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon bestemd is Graag zou ik direct voor het product willen betalen. Ook zou ik u willen vragen om het totale
ostenplaatje naar mij te versturen inclusief zendkosten.Ook zou ik u direct willen vragen om uw rekening nr , Naam , En Adres,evt ook uw tel nr.Zodra u mij uw gegevens hebt gemaild zal ik u het geld toe sturen.onderstaand vindt alvast de gegevens van mijn zoon.

Name: Colins B. Williams
Address: 28 Iremo road
City ; ile ife
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria

.Mvg,R. Janssen,

Deze reactie is afkomstig van;
Naam: eeejanssen.randy663

E-mailadres: [email protected]

tennis

Re: nigerianen op marktplaats, als pakketje verstuurd, geld weg.

Ongelezen bericht door tennis »

vogels schreef:
LET OP!!! Dit is een spammer!!!
Met spam heeft dit NIKS te maken; ze proberen je gewoon op te lichten. Niks nieuws, gebeurd al jaren zo, maar voor jou is het blijkbaar nieuw.

Het heeft dan ook geen enkele zin deze gegevens hier neer te zetten, ze hebben duizenden namen en duizenden mailadressen.

Trouwens MP waarschuwt hier ook voor, dat had je zelf ook kunnen zien onder het kopje veilig handelen: http://statisch.marktplaats.com/help/ve ... kopen.html
Ook onder aan de mailtjes die je van MP krijgt, staan waarschuwingen.
Vogels heeft het duidelijk geformuleerd.
Dit speelt al jaren, en dit had je ook overal op internet kunnen lezen.
Maar gezien de auteur Profplump, heb ik zo mijn vermoeden!

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zal ik nu een online cursus Nederlands voor Nigerianen aanbieden?

Of toch maar niet zodat dit soort mensen eerder door de mand vallen?

Ik wil Uw product zonder het te noemen is standaard mail dat ze naar alle leuke aanbiedingen sturen en alleen de foto begrepen.
Dus 1x brief maken en naar iedereen sturen maar ze weten dus nauwelijks Nederlands en of ze in België zitten is nog maar de vraag.

Miertjuh84

Ongelezen bericht door Miertjuh84 »

Nou, ik heb afgelopen weekend ook mijn telefoon op marktplaats gezet, de nieuwste sony ericsson satio,en had precies hetzelfde! Er werd hoog geboden,kreeg een mailtje dat alles via paypall of what ever betaald was, kijik op mijn bank via i-net,en der staat helemaal niks op van die gast (Filippus Eleonora)
Ik trap er niet in,en hoop dat meer mensen niet zo dom zijn! Jammer dat hun alles maar kunnen en laten via i-net, moeten wij es flikken!!!

Ravx

Ongelezen bericht door Ravx »

Wel handig om van je overbodige rommel af te komen, per koerier naar Nigerie met Cash on Delivery. Huppá !

j.verhoog

Ongelezen bericht door j.verhoog »

Ravx schreef:Wel handig om van je overbodige rommel af te komen, per koerier naar Nigerie met Cash on Delivery. Huppá !
Alsof ze ooit een rembourszending gaan accepteren :wink:

Ravx

Denk het ook niet, maar toch. Is er een mogelijkheid om hier ooit wat aan te doen ?

Want die 419 scamms zijn toch al jaren bezig, ik denk bezoek van een AT (arrestatieteam) ofzoiets ..

slome

Ongelezen bericht door slome »

Wij exporteren regelmatig auto's naar Nigeria geen enkel probleem gehad tot nu toe. Het zijn vriendelijke mensen maar je moet hun cultuur respecteren.

tennis

slome schreef:Wij exporteren regelmatig auto's naar Nigeria geen enkel probleem gehad tot nu toe. Het zijn vriendelijke mensen maar je moet hun cultuur respecteren.
Via Marktplaats verkocht?

silly1984

Ongelezen bericht door silly1984 »

ik heb mijn telefoon ook op marktplaats gezet en daar reageerde net eleonora_filippus ook op mijn advertentie.Deze naam zag ik al op het forum voorbij komen

Dit was zijn mail:

Bedankt voor uw antwoord, ik ben ok met de prijs, ging ik u om dit item te verzenden naar mijn vrouw op school, en het pakket van de post als cadeau. het totale bedrag te betalen ben je nu is (€100 + € 30 = 130) voor de verzendkosten. U kunt nu geef me je bankrekening en je volledige naam, dus ik kan de betaling te doen, indien mogelijk vandaag Bedankt

Terwijl mijn vraagprijs 75,- was!
Ben blij dat ik er niet in getrapt ben.

Ravx

(off topic)Als het een beetje leuk toestel is heb ik ook wel interesse hoor ! En ik kom hem halen haha !

On topic: Toch moeten er dagelijks nog mensen zijn die hier in trappen, want het blijft doorgaan ...

tennis

Ravx schreef:(off topic)Als het een beetje leuk toestel is heb ik ook wel interesse hoor ! En ik kom hem halen haha !
Had je ook via PB kunnen doen! :oops:

Deze leuke mail heb ik gekregen, wedden dat er wel weer mensen ingetrapt zijn:

Lief INGSM Internet Klant:
Wij schrijven u te verhuren weet dat er talrijke poging naar uw internetbankieren is geweest.

Wij moesten dat geloven, kan er sommige veiligheidsproblemen op uw rekening zijn. Zo hebben wij beslist een extra controleproces te zetten om uw identiteit en uw rekeningsveiligheid te verzekeren.

Klik alstublieft op https://mijn.ing.nl/internetbankieren/SesamLoginServlet om verder het controleproces te gaan en uw rekeningsveiligheid te verzekeren.

Oprecht,

Internet Bankieren Veiligheid Team

delft71

Ongelezen bericht door delft71 »

mij heeft ie dus ook geprobeert een laptop afhandig te maken, helaas voor hem had ik zijn werkwijze door!

Maar wees dus gewaarschuwd!

Gesloten