LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DIRECTEUR UNICEF NL KRIJGT 350.000 EURO VERTREKPREMIE MEE !

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Annemarie_1967

Re: DIRECTEUR UNICEF NL KRIJGT 350.000 EURO VERTREKPREMIE MEE !

Ongelezen bericht door Annemarie_1967 »

Unicef en anderen stichtingen krijgen geen geld meer van mij!
Ik vind het schandalig dat dit gebeurt!
Woensdag stond Unicef in de stad om leden te werfen.
Ik heb vertelt tegen die mensen die leden wilden werfen dat het een halve druppel is op een gloeiende plaat. Vooral nu de directeur € 350,000 krijgt als vertrekpremie! Geen cent meer van mij naar dat soort praktijken! :twisted:

Ben hier erg boos over hoor :twisted:

ron1

Ongelezen bericht door ron1 »

Ja maar je doet er niks aan, die mensen vinden zich erg belangrijk en een goeie bestuurder, wat die ook in vredesnaam de hele dag uitvreet behalve praten, vindt dat ie recht heeft op dit soort monsterlijke niet van deze tijd bedragen, mijn mening....ik vindt dit puur asociaal beleid en niet meer passen in 2010.

GezondVerstand10

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

Bestuurder van een stichting zou ook vanuit je hart gedaan moeten worden. De snelle managers hebben van goede doelen een schooi industrie gemaakt. Laatst kreeg ik zelfs een brief met vijf cent er opgeplakt met als opmerking: u heeft toch wel meer over voor.......
Toen ik geld voor Enschede had gegeven hebben ze blijkbaar mijn adres doorverkocht aan een hele bult schooi instellingen. Hoe die lui met zich zelf kunnen leven is mij een raadsel. Wat een geboefte :twisted:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Momenteel ben ik als vrijwilliger bezig. Daar krijg ik geen vergoeding voor. Ik vind het heus niet erg dat ik af en toe zelf een nieuwe werkbroek moet kopen. Dat er een aantal betaalde krachten rondlopen vind ik logisch.

Dat er een bestuur is, ook nog wel. Maar toevallig kwam ik er deze week achter dat het contract van een betaalde medewerker niet is verlengd omdat er geen geld was, maar er is wel een nieuwe bobo aangenomen, werd mij gezegd.

Ben benieuwd hoeveel toelagen het bestuur krijgt. Als het meer is dan 0,00 ben ik vertrokken. 10-tallen vrijwilligers die geen stuiver betaald krijgen maar slijtage aan kleding zelf moeten bekostigen, en een bestuur dat alleen maar af en toe zit te kleppen en andere privileges heeft, als die laatsten daar geld voor vangen heb ik er best wel moeite mee eerlijk gezegd.

ron1

Ja Angora, als het fout is TREK MAAR AAN DIE BEL !!!!!

ALLE email adressen van Kamerleden bijvoorbeeld staan online voor de burger, ze zijn binnen een bepaald termijn zelfs verplicht te antwoorden......

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat hebben 2e kamerleden nu met mijn vrijwilligerswerk te maken.

ron1

Qua salaris niets.

doornloosroosje

Ongelezen bericht door doornloosroosje »

Ik ben 40 jaar geleden ,tijdens het collecteren voor Unicef , bijna door een man in djellaba het huis ingetrokken.
En toch ben ik er niet "poisonic"van geworden.....
Weet Poisonic wel zeker ,dat al het hart,lever,nier en kankergeld alleen ten goede komt aan de organen van zijn eigen volk?
Wil Poisonic ons eens vertellen wat hem voor vreselijks is overkomen,dat hij nu zo woedend is?
Overigens vind ik het ook heel erg dat ,dit soort instellingen gegijzeld is door de beroepsmanagers .Voor mij mogen ze Nijenrode afschaffen en wat er na de verkoop van het pand overblijft aan Unicef schenken. :mrgreen:

doornloosroosje

Ongelezen bericht door doornloosroosje »

poisonic schreef:als je in evolutie geloofd geloof je ook in uitsterven van de zwakke soort.....
Ben benieuwd hoelang jij het in de bush van Afrika uit gaat houden.....

Athoz

Ongelezen bericht door Athoz »

Ik hoorde nog niet zo heel lang terug dat bij eigenlijk alle goeie doelen hooguit 30% van het geld ook daadwerkelijk gebruikt word waar voor gecollecteerd word.. Is alleen maar van horen zeggen, maar als ik zo de oprot premies es aanzie van al dat management, geloof ik het eigenlijk wel.

Ik geef geen cent meer aan die goeie doelen, ook omdat ik al m'n centen zelf hard nodig heb, maar vooral omdat ik de laatste tijd teveel hoor van die zakkenvullerij.. Trouwens, wij als belastingbetaler 'geven' allemaal onvrijwillig aan sommige doelen, daar dit kabinet rustig miljoenen bovenop het gecollecteerde geld doet, plus al het geld wat ze al in het buitenland pompen.. Ik vind dat ik dus al genoeg 'geef'...

J. Degrelle

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Ik heb besloten om alleen nog maar te geven aan de jules degrelle foundation.
Dat zouden meer mensen moeten doen :D

brenda229

Ongelezen bericht door brenda229 »

schandalig!

en over hoge salarissen geven aan de top belangrijk is omdat er anders geen goede mensen op de plek te krijgen is! Grote onzin, zie je aan de banken! Waar die gasten goed in zijn is hun eigen zakken te vullen!
Verder hebben ze niet veel betekend in de goede zin van het woord.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Er gaat al een heleboel belasting geld naar "goede doelen",dus iedereen betaald al mee of ie wil of niet. Ik vind daarom al die zogenaamde goed bedoelde stichtingen waar vet betaalde bestuurders aan het hoofd staan overbodig. Ik geef al jaren niet meer aan collectes e.d. En een vertekpremie uitkeren aan een vertrekkende bestuurder hij moet zich schamen om het uberhaupt aan te nemen.Maar ja de driedelige maatpakken hebben veel zakken.

gr Henk

testcase

Ongelezen bericht door testcase »

Gelukkig rol de helft gewoon in onze staatskas, kunnen we er toch nog iets nuttigs mee doen.

j.verhoog

Ongelezen bericht door j.verhoog »

henk51 schreef:Er gaat al een heleboel belasting geld naar "goede doelen",dus iedereen betaald al mee of ie wil of niet. Ik vind daarom al die zogenaamde goed bedoelde stichtingen waar vet betaalde bestuurders aan het hoofd staan overbodig. Ik geef al jaren niet meer aan collectes e.d. En een vertekpremie uitkeren aan een vertrekkende bestuurder hij moet zich schamen om het uberhaupt aan te nemen.Maar ja de driedelige maatpakken hebben veel zakken.

gr Henk

Erg mee eens. Ik leg ook altijd aan donateurwervers uit dat ik al meedoe aan hun goede doel doordat ik belasting betaal, dus dat ik nog € 5,- van ze krijg :wink:

hans-knight

Ongelezen bericht door hans-knight »

Ik denk dat je de goede managers moet scheiden van de slechte.
De slechte hebben bonussen bedongen op grond van korte termijn-successen.
Geen rekening gehouden met effecten op (midden)lange termijn.
Dat zijn de zakkenvullers. Maar wel met mensen aan tafel gezeten die dit soort afspraken hebben goedgekeurd. Dus excuses na publiek protest vind ik goedkoop.

Of het nu gaat om (semi)overheidsfuncties of goede doelen.
Staat los van het aspect management.
Goede manager dient juist commercieel te zijn.
Kunt wel het 'sociale' mee laten wegen bij aanstelling.
Maar als binnen organisaties, met een juiste inschatting van de mogelijkheden,
een manager of directeur bonussen of pensioenregelingen krijgt toegedicht
vind ik het prima.
Om het simpel te zeggen. Als een manager structureel 20 miljoen extra weet binnen te halen, zal het mij een worst zijn dat hij daarvoor een geweldige bonus ontvangt. Zeker als dat al bij de aanstelling is bedongen.
Als je boos wilt zijn, dan op de besturen en controlerende organen die verkeerde inschattingen hebben gemaakt.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Om het simpel te zeggen. Als een manager structureel 20 miljoen extra weet binnen te halen, zal het mij een worst zijn dat hij daarvoor een geweldige bonus ontvangt
Aldus spreekt een manager.

De managers vergeten vaak 1 ding de mensen die het werk uitvoeren die zijn belangrijk zonder goede medewerkers/sters geen winst/bonus voor hen.
Vaak is die 20 miljoen extra snel verdiend door een aantal medewerkers te laten afvloeien. Dan heb ik het niet alleen over gedwongen collectief ontslag.
De populaire oplossing om onder gedwongen ontslagen en ontslag premies uit te komen is je verplaatst de werkzaamheden/kantoor ruim 100 km en laat de medewerkers mee verhuizen. Zo vertrekken er op die manier genoeg mensen die zelf ontslag nemen en dat noemen ze dan natuurlijk verloop. Dan betreft het ook nog wel eens een bedrijf die door vele miljarden overheids steun "gered" is.

gr Henk

hans-knight

Ongelezen bericht door hans-knight »

@henk51
Ik heb ook maar eenvoudige uitkering hoor.
Een manager voert pas iets uit na overleg met bestuur, werknemersorganisaties, Ondernemingsraad, etc.
Het is maar een zetbaas.
En als door onwetendheid, onwil of domheid, organen dit soort zaken goedkeuren, op wie moet je dan boos zijn ?
Dacht toch vooral op de mensen die dit allemaal voor zoete koek aannemen.
Van website UNICEF:

In 2009 had UNICEF Nederland 95 betaalde medewerkers (83 FTE's). Jan Bouke Wijbrandi (algemeen directeur) en Ingrid Visscher (operationeel directeur) vormen de directie. Ze worden ondersteund door een managementteam en staffunctionarissen.

Daarnaast is er een Vrijwilligersraad, die zich bezighoudt met het beleid voor de ruim 4.000 UNICEF-vrijwilligers.

De Raad van Toezicht stelt het beleid van UNICEF Nederland vast en ziet toe op de uitvoering van dat beleid, het bestuur en de algemene gang van zaken.
Overigens:
De overheid betaalde in 2009 243.000 euro aan UNICEF.
Dat dan bij 16.607.028 inwoners zo'n 1,5 cent per inwoner.

Daar komt dan nog wel 16.435 miljoen bij van de postcodeloterij.

cvproductions
Contacteer:

Ongelezen bericht door cvproductions »

De staat geeft 243.000 aan Unicef. Unicef geeft de directeur 350.000. Kosten voor Unicef eigenlijk 107.000. Directeur betaalt 50% belasting. Dan betaalt de staat dus eigenlijk 68.000 aan Unicef.
Is dus een besparing van 175.000.

Leuk voor de formatie besprekingen.

poespas

Ongelezen bericht door poespas »

Daarom geef ik (helaas) never nooit aan goede doelen.
Blijft mij teveel aan de strijkstok hangen :evil:

Gesloten