LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte advocaat???

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Lenie67

Slechte advocaat???

Ongelezen bericht door Lenie67 »

In het kort mijn verhaal. In feb. 2009 heb ik een scheiding aangevraagt. Mijn man en ik zijn nog beste vrienden en kunnen nog prima de dingen regelen. Mijn advocaat gaf in maart 2009 dus ook aan dat mijn man zelf geen advocaat nodig had omdat we zelf alles al geregeld hadden en er totaal geen problemen waren. Ook niet de omgangsregeling met onze kinderen. De verwachting was dat we binnen 3 maanden gescheiden zouden zijn volgens haar. Helaas was de advocaat niet even snel met alles en duurde het soms weken/maanden eer ik antwoord kreeg van haar. Zo was in mei pas het convenant klaar en in juni wist ik de allimentatie bedragen. Ik hoorde maar niets van haar ondanks steeds bellen en mailen.

Eindelijk in oktober kreeg ik te horen van het kantoor dat mijn advocaat er niet meer werkte en kreeg via hun een andere advocaat waar alles naar gestuurd was. Op zich natuurlijk al heel vervelend allemaal na al die maanden.

Vervolgens de nieuwe advocaat vanaf oktober...
Mijn man en ik hadden een afspraak met haar gemaakt en ze zei tegen mijn man dat ze voor 700 euro ook zijn zaken wilde behartigen. Mijn man zei dat dat niet nodig was op advies van de vorige advocaat van mij. Het ging alleen maar om zijn handtekening want we hebben samen alles prima geregeld, werkelijk een ideale echtscheiding zonder een enkel probleem. We hebben zelfs samen het ouderschapsplan gemaakt.

Nu zitten we bijna naderhalf jaar verder en we zijn nog niet gescheiden, erger nog het is nog niet eens ondertekend en naar de rechtbank gestuurd.

Ik blijf maar bellen en mailen en krijg zelden reactie, de enige reactie die ik krijg is dat de kopietjes van het convenant/ouderschapsplan niet juist geprint zijn. Dit speelt dus inmiddels al vanaf december 2009 over die kopietjes.Dat terwijl we het al beide 2 keer ondertekend naar haar gestuurd hebben.

Deze week kreeg ik haar eindelijk persoonlijk te pakken en ze gaf me aan dat mijn man weigert er een barst aan te doen (dit zei ze dus echt). Ze is duidelijk boos dat mijn man haar niet als advocaat wilt voor 700 euro...
Ze wil ook niet zelf alles uitprinten en dat we langskomen om het te ondertekenen, ook wil ze het niet opsturen om het te ondertekenen.

Ze gaf me nu aan dat ze alle uittreksels weer opnieuw gaat aanvragen (die ik maanden terug al aan haar betaald had 125,00 euro)en het niet ondergetekend op gaat sturen naar de rechtbank en dat ze mijn man via een deurwaarde ervan op de hoogte zou gaan stellen.
Wat daar de kosten van gaat zijn weet ik niet, maar terecht is het toch niet? Mijn man verleent toch elke keer alle hulp en medewerking die nodig is?

Wat kan ik hier nu aan doen? Na anderhalf jaar geeft dit toch wel heel veel stress, en mijn man en ik willen heel graag dit op een nette manier afsluiten en het lukt maar niet.
Want volgens mijn advocaat gaat het via de rechtbank en de deurwaarde nu toch nog wel veel langer duren allemaal.

Een andere advocaat wordt moeilijk, alles heb ik al netjes betaald en die kosten opnieuw lukt me gewoon niet. De geschillencommissie inschakelen is ook niet goedkoop en duurt behoorlijk lang.

Wat kan ik nou nog doen? Ik zou zo graag advies willen, want ik voel me echt heel erg onjuist behandeld. Een scheiding is al niet leuk, de onze is gelukkig "de ideale scheiding"volgens het boekje en dan nog problemen anderhalf jaar lang...

Wie heeft advies voor mij, want het geeft me echt steeds zoveel stress en ellende.

marcel75

Re: Slechte advocaat???

Ongelezen bericht door marcel75 »

Je kunt nog via de deken een klacht indienen. Dat kost niets. Voor meer info:
http://www.xs4all.nl/~advocare/folder42.htm

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

klacht indienen kan alsnog. bevestig schriftelijk (aangetekend) aan haar wat zij gezegd heeft, leg de vinger op d epunten die niet kloppen, stel dat u het beiden zat bent, en geef een keiharde deadline om alles geregeld te hebben. STel ook dat er geen dubbele kosten betaald gaan worden die voortkomen uit weggaan vorige advokaat (is probleem van het kantoor, niet van u) en getreuzel door het kantoor. En dat wanneer niet aan eea voldaan wordt er een klacht bij de deken komt (kan uw ex man ook partij in zijn lijkt mij, is ook gedupeerde hiervan).

zwabbertje

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Vreemde gang van zaken. Mijn man en ik zijn in 2010 gescheiden en sindsdien nog steeds de beste vrienden. Gezamenlijk het convenant opgesteld, 1 (internet) advocaat en alles was binnen een maand geregeld (tot de uitspraak van de rechtbank aan toe). Totale kosten inclusief uittreksels GBA etc. waren nog geen 800 euro....
Als dit bedrag geen probleem is zou ik toch ernstig overwegen de zaak aan een andere advocaat te geven. Even google op internetscheiding o.i.d. levert denk ik genoeg hits op.

Longwei2012

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Ik kwam in mijn scheiding ook bij een advocaat terrecht die persee overal een extra slaatje uit wilde slaan. Mijn ex-man en ik zijn ook gewoon bevriend, maar toch wilde hij dat wij beiden hem als advocaat zouden nemen en daarbij nog mediation (bemiddeling) ook. Dit terwijl enkel een advocaat voor mij en de medewerking van mijn ex-man al genoeg was geweest.
Bij voorbaat wilde de man me al haast geen informatie geven omdat dat nadelig zou kunnen zijn voor mijn ex-man, die hij ook als klant wou hebben. Ja lekker, ons uitspelen tegen elkaar om er zoveel mogelijk geld uit te trekken, zodat er uiteindelijk inderdaad mediation bij moet komen waarbij een zaak van 300,- dus al duizenden euro's gaat kosten... Ter behoeve van zijn inkomen natuurlijk.

Nou prima toch? Dan word ik jouw klant lekker niet, de keuze is reuze. Gewoon naar een andere advocaat gegaan die niet al die poespas eist.

Het betreft de advocaat van Damme te beverwijk, en uiteindelijk ben ik dus prima en vele malen goedkoper en simpeler geholpen door Vervest van Fritsma & Vervest advocaten te heemskerk.

Heb je overigens de naam van deze advocaat?

dorsman

Ongelezen bericht door dorsman »

Het dekenspreekuur is gratis. Dus een klacht over gebrekkige dienstverlening kan zonder kosten worden ingediend. Daarmee is er nog geen echtscheiding.

Iedere opgaaf dient een opdrachtformulier te laten ondertekenen en vast te leggen welke werkzaamheden tegen welk bedrag zullen worden verricht.

Een gemeenschappelijk verzoek tot echtscheiding mag uiteraard niets meer kosten dan een verzoek tot echtscheiding zonder tegenspraak. Het in rekening brengen van kosten aan de man laat zich dus niet begrijpen.

Helaas heeft degene, die dit onderwerp aan de orde stelde niet meer gereageerd.

Gesloten