Omdat?Jayh schreef:Overstappen is geen goed plan.... .
Niet iedereen blijft graag teveel betalen hoor.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Omdat?Jayh schreef:Overstappen is geen goed plan.... .
Deze bewering lijkt mij juridisch technisch niet te kloppen.troubleshooter schreef:waarbij het niet terzake doet bij welke leverancier u uw energie betrekt. De netwerkbeheer sluit u namelijk af.
Als er een schuld is ontstaan bij Liander (de netwerkbeheerder) dan heeft Nuon (uw leverancier en contractant van Liander) verzuimd de rekening te voldoen!ronald g schreef:In het nuon verzorgingsgebied is liander de netwerkbeheerder. Met de ontstane schuld is er ook een bij de netwerkbeheerder.
Tis weer bijzonder schreef:Als er een schuld is ontstaan bij Liander (de netwerkbeheerder) dan heeft Nuon (uw leverancier en contractant van Liander) verzuimd de rekening te voldoen!ronald g schreef:In het nuon verzorgingsgebied is liander de netwerkbeheerder. Met de ontstane schuld is er ook een bij de netwerkbeheerder.
Da's niet het probleem van de consument.
Tegenwoordig leveren praktisch alle energieleveranciers volgens het leveranciersmodel.
De consument sluit daarom zelf geen overeenkomst af met de transporteur (zoals bijv. Liander en Enexis) van de geleverde.
Daarom kan de eindgebruiker ook geen schuld bij de transporteur hebben!
Geen schuld = overal afblijven met de handjes.
Ik lees:ARTIKEL 6 - MACHTIGING LEVERANCIER OM DE CONTRACTANT IN BEPAALDE OPZICHTEN
TEGENOVER DE NETBEHEERDER TE VERTEGENWOORDIGEN (TOEPASSING BIJ
“LEVERANCIERMODEL”)
1. De contractant machtigt de leverancier hem tegenover de netbeheerder te vertegenwoordigen door al hetgeen hij periodiek in verband met aansluiting en transport van elektrische energie en/of gas en eventuele andere zaken/diensten aan de netbeheerder moet betalen, voor hem te voldoen en de betreffende bedragen in de nota’s van de leverancier aan hem te verwerken.
De leverancier staat ervoor in dat de netbeheerder ermee instemt dat de contractant de aan de netbeheerder verschuldigde bedragen bevrijdend aan de leverancier kan betalen.
2. Bij tegenstrijdigheid tussen de voorwaarden voor facturering en betaling van de netbeheerder én de onderhavige voorwaarden, gelden de onderhavige voorwaarden.
Deze stelling heb ik bestreden.troubleshooter schreef:
waarbij het niet terzake doet bij welke leverancier u uw energie betrekt. De netwerkbeheer sluit u namelijk af.
We hebben in het geval van TS over de situatie van het model leveringsmodel factuur. Dus hier is de leverancier wel degelijk bij betrokken. Als TS haar rekeningen niet betaald, betekent dit dat de netbeheerder haar betalingen óók niet ontvangt. Welbeschouwd heeft TS dan een schuld open staan bij de leverancier én de netbeheerder.Deze stelling heb ik bestreden.
Want zoals het daar staat kan dat m.i. niet.
De redenen waarom niet, heb ik eerder al aangegeven.
Kortom, we hadden het niet over een leverancier, maar over een netwerkbeheerder die eventueel meent in die situatie het transport te mogen staken.
Laat ik er verder kort over zijn, sommige energieleveranciers welke vroeger op- en in ( ) alle gebieden monopolist waren kunnen nog steeds maar slecht wennen aan concurrentie en opsplitsingen van het leveranciersdeel en het transportdeel.Deze bewering lijkt mij juridisch technisch niet te kloppen.
Als de klant inmiddels bij een andere leverancier zit en daar netjes aan zijn of haar verplichtingen voldoet volgens het leveranciersmodel (factuur incl. netwerkosten), dan heeft iedereen maar met z'n handen van de aansluiting(en) af te blijven.
De vorige leverancier kan hooguit een overstap proberen te verhinderen en als dat niet gedaan of gelukt is via de rechter en deurwaarder gaan.
Ook energiebedrijven!
Precies, de netbeheerder sluit eventueel af in opdracht van uw huidige leverancier.troubleshooter schreef:De netwerkbeheerder kan per regio niet veranderen, daar is het netwerk van en sluit af zodra zij daartoe opdracht ontvangt van uw leverancier.
Stuur dan even een email naar [email protected] en leg de situatie uit. De moderator is de enige die dat kan verzorgen.koper85 schreef:Nieuws:
NUON heeft met mij persoolijk contact opgenomen en het is geregeld.
Slotje graag op dit topic dat is de afspraak met NUON.