LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Agpo hr econpact 27 / 35 C branderpakking
-
Agpo hr econpact 27 / 35 C branderpakking
Mijn onderhouds firma zegt dat elk jaar het branderbed geinspecteerd moet worden , zodoende krijg ik elk jaar een rekening voor een nieuwe pakking.
Deze pakking zet men bij montage ,op de hoeken vast met kit, als men pakking verwijderd om het branderbed er uit te halen ,scheurt deze (door deze kit).
Is bovenstaande nodig en de voorgeschreven pocedure van de Agpo Econpact 27C 35C.
Of is het een trucje om exsta onderdelen en werk te creeren.
Deze pakking zet men bij montage ,op de hoeken vast met kit, als men pakking verwijderd om het branderbed er uit te halen ,scheurt deze (door deze kit).
Is bovenstaande nodig en de voorgeschreven pocedure van de Agpo Econpact 27C 35C.
Of is het een trucje om exsta onderdelen en werk te creeren.
Re: Agpo hr econpact 27 / 35 C branderpakking
Bij mijn ketel (atag) moet ook altijd de pakking worden vervangen zodra deze los is geweest. Het lijkt mij dus wel ok.
Agpo schrijft voor om deze pakking elke keer met hittebestendige kit vast te zetten. Ook schrijven ze voor om bij twijfel de pakking altijd te vervangen.
Als dus de pakking scheurt moet hij dus vervangen worden. De installateur doet zijn werk dus goed. Ik zou me om die kosten dan ook geen zorgen maken, maar me drukker maken om een installateur die een gescheurde of uitgedroogde pakking terug plaatst. Het gaat wel om je eigen veiligheid!
Als dus de pakking scheurt moet hij dus vervangen worden. De installateur doet zijn werk dus goed. Ik zou me om die kosten dan ook geen zorgen maken, maar me drukker maken om een installateur die een gescheurde of uitgedroogde pakking terug plaatst. Het gaat wel om je eigen veiligheid!
-
het gaat eigenlijk niet echt om de brander maar om te warmtewisselaar te reinigen,dus de brander moet eraf en ja dan heb je een nieuwe pakking nodig.
Dus goed van het bedrijf wat je onderhoud uit voerd
Dus goed van het bedrijf wat je onderhoud uit voerd
-
Dit is alleen zo bij uw type ketel en enkele andere van dezelfde fabrikant.
U had er goed aan gedaan vooraf informatie in te winnen.
U had er goed aan gedaan vooraf informatie in te winnen.
-
Dit is niet alleen bij agpo hoor,
Oude 'nefit turbos hebben het ook, en Vaillant HR Solide ook. (niet het huidige model)
Oude 'nefit turbos hebben het ook, en Vaillant HR Solide ook. (niet het huidige model)
Ik heb een Agpo Econforte van 1999, moet de branderpakking ook vervangen worden? Volgens mij is dit in 11 jaar niet gegaan.
Gr. malis.
Gr. malis.
-
als er onderdelen van een ketel wordt gedemonteerd en er zit een pakking tussen is het altijd raadzaam om deze te vervangen
Iedere twee jaar loshalen, de pakking om de branderstenen gaat kapot die andere pakking gaat langer mee.
Ik kit ze niet vast en heb hier nog geen problemen mee ondervonden.
Ik kit ze niet vast en heb hier nog geen problemen mee ondervonden.