LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blacklist Arag Rechtsbijstand

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
swieten87
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 mar 2007 15:37

Blacklist Arag Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door swieten87 »

Arag Rechtsbijstand, deze naam is pure misleiding van het ergste soort.

Kort geleden spant iemand een kort geding tegen mij aan. De dagvaarding viel koud op mijn deurmat zonder enige correspondentie vooraf. De persoon in kwestie vond dat ik hem beledigd had op een website. Ik dacht verzekerd te zijn bij Arag door al jaren premie te betalen. Arag gaf niet thuis omdat er reeds een procedure tegen mij gestart was. Alleen als ik de procedure zou winnen of als deze geseponeerd zou worden zouden ze me de advocaten kosten vergoeden. Ook werd gesteld dat het niet zeker was of de zaak onder een particuliere dekking zou vallen (ik ben particulier en heb iets op een website gezet...duidelijke vorm van een particuliere aangelegenheid).

Mijn advocaat onderhandeld met de tegenpartij en zorgt ervoor dat het kort geding tegen mij wordt ingetrokken omdat van onrechtmatig handelen mijnerzijds geen sprake was. In een schriftelijke verklaring staat expliciet dat ik niet onrechtmatig heb gehandeld. De zaak komt dus niet voor de voorzieningenrechter.

Ik dien het verhaal met declaratie in bij Arag. Na een week komt Arag met verhaal dat ze niet kunnen overgaan tot betaling van de advocatenkosten omdat ik werd beticht van onrechtmatig handelen. Toen ik zei dat ik werd beticht maar maar uiteindelijk (schriftelijk) ben gevrijwaard van onrechtmatig handelen kwamen ze met het volgende punt, ik was nier door de rechter vrijgesproken van onrechtmatig handelen dus geen dekking.

Arag int de premie en zodra ze moeten doen wat ze beloven geven ze niet thuis en sturen je het bos in. BLACKLIST ARAG!!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Blacklist Arag Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door snepke »

Volgens mij doen alle rechtsbijstandsverzekeringen zo.
Ik had mijn rechtsbijstand(Achmea/interpolis)ook ingeschakeld,omdat ik een incassobureau achter me aan had,Heeft 2 jaar geduurd en uiteindelijk ben ik gedagvaard.
Ze wilden me niet helpen,omdat het bedrag te laag was.
Een jaar daarvoor had ik ook al om hulp gevraagd,ging om een erfeniskwestie.
Nee Mevr we kunnen u niet helpen ,dat valt niet onder de dekking.
Ik heb de rechtsbijstand opgezegt,en ik neem er nooit meer eentje.
Hier op het forum hebben ze me goed geholpen,hier krijg je goed advies.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Blacklist Arag Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

ik heb zelf positieve ervaringen met arag (betreffende een geschil met betrekking tot het kopen van een woning).
Er zullen vast tal van verschillende polissen zijn maar in mijn polis staat dat het bedrag dat gemoeid is hoger dan 250 euro moet zijn en dat het geen kwestie van onrechtmatig handelen mag betreffen. Ik vind het wel een vreemd verhaal dat ze constant de reden van weigering veranderen.

overigens particuliere dekking heeft niets te maken met een particuliere aangelegenheid. Het gaat om het soort polis dat u afgesloten hebt.

Trudy

GHC
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jul 2010 06:53

Re: Blacklist Arag Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door GHC »

Ik zou daar toch helemaal niet meer verzekerd willen zijn?

Gesloten