LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sunweb forum op hun website gecensureerd

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Michel van Grinsven

Sunweb forum op hun website gecensureerd

Ongelezen bericht door Michel van Grinsven »

Ik heb een vakantie geboekt bij Sunweb, en tijdens die vakantie bleken een aantal dingen anders dan de verwachting was. :?

Het hotel was dit seizoen geopend op 5 mei.
Op het forum van Sunweb staan twee lovende berichten daterend van 30 maart.
Op die datum was het hotel dus niet open en konden er geen gasten geweest zijn of net van zijn teruggekomen. :roll:

Ik wilde mijn negatieve en positieve punten op het forum plaatsen, maar het item is niet geplaatst.

Ik kreeg de volgende mail:

Van onze afdeling Product hebben wij uw correspondentie over het forum op onze website doorgestuurd gekregen. U geeft aan dat u niet tevreden bent over het feit dat uw forumbericht niet is geplaatst. Wanneer onze gasten vakantie-ervaringen onder de aandacht brengen als klacht, behandelen wij deze graag persoonlijk en niet via de website. Wij vinden het vervelend dat onze handelswijze hieromtrent niet aansluit bij uw verwachting, echter hebben wij geen reden gezien om uw forumbericht te plaatsen.

Wij vertrouwen erop u hiermee te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Sunweb Vakanties

Hierop heb ik gereageerd:

Wanneer u negatieve ervaringen niet op het forum wilt plaatsen en u
beperkt tot positieve reacties, geeft dit dus geen reeel beeld van de
ervaringen van gasten.
Hiermee wordt een te rooskleurige voorstelling gecreeerd, welke geen
afspiegeling vormt van de waarheid.

U geeft aan dat de handelswijze op uw site dusdanig is dat een nieuwe
klant geen reeel beeld kan vormen.
Naar mijn idee is dat opzettelijk misleidend, en ik zal een klacht
hierover indienen bij de ANVR.

U hewbt uw handelswijze hieromtrent in uw mail bevestigd.

De eerste positieve berichten over het hotel zijn van een datum dat het
hotel nog niet eens open was.
Dit zijn dus ook twijfelachtige berichten.

Met dit soort berichten en gecencureerde plaatsing beinvloed u het
totaalbeeld op een voor u gunstige manier, maar benadeeld u de client.
Een kwalijke zaak.

Ik voel mij door uw website misleid en ik zal de consument hier graag op
attanderen via de mij openstaande kanalen.

Ik wil mij hier niet uitten over de negatieve ervaringen tijdens mijn vakantie, maar over het feit dat Sunweb een gecensureerd forum ( gastenboek ) heeft, hetgeen een te positief beeld oplevert, en geen afspiegeling vormt van de ware klant beleving.

:idea: Ga dus niet af op de berichten op de website, maar orienteer je meer ook via andere websites of recentie sites.

trudy81

Re: Sunweb forum op hun website gecensureerd

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

ik vind dit eigenlijk wel logisch, natuurlijk gaat niemand op zijn site negatieve berichten vermelden. Het is natuurlijk nog steeds hun site, het is geen objectieve graadmeter maar hun 'winkel'. Lijkt me dan logisch dat je geen negatieve reclame over jezelf verspreid.
Het is hun taak niet om een representatief beeld van klantbeleving af te spiegelen, zij verkopen iets, en zijn dus geen onderzoeksbureau.

Trudy

gerda1956

Ongelezen bericht door gerda1956 »

@Trudy
Ben het niet helemaal met jouw antwoord eens dit keer. Op de site van Sunweb staat bij elke bestemming een kopje Forum, met reacties van "andere gasten". Dit kan je helpen de keuze voor een object te bepalen (bv veel trapjes, goede kinderanimatie, weinig/veel lawaai van disco) Natuurlijk verwacht ik hier dan eerlijke reacties. Op Zoover en Vakantiereiswijzer staan ook + en - reacties. Zo krijg je een eerlijker beeld. Als Sunweb dan op de eigen site beoordelingen zet, laten ze het dan ook eerlijk doen. Er staan ook foto's per object, uiteraard van de positieve kant genomen, maar mag toch hopen dat die kloppen.

trudy81

Ongelezen bericht door trudy81 »

@gerda

als er fotos op de site staan dienen die natuurlijk te kloppen, anders is het simpelweg misleiding.
De websites die u noemt verkopen (zover ik weet) zelf niets, zij hebben als doel een beoordeling te geven of mensen door te linken.

Ik begrijp wel dat een consument graag alle beoordelingen en dus ook de negatieve wil zien, maar ik vind het echt nog steeds logisch dat die gewoon niet op de eigen website staan. Bij reclame op televisie zien we ook vaak genoeg een aantal mensen (natuurlijk acteurs) die vertellen hoe hun leven verbeterd is, hoe schoon hun was nu is en hoe makkelijk alles nu gaat. Dan vinden we het heel normaal dat er niet iemand bij staat die zegt "tja ik ben eigenlijk niet zo gecharmeerd van dit product". want dat vinden we logisch, het is immers reclame.

Vaak maakt het woordje 'forum' op het internet dat mensen denken dat alles geplaatst wordt en dat ook de negatieve reacties geplaats worden. En zoals we weten is dat niet zo. Natuurlijk speelt sunweb hier handig op in.

Ik ben echt nog steeds van mening dat het dus niet vreemd is dat een bedrijf geen negatieve reclame over zichzelf hoeft te verspreiden en dat ze best een forum neer mogen zetten met alleen positieve ervaringen zonder dat dit misleiding is. De consument heeft over het algemeen zelf wel door dat een forum van een bedrijf, op de site van een bedrijf misschien niet het meest objectieve is.

groetjes

Trudy

brieziet

Ongelezen bericht door brieziet »

Ik heb een aantal jaren eens een vrij kritische reactie gegeven bij Sunweb en dat is toen gewoon geplaatst, wilde hem even knippen en plakken hier, maar ze bieden de accomodatie niet meer aan.

Hoewel ik over het algemeen op de site vrij positieve reacties zie, lees je toch ook wel kritische opmerkingen.

voorbeeld:
kleinschalige appartementen, één slaapkamer, zeer kleine badkamer en een keukentje. Voor 2 personen kan het net, ik vind het niet verantwoord dat Sunweb dit verhuurd aan meer dan 2 personen. Toiletten spoelen moeilijk door en wc-papier mag niet door de riolering, dit is overigens overal op Kreta! Verder zeer mooi en rustig gelegen net voor het mooie dorp Matala. Veel trappen lopen en de hospita spreekt geen engels. Kreta zelf is machtig mooi en ook de stranden bij Malata en Kosmo Beach zijn prachtig. Bij kosmo Beach kan je naakt zonnen en zwemmen. Jammer dat de begeleiding van Sunweb minimaal is. Om een voorbeeld te geven, ik was mijn portemonnee kwijt en wilde dit aangeven bij de plaatselijke politie. Dit moest ik zelf regelen volgens de dame van Sunweb en als ik geen Grieks kan, kan ik toch gewoon mijn handen en voeten gebruiken, was haar reactie. Jammer...

Ben dus wel benieuwd wat jij geschreven hebt. Volgens Sunweb is het een klacht en plaatsen ze het daarom niet. Heb je dan wel reactie gekregen op je klachten, want als zij het als een klacht opvatten, zou ik verwachten dat ze er ook wat mee doen?

siggy

Ongelezen bericht door siggy »

heb mijn vakantie van dit jaar ook bij sunweb geboekt. Bij het hotel waar ik naar toe ga stond ook een reactie van iemand die het helemaal niets vond, maar overwegend positieve reacties. Verder goed beoordeeld op zoover en reiswijzer dus ik durf de gok wel te nemen. Dus echt censureren.......Is het niet mogelijk dat het hotel een doorstart heeft gemaakt ? Dan kunnen er dus al wel eerdere reacties opstaan. Wat voor bericht wilde je posten ?

Sunweb

Ongelezen bericht door Sunweb »

Graag willen wij reageren op de berichtgeving rondom Sunweb klantbeoordelingen.

Hier is sprake van een procedurefout van onze kant. Wij streven er zeer zeker naar om een zo objectief mogelijk beeld van onze
accomodaties te geven. Wij plaatsen daarom zowel positieve als negatieve berichtgeving. Helaas is er hier iets mis gegaan. Uw bericht is daardoor niet geplaatst.
Onze excuses daarvoor.

Uiteraard zullen wij uw bericht alsnog plaatsen en onze interne procedure aanscherpen.

Met vriendelijke groet,
Sunweb

Michel van Grinsven

Toch leuk dat het alsnog geplaatst kan worden na een bericht op het forum van Radar. :roll:

Ik zie dat het nog niet op de site is opgenomen, maar ik zal natuurlijk af en toe even kijken. :wink:

Michel van Grinsven

Als het goed is komt het dan hier te staan
http://zon.sunweb.nl/griekenland/kos/ko ... on&sub=car

Jeanclaude Dereumaux

Ongelezen bericht door Jeanclaude Dereumaux »

Het staat er
Michel van Grinsven
Ik zit nu in dit hotel. (8 mei 2010) Het is dit jaar opengegaan op 1 mei. Ik snap de vorige berichten van 30 april dan ook niet. Want toen was het complex nog gesloten.
Waar Michel op doelt zijn heel erg lovende en veel te enthousiaste hosannaberichten van idd 30 maart.

Ben benieuwd of Sunweb nog een verklaring geeft van deze berichten. Als het complex pas per 1 mei is geopend is zijn deze berichten gewoon nep/frauduleus/oplichterij

brieziet

Kan het zijn dat de recensies geplaatst op 30maart gaan over een eerder genoten vakantie... vorig jaar of zo??
Ook op zoover.nl staan recensies over dit hotel van vorig jaar, dus het hotel bestaat iig al langer. (dit is toch hetzelfde hotel?)

http://www.zoover.nl/griekenland/kos/ko ... hotel#tabs

Michel van Grinsven

Dit is niet de reactie die ik bedoel, deze stond er al, maar mijn latere reactie, na thuiskomst is niet geplaatst.
Bij plaatsing zou deze ergens bovenaan moeten komen te staan dan...........

brieziet

Ik vond het al een beetje vaag dat Sunweb deze reactie als klacht had opgevat :)

Maar t is dus nog ff afwachten of ze je andere reactie ook daadwerkelijk gaan plaatsen.

Michel van Grinsven

Laat ik voorop stellen dat ik geen zeurderige klager ben die op alle slakken zout wil leggen of zo. Ik heb ook zeker wel een leuke vakantie gehad, want gezelligheid maak je met de mensen om je heen. Op vakantie hebben wij altijd de instelling dat alles leuk is tot het tegendeel is bewezen. Verstand op nul en genieten.

Ik heb dan ook ter plaatse zo min mogelijk geklaagd, en sommige dingen neem je voor wat het is. In een luxe hotel zoals waar wij zaten, gaat dat zelfs wat makkelijker.
Ik klaag tijdens de vakantie niet zo snel, want ik wil vooral genieten van de positieve dingen.l

Ik zal hier dan toch maar vertellen waar de klacht over ging, want Sunweb gaat het uiteindelijk toch plaatsen, en ik noem dan ook meteen een aantal punten die ik tijdens de vakantie niet heb aangekaart bij de hostes en waar ik achteraf ook niet over heb geklaagd, maar die best even genoemd kunnen worden.

Een kamer die niet voldoet aan de omschrijving op de website na het kenbaar maken van een preferentie.
Een luxe zithoek die bestaat uit 1 stoel in de hoek van de kamer.
Ja..... het is een zithoek, en ja......... hij was goudkleurig, dus heel luxe.

De kamer voldeed niet aan de omschrijving omdat ik een andere kamer had gekregen omdat ik een preferentie had kenbaar gemaakt.
Ik meld dus op het forum, dat je bij het kenbaar van een preferentie er niet meer van uit kunt gaan dat de rest van de omschrijvingen dan ook kloppen.
Mijn preferentie ( twee losse bedden ) geeft over het algemeen nooit problemen.
Wij, twee mannen samen op vakantie willen gewoon niet in een tweepersoonsbed slapen. Ik doe anders geen oog dicht.

Na een paar keer klagen bij de receptie en het bellen van de hostes, kregen we een andere kamer met zithoek aangeboden, .......... met een tweepersoonsbed.

verder........ een klacht over telkens dezelfde muziek in het restaurant, bij ieder ontbijt en ieder diner.......... Andrea Bochelli, met kerstmuziek ( in mei )
We hebben keer op keer kenbaar gemaakt dat we nu toch wel eens andere muziek op prijs zouden stellen.

Drankjes die bij de bar niet in het systeem staan en waardoor de barjuffrouw geërgerd reageert.
Personeel dat klaagt tegen de gasten over slecht management, en vertelt snel op zoek te zijn naar ander werk.
Van andere gasten hoorden wij dat drie personeelsleden binnen een week waren vertrokken.

Ik heb verder niet eens alles geschreven waar ik mij over verwonderd heb.
Bijvoorbeeld de vermelding dat het complex over een lift geschikt.
Ja, dat klopt, er is 1 lift in het hoofdgebouw. Maar naar de kamers is geen lift.
Het klopt dus wel, maar geeft andere verwachtingen.

Leuke randjes met water, waar je makkelijk invalt, Beslist ongeschikt voor kleine kinderen.
Tijdens een diner is er een van de gasten in een waterrand gevallen, dit is toen afgezet, maar na een paar dagen weer zoals voorheen.

Een trap bij het zwembad zonder leuning, waar je als kind, of volwassene behoorlijk lelijk van af kunt vallen.

Internet op de kamer, die het de eerste dagen niet deed.
Reactie van het hotel........... "de stad is ver weg dat geeft problemen."
Na een paar dagen hadden we wel internet. We hebben even naar buiten gekeken, maar de stad was niet dichterbij gekomen. :roll:

Een aantal keren terug moeten naar de receptie omdat de sleutelkaart het niet doet.
Een nieuwe kaart krijgen met de mededeling dat de sleutelkaart van de partner het dan ook niet meer doet.
Die gaat vervolgens een andere kaart halen, waarop mijn kaart het niet meer doet. Hoe lang zal ik door gaan?

De receptioniste kon geen beslissingen nemen, maar moest alles opschrijven.

Na een schoonmaak hadden we ineens geen handdoeken meer in de badkamer. Bij de receptie kregen we toen pooltowels.

Wij hebben 35 euro p.p. extra betaald voor Half Pension.
Tijdens de vakantie bleek HP standaard te gelden voor alle gasten.
Ook mensen die niet hadden gekozen voor HP bij het boeken, konden hiervan gebruik maken.

Wij betaalden een paar honderd euro meer dan gasten die ongeveer gelijktijdig hebben geboekt, en welke HP bij de reis inbegrepen hadden gekregen.

Ik neem aan het het hier gaat om een interne fout.

Verder ook veel positieve dingen over het hotel hoor.
Mooi, luxe, alles nieuw, schoon.

Michel van Grinsven

Ik kreeg vanmorgen een mail van Sunweb dat het bericht geplaatst is.

http://zon.sunweb.nl/griekenland/kos/ko ... ew=reviews

Grappig eigenlijk dat je het bericht geplaatst krijgt via een ander forum. :lol:

Jeromeke Deltour

Ongelezen bericht door Jeromeke Deltour »

Genoeg verbeterpunten als ik Uw tekst zo lees. Zou een goede zaak zijn als eens naar die punten gekeken wordt. Echter om een deel van de reissom terug te vorderen weer te weinig vrees ik. Sunweb zou uit coulance wel een gebaar kunnen maken vind ik.

jor

Ongelezen bericht door jor »

De volgende nickname van J.D.

Michel van Grinsven

Terugkrijgen van een deel van de reissom is nooit mijn intentie geweest.
Ik heb alleen bezwaar gemaakt tegen het bedrag dat ik extra heb moeten betalen voor HP.

Gesloten