LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Energie
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01 jun 2010 21:28
Energie
Ik ben nogal in een benarde situatie terechtgekomen. Ik poost hier in de hoop dat ik misschien nog adviezen krijg, en gewoon om het verhaal kwijt te kunnen...
Sinds 2007 ben ik een klant van Essent (daarvoor twee jaar indirect via een huisgenoot). Nooit problemen gehad, altijd netjes de rekeningen betaald. Op 1 april jongstleden ben ik verhuisd, en heb de verhuizing doorgegeven bij Essent. Er leek geen vuiltje aan de lucht te zijn - het voorschot werd vastgesteld, het nieuwe voorschot werd in rekening gebracht, etc. Totdat ik plotseling op 10 mei Enexis op de stoep kreeg. Ze claimden dat ik nog geen leverancier heb, en ik over twintig dagen afgesloten werd. Ik vertelde ze dat ik allang een Essent contract had. Ze vertelden dat ik dan maar contact met Essent op moest nemen, en namen m'n meterstanden op. Ik heb toen meteen Essent gebeld, ze hebben alles nogmaals geverifieerd, en ze vertelden me dat m'n contract helemaal in orde was, en de wijziging waarschijnlijk nog niet door Enexis verwerkt was. Ze beveelden me aan Enexis gewoon op te bellen als ik weer een bericht kreeg.
Afgelopen vrijdag (28 mei) kreeg ik een Voicemail van Enexis dat ik nog steeds geen energieleverancier had. Ik heb ze meteen teruggebeld. Ik heb nogmaals aangegeven dat ik al sinds april een contract bij Essent heb, en dat ze dat nogmaals geverifieerd hebben. Vervolgens werd ik op een hele onbeleefde toon behandeld. Ik heb aangegeven dat ik weinig meer kan doen (aangezien Essent en Enexis het tegenovergestelde beweerden), waarop letterlijk gezegd werd dat het nu dan mijn probleem is. Ik heb toen de medewerker verzocht Essent op te bellen, zodat Essent dit kan bevestigen. De medewerken stelde dat hij dit niet ging doen, en op de vraag waarom hij dit niet wilde doen (aangezien het het probleem op zou lossen), kreeg ik alleen maar het antwoord "tsja, dat is privatisering". Daar valt verder niet echt mee te argumenteren.
Na dit gesprek heb ik direct geprobeerd contact op te nemen met Essen (vlak na het middaguur). Helaas was de Essent helpdesk niet beschikbaar wegens een technische storing tot maandagochtend 8:00 (erg vervelend als Enexis je over tien dagen af wil sluiten!). Maandagochtend (gisteren) heb ik stipt om 8:00 gebeld. De Essent medewerker die ik aan de telefoon kreeg was heel erg behulpzaam, en heeft nogmaals geprobeerd alles te verifieëren. Ze kon geen fouten ontdekken, en heeft daarom het bericht opnieuw naar Enexis verstuurd. Ik was nog steeds erg verbaasd over deze discrepantie, en ben daarom zelf nog een keer door alle gegeven gaan spitten in "Mijn Essent". Daar ontdekte ik dat het correspondentieadres correct was (huisnummer 55 a), maar bij het leveradres was 55 ipv 55 a genoteerd. Ik heb meteen weer de Essent helpdesk gebeld (nog voor 9:00). Ik kreeg een medewerker aan de lijn, die me mededeelde dat hun administratiesysteem weer plat lag, en dat het nog maar de vraag was of het die dag nog zou gaan werken. Ik heb m'n nummer achtergelaten na een belofte dat ik teruggebeld zou worden.
Na niets meer gehoord te hebben, heb ik besloten vandaag (weer stipt om 8:00) opnieuw de helpdesk van Essent te bellen. Ik werd weer goed geholpen, en de medewerker heeft het incorrecte leveradres gecorrigeerd. Ze beveelde me aan vandaag of morgen met Enexis te bellen, om te controleren of alles goed doorgekomen was. Ik was even in de veronderstelling dat het gedonder voorbij was. Maar nee, binnen een half uur kreeg ik een telefoontje van Essent. De medewerkster meldde dat ze niet kon garanderen dat het deze week nog in de nationele database opgenomen zou worden. Als dat niet lukt, dan word ik maandag alsnog afgesloten. Ze hebben contact met Enexis opgenomen, en de situatie uitgelegd. Het blijkt dat Enexis geen centimeter tegemoet wil komen, zelfs niet als Essent dit verzoekt. Enexis stelt gewoon dat zolang ze niets zwart op wit hebben ze me gewoon af gaan sluiten. Nu is het afwachten tot vrijdag om te zien of het op tijd in de database is gekomen. Essent zal me dan ook Enexis nogmaals proberen te benaderen.
Allereerst moet ik opmerken, dat ondanks er het één en ander fout is gegaan aan de kant van Essent, ze heel erg behulpzaam zijn geweest in het hele proces. Veel lof daarvoor! Maar nu word ik misschien toch afgesloten, wegens een storing van meerdere dagen in het administratiesysteem van Essent, en de totale onwilligheid van Enexis om maar een beetje begrip te hebben of me tegemoet te komen (door de afsluiting bijvoorbeeld enkele dagen uit te stellen, zodat de wijziging van Essent door kan komen).
Is er nog iets wat ik kan doen, behalve tot vrijdag afwachten? Wat is de beste plek om een klacht in te dienen? (Gezien de goede dienstverlening en inspanningen van Essent, zou dit zich beperken tot Enexis.)
Dat lucht op , ik hoop dat iemand het tot het einde heeft volgehouden...
Sinds 2007 ben ik een klant van Essent (daarvoor twee jaar indirect via een huisgenoot). Nooit problemen gehad, altijd netjes de rekeningen betaald. Op 1 april jongstleden ben ik verhuisd, en heb de verhuizing doorgegeven bij Essent. Er leek geen vuiltje aan de lucht te zijn - het voorschot werd vastgesteld, het nieuwe voorschot werd in rekening gebracht, etc. Totdat ik plotseling op 10 mei Enexis op de stoep kreeg. Ze claimden dat ik nog geen leverancier heb, en ik over twintig dagen afgesloten werd. Ik vertelde ze dat ik allang een Essent contract had. Ze vertelden dat ik dan maar contact met Essent op moest nemen, en namen m'n meterstanden op. Ik heb toen meteen Essent gebeld, ze hebben alles nogmaals geverifieerd, en ze vertelden me dat m'n contract helemaal in orde was, en de wijziging waarschijnlijk nog niet door Enexis verwerkt was. Ze beveelden me aan Enexis gewoon op te bellen als ik weer een bericht kreeg.
Afgelopen vrijdag (28 mei) kreeg ik een Voicemail van Enexis dat ik nog steeds geen energieleverancier had. Ik heb ze meteen teruggebeld. Ik heb nogmaals aangegeven dat ik al sinds april een contract bij Essent heb, en dat ze dat nogmaals geverifieerd hebben. Vervolgens werd ik op een hele onbeleefde toon behandeld. Ik heb aangegeven dat ik weinig meer kan doen (aangezien Essent en Enexis het tegenovergestelde beweerden), waarop letterlijk gezegd werd dat het nu dan mijn probleem is. Ik heb toen de medewerker verzocht Essent op te bellen, zodat Essent dit kan bevestigen. De medewerken stelde dat hij dit niet ging doen, en op de vraag waarom hij dit niet wilde doen (aangezien het het probleem op zou lossen), kreeg ik alleen maar het antwoord "tsja, dat is privatisering". Daar valt verder niet echt mee te argumenteren.
Na dit gesprek heb ik direct geprobeerd contact op te nemen met Essen (vlak na het middaguur). Helaas was de Essent helpdesk niet beschikbaar wegens een technische storing tot maandagochtend 8:00 (erg vervelend als Enexis je over tien dagen af wil sluiten!). Maandagochtend (gisteren) heb ik stipt om 8:00 gebeld. De Essent medewerker die ik aan de telefoon kreeg was heel erg behulpzaam, en heeft nogmaals geprobeerd alles te verifieëren. Ze kon geen fouten ontdekken, en heeft daarom het bericht opnieuw naar Enexis verstuurd. Ik was nog steeds erg verbaasd over deze discrepantie, en ben daarom zelf nog een keer door alle gegeven gaan spitten in "Mijn Essent". Daar ontdekte ik dat het correspondentieadres correct was (huisnummer 55 a), maar bij het leveradres was 55 ipv 55 a genoteerd. Ik heb meteen weer de Essent helpdesk gebeld (nog voor 9:00). Ik kreeg een medewerker aan de lijn, die me mededeelde dat hun administratiesysteem weer plat lag, en dat het nog maar de vraag was of het die dag nog zou gaan werken. Ik heb m'n nummer achtergelaten na een belofte dat ik teruggebeld zou worden.
Na niets meer gehoord te hebben, heb ik besloten vandaag (weer stipt om 8:00) opnieuw de helpdesk van Essent te bellen. Ik werd weer goed geholpen, en de medewerker heeft het incorrecte leveradres gecorrigeerd. Ze beveelde me aan vandaag of morgen met Enexis te bellen, om te controleren of alles goed doorgekomen was. Ik was even in de veronderstelling dat het gedonder voorbij was. Maar nee, binnen een half uur kreeg ik een telefoontje van Essent. De medewerkster meldde dat ze niet kon garanderen dat het deze week nog in de nationele database opgenomen zou worden. Als dat niet lukt, dan word ik maandag alsnog afgesloten. Ze hebben contact met Enexis opgenomen, en de situatie uitgelegd. Het blijkt dat Enexis geen centimeter tegemoet wil komen, zelfs niet als Essent dit verzoekt. Enexis stelt gewoon dat zolang ze niets zwart op wit hebben ze me gewoon af gaan sluiten. Nu is het afwachten tot vrijdag om te zien of het op tijd in de database is gekomen. Essent zal me dan ook Enexis nogmaals proberen te benaderen.
Allereerst moet ik opmerken, dat ondanks er het één en ander fout is gegaan aan de kant van Essent, ze heel erg behulpzaam zijn geweest in het hele proces. Veel lof daarvoor! Maar nu word ik misschien toch afgesloten, wegens een storing van meerdere dagen in het administratiesysteem van Essent, en de totale onwilligheid van Enexis om maar een beetje begrip te hebben of me tegemoet te komen (door de afsluiting bijvoorbeeld enkele dagen uit te stellen, zodat de wijziging van Essent door kan komen).
Is er nog iets wat ik kan doen, behalve tot vrijdag afwachten? Wat is de beste plek om een klacht in te dienen? (Gezien de goede dienstverlening en inspanningen van Essent, zou dit zich beperken tot Enexis.)
Dat lucht op , ik hoop dat iemand het tot het einde heeft volgehouden...
Re: Energie
En bij deze mijn excuses voor een totaal nutteloze topicnaam, dat krijg je met knippen en plakken.
Re: Energie
Neem morgen, of vrijdag weer contact op met Essent. De netbeheerder, Enexis, stuurt namelijk als antwoord een zogeheten ECH code naar de leverancier. SOms wil het wel eens gebeuren dat de netbeheerder deze over het hoofd ziet. (raar maar waar)
Een storing in het systeem wil niet zeggen dat uw aanmelding op 55A niet bij de netbeheerder terecht komt. Het lijkt mij eerder een storing dat medewerkers niet in het systeem kunnen komen. Achter de schermen draait het dan echter wel.
Een beetje medewerker weet waar die de ECH code kan uitlezen. DEze code mag aan u gegeven worden.
Bel met die code vervolgens Enexis. Als u die code kunt geven weet enexis ook dat u een aanmelding voor uw huisnummer hebt gedaan.
Vreemd in deze is wel de opstelling van Enexis. Temeer omdat leverancier Essent u op een foutief huisnummer had aangemeld.
Een storing in het systeem wil niet zeggen dat uw aanmelding op 55A niet bij de netbeheerder terecht komt. Het lijkt mij eerder een storing dat medewerkers niet in het systeem kunnen komen. Achter de schermen draait het dan echter wel.
Een beetje medewerker weet waar die de ECH code kan uitlezen. DEze code mag aan u gegeven worden.
Bel met die code vervolgens Enexis. Als u die code kunt geven weet enexis ook dat u een aanmelding voor uw huisnummer hebt gedaan.
Vreemd in deze is wel de opstelling van Enexis. Temeer omdat leverancier Essent u op een foutief huisnummer had aangemeld.
-
- Berichten: 737
- Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26
Re: Energie
Wat je nog zou kunnen doen:
1) Kopie van je (digitale?)overeenkomst -als het kan ook de foutieve- veiligstellen.
2) Essent onmiddellijk (met SPOED er boven) aansprakelijk stellen wegens contractbreuk en alle daaruit voortvloeidende kosten zoals administratie- en telefoonkosten, de tijd die je erin hebt moeten steken, de huur van een geluidgedempt aggregaat, kosten van de brandstof, heraansluitingskosten en alle andere ongemakken.
De overeenkomst luidt immers: jij betaalt en Essent zal leveren.
Dat laatste doet ze m.i.v. vrijdag niet omdat Essent een 'foutje' gemaakt heeft en dochterlief horende doof wenst te zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Enexis
Let wel: binnen je overeenkomst dient Essent in dit geval ook te zorgen voor het transport van de levering(en) naar je adres.
De nota van het transport gaat namelijk van Enerxis naar Essent als opdrachtgever, die het op haar beurt weer bij jou in rekening brengt. (Leveranciersmodel.)
Ik begrijp dat je een zwak voor Essent gekregen hebt, maar dit is toch echt de partij die je stevig bij haar oren moet pakken om het naderend onheil af te wenden.
Enerxis heeft terecht aan jou geen boodschap, JIJ hebt er geen overeenkomst mee.
Sterkte.
Tis weer bijzonder.
1) Kopie van je (digitale?)overeenkomst -als het kan ook de foutieve- veiligstellen.
2) Essent onmiddellijk (met SPOED er boven) aansprakelijk stellen wegens contractbreuk en alle daaruit voortvloeidende kosten zoals administratie- en telefoonkosten, de tijd die je erin hebt moeten steken, de huur van een geluidgedempt aggregaat, kosten van de brandstof, heraansluitingskosten en alle andere ongemakken.
De overeenkomst luidt immers: jij betaalt en Essent zal leveren.
Dat laatste doet ze m.i.v. vrijdag niet omdat Essent een 'foutje' gemaakt heeft en dochterlief horende doof wenst te zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Enexis
Let wel: binnen je overeenkomst dient Essent in dit geval ook te zorgen voor het transport van de levering(en) naar je adres.
De nota van het transport gaat namelijk van Enerxis naar Essent als opdrachtgever, die het op haar beurt weer bij jou in rekening brengt. (Leveranciersmodel.)
Ik begrijp dat je een zwak voor Essent gekregen hebt, maar dit is toch echt de partij die je stevig bij haar oren moet pakken om het naderend onheil af te wenden.
Enerxis heeft terecht aan jou geen boodschap, JIJ hebt er geen overeenkomst mee.
Sterkte.
Tis weer bijzonder.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01 jun 2010 21:28
Re: Energie
Veel dank voor de tips!
Ik heb van de week nauwlettend mijn Essent account in de gaten gehouden, en gisteren leek er schot in te zitten. Ik heb Enexis zojuist opgebeld om alvast te verifieëren of alles in orde is (hoe eerder zekerheid, hoe beter). De medewerker vertelde me dat er nu een aansluiting van Essent is op mijn adres, en dat het dus in orde was. Ik wacht nader bericht van Essent ook nog maar even af, maar het lijkt allemaal dus goed te gaan komen!
Ik heb van de week nauwlettend mijn Essent account in de gaten gehouden, en gisteren leek er schot in te zitten. Ik heb Enexis zojuist opgebeld om alvast te verifieëren of alles in orde is (hoe eerder zekerheid, hoe beter). De medewerker vertelde me dat er nu een aansluiting van Essent is op mijn adres, en dat het dus in orde was. Ik wacht nader bericht van Essent ook nog maar even af, maar het lijkt allemaal dus goed te gaan komen!
Re: Energie
KLopt, als de netbehereder u kan zeggen dat ze de aanmelding binnen hebben gekregen zit het snor. U hoeft dus niet meer bang te zijn dat u, omdat u geen leverancier zou hebben, afgesloten gaat worden.Afrokapsel schreef:Veel dank voor de tips!
Ik heb van de week nauwlettend mijn Essent account in de gaten gehouden, en gisteren leek er schot in te zitten. Ik heb Enexis zojuist opgebeld om alvast te verifieëren of alles in orde is (hoe eerder zekerheid, hoe beter). De medewerker vertelde me dat er nu een aansluiting van Essent is op mijn adres, en dat het dus in orde was. Ik wacht nader bericht van Essent ook nog maar even af, maar het lijkt allemaal dus goed te gaan komen!
-
- Berichten: 737
- Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26
Re: Energie
En als je even contact opneemt met 'forumessent' zit er vast wel een excuus in voor alle veroorzaakte ellende en stress, in de vorm van jaar lang gratis energie ofzo.
Tis weer bijzonder.
Tis weer bijzonder.
Re: Energie
In welke excuus wereld leeft u?Tis weer bijzonder schreef:En als je even contact opneemt met 'forumessent' zit er vast wel een excuus in voor alle veroorzaakte ellende en stress, in de vorm van jaar lang gratis energie ofzo.
Tis weer bijzonder.
Doe even normaal zeg,..........1 jaar lang gratis energie.
Deze opmerking doet uw nicknaam eer aan.
Slaat iig kant noch wal.
-
- Berichten: 737
- Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26
Re: Energie
Het is: raakt kant noch wal, of slaat als een tang op een varken.
Ondanks dat, boodschap ontvangen.
Ik ben weer helemaal terug op aarde.
Dank daarvoor.
Ondanks dat, boodschap ontvangen.
Ik ben weer helemaal terug op aarde.
Dank daarvoor.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 17 nov 2009 21:34
Re: Energie
Ik snap dat u graag ergens al uw kosten wilt declareren maar misschien is het verstandig om eerst te achterhalen waar de fout ligt? De toevoeging bij een huisnummer wordt vaak vergeten (zeg niet dat het in dit geval ook zo is) en daarkomt bij Essent doet haar uiterste best om het probleem op te lossen, als je dan meteen dreigt met kosten verhalen kunnen ze wel eens minder hard hun best willen gaan doen.Tis weer bijzonder schreef:Wat je nog zou kunnen doen:
1) Kopie van je (digitale?)overeenkomst -als het kan ook de foutieve- veiligstellen.
2) Essent onmiddellijk (met SPOED er boven) aansprakelijk stellen wegens contractbreuk en alle daaruit voortvloeidende kosten zoals administratie- en telefoonkosten, de tijd die je erin hebt moeten steken, de huur van een geluidgedempt aggregaat, kosten van de brandstof, heraansluitingskosten en alle andere ongemakken.
De overeenkomst luidt immers: jij betaalt en Essent zal leveren.
Dat laatste doet ze m.i.v. vrijdag niet omdat Essent een 'foutje' gemaakt heeft en dochterlief horende doof wenst te zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Enexis
Let wel: binnen je overeenkomst dient Essent in dit geval ook te zorgen voor het transport van de levering(en) naar je adres.
De nota van het transport gaat namelijk van Enerxis naar Essent als opdrachtgever, die het op haar beurt weer bij jou in rekening brengt. (Leveranciersmodel.)
Ik begrijp dat je een zwak voor Essent gekregen hebt, maar dit is toch echt de partij die je stevig bij haar oren moet pakken om het naderend onheil af te wenden.
Enerxis heeft terecht aan jou geen boodschap, JIJ hebt er geen overeenkomst mee.
Sterkte.
Tis weer bijzonder.
Mensen van wie je nog iets gedaan moet krijgen kun je beter te vriend houden
-
- Berichten: 737
- Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26
Re: Energie
Leg jij het de energieleveranciers ook even uit?mrdude1983 schreef:Mensen van wie je nog iets gedaan moet krijgen kun je beter te vriend houden