LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iets besteld, verkeerde kleur geleverd, wat nu?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
carola1983

iets besteld, verkeerde kleur geleverd, wat nu?

Ongelezen bericht door carola1983 »

Hallo,

Ik heb vorige week mijn bestelling van een internetwinkel ontvangen en nu komt de kleur van de verf totaal niet overeen met wat ik besteld heb.

Volgens de webwinkel is het mijn fout en had ik, voor ik ging bestellen, eerst moeten bellen of de kleur overeen kwam met wat ik op de afbeelding zag (er stond geen kleur bij vermeld). Ik mag de verf terugsturen en een nieuwe bestellen, maar dan moet ik alsnog de tweede keer verzendkosten zelf betalen. De verzendkosten liggen hoger dan de prijs van het product.

Als ik op de overzichtspagina van die verfkleuren kijk, zie ik allemaal verschillende kleuren verf, met allemaal hun eigen productcode. Nergens zie ik staan dat de kleur kan afwijken van de afbeelding, nergens staat de daadwerkelijke kleur vermeld, vandaar dat ik ervan uit was gegaan dat ik metallicblauw/turquoise had besteld en niet het grasgroene wat ik geleverd heb gekregen.

Wie heeft er zijn gelijk, ik (die wil dat de verf voor mij kostenloos omgeruild wordt) of de webwinkel (die vind dat ik de verf retour mag sturen en de goede maar moet bestellen, plus de verzendkosten die er dan overheen komen)?

witte angora

Re: iets besteld, verkeerde kleur geleverd, wat nu?

Ongelezen bericht door witte angora »

Staan de kleuren van je scherm ingesteld op natuurlijke kleuren? Nee? Dan kun je ook niet verwachten dat de kleuren die je ziet overeenkomen met de echte kleuren.

Je kunt de bus terugsturen en een andere laten komen, maar ik denk niet dat je alsnog tevreden zult zijn.

Is het niet veel leuker om gewoon naar de winkel te gaan, en daar een kleur uit te zoeken, desnoods met van die kleurstaaltjes? Is leuker, en veel nauwkeuriger. Je zult ook zien dat maar al te vaak de kleur die je in gedachten had nét de verkeerde is, en dat een iets andere tint meer harmonieert met de rest van je interieur.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

witte angora schreef:Staan de kleuren van je scherm ingesteld op natuurlijke kleuren? Nee? Dan kun je ook niet verwachten dat de kleuren die je ziet overeenkomen met de echte kleuren.

Je kunt de bus terugsturen en een andere laten komen, maar ik denk niet dat je alsnog tevreden zult zijn.

Is het niet veel leuker om gewoon naar de winkel te gaan, en daar een kleur uit te zoeken, desnoods met van die kleurstaaltjes? Is leuker, en veel nauwkeuriger. Je zult ook zien dat maar al te vaak de kleur die je in gedachten had nét de verkeerde is, en dat een iets andere tint meer harmonieert met de rest van je interieur.

Helemaal mee eens!
Ik begrijp het nog steeds niet, dat mensen zich via internet dingen kopen, waar je al van ter voren weet, dat er problemen kunnen zijn.
Zoals WA stelt, lekker in de winkel uitzoeken en, dan genieten.

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Verf bestellen aan de hand van een plaatje op internet is niet slim. De kleur die u besteld heeft is precies volgens de kleurcode en wijkt ook niet af. Zet tien monitoren op een rij en je hebt tien verschillende kleuren. De verkoper heeft in deze gelijk. Tip als het om merk verf gaat loop dan bij de d.h.z. winkel binnen en schrijf het kleur nummer op, bestel deze dan en neem de verzendkosten voor lief anders blijft u de verkeerde kleuren ontvangen.
Verf kun je op internet goed bestellen zolang het wit/zwart is.

Succes.

michielNED

Ongelezen bericht door michielNED »

Of het slim is aan de hand van de kleur op je monitor iets te bestellen is een verhaal apart, de kleur kan op verschillende monitoren verschillend weergegeven worden. Echter, in dit geval is dit niet zo van belang. Veel belangrijker is wat er bij het artikel vermeld stond.

De webwinkel is namelijk wettelijk verplicht om "de belangrijkste kenmerken van de zaak" (artikel 7:46c lid 1b BW7) te vermelden bij het artikel. In geval van verf is de exacte kleur zeker een belangrijk kenmerk. De winkelier mag dus niet achteraf zeggen dat je eerst maar had moeten bellen, want volgens de wet is het zijn verplichting om de juiste kleur te vermelden.

Daarnaast heb je sowieso bij een koop op afstand het recht binnen 7 werkdagen te retourneren zonder kosten dat de webwinkel hiervoor kosten in rekening mag brengen. Tenzij je de verf al geopend en gebruikt hebt toen je er achter kwam, mag je het dus hoe dan ook terugsturen, en krijg je ook de verzendkosten terug.

Gesloten