| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Western Union / GWK
Western Union / GWK
Goedemiddag,
Ik zit met een probleem:
Op 26 augustus 2009 heb ik geld proberen te sturen naar mijn schoonvader in Pakistan, voor een behandeling van zijn gescheurde onderbeen. Gezien het feit dat hij mede door zijn leeftijd niet kan werken had hij namelijk zelf geen geld op dat moment.
Om het geld snel over te kunnen boeken ben ik geadviseerd om dit via het GWK in Alkmaar te doen. Zij zouden het geld op hun beurt versturen via Western Union en zou in principe direct gebeuren.
Voor ik het geld had verstuurd, had ik duidelijk aan het GWK gevraagd wat er nu allemaal nodig was voor het versturen van het geld. Zij gaven aan een iD van mij, het geld en de naam van de ontvanger (familielid, omdat mijn schoonvader zelf het geld natuurlijk niet kon ophalen) en voor de rest niets. Na het versturen heb ik een belletje gepleegd naar Pakistan met het verzoek of mijn neef het geld kon ophalen. Hij is bij verschillende banken geweest die met Western Union werken, maar niemand wilde het geld geven. Hierop ben ik naar het GWK gegaan die (na contact met het Western Union) aangaven dat de ontvanger (mijn neef) een "speciaal formulier" moest opvragen bij de bank. De banken zouden weten om elke formulieren het zou gaan. Dit bleek helaas niet het geval. Hierop ben ik weer naar het GWK gegaan waarna zij aangaven ik zelf met Western Union contact moest opnemen. Om een hele lange verhaal zo kort mogelijk te houden:
Ik ben meedere malen naar het GWK gegaan met de vraag wat ik nu weer moest opleveren (id van mij is inmiddels 3 keer opgevraagd, 4 keer die van de ontvanger, gemaild, gefaxt etc, die ze nooit hebben ontvangen, terwijl het GWK er direct achterna belde met de vraag of zij het ontvangen hadden en hier ook ja op antwoorden). Ik ben aan de telefoon uitgelachen door Western Union toen ik aangaf dat ik een klacht wilde indienen. Telefoon werd af en toe ook gewoon op de hoorn gegooid door het Western Union (terwijl ik nooit onbeleefd ben geweest uit de angst dat ik mijn geld niet terug zou krijgen). Ik heb meedere brieven, aangetekende brieven gestuurd naar het hoofdkantoor van Western Union. Ik ben gebeld door "mensen van western unon" die de transfercode nodig hadden om het geld vrij te geven (op advies van het GWK heb ik dat maar gelukkig niet gedaan, bleken namelijk criminelen te zijn, die compleet op de hoogte waren van mijn verhaal en alle gegevens hadden). Ik heb contact gehad met het GWK die ook niets voor mij kan betekenen. Ik heb een aangetekende formulier gestuurd naar US Department of the Treasury om het geld laten vrij te geven. Nu wilde ik 3 maanden terug weten of het formulier wel was aangekomen, moest ik eerst een verzoek doen bij tnt via een formulier om te kunnen traceren of de brief wel is aangekomen (duurt ook 3 maanden).
Al met al ben ik heel erg mijn best aan het doen, maar kom niet verder. Ik heb ook via het consumentenbond forum het e.e.a. geprobeerd en ook dat lukt niet. Het gaat niet om heel veel geld, maar het is ook niet niets. Het gaat om € 450,- (excl. adm.kosten / kosten die ik gemaakt heb voor het reizen - Den Helder / Alkmaar - kosten de vele (aangetekende) brieven). Volgens het GWK zou ik overigens alles vergoed krijgen, met een compensatie, maar als er alsmaar om de zaak heen gedraaid blijft worden en niemand mij nu al die tijd kan aangeven waarom ik mijn geld niet krijg en wat de status is, dan kan ik hier moeilijk in geloven.
Het is toch niet te begrijpen dat aangetekende brieven naar het GWK / Wetern Union en US Department of the Treasuy maar niet willen aankomen? Er wordt gewoon geld achter gehouden, terwijl ik er zelf niets aan kan doen om het terug te krijgen...
Ik hoop dat jullie wel iets voor mij kunnen betekenen, want ik ben inmiddels alle hoop kwijt. Ik werk hard voor mijn geld en vind het oneerlijk dat ik dan zo aangepakt wordt.
Alvast bedankt en een hartelijke groet,
Ik zit met een probleem:
Op 26 augustus 2009 heb ik geld proberen te sturen naar mijn schoonvader in Pakistan, voor een behandeling van zijn gescheurde onderbeen. Gezien het feit dat hij mede door zijn leeftijd niet kan werken had hij namelijk zelf geen geld op dat moment.
Om het geld snel over te kunnen boeken ben ik geadviseerd om dit via het GWK in Alkmaar te doen. Zij zouden het geld op hun beurt versturen via Western Union en zou in principe direct gebeuren.
Voor ik het geld had verstuurd, had ik duidelijk aan het GWK gevraagd wat er nu allemaal nodig was voor het versturen van het geld. Zij gaven aan een iD van mij, het geld en de naam van de ontvanger (familielid, omdat mijn schoonvader zelf het geld natuurlijk niet kon ophalen) en voor de rest niets. Na het versturen heb ik een belletje gepleegd naar Pakistan met het verzoek of mijn neef het geld kon ophalen. Hij is bij verschillende banken geweest die met Western Union werken, maar niemand wilde het geld geven. Hierop ben ik naar het GWK gegaan die (na contact met het Western Union) aangaven dat de ontvanger (mijn neef) een "speciaal formulier" moest opvragen bij de bank. De banken zouden weten om elke formulieren het zou gaan. Dit bleek helaas niet het geval. Hierop ben ik weer naar het GWK gegaan waarna zij aangaven ik zelf met Western Union contact moest opnemen. Om een hele lange verhaal zo kort mogelijk te houden:
Ik ben meedere malen naar het GWK gegaan met de vraag wat ik nu weer moest opleveren (id van mij is inmiddels 3 keer opgevraagd, 4 keer die van de ontvanger, gemaild, gefaxt etc, die ze nooit hebben ontvangen, terwijl het GWK er direct achterna belde met de vraag of zij het ontvangen hadden en hier ook ja op antwoorden). Ik ben aan de telefoon uitgelachen door Western Union toen ik aangaf dat ik een klacht wilde indienen. Telefoon werd af en toe ook gewoon op de hoorn gegooid door het Western Union (terwijl ik nooit onbeleefd ben geweest uit de angst dat ik mijn geld niet terug zou krijgen). Ik heb meedere brieven, aangetekende brieven gestuurd naar het hoofdkantoor van Western Union. Ik ben gebeld door "mensen van western unon" die de transfercode nodig hadden om het geld vrij te geven (op advies van het GWK heb ik dat maar gelukkig niet gedaan, bleken namelijk criminelen te zijn, die compleet op de hoogte waren van mijn verhaal en alle gegevens hadden). Ik heb contact gehad met het GWK die ook niets voor mij kan betekenen. Ik heb een aangetekende formulier gestuurd naar US Department of the Treasury om het geld laten vrij te geven. Nu wilde ik 3 maanden terug weten of het formulier wel was aangekomen, moest ik eerst een verzoek doen bij tnt via een formulier om te kunnen traceren of de brief wel is aangekomen (duurt ook 3 maanden).
Al met al ben ik heel erg mijn best aan het doen, maar kom niet verder. Ik heb ook via het consumentenbond forum het e.e.a. geprobeerd en ook dat lukt niet. Het gaat niet om heel veel geld, maar het is ook niet niets. Het gaat om € 450,- (excl. adm.kosten / kosten die ik gemaakt heb voor het reizen - Den Helder / Alkmaar - kosten de vele (aangetekende) brieven). Volgens het GWK zou ik overigens alles vergoed krijgen, met een compensatie, maar als er alsmaar om de zaak heen gedraaid blijft worden en niemand mij nu al die tijd kan aangeven waarom ik mijn geld niet krijg en wat de status is, dan kan ik hier moeilijk in geloven.
Het is toch niet te begrijpen dat aangetekende brieven naar het GWK / Wetern Union en US Department of the Treasuy maar niet willen aankomen? Er wordt gewoon geld achter gehouden, terwijl ik er zelf niets aan kan doen om het terug te krijgen...
Ik hoop dat jullie wel iets voor mij kunnen betekenen, want ik ben inmiddels alle hoop kwijt. Ik werk hard voor mijn geld en vind het oneerlijk dat ik dan zo aangepakt wordt.
Alvast bedankt en een hartelijke groet,
Re: Western Union / GWK
Je hebt alleen met de GWK te maken. Stel ze schriftelijk 10 dagen na heden in de gelegenheid hun toezegging het geld terug te storten waar te maken, bij ontbreken waarvan je de zaak uit handen geeft en alle kosten verder voor hun rekening komen.
Maak meteen een dossier voor je rechtsbijstandverzekeraar of stap naar een juridisch loket, dit is een zaak die uiterste deskundigheid vereist.
Maak meteen een dossier voor je rechtsbijstandverzekeraar of stap naar een juridisch loket, dit is een zaak die uiterste deskundigheid vereist.
Re: Western Union / GWK
@ courier:
Dank voor je reactie en excuses voor mijn late reactie (was met vakantie).
Heb je post wel gelezen en op advies ben ik gaan mailen naar het juridisch loket, deze kon mij helaas niet verder helpen en verwijzen mij naar de Kifid (zie onderstaande reactie):
Wij geven alleen advies en informatie. Voor verdere rechtshulp zult u een advocaat in de arm moeten nemen. Maar dat zal in dit geval meer gaan kosten dan het kan opleveren. Ik adviseer u uw klacht voor te leggen aan de Kifid (www.kifid.nl). Wellicht dat dit iets oplevert.
Het is in ieder geval fijn om te weten dat er ook mensen zijn die de gedachte delen dat ik bij het GWK moet zijn ipv Western Union waar ik geen stap verder kom. Ik zal ook dan maar een brief naar het GWK sturen en kijken hoe zij hier op reageren. Ook zal ik kijken of het Kifid dan nog iets voor mij kan doen.
Mochten er mensen zijn met tips / adviezen, dan hoor ik dit natuurlijk graag.
Wordt vervolgd....
Dank voor je reactie en excuses voor mijn late reactie (was met vakantie).
Heb je post wel gelezen en op advies ben ik gaan mailen naar het juridisch loket, deze kon mij helaas niet verder helpen en verwijzen mij naar de Kifid (zie onderstaande reactie):
Wij geven alleen advies en informatie. Voor verdere rechtshulp zult u een advocaat in de arm moeten nemen. Maar dat zal in dit geval meer gaan kosten dan het kan opleveren. Ik adviseer u uw klacht voor te leggen aan de Kifid (www.kifid.nl). Wellicht dat dit iets oplevert.
Het is in ieder geval fijn om te weten dat er ook mensen zijn die de gedachte delen dat ik bij het GWK moet zijn ipv Western Union waar ik geen stap verder kom. Ik zal ook dan maar een brief naar het GWK sturen en kijken hoe zij hier op reageren. Ook zal ik kijken of het Kifid dan nog iets voor mij kan doen.
Mochten er mensen zijn met tips / adviezen, dan hoor ik dit natuurlijk graag.
Wordt vervolgd....
Re: Western Union / GWK
"naar US Department of the Treasury "
GWK en Western Union zijn financiele dienstverleners. Zij moeten zich dus houden aan internationale regels.
Er zijn heel veel mensen die geen geld mogen ontvangen. Kijk maar eens op de lijst van de US Treasury. Op het moment dat je doorverwezen wordt naar de US treasury is je geld geblokkeert vanwege santie lijsten.
Je weet vast zelf het beste waarom dit zo is en anders zou ik het eens navragen in Pakistan.
GWK en Western Union zijn financiele dienstverleners. Zij moeten zich dus houden aan internationale regels.
Er zijn heel veel mensen die geen geld mogen ontvangen. Kijk maar eens op de lijst van de US Treasury. Op het moment dat je doorverwezen wordt naar de US treasury is je geld geblokkeert vanwege santie lijsten.
Je weet vast zelf het beste waarom dit zo is en anders zou ik het eens navragen in Pakistan.
Re: Western Union / GWK
o en mocht het niet duidelijk zijn.
Sinds 11 september 2001 heeft Amerika wetgeving aangenomen die het banken en financiele instellingen verbiedt geld over te maken naar personen die
geassocieerd zijn met terrorisme financiering. Geld wat overgemaakt wordt via Western Union ( en alle andere banken) naar personen of instellingen op deze lijst wordt bevroren.
Een verzoek tot vrijgave kan gedaan worden bij de US treasury.
Er is in ieder geval niets wat GWK of Western Union hieraan kan doen
Wellicht kan je je schoonvaders naam op de lijst vinden:
http://www.treasury.gov/ofac/downloads/t11sdn.pdf
Sinds 11 september 2001 heeft Amerika wetgeving aangenomen die het banken en financiele instellingen verbiedt geld over te maken naar personen die
geassocieerd zijn met terrorisme financiering. Geld wat overgemaakt wordt via Western Union ( en alle andere banken) naar personen of instellingen op deze lijst wordt bevroren.
Een verzoek tot vrijgave kan gedaan worden bij de US treasury.
Er is in ieder geval niets wat GWK of Western Union hieraan kan doen
Wellicht kan je je schoonvaders naam op de lijst vinden:
http://www.treasury.gov/ofac/downloads/t11sdn.pdf
-
Guardian72
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Western Union / GWK
@ seutonius:
Re: Western Union / GWK - 26 jul 2010 09:53
Gezien de datum laatste reactie - verwacht ik dat het probleem al opgelost is
Daarnaast, gezien de enorme hoeveelheid oplichting via/met/door Western Union - zou ik nooit gebruik willen maken van dat systeem.
Re: Western Union / GWK - 26 jul 2010 09:53
Gezien de datum laatste reactie - verwacht ik dat het probleem al opgelost is
Daarnaast, gezien de enorme hoeveelheid oplichting via/met/door Western Union - zou ik nooit gebruik willen maken van dat systeem.
Re: Western Union / GWK
Goedemorgen seutonius / Guardian72,
Bedankt voor jullie reactie! Het is zeker een poos geleden, maar helaas nog niet opgelost. Vind 500 euro nog steeds veel geld en wil het natuurlijk nog steeds graag terug.
Het geld was bedoeld voor mijn schoonvader maar heb het gestuurd naar mijn mijn neef. Zover ik weet... geen terrorist. Daarnaast is Pakistan natuurlijk een land met heel veel inwoners en zijn naam is zeg maar een vaak voorkomende naam. Natuurlijk wel begrijpelijk, maar zou het fijn vinden als ik dan het geld terug krijg (en dus niet naar mijn neef gaat). Hij krijgt overigens ook geld van mijn oom via de bank (meen ABN) en dat gaat wel altijd goed.
Heb ook een raar pdf formulier naar US treasury gestuurd (ruim 1 jaar geleden), maar nooit iets van gehoord.
Naar mijn mening heb ik iets verstuurd via het GWK en zij moeten hier dan ook achter aan gaan. Ben 2 maanden geleden toevallig weer een GWK vestiging binnen gestapt (een andere dan waar ik normaal ga) en deze gaf aan: "Wat raar, wij zijn natuurlijk verantwoordelijk omdat wij uw geld aannemen. Ik ga hier achter aan, al kan dit wel even duren, maar ik ga ervoor zorgen dat u uw geld terug krijgt".
Nou 2 dagen later wordt ik gebeld: "het verhaal is inderdaad bij ons op het hoofdkantoor bekend, maar we kunnen er niets mee"
Ik vind dit een hele simpele manier om er van af te komen. Je kunt mij toch wel ergens compenseren of tips geven of iets? Lever mijn geld bij iemand af en weg is het... wanneer ik diegene vraag waar het is... weten we niet...
Probeer nog steeds op internet iets wijzer te worden en wil echt mijn geld terug. Zijn al moeilijke tijden... Vind het jammer dat GWK hier toch niet meer actie op kan/wilt(?) ondernemen...
Dus helaas... nog niet opgelost...
Bedankt voor jullie reactie! Het is zeker een poos geleden, maar helaas nog niet opgelost. Vind 500 euro nog steeds veel geld en wil het natuurlijk nog steeds graag terug.
Het geld was bedoeld voor mijn schoonvader maar heb het gestuurd naar mijn mijn neef. Zover ik weet... geen terrorist. Daarnaast is Pakistan natuurlijk een land met heel veel inwoners en zijn naam is zeg maar een vaak voorkomende naam. Natuurlijk wel begrijpelijk, maar zou het fijn vinden als ik dan het geld terug krijg (en dus niet naar mijn neef gaat). Hij krijgt overigens ook geld van mijn oom via de bank (meen ABN) en dat gaat wel altijd goed.
Heb ook een raar pdf formulier naar US treasury gestuurd (ruim 1 jaar geleden), maar nooit iets van gehoord.
Naar mijn mening heb ik iets verstuurd via het GWK en zij moeten hier dan ook achter aan gaan. Ben 2 maanden geleden toevallig weer een GWK vestiging binnen gestapt (een andere dan waar ik normaal ga) en deze gaf aan: "Wat raar, wij zijn natuurlijk verantwoordelijk omdat wij uw geld aannemen. Ik ga hier achter aan, al kan dit wel even duren, maar ik ga ervoor zorgen dat u uw geld terug krijgt".
Nou 2 dagen later wordt ik gebeld: "het verhaal is inderdaad bij ons op het hoofdkantoor bekend, maar we kunnen er niets mee"
Ik vind dit een hele simpele manier om er van af te komen. Je kunt mij toch wel ergens compenseren of tips geven of iets? Lever mijn geld bij iemand af en weg is het... wanneer ik diegene vraag waar het is... weten we niet...
Probeer nog steeds op internet iets wijzer te worden en wil echt mijn geld terug. Zijn al moeilijke tijden... Vind het jammer dat GWK hier toch niet meer actie op kan/wilt(?) ondernemen...
Dus helaas... nog niet opgelost...
-
Guardian72
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Western Union / GWK
Ik zou toch eens gaan informeren of dit niet een zaak is om aangifte van te doen.
GWK is verantwoordelijk als vertegenwoordiger van Western Union, en je hebt daar zaken gedaan, niet op een WU kantoor.
Op zich, zeker nu het al zo lang duurt, is het verduistering - en m.i. reden tot aangifte - al zou ik dit moeten navragen bij de politie.
Daarnaast, je zou een brief met kort wat je gedaan hebt met eventuele kopieen erbij kunnen sturen naar een Amerikaans Consulaat, en advies vragen, of contact informatie zodat je contact kan opnemen met iemand die je geld niet wil achterhouden.
Zowiezo is het vreemd - want als je niet naar Land X geld mag overmaken, had het GWK/WU dit moeten aangeven.
Ondertussen had je het beter zelf kunnen brengen - minder stress, en goedkoper (bijna).
GWK is verantwoordelijk als vertegenwoordiger van Western Union, en je hebt daar zaken gedaan, niet op een WU kantoor.
Op zich, zeker nu het al zo lang duurt, is het verduistering - en m.i. reden tot aangifte - al zou ik dit moeten navragen bij de politie.
Daarnaast, je zou een brief met kort wat je gedaan hebt met eventuele kopieen erbij kunnen sturen naar een Amerikaans Consulaat, en advies vragen, of contact informatie zodat je contact kan opnemen met iemand die je geld niet wil achterhouden.
Zowiezo is het vreemd - want als je niet naar Land X geld mag overmaken, had het GWK/WU dit moeten aangeven.
Ondertussen had je het beter zelf kunnen brengen - minder stress, en goedkoper (bijna).
Re: Western Union / GWK
Gelukkig zijn er ook mensen die het ook met mij eens zijn in deze zaak
Ik weet niet of de politie hier iets mee kan en wilt doen, maar zal dit navragen.
Ben echt diep teleurgesteld in het GWK en krijg echt het gevoel dat ze het ontkennen door laten gaan tot ik een keer niet kom (nu worden ze van die 450 niet heel veel rijker), maar zo gevoel krijg je wel. Het bonnetje is amper meer te lezen (gelukkig heb ik voldoende kopieen).
Ik gaf het al meteen aan bij het GWK er komt een dag dat ik heir kom en dat jullie dan zeggen, sorry ik kan deze hele boeking niet meer in het systeem vinden....
Kan wel huilen... als het zo makkelijk is kunnen ze die 450 toch ook van hun eigen salaris weggeven?
Ik weet niet of de politie hier iets mee kan en wilt doen, maar zal dit navragen.
Ben echt diep teleurgesteld in het GWK en krijg echt het gevoel dat ze het ontkennen door laten gaan tot ik een keer niet kom (nu worden ze van die 450 niet heel veel rijker), maar zo gevoel krijg je wel. Het bonnetje is amper meer te lezen (gelukkig heb ik voldoende kopieen).
Ik gaf het al meteen aan bij het GWK er komt een dag dat ik heir kom en dat jullie dan zeggen, sorry ik kan deze hele boeking niet meer in het systeem vinden....
Kan wel huilen... als het zo makkelijk is kunnen ze die 450 toch ook van hun eigen salaris weggeven?
-
Bob Schurkjens
- Berichten: 9153
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Western Union / GWK
Heb je al online de status gecheckt van je transfer? https://wumt.westernunion.com/WUCOMWEB/ ... curePage=Y
GWK moet kunnen aantonen dat het geld daadwerkelijk is uitbetaald. Daar moet zwart op wit bewijs van zijn. Degene die het geld ophaalt moet het geheime Money Transfer Controlenummer (MTCN) kunnen overleggen én zich legitimeren.
En vervolgens tekenen voor ontvangst. GWK moet jou die gegevens kunnen overleggen. Zo niet, dan is er geen bewijs dat is uitbetaald.
Je kan dan vervolgens aankondigen dat je GWK zal dagvaarden bij de kantonrechter. Wil nog wel eens helpen. GWK is contractpartij: degene aan wie je hebt betaald.
GWK moet kunnen aantonen dat het geld daadwerkelijk is uitbetaald. Daar moet zwart op wit bewijs van zijn. Degene die het geld ophaalt moet het geheime Money Transfer Controlenummer (MTCN) kunnen overleggen én zich legitimeren.
En vervolgens tekenen voor ontvangst. GWK moet jou die gegevens kunnen overleggen. Zo niet, dan is er geen bewijs dat is uitbetaald.
Je kan dan vervolgens aankondigen dat je GWK zal dagvaarden bij de kantonrechter. Wil nog wel eens helpen. GWK is contractpartij: degene aan wie je hebt betaald.
Re: Western Union / GWK
Hallo,
Wat een naar verhaal zeg!
Ik snap het niet. Ik stond in Januari in Bangkok zonder geld want mijn pas was ingeslikt.
Mijn vriend heeft toen geld gestuurd naar verschillende banken in Thailand die aangesloten waren bij Western Union (al naar gelang waar ik was).
Ik kreeg van mijn vriend een code door die hij had gekregen bij storting.(bij elke storting een nieuwe code)
Met die code en mijn paspoort ging ik dan naar de bank die aangesloten was bij Western Union en dan kreeg ik zonder probleem mijn geld.
De code was dus heel belangrijk!!
Heel veel succes!!
Wat een naar verhaal zeg!
Ik snap het niet. Ik stond in Januari in Bangkok zonder geld want mijn pas was ingeslikt.
Mijn vriend heeft toen geld gestuurd naar verschillende banken in Thailand die aangesloten waren bij Western Union (al naar gelang waar ik was).
Ik kreeg van mijn vriend een code door die hij had gekregen bij storting.(bij elke storting een nieuwe code)
Met die code en mijn paspoort ging ik dan naar de bank die aangesloten was bij Western Union en dan kreeg ik zonder probleem mijn geld.
De code was dus heel belangrijk!!
Heel veel succes!!
-
Guardian72
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Western Union / GWK
@ Anna,
voor Thailand gelden waarschijnlijk andere regels of minder beperkingen dan voor het land waar TS geld naar wilde sturen.
voor Thailand gelden waarschijnlijk andere regels of minder beperkingen dan voor het land waar TS geld naar wilde sturen.
Re: Western Union / GWK
Ik heb behoorlijk vaak diensten van WU gebruikt, altijd zonder problemen.
Ik zou het niet zomaar laten staan, 500 euro is redelijk veel geld hoor.
Ga terug naar de GWK waar je transactie bent begonnen. Probeer ook met de leidinggevende te spreken, want het is te zuur om zomaar 500 euro 'kwijt' te raken. Indien transactie niet succesvol afgerond kan worden, lijkt mij dat je je geld terug zou moeten krijgen (eventueel minder eventuele administratieve kosten). Bel ook met de WU zelf, wellicht dat je daar ook wat informatie in kan winnen. En ten slotte, zou ik persoonlijk ook langs politie gaan, want je mist je geld - en tegenpartij werkt niet mee. Ik vraag me af of dergelijke geval ook voor de belastingdienst interessant zou zijn?
Ik zou het niet zomaar laten staan, 500 euro is redelijk veel geld hoor.
Ga terug naar de GWK waar je transactie bent begonnen. Probeer ook met de leidinggevende te spreken, want het is te zuur om zomaar 500 euro 'kwijt' te raken. Indien transactie niet succesvol afgerond kan worden, lijkt mij dat je je geld terug zou moeten krijgen (eventueel minder eventuele administratieve kosten). Bel ook met de WU zelf, wellicht dat je daar ook wat informatie in kan winnen. En ten slotte, zou ik persoonlijk ook langs politie gaan, want je mist je geld - en tegenpartij werkt niet mee. Ik vraag me af of dergelijke geval ook voor de belastingdienst interessant zou zijn?
Re: Western Union / GWK
Het is zeker zuur. Vervelende is dat beide partijen aangeven dat zij niets kunnen doen. GWK geeft aan dat zij niet aanprakelijk zijn maar WU. WU geeft op zijn beurt aan dat het in Amerika opgelost moet worden.
Wijzen kunnen ze, maar helpen of tips geven ho maar. Ik weet dat het natuurlijk heel vaak goed gaat en dat dit een uitzondering is, maar naar mijn weten pak je zulke zaken juist goed aan. Dit omdat zulke klachten je juist een naam kunnen geven die je liever niet hebt.
Pak je een probleem/klacht of ergenis goed aan dan zal deze klant juist goed te spreken zijn over je bedrijf. Omdat je voor je gevoel goed geholpen bent.
Vervelende is dat ik ook geen leidinggevende te pakken kan krijgen. Die zijn niet aanwezig en de medewerkers achter de balie kunnen mij helaas niet helpen.
De medewerkers van het GWK van Alkmaar zijn zeker aardige mensen, begrijp mij niet verkeerd. Zelf ben ik ook wel aardig
... Maar ik kwam op een gegeven ogenblik zo vaak langs om te vragen wat de status was en of ze mij toch niet konden helpen, dat wanneer ik nog buitenstond en ze mij zagen dat ze al diep begonnen te zuchten.
Ik zal kijken of ik een brief naar het Amerikaans Consulaat kan sturen en misschien toch even bij de politie langs ga. Al zullen ze mij daar niet heel veel verder kunnen helpen denken gezien de prioriteit.
Kan het proberen.... Kan ik tenminste straks zeggen dat ik echt alles geprobeerd heb om mijn geld terug te krijgen
Wijzen kunnen ze, maar helpen of tips geven ho maar. Ik weet dat het natuurlijk heel vaak goed gaat en dat dit een uitzondering is, maar naar mijn weten pak je zulke zaken juist goed aan. Dit omdat zulke klachten je juist een naam kunnen geven die je liever niet hebt.
Pak je een probleem/klacht of ergenis goed aan dan zal deze klant juist goed te spreken zijn over je bedrijf. Omdat je voor je gevoel goed geholpen bent.
Vervelende is dat ik ook geen leidinggevende te pakken kan krijgen. Die zijn niet aanwezig en de medewerkers achter de balie kunnen mij helaas niet helpen.
De medewerkers van het GWK van Alkmaar zijn zeker aardige mensen, begrijp mij niet verkeerd. Zelf ben ik ook wel aardig
Ik zal kijken of ik een brief naar het Amerikaans Consulaat kan sturen en misschien toch even bij de politie langs ga. Al zullen ze mij daar niet heel veel verder kunnen helpen denken gezien de prioriteit.
Kan het proberen.... Kan ik tenminste straks zeggen dat ik echt alles geprobeerd heb om mijn geld terug te krijgen
-
Bob Schurkjens
- Berichten: 9153
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Western Union / GWK
Jammer dat je verder niets doet met de tips en info die je hier wordt gegeven. Dan houdt het ook op verder.
Re: Western Union / GWK
Begrijp mij niet verkeerd. Ik wil zeker wel de tips die ik krijg meenemen en zal het zeker ook doen...
Het is alleen zo dat ik echt het gevoel heb dat dit allemaal niet helpt. Ik heb het GWK en WU veel brieven geschreven, normaal en aangetekend. Krijg alleen geen reactie terug en ontvang aangetekende brieven retour.
Ben er moe van, maar door alleen maar te klagen kom ik er ook niet, daar geef ik je gelijk in. Als je iets wilt bereiken zul je ook actie moeten ondernemen...
Ik ga weer even aan de slag en hoop jullie binnenkort dan meer te vertellen....
Het is alleen zo dat ik echt het gevoel heb dat dit allemaal niet helpt. Ik heb het GWK en WU veel brieven geschreven, normaal en aangetekend. Krijg alleen geen reactie terug en ontvang aangetekende brieven retour.
Ben er moe van, maar door alleen maar te klagen kom ik er ook niet, daar geef ik je gelijk in. Als je iets wilt bereiken zul je ook actie moeten ondernemen...
Ik ga weer even aan de slag en hoop jullie binnenkort dan meer te vertellen....
-
Guardian72
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Western Union / GWK
Als ze die retour sturen/ laten komen - zou ik toch serieus overwegen om aangifte te doen. GWK / WU heeft nog steeds met NEDERLANDSE regels te maken indien ze in Nederland zaken willen doenAsmaniac schreef:Het is alleen zo dat ik echt het gevoel heb dat dit allemaal niet helpt. Ik heb het GWK en WU veel brieven geschreven, normaal en aangetekend. Krijg alleen geen reactie terug en ontvang aangetekende brieven retour.
Maar ja - WU staat heel erg bekend als 'de bank' voor oplichters (you won 25 million united state dollars - you pay us 5000 dollars to get it - pay via western union.. die manier)
Re: Western Union / GWK
Ja joh, echt niet normaal. Wordt echt doodgegooid met allerlei mailtjes.
Ben zelfs een keer gebeld thuis door een persoon die beweerde van WU te zijn. Had NAW gegevens en wist hoeveel ik had gestuurd. Ook wist hij dat mijn geld niet werd vrijgegeven. Of ik even mijn transactie code over de telefoon wilde doorgeven....
Ben blij dat ik dit niet gedaan heb. Vertrouwde het niet en gaf aan dat ik dit eerst wilde navragen of het hoofdkantoor voor ik zomaar mijn code weggaf. Ik vroeg op welke nr ik terug kon bellen... en later bleek dus dat die hele nr niet bestond (en ook uit een of ander vaag land).
Morgen heb ik eventueel ruimte om aangifte te doen en ben al bezig met een brief naar het GWK en met een brief voor eht Amerikaans Consulaat.
Ben zelfs een keer gebeld thuis door een persoon die beweerde van WU te zijn. Had NAW gegevens en wist hoeveel ik had gestuurd. Ook wist hij dat mijn geld niet werd vrijgegeven. Of ik even mijn transactie code over de telefoon wilde doorgeven....
Ben blij dat ik dit niet gedaan heb. Vertrouwde het niet en gaf aan dat ik dit eerst wilde navragen of het hoofdkantoor voor ik zomaar mijn code weggaf. Ik vroeg op welke nr ik terug kon bellen... en later bleek dus dat die hele nr niet bestond (en ook uit een of ander vaag land).
Morgen heb ik eventueel ruimte om aangifte te doen en ben al bezig met een brief naar het GWK en met een brief voor eht Amerikaans Consulaat.
