LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] voordelengids.eu

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
chrischris
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 okt 2009 10:29

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door chrischris »

Hey,

ik raad je aan juridisch advies in te winnen in een justitiehuis. Dat is gratis.
Tik eens op google "justiehuis" in met de naam van je gemeente waar je woont en bel ze eens.
Die geven je dan gratis advies.
Succes.

voetbalsterke__
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 nov 2009 20:31

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door voetbalsterke__ »

ja dat ga ik eens doen..
morgen ga ik ook eens naar de politie, ik heb daar twee jaar stage gelopen gehad, misschien kunnen die mij ook wel helpen.

wat mij vandaag eigenlijk ook te binnnenschoot..
al die brieven van betalingen + de aanmaning van de gerechtsdeurwaarder zijn niet eens aangetekend opgestuurd, wat een gerechtsdeurwaarder eigenlijk toch wel zou doen niet?
ochja ik ga eens zien wat de politie enz ervan zegt.

alvast bedankt!

chrischris
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 okt 2009 10:29

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door chrischris »

Hou ons op de hoogte.
Succes.
Laatst gewijzigd door chrischris op 16 nov 2009 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.

voetbalsterke__
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 nov 2009 20:31

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door voetbalsterke__ »

het zou natuurlijk moest er een rechtszaak van komen altijd beter zijn als er meer personen waren die mee zouden willen spannen die ook zijn opgelicht door voordelengids.eu..

dus als er iemand interesse heeft.. laat me iets weten dat ik al iets weet..

jessica1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2009 13:26

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door jessica1990 »

nou ik heb dus ook hetzelfde meegemaakt..

Een paar weken geleden liep ik met een vriendin in eindhoven door de stad, we werden aangesproken door een vrouw over pasjes..
dit leek ons wel handig maar we wilden eigenlijk eerst nog wat informatie hierover ontvangen..
de vrouw stemde ermee in en vervolgens legde ze uit dat de pasjes 2,50 per maand kosten.. en wij dachten dat valt wel mee.
ze vroeg of ik me banknummer op wilde geven en toen zei ik nog tegen haar van ik wil wel eerst info voor ik iets betaal..
ze verzekerde me dat dat wel goed zou komen.
dus ik vulde alles in. Maar 1 week later ontving ik een brief dat ik moest betalen.
en dat terwijl ik nog niet eens informatie had gekregen. 2 dagen later belde iemand van de voordelengids me op omdat ik me bankrekening niet goed had ingevuld en of ik het goede door wilde geven. toen dacht ik nou dan doe ik dat niet dan kunnen ze ook geen geld van me rekening afhouden.
tot ik afgelopen week een herinnering binnen kreeg met n rekening van: €34,90.
dit weiger ik dus te betalen ten eerste omdat ik geen verder info heb ontvangen en ten tweede hebben ze mij verteld dat het maar €2,50 in de maand kostte en ten derde laat me vriendin mij er alleen voor opdraaien dus kan ik haar rekening ook nog gaan betalen. dat doe ik natuurlijk niet!
nu heb ik vandaag gebeld en toen zei ik dat ik het abonement wilde annuleren maar dat kon alleen per brief, en ik moest wel gewoon betalen. ze adviseerden mij om dat snel te doen anders zouden ze het incasso bureau inlichten.
ik heb het hier niet mee eens! en ik weiger te betalen.

manuela1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2009 20:49

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door manuela1987 »

ook ik ben zwaar bedrogen 2 jaar geleden heb ik me handtekening gezet
had me pas pas na 2 maanden binnen maar goed dacht er niet veel bij maar de kortingen die ik zou krijgen kreeg ik niet vorig jaar had ik de pas ver van te voren op gezegt maar toen kwamen ze weer van mijn bank geld trekken heb de pas nogmaals op gezegt en nou kwamen ze gister weer geld van me rekening af halen ik heb vandaag 2 uur totaal aan de telefoon gezeten blijkt dat er bij hun niets binnen is gekomen van een stopzetting terwijl ik het aan getekend heb gedaan
nou kan ik dus naar me geld fluiten want ook de bank(ing) zegt dat ze niets kunnen doen
ik moet de pas opnieuw stopzetten ik weet me geen raad meer met die mensen is er iemand die weet wat ik alsnog kan doen

chrischris
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 okt 2009 10:29

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door chrischris »

manuela1987,

zoek op het internet een justitiehuis in je buurt op. Die hebben een advocaat die je gratis juridisch advies kan geven. Zeker doen.

Succes; en laat iets weten.

BeePee
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2010 21:01

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door BeePee »

Ook ik heb wat problemen met "Voordelengids.eu".
Terwijl ik zojuist bezig was met mijn administratie kwam ik erachter dat dit bedrijf tweemaal de bekende automatische incasso twv €29,95 op 31-12-2009 heeft afgeschreven.

Net als FHessel heb ik géén idee wie dit zijn en heb ik mij zeker weten nog nooit voor een dergelijke pas ingeschreven.

Ook dank aan FHessel voor de informatie over het terugboeken van een incasso. Heb dit inmiddels gedaan en ga morgen de beste mensen eens opbellen aangezien ik zeer benieuwd ben over hoe ze aan mijn bank-informatie zijn gekomen.

flinn
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2010 12:43

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door flinn »

Mijn zoon is hier in 2009 ook de dupe van geworden incasso's teruggevorderd maar daarna mooi naar incasso buro einde van het liedje gewoon moeten betalen!

chrischris
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 okt 2009 10:29

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door chrischris »

Beeepee eb flinn


zoek op het internet een justitiehuis in je buurt op. Die hebben een advocaat die je gratis juridisch advies kan geven. Zeker doen.

Succes; en laat iets weten.

Lucy_0706
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2010 10:17

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Lucy_0706 »

Hallo,

Ook ik heb vandaag kunnen ervaren wat voor oplichter dit bedrijf is.
Vorig jaar zomer werd ik door een meisje in de stad aangesproken over deze voordeelpas. Ik was in eerste instantie niet geinteresseerd, totdat het meisje mij vertelde dat veel bekende winkels waar ik vaak winkel ook aangesloten waren bij dit bedrijf. Ik vroeg nog voor de zekerheid of dit bedrag ECHT maar 1 keer afgeschreven zou worden, zodat ik niet aan een abonnement vast zou zitten. Toen het meisje bevestigde dat dit zo was, heb ik getekend. Achteraf stom natuurlijk dat iemand je zo kan overhalen.
Toen de passen eenmaal binnen waren bleek dat de winkels waarvan mij werd verteld ik korting zou krijgen, helemaal niet aangesloten waren bij voordelengids.
Aangezien het geld toen al eraf gehaald was, en de passen binnen waren, besloot ik het maar zo te laten. Het was tenslotte maar voor één keer, en ik zou nooit meer iets aan ze hoeven te betalen. Totdat ik vandaag dus op mijn rekening keek! De bekende 2x 29,95 was weer afgeschreven, zonder mijn toestemming! Ik heb meteen naar de klantenservice gebeld, die overigens niet bepaald klantvriendelijk is. Ik legde mijn verhaal uit, maar kreeg natuurlijk zo'n nietszeggende antwoord 'ik kan niets voor u doen, had u maar eerder moeten bellen'. Belachelijk natuurlijk aangezien ik onder de indruk was dat ik maar 1 keer zou hoeven betalen. Ik heb toen tegen deze meneer gezegd dat ik dan maar een klachtenbrief maak, en de ombudsman erbij haal. Dit vond hij 'Een beetje te ver gaan' en 'onzin'. Geld stelen van mensen, dat is pas te ver gaan! Mijn bank kon het geld helaas ook niet terugstorten, omdat voordelengdis zo slim is geweest om bij de incasso te zetten dat het maar een eenmalige betaling is, waardoor de bank niks kan doen.
Ik heb inmiddels een lange,boze mail gestuurd naar het bedrijf in de hoop mijn geld terug te krijgen.

Cissy23
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mar 2010 13:42

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Cissy23 »

M'n vriend en ik werden een aantal weken geleden aangesproken in Breda door een meisje die leden werft voor de voordelenpas.
Omdat ze ons beloofde dat er diverse eetgelegenheden etc. in Breda en omgeving flinke korting geven met de pas en nog andere honderden bedrijven in Brabant, besloten we lid te worden.
Ook kregen we een bon waarmee we 3 weekenden in een hotel naar keuze gratis konden overnachten, met ontbijt.
Toen we pas geleden eens op de site gingen kijken, kwamen we erachter dat we goed beetgenomen zijn.
15 bedrijven in heel Brabant doen mee met de pas, en dan sommigen niet eens korting, maar bijv. een gratis nagellak bij je bestelling of nog mooier, de voordeelactie is niet bekend.
Geen restaurant in Breda of omgeving te vinden waar je korting kan krijgen.
Ook vertelde ze dat er allerlei elektronische artikelen en spelletjes en dvd's in hun eigen shop veel voordeliger zijn dan in de winkel. Leek me interessant, want ik wilde nog graag een camera hebben.
Ze hebben een besparingskabel te koop en de paar spelletjes die ze hebben zijn zeker niet goedkoper dan ergens anders.
Die bon voor hotelovernachtingen krijg je dus helemaal niet bij je abonnement, maar moet je erbij kopen.
Na 2 weken werd het geld afgeschreven en de pas kregen we pas 4 weken na de betaling. Terwijl het abonnement al loopt vanaf de aanvraag.
We hebben ons geld teruggevraagd, maar kregen als antwoord dat we binnen 8 dagen na de aanvraag dan hadden moeten annuleren.
Het abonnement is wel opgezegd.
Grote oplichters en zakkenvullers zijn het!

CDJRAS
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2010 09:33

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door CDJRAS »

Hoi, Ik ben ook erin getrapt maar heb deze pas nooit gebruikt. Nu hebben ze zonder ook maar een vraag naar verlenging weer een jaar verlengd. Ik heb ook gebeld en ge-emailt. De reactie was ook dat het dan maar opgezegt wordt voor het aankomend jaar, en ik zal deze passen van 2010 gewoon nog ontvangen. En het zal dan al opgezegt zijn per 2011. Heel raar en ongewoonlijk hoe deze mensen aan hun geld willen komen, gewoon oplichterij!

Als iemand een oplossing heeft gevonden, hoor ik het graag!

MVG CDJ

Cissy23
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mar 2010 13:42

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Cissy23 »

Als je wilt voorkomen dat ze onterecht geld van je rekening afschrijven, kan je hun rekeningnummer laten blokkeren.
Dat hebben wij ook gedaan.
Het is wel al opgezegd, maar lees nog weleens dat ze toch afschrijven.
Stilzwijgend verlengen mag volgens mij niet eens meer.

CDJRAS
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2010 09:33

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door CDJRAS »

Cissy23 schreef:Als je wilt voorkomen dat ze onterecht geld van je rekening afschrijven, kan je hun rekeningnummer laten blokkeren.
Dat hebben wij ook gedaan.
Het is wel al opgezegd, maar lees nog weleens dat ze toch afschrijven.
Stilzwijgend verlengen mag volgens mij niet eens meer.

Hoe blokkeer je hun rekening en kreeg je dan ook je geld geretouneerd?
Dan hoor ik het snel... bedankt in ieder geval.

Cissy23
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mar 2010 13:42

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Cissy23 »

Ik heb contact opgenomen met mijn bank door middel van een mailtje, en werd teruggebeld. Heb de gegevens doorgegeven van het bedrijf en het rekeningnummer.
De bank blokkeert dit vervolgens, zodat automatische afschrijvingen door dit bedrijf niet meer mogelijk zijn.
In mijn geval is het de Rabobank, hoe andere banken hiermee omgaan weet ik niet, maar raadt aan om je bank te bellen of even langs een vestiging te gaan.
Als het goed is kan je binnen een maand een automatische afschrijven laten storneren. Ook hiervoor even contact opnemen met je bank.
Als het langer geleden is, kan je proberen om het uit te leggen en vragen of ze er misschien toch nog wat aan kunnen doen.

CDJRAS
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2010 09:33

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door CDJRAS »

Hartstikke bedankt!

Ik had al inmiddels mijn bank (ING) hierover ingelicht en adviseerde mij om zelf terug te boeken, maar helaas lukte dit niet. Maar over het blokkeren ga ik zeker doen zo niet dan sluit ik mijn rekening daar af en vraag ik een nieuwe aan bij de RABO;) En nou is het me nie duidelijk of ik dan wel het geld terug krijg. Ik hoop van wel.

Nogmaals dank voor de uitleg en het delen van de situatie.

Cissy23
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mar 2010 13:42

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Cissy23 »

Graag gedaan.

Ik denk dat je helaas die vorige afschrijving kwijt bent.
Overstappen naar een andere bang is dus niet nodig, ook dan krijg je het niet terug.
Als je bank het geblokkeerd heeft vanaf nu, is het goed.
Ook wij zijn ons geld kwijt aan onzin, maar omdat we er nou eenmaal toestemming voor gegeven hebben, valt er niet veel aan te doen.
Bewijs maar eens dat er mondeling andere dingen beloofd zijn dan er uiteindelijk aangeboden worden.
Minste wat we nu kunnen doen is anderen waarschuwen en de tip doorgeven van het blokkeren van hun rekeningnummer.
Zorg wel dat je opzegt, kunnen ze je daar in ieder geval niet op pakken.
En iedereen die aangetekend opzegbrieven verstuurd, bespaar je het extra geld, want het kan ook gewoon via mail.
Bewaar deze mail wel goed en print het voor de zekerheid even uit.

Patropokdah
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2010 15:03

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Patropokdah »

Meld je nu aan voor de Anti Voordelengids Hyve

http://antivoordelengids.hyves.nl/

P.P.
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2009 12:22

Re: voordelengids.eu

Ongelezen bericht door P.P. »

beste mensen,

hierbij een reactie op het bericht van 6 juli 2010 waarin wordt gezegd dat wij een nieuw telefoonnummer hebben.

het telefoonnummer 071 5814500 bestaat al vijf jaar en is nog nooit gewijzigd, ons bedrijf bestaat namelijk ook vijf jaar en in al die tijd is er niets verandert aan contactgegevens. dit nummer is ook te vinden op onze site www.voordelengids.eu onder het kopje contact.

mochten er vragen, klachten en/of reacties zijn dan horen wij dat graag. u kunt ons eventueel ook emailen, het emailadres is [email protected].

met vriendelijke groet,

Het Voordelengidsteam

Gesloten