LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HotelPiccolo
HotelPiccolo
Een week of vier geleden werd ik telefonisch benaderd door een call center medewerkster van HotelPiccolo.
Ik kon vrijblijvend een kennismakingspakket voor 3 maanden op hun Piccolo Card proberen voor 19,50
Aangezien ik niet precies wist wat de aanbiedingen precies inhielden en twijfelde of het wel iets voor me was, wilde ik het eigenlijk niet, maar die mevrouw verzekerde me dat als ik het toch niet wilde, ik de spullen gewoon retour kon zenden.
Het duurde ruim 2 weken voordat ik het pakket binnenkreeg. Het was absoluut niet wat ik wilde, dus ik stuurde de hele boel terug.
Drie dagen later krijg ik een betalingsherinnering in de bus.
Het bedrag van 19,50 was al vermeerderd met 2,50 administratiekosten en als ik niet binnen een week betaal, wordt er een incassobureau ingeschakeld!!!
Meteen even bellen dus, maar ze zijn zaterdags niet bereikbaar (erg slim trouwens om die betalingsherinnering op een zaterdag op de mat te laten vallen).
Vandaag (maandag) dus maar gebeld.
Ze hadden niets terug ontvangen van me en er staat inderdaad een betalingsachterstand open, zei ze, maar ze zou er een 'notitie' van maken.
Ben ik er nu van af, of kunnen ze alsnog met incassobureaus op de proppen komen?
Ik heb nooit iets getekend, of beloofd en ook geen gebruik gemaakt van hun diensten.
Ik kon vrijblijvend een kennismakingspakket voor 3 maanden op hun Piccolo Card proberen voor 19,50
Aangezien ik niet precies wist wat de aanbiedingen precies inhielden en twijfelde of het wel iets voor me was, wilde ik het eigenlijk niet, maar die mevrouw verzekerde me dat als ik het toch niet wilde, ik de spullen gewoon retour kon zenden.
Het duurde ruim 2 weken voordat ik het pakket binnenkreeg. Het was absoluut niet wat ik wilde, dus ik stuurde de hele boel terug.
Drie dagen later krijg ik een betalingsherinnering in de bus.
Het bedrag van 19,50 was al vermeerderd met 2,50 administratiekosten en als ik niet binnen een week betaal, wordt er een incassobureau ingeschakeld!!!
Meteen even bellen dus, maar ze zijn zaterdags niet bereikbaar (erg slim trouwens om die betalingsherinnering op een zaterdag op de mat te laten vallen).
Vandaag (maandag) dus maar gebeld.
Ze hadden niets terug ontvangen van me en er staat inderdaad een betalingsachterstand open, zei ze, maar ze zou er een 'notitie' van maken.
Ben ik er nu van af, of kunnen ze alsnog met incassobureaus op de proppen komen?
Ik heb nooit iets getekend, of beloofd en ook geen gebruik gemaakt van hun diensten.
-
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
- Locatie: Heilig Landstichting
Re: HotelPiccolo
Deze truc is in het verleden ook al uitgehaald door oxxio en anderen.
Als je ja zegt op het kennismakingpakket zit je er meteen aan vast tenzij je de zooi snel terugstuurt. Vervolgens mag jij bewijzen dat zij dit ook terugontvangen hebben. Altijd nee zeggen dus. Maar dat is achteraf.
Wordt vervolgd dus.
Als je ja zegt op het kennismakingpakket zit je er meteen aan vast tenzij je de zooi snel terugstuurt. Vervolgens mag jij bewijzen dat zij dit ook terugontvangen hebben. Altijd nee zeggen dus. Maar dat is achteraf.
Wordt vervolgd dus.
-
- Berichten: 737
- Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26
Re: HotelPiccolo
Ondanks de 'notitie' heb je m.i. alle reden je zorgen te gaan maken over een goede afloop.
Bedrijf onmiddellijk aanschrijven, met bericht van ontvangst.
Eventueel nogmaals bellen zet geen zoden aan dijk.
Ze stampen waarschijnlijk toch 'gewoon' door.
Bedrijf onmiddellijk aanschrijven, met bericht van ontvangst.
Eventueel nogmaals bellen zet geen zoden aan dijk.
Ze stampen waarschijnlijk toch 'gewoon' door.
Re: HotelPiccolo
Ik vind het wel raar dat ik als consument altijd alles moet bewijzen.
Ik had het misschien aangetekend moeten terugsturen, maar zij hebben het toch ook niet aangetekend naar mij verstuurd!
Ik kan ook wel zeggen: "Nooit iets ontvangen hoor"
Ik heb niets getekend, niets telefonisch overeengekomen.
Hoe kan het dat ik er dan slecht voor sta?
Ik had het misschien aangetekend moeten terugsturen, maar zij hebben het toch ook niet aangetekend naar mij verstuurd!
Ik kan ook wel zeggen: "Nooit iets ontvangen hoor"
Ik heb niets getekend, niets telefonisch overeengekomen.
Hoe kan het dat ik er dan slecht voor sta?
-
- Berichten: 737
- Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26
Re: HotelPiccolo
Om met het laatste te beginnen: je hebt erover gebeld, dus het is aangekomen.BobR schreef:Ik had het misschien aangetekend moeten terugsturen, maar zij hebben het toch ook niet aangetekend naar mij verstuurd!
Terugsturen had je ook -inclusief een begeleidende brief waarin je ontkent een overeenkomst te hebben- met ontvangstbevestiging (handtekening retour) kunnen verzenden.
Dan had bewijs gehad actie om er weer van af te komen te hebben ondernomen.
Opt-out mag dan officieel wel niet, maar zelfs de overheid doet het.
Omdat ze (callcenters) hun brood verdienen met dit soort praktijken.BobR schreef:Hoe kan het dat ik er dan slecht voor sta?
De val is al dichtgeklapt voordat je er erg in hebt.
Gaat er bij jou helemaal geen lampje branden als er zaken worden aangeboden die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt, of waarvan je dacht ´Kom, laat ik dat morgen eens aanschaffen´?
Als ik jou was zou ik me maar snel aanmelden bij het bel-me-niet-register, om nog meer ongelukken te voorkomen.
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 21 jun 2010 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: HotelPiccolo
Ik was ook niet van plan om net te doen of ik het niet heb ontvangen. Ik wilde er alleen mee aantonen dat het raar is dat van de consument verwacht wordt dat alles aangetekend verzonden wordt en dat zij dat niet hoeven.Om met het laatste te beginnen: je hebt erover gebeld, dus het is aangekomen.
Ik betaal nog liever 22 euro dan me tot hun nivo te verlagen
Het was dat die mevrouw me stellig verzekerde dat het geheel vrijblijvend was en dat ik het gewoon kon terugsturen zonder verdere verplichtingen, dat ik dacht: "Ach laat maar eens zien dan."
Dan zat ze toch gewoon te liegen tegen me?
Re: HotelPiccolo
Ik ben misschien een beetje naïef, maar wat is Opt-out en waar vind ik het bel-me-niet-register?Tis weer bijzonder schreef: Opt-out mag dan officieel wel niet, maar zelfs de overheid doet het.
Als ik jou was zou ik me maar snel aanmelden bij het bel-me-niet-register, om nog meer ongelukken te voorkomen.
-
- Berichten: 737
- Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26
Re: HotelPiccolo
Wat denk je zelf?BobR schreef:Dan zat ze toch gewoon te liegen tegen me?
Je hebt toch het eindresultaat inmiddels ervaren!
Een soort van wel dus.
Je bent alleen een paar vragen vergeten te stellen.
Opt(ie)-out is moeite moeten doen om er weer van af te komen, als iets ongevraagd en ongewenst bij je naar binnen geschoven wordt, waar je normaal gesproken toestemming voor zou moeten verlenen. Tegen je wil dus.
Bel me niet? Heb je geen google bij je internet meegeleverd gekregen?
Enfin, het blijft jouw probleem, zie maar wat je er mee doet.
Maar dat er hoop heibel en kosten in de lucht hangen daar mag je m.i. wel rekening mee gaan houden, als antwoord op je vraag:
Ben ik er nu van af, of kunnen ze alsnog met incassobureaus op de proppen komen?
Re: HotelPiccolo
Nou sorry hoor.
Je leek iemand die er verstand van had, dus daarom vroeg ik het.
Zal maar niets meer vragen hier (en maar denken dat dit een consumenten website was, waar je met vragen terecht kan)
Je leek iemand die er verstand van had, dus daarom vroeg ik het.
Zal maar niets meer vragen hier (en maar denken dat dit een consumenten website was, waar je met vragen terecht kan)
-
- Berichten: 737
- Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26
Re: HotelPiccolo
Dat klopt redelijk, daarom heb ik waarschijnlijk eigenlijk nooit van dit soort problemen.BobR schreef:Je leek iemand die er verstand van had, dus daarom vroeg ik het.
En als ze dreigen wel op te duiken studeer ik op een oplossing ter voorkoming van escalatie.
Je hebt de belangrijkste tip dan ook van mij gekregen: gelijk werk van maken d.m.v. een brief waarin je duidelijk stelt geen enkele overeenkomst met ze te hebben.
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 21 jun 2010 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: HotelPiccolo
Thanks allemaal.
Ben de brief aan het opstellen.
Ben de brief aan het opstellen.
-
- Berichten: 737
- Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26
-
- Berichten: 737
- Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26
Re: HotelPiccolo
Niet teveel uitweiden hoe het allemaal zo gekomen is.BobR schreef:Thanks allemaal.
Ben de brief aan het opstellen.
Je kletst je anders misschien alleen maar vast, waar ze opnieuw dankbaar misbruik van zullen maken.
Kort en bondig schrijven dat je de nota verwerpt omdat je geen overeenkomst met ze bent aangegaan.
Je moet met zo'n stel gehaaiden de bal ontegenzeggelijk aan de andere kant leggen door ze geen millimeter ruimte geven.
Goh, begin ik me toch nog zorgen om je te maken.
Re: HotelPiccolo
...en begin ik weer een beetje sympathie voor je te krijgenTis weer bijzonder schreef: Goh, begin ik me toch nog zorgen om je te maken.
Ik zal je laatste tips zeker nog even meenemen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 apr 2010 15:04
Re: HotelPiccolo
Beste BobR,
Ik ben een medewerker van PiccoloCard en ben je vraag toevallig tegen gekomen. Als ik het goed lees denk ik dat alles al voor je is opgelost. Je hebt de kaart terug gestuurd en hoeft niet te betalen. Ik denk dat het terugsturen van de kaart en de betalingsherinnering elkaar hebben gekruist.
Als je ondanks de notitie van mijn collega toch nog een nieuwe herinnering hebt gekregen, neem dan even contact met ons op. Ik zal je het e-mail adres van één van mijn collega's van onze klantenservice geven. Veel succes! [email protected]
PS. Als alles ondertussen al geregeld is, kun je dat dan even melden.
Alvast bedankt!
Anna
Ik ben een medewerker van PiccoloCard en ben je vraag toevallig tegen gekomen. Als ik het goed lees denk ik dat alles al voor je is opgelost. Je hebt de kaart terug gestuurd en hoeft niet te betalen. Ik denk dat het terugsturen van de kaart en de betalingsherinnering elkaar hebben gekruist.
Als je ondanks de notitie van mijn collega toch nog een nieuwe herinnering hebt gekregen, neem dan even contact met ons op. Ik zal je het e-mail adres van één van mijn collega's van onze klantenservice geven. Veel succes! [email protected]
PS. Als alles ondertussen al geregeld is, kun je dat dan even melden.
Alvast bedankt!
Anna