Ik zit met het volgende probleem met mijn werkgever (ik probeer het kort te houden):
In november kreeg ik te horen dat ik bij een eerstvolgende ziekmelding voor 36% ziek werd gemeld. Na een half jaar, zonder ziekte dagen zal ik beter gemeld worden.
Na 3 dagen ziek geweest te zijn in januari, ben ik al ruim 6 maanden full time aan het werk. Nu wil mijn werkgever mij nu wel beter melden voor 100% maar niet met terugwerkende kracht. Bij een eerstvolgende ziekte melding krijg ik weer 6 maanden 36%.
Ik sta nu dus voor 6 maanden 36% ziek gemeld, terwijl ik full time gewerkt heb.
Ik heb nooit hiervoor getekend, ik heb geen gesprek gehad met een arbo/bedrijfs arts en ben daarvoor ook geen zes weken achter elkaar ziek geweest.
Ter aanvulling: ik werk bij dit bedrijf 5,5 jaar en heb een vast contract.
Mag dit wel?
Groet,
Nala
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziekmelding door werkgever bij full time werken
Re: Ziekmelding door werkgever bij full time werken
Hai,
dat mag dus niet. Dat is fraude.
Ik zou uw werkgever er snel op aanspreken voordat u dadelijk medeplichtig hieraan bent.
Trudy
dat mag dus niet. Dat is fraude.
Ik zou uw werkgever er snel op aanspreken voordat u dadelijk medeplichtig hieraan bent.
Trudy
-
ja het is te belachelijk voor woorden
ikzelf heb zelf een probleem.
sinds nov. 2008 zit ik in de ziektewet door rugkklachten,in aug.2009 ben ik met succes geopereerd.
door mijn werkgever ben ik ziekgemeld van jan.2009 tot en met nov 2009.
ik heb het werk keurig opgebouwd,in jan. 2010 een eerste jaars evaluatie gehad vanwege de ziektewet.
vervolgens 70% salaris gehad en vanaf jan weer tegen loonwaarde gaan werken.tot en met nu eerst alle uren netjes opgebouwd en werk nu weer 20 uur volgens contracturen.deels passend en deels eigen werk.
alle stukken zijn klaar voor de wiaprocedure die ik moet doorlopen omdat ze me voor 5% ziekhouden en daarom moet ik de wiaprocedure doorlopen.
mijn contract is zelfs met een uur verhoogd om die ene ziekteuur te kunnen registreren.
ik heb er nog een klein contractje bij en ben daar ziek gemeld van feb 2009 tot en met nov. 2009.
het is dat ik de uwv zelf belde voor iets,maar daar vertelde ze me dat ik helemaal geen aanvraag voor de wia krijg omdat ik helemaal niet als ziek te boek staat.
dus mijn eerste werkgever heeft alles volgens de regels gedaan,duwt me in de wiaprocedure,maar heeft verzuimt bewust of onbewust me ziek te melden.
wat moet ik nu,gaat dit mijn baan kosten,moet ik veel terug betalen ,moet ik het wel melden aan de arbo-arts of uwv,
wie weet er raad
ikzelf heb zelf een probleem.
sinds nov. 2008 zit ik in de ziektewet door rugkklachten,in aug.2009 ben ik met succes geopereerd.
door mijn werkgever ben ik ziekgemeld van jan.2009 tot en met nov 2009.
ik heb het werk keurig opgebouwd,in jan. 2010 een eerste jaars evaluatie gehad vanwege de ziektewet.
vervolgens 70% salaris gehad en vanaf jan weer tegen loonwaarde gaan werken.tot en met nu eerst alle uren netjes opgebouwd en werk nu weer 20 uur volgens contracturen.deels passend en deels eigen werk.
alle stukken zijn klaar voor de wiaprocedure die ik moet doorlopen omdat ze me voor 5% ziekhouden en daarom moet ik de wiaprocedure doorlopen.
mijn contract is zelfs met een uur verhoogd om die ene ziekteuur te kunnen registreren.
ik heb er nog een klein contractje bij en ben daar ziek gemeld van feb 2009 tot en met nov. 2009.
het is dat ik de uwv zelf belde voor iets,maar daar vertelde ze me dat ik helemaal geen aanvraag voor de wia krijg omdat ik helemaal niet als ziek te boek staat.
dus mijn eerste werkgever heeft alles volgens de regels gedaan,duwt me in de wiaprocedure,maar heeft verzuimt bewust of onbewust me ziek te melden.
wat moet ik nu,gaat dit mijn baan kosten,moet ik veel terug betalen ,moet ik het wel melden aan de arbo-arts of uwv,
wie weet er raad
Voor het niet met terugwerkende kracht beter melden heeft de werkgever vast een goede reden. De ziektekostenverzekeraar zit echt geen half jaar af te wachten tot je beter bent. Ook poortwachter zorgt voor actie aan beide kanten.Nala1979 schreef:Nu wil mijn werkgever mij nu wel beter melden voor 100% maar niet met terugwerkende kracht.
Ter aanvulling: ik werk bij dit bedrijf 5,5 jaar en heb een vast contract.
Een reden zou kunnen zijn dat je op therapeutische basis aan het werk bent geweest? Of een andere reden ?
5,5 jaar en een vast contract ?
Dan moet je wel weten of je een nette of foute werkgever hebt.