LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sms bericht over autoverkoop

Andere onderwerpen over auto en vervoer
puppie57
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2010 15:13

sms bericht over autoverkoop

Ongelezen bericht door puppie57 »

op internet heb ik mn auto te koop staan, kreeg vandaag een sms met een bod en een telefoonnummer (van AUTOVERKOOP), dat gebeld, kreeg ik een ander nummer op, dan kan je je auto inschrijven en wordt deze aangeboden bij diverse dealers, zo staan er meer van dit soort bedrijven op internet.
Toch maar geprobeerd dit nummer te bellen, 80 ct pm en maximaal 8 euro, en een intake duurt 6 minuten. ok in de wacht, en als t bedrag bereikt is (al onze medewerkers zijn ingesprek...) hoor je maximum is bereikt verbinding wordt verbroken.....maar...dit is niet na 10 minuten. Weet het ben er ingestonken das wel duidelijk maar bij deze dus een waarschuwing, als je een bericht krijgt met een bod op je auto en er staat bij tel. 0513744147....niet reageren is dus fake!

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: sms bericht over autoverkoop

Ongelezen bericht door seconds-out »

puppie57 schreef:op internet heb ik mn auto te koop staan, kreeg vandaag een sms met een bod en een telefoonnummer (van AUTOVERKOOP), dat gebeld, kreeg ik een ander nummer op, dan kan je je auto inschrijven en wordt deze aangeboden bij diverse dealers, zo staan er meer van dit soort bedrijven op internet.
Toch maar geprobeerd dit nummer te bellen, 80 ct pm en maximaal 8 euro, en een intake duurt 6 minuten. ok in de wacht, en als t bedrag bereikt is (al onze medewerkers zijn ingesprek...) hoor je maximum is bereikt verbinding wordt verbroken.....maar...dit is niet na 10 minuten. Weet het ben er ingestonken das wel duidelijk maar bij deze dus een waarschuwing, als je een bericht krijgt met een bod op je auto en er staat bij tel. xxxxxxxxxx....niet reageren is dus fake!

Je krijgt een ruisige bandopname te horen die je doorverwijst naar een duur 0900 nummer.

mirjamgg
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2010 13:47

Re: sms bericht over autoverkoop

Ongelezen bericht door mirjamgg »

Ik vertrouwde het meteen al niet, kreeg zojuist ook een dergelijke sms, met een bod.
Bedankt voor de tip! :?

PeteraB
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2010 08:33

Re: sms bericht over autoverkoop

Ongelezen bericht door PeteraB »

Bedankt voor de tip!

Ik ontving een email vanmorgen vroeg met een bod op mijn auto en het verzoek of ik het bewuste telefoonnummer wilde bellen.
Ik heb mijn auto gisterenavond pas op Marktplaats gezet, dus ik vond het wel heel erg snel.
Door het emailadres: [email protected] begon ik al een beetje te twijfelen en heb ik besloten het nummer te checken en kwam ik dit bericht tegen.

Near
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2010 14:37

Re: sms bericht over autoverkoop

Ongelezen bericht door Near »

Ik heb ook net een sms'je gekregen van "autoverkoop" met een goede bod.

Ik heb teruggebeld maar het was bezet zo ik heb gegoogeld.

Dit was de bericht:

"Ik zag uw auto op internet staan de Honda... Ik wil een bod doen van 6300 euro. neemt u vandaag nog contact op met nummer 020-2621699"

Door dit forum weet ik genoeg en ga absoluut niet meer terug bellen. Gelukkig was het bezet.. Misschien veel mensen proberen te bellen.

ezin27
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2010 10:46

Re: sms bericht over autoverkoop

Ongelezen bericht door ezin27 »

'' Ik zag uw auto op internet staan de Bmw 3-serie 316i. Ik wil een bod doen van 1550 euro. Neemt u vandaag nog contact op met nummer 020-2621699. ''

Dit smsje kreeg ik dus ook, ik dacht voor de grap us eff bellen, maar na het horen van 80 ct per minuut heb ik maar gelijk opgehangen. Wat een desperate afzetters die lui. Ergens is dit misbruiken maken van, snap niet dat er niks tegen wordt gedaan tegen die afzetters. Lowlifes...

remcovg
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2010 13:17

Re: sms bericht over autoverkoop

Ongelezen bericht door remcovg »

Ik heb ook een bod gekregen op mijn auto met dat nummer als afzender. Ik ben er niet op ingegaan omdat ik het verdacht vond dat in zijn e-mail het woord "auto" stond. Dus ik besloot eerst het nummer te googlen.. blijkt het een standaard tekst te zijn alleen het bedrag word aangepast...

lpc
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jan 2004 15:37

Re: sms bericht over autoverkoop

Ongelezen bericht door lpc »

Wij hebben vandaag ook een bod op onze VW Golf gehad van 6700 euro.
Omdat we het vreemd vonden op deze manier een reactie te ontvangen hebben we niet gebeld (doen we toch niet want wie echt interesse heeft belt zelf wel) en het nummer via google opgezocht.
Het zijn dus smerige oplichters die behoorlijk fanatiek bezig zijn met het doorzoeken van advertenties en het sms-en van de verkopers.

nitoe
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2010 18:12

Re: sms bericht over autoverkoop

Ongelezen bericht door nitoe »

Gisteren kreeg ik een sms met daarin:

"Ik zag uw auto op speurders staan de Volkswagen Golf ik wil een bod doen van 7400 neemt u vandaag nog contact op met nummer 020-2621699 "

Let op deze mensen zijn oplichters u wordt doorgeschakeld naar een 0900-nummer!

Ze zijn een beetje erg dom want ik heb mijn auto niet eens op speurders staan dus vind best knap dat ik dan zon sms krijg.

Afzender = Autoverkoop

MJScholten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:12

Re: sms bericht over autoverkoop

Ongelezen bericht door MJScholten »

Vandaag binnen gekregen!

"Beste M.J.Scholten,

[email protected] stuurt u de volgende reactie via Speurders.nl:

Hallo,

Ik zag uw auto op Speurders.nl staan.

Ik ben bereid om een vrijblijvend bod te doen van 1800 euro.

Bel me even als u hierop in wenst te gaan 020/2621699

Met vriendelijke groet

Jason"


met een vraagprijs van 1950, is die 1800 natuurlijk een goede keuze, maar had er al een vaag gevoel bij dus even checken, en ja hoor!
Ik ga in ieder geval contact op nemen met speurders hier over, of ze nou actie ondernemen of niet.

MJScholten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:12

Re: sms bericht over autoverkoop

Ongelezen bericht door MJScholten »

let op mensen! ik heb contact gehad met de OPTA daar is er in ieder geval een melding gemaakt voor dit nummer, en gaan ze kijken of het klopt wat ze doen.
De medewerker zei ook, dat als er in der daad hogere kosten dan buiten lokaal bellen in rekening gebracht wordt, we een klacht moeten in dienen bij onze telecom aanbieder. Als dit dus genoeg gedaan wordt kost het de telecom aanbieders geld en dan gaan die er uit eindelijk werk van maken dat deze oplichters aangepakt worden. Dus ja, het kost wat tijd maar doe het alsjeblieft wel! alleen zo kunnen we wat tegen dit soort oplichters doen.

PeteraB
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2010 08:33

Re: sms bericht over autoverkoop

Ongelezen bericht door PeteraB »

Ik heb op mijn auto advertentie op Autotrack weer een berichtje gehad van Jason, maar dan met een ander email adres en ook het 020 telefoonnummer. Deze Jason heeft dus 2 email adressen en 2 telefoonnummers.
Email : [email protected] / [email protected]
Telefoon : 020-2621699 / 0513-744147

Let dus op!

Jasonvuileoplichter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2010 11:20

Re: sms bericht over autoverkoop

Ongelezen bericht door Jasonvuileoplichter »

Ik heb ook mijn auto te koop staan op verscheidene verkoopsites, dit keer heeft hij gereageerd op een advertentie van mij op autoflits, dit kreeg ik van hem:

Bericht:
Hallo, Ik zag uw auto op autoflits.nl staan. Ik ben bereid om een vrijblijvend bod te doen van 12600 euro. Bel me even als u hierop in wenst te gaan 020/2621699 Met vriendelijke groet Jason

Kan dit nummer niet geblokkeerd worden, deze stinkoplichter moet eens HARD aangepakt worden! Niemand doet er wat aan??? Hij is al langer dan 1 jaar actief, hoeveel slachtoffers moet hij nog maken????

Hoop dat hij gauw tegen de lamp loopt, met zijn irritante nep mails!
(Ik ben elke keer blij dat ik een reactie heb op mijn advertentie, is het die K#t Jason weer!)
Dus mensen ik hoop dat jullie het ermee eens zijn en dat hij gauw aangepakt wordt.
Het is toch ongelofelijk dat zo iemand zo lang actief kan oplichten zonder consequenties....

Angela2104
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2010 13:11

Re: sms bericht over autoverkoop

Ongelezen bericht door Angela2104 »

Hij heeft zelfs meer e-mail adressen

ik kreeg precies zo'n mailtje van Jason met [email protected]

ik blij natuurlijk, maar eerst telefoonnummer via google bekijken en kwam op dit forum terecht. Hoef al niet meer te bellen merk ik

wat een oplichterij!!! :shock:

witte angora
Berichten: 31996
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: sms bericht over autoverkoop

Ongelezen bericht door witte angora »

Als ik een leuke auto op marktplaats zie staan begin ik altijd met informatie in te winnen over een aantal zaken.

Afspraken over de prijs maak ik wel als ik de auto gezien en gekeurd heb, en het ding naar mijn zin is.

mitu69
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2010 00:45

Re: sms bericht over autoverkoop

Ongelezen bericht door mitu69 »

Ook ik kreeg zo'n leuk mailtje van Jason. Mijn vrouwelijke intuitie volgend dat er iets niet in de haak was (o.a het tijdstip van de mail) meteen zijn nummer op google ingetoest (in elke vrouw schuilt immers een dectective :) ) en hier uit gekomen

Ik heb alle reacties gekopieerd en naar hem terug gestuurd als antwoord en erbij gezet dat het voor mij als medewerkster van een niet nader te noemen telecombedrijf niet al te moeilijk is te achterhalen op wiens naam dit nummer staat :evil:
Zo'n 'zakenmannetje' als hij begrijpt dan vast wel wat ik bedoel

witte angora
Berichten: 31996
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: sms bericht over autoverkoop

Ongelezen bericht door witte angora »

Zo'n 'zakenmannetje' als hij begrijpt dan vast wel wat ik bedoel
Tenzij ze de mail niet lezen.

Jasonvuileoplichter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2010 11:20

Re: sms bericht over autoverkoop

Ongelezen bericht door Jasonvuileoplichter »

Nou, ik kreeg er weer eentje:
Hallo, Ik zag uw auto op autoflits.nl staan. Ik ben bereid om een vrijblijvend bod te doen van 9300 euro. Bel me even als u hierop in wenst te gaan 020/2621699 Met vriendelijke groet Jason

The Bartender
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2010 10:25

Re: sms bericht over autoverkoop

Ongelezen bericht door The Bartender »

Hallo, ik heb ook mijn auto te koop aangeboden op internet en kreeg inderdaad ook een mail van JASON. zie hier: Hallo,Ik zag uw auto op autoflits.nl staan.Ik ben bereid om een vrijblijvend bod te doen van 1600 euro.Bel me even als u hierop in wenst te gaan 020/2621699Met vriendelijke groetJason

Deze reactie op uw advertentie komt van:
[email protected]

Om met deze persoon in contact te komen kunt u deze e-mail beantwoorden.
[email protected]

Ik dacht, he! een koper! Dus ik heb eerst terug gemaild dat ik graag wilde weten of hij van een autobedrijf was, omdat ik eerder ben opgelicht! (is niet zo :wink: )

Het volgende kreeg ik terug: Geachte heer/mevrouw, We hebben interesse om de auto te kopen en te verkopen, we hebben een geinteresseerde die de bijna de vraagprijs wil betalen, en we hebben daarom een bod gedaan Uiteraard vindt mogelijke verkoop uitsluitend plaats tegen de door u vooraf gestelde minimum prijs. De kans dat u via ons tot verkoop van uw auto komt is groot. 80% van de auto’s waarvoor wij voor bemiddelen wordt tot tevredenheid van onze klanten direct verkocht. Indien u belangstelling heeft om op succesvolle wijze binnen een kort tijdsbestek uw auto te verkopen, verzoeken wij contact met ons op te nemen. U kunt ons bellen op 020-2621699 In afwachting van uw spoedige reactie, verblijf ik, Met vriendelijke groet Jason

Dat hij opeens zo netjes reageerde, gaf mij een raar gevoel, dus even googlen en jahoor! Daar stond zijn naam en werkwijze op trosradar.nl

Gaat er nog iets gebeuren met deze clown? Of moeten er eerst 500(0) mensen bellen en opgelicht worden voordat er actie wordt ondernomen??

RADAR GRIJP DIE KLOO*Z*K!!!!!! :cry:

ilseh
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2010 11:31

Re: sms bericht over autoverkoop

Ongelezen bericht door ilseh »

Wij hebben zojuist ook inderdaad een mail van deze Jason gehad met hetzelfde nummer 020-2621699, via een advertentie die wij op autotrader hadden staan tbv van de verkoop van onze motor.
Vaag vond ik inderdaad zijn email adres: [email protected], waardoor ik ook ben gaan zoeken op het net en deze pagina tegen kwam.... helaas.....

Gesloten