Friestyler schreef:jeanne-veghel schreef:
Pals van H. had je dus nooit de ncnp mogen adviseren met de gevens die hij
in zijn bezit had, dat mag duidelijk zijn voor iedereen.Niet meer en niet minder.
Gewoon op urenbasis was eerlijk geweest en nu ben je naar mijn mening
gewoon flink het schip in gegaan.
Wijsheid was voor Pals ncnp en niet voor jezelf, maar dat is maar mijn mening.

Ik zie de termen "mogen" "was eerlijker geweest"
kijk, wat Pals in deze mag of niet mag adviseren weet ik niet
of het eerlijker is om op urenbasis te werken heeft niks met "mogen" te maken.
eerlijkheid of wat mag/niet mag, daar zit nogal een wereld van verschil.
Voortaan eerder uurtarief geadviseerd aan klanten
De Pals Groep gooit het roer om en heeft besloten het beleid rond het aanbieden van 'no cure, no pay' te wijzigen.
Voortaan zal het letselschadebureau cliënten adviseren om bij erkende aansprakelijkheid te kiezen voor uurtarief. Het honorarium wordt dan, conform de wettelijke regels, verhaald op de aansprakelijke partij.
Aanleiding voor de koerswijziging is de negatieve berichtgeving rondom 'no cure, no pay' die op gang kwam na een uitzending van Tros Radar, begin dit jaar. "Gevolg hiervan is, dat zelfs het aanbieden van 'no cure, no pay' al met misbruik wordt geassocieerd", aldus de Pals Groep, doelend op praktijken als dubbel declareren.
"Wij kunnen ons geen enkele associatie met misbruik veroorloven", zegt directeur Freek Schultz in een toelichting. "Als dit betekent dat daarvoor een goed en sociaal honoreringssysteem moet worden ingeperkt, dan is dat zo. Voor ons is het belangrijk dat de cliënt de schadevergoeding krijgt waar hij recht op heeft, of dit nu gebeurt op basis van uurtarief of 'no cure, no pay', is ons om het even."
Overigens is het niet zo dat het bureau helemaal stopt met het aanbieden van 'no cure, no pay'. Als er zich in de dossiers op uurtarief problemen voordoen of als de aansprakelijkheid niet of slechts ten dele wordt erkend, dan zal de Pals Groep alsnog adviseren te kiezen voor 'no cure, no pay'.
Keerpunt
Slachtofferhulp Nederland juicht het besluit van de Pals Groep om het honoreringsbeleid te wijzigen toe en beschouwt het als een keerpunt in de letselschademarkt. "Slachtofferhulp Nederland hoopt dat er van deze stap van de Pals Groep een voorbeeldfunctie zal uitgaan", aldus de belangenorganisatie in een reactie op de koerswijziging bij Pals.
"De Pals Groep heeft door de jaren heen veel voor slachtoffers betekend", aldus Slachtofferhulp. "De laatste tijd groeide echter de kritiek op het beleid van Pals, omdat het gedreven zou zijn door financieel eigenbelang. De Pals Groep heeft ingezien dat haar 'no cure no pay'-beleid zich niet meer kan verhouden met de huidige maatschappelijke opvattingen, met als gevolg dat zij haar beleid drastisch heeft gewijzigd."
Volgens Slachtofferhulp is de markt hiermee definitief een weg ingeslagen naar het centraal stellen van het belang van het slachtoffer.
Bron Amweb
Ja,Ja.