LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV waanzin

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
bussiness
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 jun 2010 18:26

Re: UWV waanzin

Ongelezen bericht door bussiness »

Het feit ligt er nu eenmaal dat hoger opgeleiden te lam zijn om onder hun kwalificatie te gaan werken.

Van de andere zijde wat is er mis mee dat een HBO'er die in de ww zit gewoon eens vakken gaat vullen bij bv AH of wat dan ook.
Uiteraard zal ie niet zijn verwachte salaris daar krijgen maar hij heeft werk, dat zou de insteek moeten zijn.

Een HBO'er die weigert om dat te gaan doen per direct uitkering stop zetten, en laten we duidelijk zijn in dit geval gaat het om hoger opgeleiden maar dit mag voor elke doelgroep gaan tellen, niet willen werken afgelopen dan met handje ophouden.
Yeh, wright en dan weer geconfronteerd worden met collega's die het i.q. hebben van een garnaal en daar weer door ziek getreiterd worden omdat je intelligentie opvalt
Irritant intelligent zal iedereen wel opvallen ja, je komt om te werken en niet om intelligent te moeten zijn.

witte angora
Berichten: 31031
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UWV waanzin

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vraag me eerlijk gezegd af wat voor soort bijbaantjes HBO-ers en nog hoger afgestudeerden in hun studietijd hebben gehad?

Zal toch niet van het nivo van president-directeur van de Shell of zoiets zijn geweest?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV waanzin

Ongelezen bericht door tiptoo »

bussiness schreef:
En als ze dan afgestudeerd zijn denken ze nog meteen een megabaan te krijgen met dito salaris, iedereen zal onderaan beginnen ook hun, eerst bewijzen dan beuren.
:mrgreen: ik had het niet verwacht maar ben het zowaar met je eens ,inderdaad onderop beginnen net als elk ander!

tinus42
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 nov 2010 00:52

Re: UWV waanzin

Ongelezen bericht door tinus42 »

bussiness schreef:Van de andere zijde wat is er mis mee dat een HBO'er die in de ww zit gewoon eens vakken gaat vullen bij bv AH of wat dan ook.
Vakkenvullen kun je vergeten als je boven de 23 bent. Het is niet voor niets dat ze dat soort werk door 16 jarigen laten doen omdat ze die het minimumjeugdloon kunnen betalen. En je mag nou eenmaal geen loon onder het minimumloon betalen aan iemand.

Het enige werk dat nu onder het minimumloon gedaan mag worden (buiten zwartwerken) zijn zg Werken Met Behoud uitkering constructies.

Als het minimumloon afschaft of beperkt werd in combinatie met een aanzienlijke lastenverlichting dan zul je zien dat er steeds meer mensen aan de slag kunnen.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: UWV waanzin

Ongelezen bericht door JtC »

Weet je wat nou zo grappig is, vaak beginnen mensen bij dit soort topics meteen te roepen "Je moet werken al is het onder je niveau". Hebben die mensen zelf wel eens in een situatie van ontslag gezeten, waarbij ze een baan moeten aannemen die lager ligt (zoniet op de allerlaagste niveau) dan hun opleidingsniveau? Ja hoor, en natuurlijk doen ze dat: (met alle respect)schoonmaakwerk, afwassen, aardbeien plukken en dat soort werkzaamheden. Geloven jullie het zelf? Ok, er zal best een enkeling zijn die inderdaad zijn trots opzij zet en echt zijn uiterste best doen (totdat ie er haast bij dood valt) om uit de WW te blijven, ondanks zijn studie. Maar dat is toch echt eerder uitzondering dan regel. Dit is geen kritiek naar diegenen die in de WW zitten, maar naar die oliebollen die pretenderen de hardwerkende engeltjes te zijn (totdat ze zelf voor ontslag komen te staan...).

witte angora
Berichten: 31031
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UWV waanzin

Ongelezen bericht door witte angora »

JtC schreef:Weet je wat nou zo grappig is, vaak beginnen mensen bij dit soort topics meteen te roepen "Je moet werken al is het onder je niveau". Hebben die mensen zelf wel eens in een situatie van ontslag gezeten, waarbij ze een baan moeten aannemen die lager ligt (zoniet op de allerlaagste niveau) dan hun opleidingsniveau? Ja hoor, en natuurlijk doen ze dat: (met alle respect)schoonmaakwerk, afwassen, aardbeien plukken en dat soort werkzaamheden. Geloven jullie het zelf? Ok, er zal best een enkeling zijn die inderdaad zijn trots opzij zet en echt zijn uiterste best doen (totdat ie er haast bij dood valt) om uit de WW te blijven, ondanks zijn studie. Maar dat is toch echt eerder uitzondering dan regel. Dit is geen kritiek naar diegenen die in de WW zitten, maar naar die oliebollen die pretenderen de hardwerkende engeltjes te zijn (totdat ze zelf voor ontslag komen te staan...).
Ik zal het je nog sterker vertellen.

Ik ben er dus zo eentje die al het mogelijke heeft gedaan om aan het werk te komen en te blijven. En heb dus diverse banen in diverse branches aangenomen, op verschillende opleidingsnivo's. Het resultaat was na een aantal jaren uiteindelijk de ene na de andere afwijzing, omdat mijn werkervaring bepaald niet relevant en gelijkmatig opgebouwd was. Er wordt blijkbaar een gelijkmatige carriëreopbouw verwacht, heb je dat niet, dan prijs je jezelf uit de markt.

Als je een vaste baan onder je eigenlijke nivo kunt krijgen zou ik zeggen: doen, je kunt altijd binnen het bedrijf verder stromen. Maar als het om tijdelijke banen gaat zou ik zeggen: NIET DOEN. Je snijdt alleen maar jezelf in de vingers.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: UWV waanzin

Ongelezen bericht door JtC »

Je helpt je CV zo om zeep:"Zegt u eens, waarom heeft u toch zo divers werk gedaan? Weet u wel wat u wilt? Wij zoeken liever werknemers die weten wat ze willen..." Ik snap je.

tinus42
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 nov 2010 00:52

Re: UWV waanzin

Ongelezen bericht door tinus42 »

Natuurlijk kun je je CV een beetje masseren. Vooral voor oudere banen (en het liefst bij bedrijven die gefuseerd zijn of niet meer bestaan). Bij gelijksoortig werk doen alsof je het bij 1 bedrijf een paar jaar lang hebt gedaan en niet bij meerdere bedrijven voor een paar maanden. Gaten in je CV oprekken door bijv. te stellen dat je bij bedrijf X niet van 2003-2006 hebt gewerkt maar tot 2007, zodat het naadloos aansluit bij het volgende baantje dat je had. Ook al is het niet waar.

Het is niet netjes maar in de huidige maatschappij geldt nou eenmaal "nice guys finish last".

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: UWV waanzin

Ongelezen bericht door JtC »

Het is inderdaad wel zo. Helaas eigenlijk. Vroeger werd je geleerd: eerlijk duurt het langst. Maar hoe is dat nu? Zorg dat je er als eerste bij bent. Wees brutaal en neem wat je toekomt.

hafever2
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2011 00:30

Re: UWV waanzin

Ongelezen bericht door hafever2 »

Wat ik nou niet begrijp van alle reaguurders: Waarom hebben jullie nooit contact opgenomen met de leden van de UWV-Cliëntenraad? :? Ieder district heeft zo'n CR en ieder ''werkplein'' (dat is de vestiging waar jij contact mee hebt) heeft minimaal 2 liaisons met de CR in ht district. Heb je klachten, neem dan contact op met de CR.
De (adjunct)vestigingsmanager van he werkplein weet wie de CR-leden op zijn/haar werkplein zijn. Daar heeft hij/zij namelijk regelmatig contact mee.
CR-leden zijn zelf klanten van UWV en meestal lid van een vakbond of vakcentrale.
Wil je zelf lid worden van een CR, dan kan dat: Via de (adjunct)vestigingsmanager kom je dan in contact met de CR-leden die jou verder kunnen informeren. :idea:

Yasmijn
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 feb 2011 14:22

Re: UWV waanzin

Ongelezen bericht door Yasmijn »

UWV weet totaal niet waar ze het over hebben! En nee iemand met HBO wordt niet aangenomen voor produktiewerk, daar hebben ze geen ervaring in. Reintegratie is onzin, zo'n re integratiebureau krijgt bakken met geld om jou bezig te houden. UWV moet investeren om mensen aan een echte baan te helpen. Als je 10 sollicitaties per week verstuurt en op de heldft niet eens een reactie krijgt dan moet het CWI niet aan je kop zeuren: Heeft u dit al geprobeerd en dat al? "Ja, maar daar ben ik afgewezen" Oh dan moet u toch blijven solliciteren hoor" :shock:
De mensen bij het UWV en CWI denken dat iedereen die daar in die stoel zit, vooral als je Allochtoon bent, niet wil werken en zit te wachten op die paar centen van hun!

Gesloten