LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SMS Diefstal
Re: SMS Diefstal
En dan geef je een telefoonnummer van een ander, die word erdoor gedupeerd ! Fijne jongen ben jij zeg
-
Ik geloof dat dit systeem ons is opgedrongen door brussel , er staat me tenmniste iets van bij ..
Persoonlijk zou ik voor een totaal verbod op die SMS abonnementen zijn..
De bedrijven die een integere service geven kunnen dat ook doen met een soort SMS tegoed wat je kunt betalen met iDEAL... is het op ? komt er ook niks meer ..
Met mijn website http://www.datingbedrog.nl heb ik al 8 jaar het idee dat ik tegen windmolens vecht , want ook SMSdating is in 99 van de 100 gevallen pure oplichting met dates die niet bestaan, of zelfs geautomatiseerde berichtjes zijn waar je elke lkeer weer voor moet betalen ..
Je moet er gewoon niet in trappen en zolang er wettelijk niet eens ECHT iets aan deze gelegaliseerde stiekeme oplichterij wordt gedaan , is zoveel mogelijk mensen waarschuwen de enige manier
Het is te triest voor woorden ...
Persoonlijk zou ik voor een totaal verbod op die SMS abonnementen zijn..
De bedrijven die een integere service geven kunnen dat ook doen met een soort SMS tegoed wat je kunt betalen met iDEAL... is het op ? komt er ook niks meer ..
Met mijn website http://www.datingbedrog.nl heb ik al 8 jaar het idee dat ik tegen windmolens vecht , want ook SMSdating is in 99 van de 100 gevallen pure oplichting met dates die niet bestaan, of zelfs geautomatiseerde berichtjes zijn waar je elke lkeer weer voor moet betalen ..
Je moet er gewoon niet in trappen en zolang er wettelijk niet eens ECHT iets aan deze gelegaliseerde stiekeme oplichterij wordt gedaan , is zoveel mogelijk mensen waarschuwen de enige manier
Het is te triest voor woorden ...
-
- Contacteer:
Leuke site - en inderdaad herkenbare verhalen.
Maar, een ding - waarom is de hoster de eigenaar van de site - en is dus niet te herkennen wie er achter zit?
Maar, een ding - waarom is de hoster de eigenaar van de site - en is dus niet te herkennen wie er achter zit?
Ik ben opgelicht tijdens het WK via een online "quiz". Ik gaf mijn mobiele nummer op; enorm stom natuurlijk. Gelukkig een prepaid met net 10 euro beltegoed. Het bleef maar doorgaan; binnen 15 minuten was er al 10 euro verdwenen. In de email die ik had ontvangen stond een adres www.champions-quiz.nl en het nummer dat steeds de dure sms'jes stuurde was 4949. Door te dreigen met een advocaat heb ik de sms'en kunnen stoppen, maar geld terug ho maar. Na wat research blijkt er een Duits bedrijf achter te zitten. Ik ben nog niet klaar met ze, maar wil jullie toch waarschuwen.
En maar klagen en klagen, kan je niet lezen dan ofzo.
Ik kijk net op genoemde site en wat zie ik staan lees hieronder maar.
Dat jij niet wilt of kunt lezen is niet het probleem van de aanbieder.
[/b]
Ik kijk net op genoemde site en wat zie ik staan lees hieronder maar.
Dat jij niet wilt of kunt lezen is niet het probleem van de aanbieder.
Code: Selecteer alles
Dit is een quiz abonnementsdienst. De deelnemer registreert zich met zijn mobiele telefoonnummer voor het champions-quiz spel en ontvangt dan een SMS met de vraag om de deelname te bevestigen. Pas dan is de dienst geactiveerd. Daarna ontvangt de deelnemer per SMS een wachtwoord waarmee online kan worden ingelogd om te spelen. Daarna beantwoordt de deelnemer 10 weet-en wiskundige vragen. Iedere deelnemer heeft een keer per week de kans om deel te nemen en de beste tijd van de speelperiode te bereiken. De prijs wordt uitgereikt aan het einde van de speelperiode, deze loopt tot 15.12.2010. De snelste deelnemer, die de meeste vragen juist beantwoord heeft, wint de prijs. De kosten bedragen €3,00 per bericht, 6 berichten per week. Stoppen? Stuur STOP naar 4949. Om u aan te melden voor en gebruik te kunnen maken van de dienst moet u 16 jaar of ouder zijn en/of toestemming hebben van (een van de) ouders en/of de betalingsgemachtigde. Als u zich aanmeldt en/of de dienst gebruikt, onderkent en bevestigt u dat u de Algemene Voorwaarden heeft gelezen, dat u deze heeft geaccepteerd en dat u voldoet aan de voor uw situatie geldende voorwaarden als hierboven genoemd. Champions-quiz werkt volgens de Gedragscode SMS-Dienstverlening en de Reclamecode SMS-Dienstverlening. Planet49 GmbH, Oberliederbacher Weg 25, 65843 Sulzbach/Ts. (Duitsland). Planet49 GmbH is onder het handelsregisternummer 80853 bij het Kantongerecht van Frankfurt am Main (Duitsland) geregistreerd. Het BTW-nummer (Umsatzsteuer-ID) is DE215956112. Info: [email protected], 0767660033
-
- Contacteer:
@ Bussiness -
waar op de site staat dit?
En, is het ook in een leesbaar lettertype?
Het punt met veel van die SMS ongein is dat de voorwaarden in erg kleine letters ergens staan, of op een onlogische plaats.
Die op TV adverteren is helemaal onzin - want dat is zo klein, en staat er zo kort , dat dat bijna gelijk aan 'het staat er niet' is.
Die vage SMS figuren hoeven echt niet verdedigd te worden - lees andere soortgelijke topics maar eens door, leuke werkwijze hebben ze.
En, die boete die ze hebben gekregen, is echt niet omdat ze zo eerlijk werken.
waar op de site staat dit?
En, is het ook in een leesbaar lettertype?
Het punt met veel van die SMS ongein is dat de voorwaarden in erg kleine letters ergens staan, of op een onlogische plaats.
Die op TV adverteren is helemaal onzin - want dat is zo klein, en staat er zo kort , dat dat bijna gelijk aan 'het staat er niet' is.
Die vage SMS figuren hoeven echt niet verdedigd te worden - lees andere soortgelijke topics maar eens door, leuke werkwijze hebben ze.
En, die boete die ze hebben gekregen, is echt niet omdat ze zo eerlijk werken.
@bussiness: DIE DATA stonden natuurlijk niet in de email, die ik als eerste kreeg. DAAR kwam ik pas achter toen het leed reeds geschied was. Misschien kunt U niet lezen. Een iets positievere attitude zou wenselijk zijn in deze en anders weerhoudt u van commentaar s.v.p.
Krijg je een mail dan staan daar ook de terms of use in, wordt het door een derde partij gestuurd dan wordt je altijd doorgelinkt naar hun site waar het wel degelijk opstaat.
Krijg je een sms staat het er ook erg duidelijk in maar ja lezen is een verhaal apart voor sommige schijnbaar.
@ Guardian,
Ja het staat er erg duidelijk op, op genoemde site als je dat niet kan lezen wordt het tijd voor Hans Anders helaas
Krijg je een sms staat het er ook erg duidelijk in maar ja lezen is een verhaal apart voor sommige schijnbaar.
@ Guardian,
Ja het staat er erg duidelijk op, op genoemde site als je dat niet kan lezen wordt het tijd voor Hans Anders helaas
-
- Contacteer:
Als men een groot scherm heeft, dan wel.bussiness schreef: @ Guardian,
Bij kleinere schermen moet je scrollen - en dat doen veel mensen niet.
In principe zou men een vervolgscherm moeten krijgen na invullen telefoonnummer- waarop zelfs op een 10" netbook scherm het te zien is - en als men daarna alsnog accoord gaat - is het pas goed.
Maar door de opzet van deze sites, en het 'verbergen' op kleinere schermen - is het wettelijk mischien correct, maar moreel een ander verhaal.
Het verklaart trouwens nog steeds niet die TV reclames - waar dezelfde hoeveelheid text in superkleine letters in ongeveer 3 seconden gelezen en begrepen moet zijn.
Waarom zo defensief naar dergelijke bedrijven trouwens?
Op een 17 inch is het nog te lezen dus toch echt een probleem van degene die erachter zit.Als men een groot scherm heeft, dan wel.
Bij kleinere schermen moet je scrollen - en dat doen veel mensen niet.
Buiten dat staat het ook nog in de sms die je krijgt.
Tv ben ik geheel met je eens en zou ook afgeschaft moeten worden, maar feit blijft dat de regels je wel per sms toekomen waar alles eens nog goed uitgelegd word oa kosten en opzeggen etc.Het verklaart trouwens nog steeds niet die TV reclames - waar dezelfde hoeveelheid text in superkleine letters in ongeveer 3 seconden gelezen en begrepen moet zijn.
Waarom zo defensief naar dergelijke bedrijven trouwens?
Ik verdedig de bedrijven niet schiet er geen ruk mee op en heb zelf ook een hekel aan die reclames.
Maar feit blijft wel dat consumenten precies zien wat ze willen lezen, maar de belangrijkste dingen ziet men niet.
Ik vind ondanks dat ik een hekel aan dit soort dingen heb, toch niet de schuld van een provider of wat dan ook om daar de schuld te leggen voor het falen van de consument.
-
- Contacteer:
Ik ga in grote lijnen met je mee.bussiness schreef: Maar feit blijft wel dat consumenten precies zien wat ze willen lezen, maar de belangrijkste dingen ziet men niet.
Ik vind ondanks dat ik een hekel aan dit soort dingen heb, toch niet de schuld van een provider of wat dan ook om daar de schuld te leggen voor het falen van de consument.
Alleen, veel van die SMS bedrijven maken het erg makkelijk om zonder accoord door te gaan - en wie leest er nu alle algemene voorwaarden?
Voor SMS en dergelijke zou een regel moeten voldoen:
Gaat u accoord met 18 EURO per WEEK kosten voor deze dienst? Vul dan uw telefoonnummer is.
Want, in het voorbeeld wat je aanhaalt zijn dat de kosten.
Als mensen dan nog invullen.. tja..
Dat ben ik ook deels met je eens maar de consument ziet alleen het deel gratis staan de rest wist ie van zijn gsm of leest ie gewoonweg niet.Ik ga in grote lijnen met je mee.
Alleen, veel van die SMS bedrijven maken het erg makkelijk om zonder accoord door te gaan - en wie leest er nu alle algemene voorwaarden?
Dat je niet alle AV leest geheel mee eens maar ik heb net als test ff meegedaan en in die sms staat alles erg duidelijk aangegeven.
Dan nog roept men heb ik niet gedaan etc etc.Voor SMS en dergelijke zou een regel moeten voldoen:
Gaat u accoord met 18 EURO per WEEK kosten voor deze dienst? Vul dan uw telefoonnummer is.
Miljoenen mensen doen mee en een aantal klagen, dat geeft aan dat de fout wel degelijk bij de consument ligt anders kwamen er miljoenen klachten en gingen die bedrijven failliet omdat er niemand mee doet meer.
Consument blijft er in trappen net als het topic kraan gekocht online maar er is geen adres en geen kvk, dus kortom een illegale handelaar maar wel bestellen en straks wederom weer klagen.
De consument zorgt er zelf voor dat deze figuren blijven bestaan.
Duidelijk, ook ik ben opgelicht, in ieder geval vanaf februari 2010, tot nog toe voor zo'n 190,-. Verder terug kan ik niet meer traceren.
Ik weet echter niet wat de trigger was, wel dat er maandelijke zo.n 10 keer 2,52 wordt gefactureerd voor een sms dienst (4443?) die ik niet krijg en waar ik al zeker niet om gevraagd heb.
Ik heb nu sms filter ingeschakeld, maar ga ook zsm mijn abonnement beeindigen. De " grote" providers dienen je voor dit soort ordinaire diefstal te beschermen. Helaas, dan maar prepaid.
Ik zou toch eigenlijk wel graag mijn onverschuldigd betaalde geld terugvorderen. Heeft iemand hier ervaring mee? Welke stappen moet je ondernemen? Vast heel moeilijk, anders is deze oplichterij natuurlijk niet lucratief.
Inderdaad schandalig dat je als burger hiervoor niet wordt beschermd door de overheid, het wordt steeds gekker. De criminaliteit is aantoonbaar, veel voorkomend, maar leidt niet tot afstraffing.
Ik weet echter niet wat de trigger was, wel dat er maandelijke zo.n 10 keer 2,52 wordt gefactureerd voor een sms dienst (4443?) die ik niet krijg en waar ik al zeker niet om gevraagd heb.
Ik heb nu sms filter ingeschakeld, maar ga ook zsm mijn abonnement beeindigen. De " grote" providers dienen je voor dit soort ordinaire diefstal te beschermen. Helaas, dan maar prepaid.
Ik zou toch eigenlijk wel graag mijn onverschuldigd betaalde geld terugvorderen. Heeft iemand hier ervaring mee? Welke stappen moet je ondernemen? Vast heel moeilijk, anders is deze oplichterij natuurlijk niet lucratief.
Inderdaad schandalig dat je als burger hiervoor niet wordt beschermd door de overheid, het wordt steeds gekker. De criminaliteit is aantoonbaar, veel voorkomend, maar leidt niet tot afstraffing.
Hoi susanne,
Ik heb dat probleem een jaar of 2 terug gehad,er werd telkens 2,50 afgeschreven.
Alles geprobeerd,naar alle nrs die ik kende en opgezocht had"STOP" gestuurd,het bleef aan de gang.
Uiteindelijk had ik naar Hi gebeld.In eerste instantie wist zij het ook niet,werd doorverbonden.
Diegene vertelde je hebt een i knop op je telefoon,je moet je daar afmelden.
Ik had via die i knop een ringtone gedownload(was gratis)en dan zit je gelijk aan een abo vast.
Dus weer via de i toets naar die ringtones en me daar afgemeld.
Het is wel gelijk gestopt toen.
Ik heb dat probleem een jaar of 2 terug gehad,er werd telkens 2,50 afgeschreven.
Alles geprobeerd,naar alle nrs die ik kende en opgezocht had"STOP" gestuurd,het bleef aan de gang.
Uiteindelijk had ik naar Hi gebeld.In eerste instantie wist zij het ook niet,werd doorverbonden.
Diegene vertelde je hebt een i knop op je telefoon,je moet je daar afmelden.
Ik had via die i knop een ringtone gedownload(was gratis)en dan zit je gelijk aan een abo vast.
Dus weer via de i toets naar die ringtones en me daar afgemeld.
Het is wel gelijk gestopt toen.
Ook ik ben opgelicht door SMS dienst 2122 en SMS info 4777.
Weet iemand hoe ik dit onmiddellijk kan blokkeren?
Als je je vraag had gegoogled had je het zelf kunnen vinden:Thomas schreef:Ook ik ben opgelicht door SMS dienst 2122 en SMS info 4777.
sms het woordje "stop' naar 2122 én naar 4777 en dan moet het opgelost zijn.
@Dhr,
Bedankt.
Dit heb ik onmiddellijk afgemeld.
Mijn mobiel is via Telfort.
Als ik goed lees dit soort oplichters nog steeds hun gang kunnen doorzetten en de Telfort werkt mee ondanks veel klachten hebben ingediend.
Ik ben pas 2 jaar mobiel via Telfort. Ik heb deze klacht ingediend en wacht gewoon af hoe zij met mijn schadepost doen. Het is niet veel maar € 21,00.
Alleen een eerlijke oplossing zal ik wel klant blijven van Telfort.
Bedankt.
Dit heb ik onmiddellijk afgemeld.
Mijn mobiel is via Telfort.
Als ik goed lees dit soort oplichters nog steeds hun gang kunnen doorzetten en de Telfort werkt mee ondanks veel klachten hebben ingediend.
Ik ben pas 2 jaar mobiel via Telfort. Ik heb deze klacht ingediend en wacht gewoon af hoe zij met mijn schadepost doen. Het is niet veel maar € 21,00.
Alleen een eerlijke oplossing zal ik wel klant blijven van Telfort.
Een vergoeding van Telfort kun je op je buik schrijven. Je bent zelf verantwoordelijk voor het aanmelden bij een sms dienst. Het moge bekend zijn dat je je never nooit voor dat soort zaken moet aanmelden.
Ik maak hier niet druk over.
Ik ga gewoon de contract niet verlengen. Mijn andere gezinsleden stoppen ook mee. Wij besteden ongeveer € 500,00 per jaar aan Telfort mobiel.
Ik ga gewoon de contract niet verlengen. Mijn andere gezinsleden stoppen ook mee. Wij besteden ongeveer € 500,00 per jaar aan Telfort mobiel.
Ook wij zijn verrast met een hoge telefoonrekening via sms 4443.
Mijn zoon is zich niet bewust dat hij zich ooit aangemeld heeft voor deze "service". Dankzij goede medewerking van de klantenservice van KPN zijn wij nu gelukkig afgemeld (hopelijk).
Ik vraag mij af of een instantie als Tros Radar geen actie kan ondernemen tegen deze vormen van diefstal.
Met vriendelijke groeten, Wijnie Schmidt
Mijn zoon is zich niet bewust dat hij zich ooit aangemeld heeft voor deze "service". Dankzij goede medewerking van de klantenservice van KPN zijn wij nu gelukkig afgemeld (hopelijk).
Ik vraag mij af of een instantie als Tros Radar geen actie kan ondernemen tegen deze vormen van diefstal.
Met vriendelijke groeten, Wijnie Schmidt