LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verborgen gebrek: Lekkage

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
bussiness

Re: Verborgen gebrek: Lekkage

Ongelezen bericht door bussiness »

Dan neem je een aankoop makelaar mee die had dit wel kunnen zien of een bouwkundige.

Brunolo

Ongelezen bericht door Brunolo »

@student538

heeft u aan de verkopers gevraagd of er al dan niet enig gebrek (bv lekkage) bij hen bekend was?
Dan heeft u namelijk eigenlijk al een 'onderzoek' verricht.

student538

Ongelezen bericht door student538 »

Nee dat heb ik niet gedaan

Brunolo

Dat is jammer, met zo'n simpele vraag had u zichzelf voor een groot deel kunnen indekken.
Als de verkoper namelijk heeft gelogen is er sprake van misleiding/bedrog.

Of er in uw geval sprake is van een verborgen gebrek dat u niet had behoeven te zien hangt af van de omstandigheden. Die kunnen wij op dit forum echt niet beoordelen.

Interessanter schijnt mij hoe groot het financiele belang is...gaat het om meer dan €1000,-, of is het probleem met minder kosten te verhelpen?

Als de kosten binnen de perken blijven dan zou ik zeker niet de moeite nemen naar de rechter te gaan. Probeer er eerst maar samen uit te komen. Lukt dit niet, laat het dan maar zitten en knap het zelf op.

De kool is dan gewoon het sop niet waard.

Er bestaat geen garantie dat u het voor gerecht wint...als u verliest zit u waarschijnlijk met meer kosten (en ergernis) dan het opknappen van die lekkage had gekost.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Interessanter schijnt mij hoe groot het financiele belang is...gaat het om meer dan €1000,-, of is het probleem met minder kosten te verhelpen?
Volgens de verkoper is een busje kit voldoende. Siliconenkit (die is overschilderbaar) kost een paar euro, glad maken kun je met wat water en de achterkant van een theelepel.

Brunolo

Nou, als het (financiele) belang echt zo klein is, dan heeft het geen zin aan een rechtzaak te denken.
Schijnt mij dat de rechter een zaak met zo weinig belang reeds bij de poort stopt en dat de zaak voor 'niet ontvankelijk' wordt verklaard bij gebrek aan (redelijk) belang.
Het is dan ook volstrekt niet aannemelijk dat de TS van de koop zou hebben afgezien enkel vanwege dit kleine gebrek dat zelf zo eenvoudig is op te lossen.
(voorzover het klopt dat het zo makkelijk is te verhelpen)

Gesloten