LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer start niet meer op!!(alweer!)

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Biebster
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2010 11:56

Acer start niet meer op!!(alweer!)

Ongelezen bericht door Biebster »

Wij hebben vorige jaar een acer extensa 5230E gekocht, ruim 500 euro. Met 2 maanden startte hij niet meer op, we hebben hem op laten sturen, kregen hem terug moederbord was vernieuwd. nog geen maand later hij start niet meer op, wij klantenservice bellen niet te bereiken... daarnaast garantie was na half jaar vervallen volgens de bon(is dit niet erg kort voor zo een duur apparaat?).
Nu blijft het knopje van de accu 5 x knipperen na indrukken, heel raar cd speler gaat ook open. als je de stekker erin stop voor de accu zie je ook een groen lampje branden.
Heel af en toe gaat hij opeens weer aan, ik snap er werkelijk waar niks meer van, en ik wil eigenlijk dat Acer hem maakt want dit lijkt me toch niet de bedoeling, dat een laptop feitelijk met 2 maanden gewoon stuk is. En waarom zijn ze niet meer bereikbaar? hebben ook de winkel gebeld voor nummer van acer, gewoon ONBEREIKBAAR....

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Acer start niet meer op!!(alweer!)

Ongelezen bericht door BBCS »

Haal de accu maar eens uit de laptop en probeer de laptop via het stopcontact aan te zetten.

Als de laptop dan normaal werkt, is de accu kapot.

Op de accu zit vaak maar 6 maanden tot 12 maanden garantie.
Dus de kosten voor een nieuwe accu zullen dan wel voor je eigen rekening komen.

bert4321
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 mar 2010 16:37

Re: Acer start niet meer op!!(alweer!)

Ongelezen bericht door bert4321 »

Met 2 maanden startte hij niet meer op, we hebben hem op laten sturen, kregen hem terug moederbord was vernieuwd. nog geen maand later hij start niet meer op
Als de laptop nieuw was en de tijden hierboven kloppen trad het mankement na drie maanden op. Als je het dan ook meteen gemeld hebt is dat ruim binnen de periode van 6 maanden na aankoop waarbinnen de fabrikant moet bewijzen dat het product bij de koop goed was. Zelfs als het tweede gebrek net buiten de garantie zou vallen en het wel om dezelfde klacht gaat kan je kostenloze reparatie eisen omdat je ervan uit mag gaan dat de eerste reparatie niet deugdelijk uitgevoerd is. De eerste reparatie was namelijk binnen de garantie en binnen een maand nadat je hem terug hebt vertoont de laptop weer hetzelfde probleem. In dat geval gaat het gewoon nog om het oplossen van de originele klacht.

alfatrion
Berichten: 21946
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Acer start niet meer op!!(alweer!)

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik adviseer je om een (in dit geval) aangetekende brief te sturen naar de verkoper waarin je meld dat je de koop wilt ontbinden, omdat het duidelijk is dat je na het herstel geen deugdelijk product hebt ontvangen.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Acer start niet meer op!!(alweer!)

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Ik adviseer je om een (in dit geval) aangetekende brief te sturen naar de verkoper waarin je meld dat je de koop wilt ontbinden, omdat het duidelijk is dat je na het herstel geen deugdelijk product hebt ontvangen.
Daar hoeven ze totaal geen gehoor aan te geven. Ze hebben wel de plicht te zorgen voor een deugdelijk product dus zullen de Acer nogmaals moeten laten maken.

alfatrion
Berichten: 21946
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Acer start niet meer op!!(alweer!)

Ongelezen bericht door alfatrion »

Art. 7:21 lid 3 BW schreef:De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.
Toen de koper twee maanden na de aankoop het product aan de verkoper gaven was deze verplicht om het product kosteloos te herstellen of vervangen op grond van de in lid 1 (en 4) bedoelde verplichtingen.
Art. 7:22 BW schreef:
  1. Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om:
    1. de overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt;
    2. de prijs te verminderen in evenredigheid met de mate van afwijking van het overeengekomene.
  2. De in lid 1 bedoelde bevoegdheden ontstaan pas wanneer herstel en vervanging onmogelijk zijn of van de verkoper niet gevergd kunnen worden, danwel de verkoper tekort is geschoten in een verplichting als bedoeld in artikel 21 lid 3.
  3. (...)
  4. (...)
Een maand later blijkt dat de verkoper tekort is geschoten in deze verplichting omdat het product nog weer het zelfde gebrek vertoont. Derhalve is de verkoper nu verplicht om aan ontbinding mee te werken.

bert4321
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 mar 2010 16:37

Re: Acer start niet meer op!!(alweer!)

Ongelezen bericht door bert4321 »

Veel mensen vergeten gemakshalve maar even BW 7:21 artikel 6:
BW. Artikel 7:21

1. Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:

a. aflevering van het ontbrekende;

b. herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;

c. vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.

2. De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.

3. De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.

4. Bij een consumentenkoop komt de koper in afwijking van lid 1 slechts dan geen herstel of vervanging van de afgeleverde zaak toe indien herstel of vervanging onmogelijk is of van de verkoper niet gevergd kan worden.

5. Herstel of vervanging kan bij een consumentenkoop van de verkoper niet gevergd worden indien de kosten daarvan in geen verhouding staan tot de kosten van uitoefening van een ander recht of een andere vordering die de koper toekomt, gelet op de waarde van de zaak indien zij aan de overeenkomst zou beantwoorden, de mate van afwijking van het overeengekomene en de vraag of de uitoefening van een ander recht of een andere vordering geen ernstige overlast voor de koper veroorzaakt.

6. Indien bij een consumentenkoop de verkoper niet binnen een redelijke tijd nadat hij daartoe door de koper schriftelijk is aangemaand, aan zijn verplichting tot herstel van de afgeleverde zaak heeft voldaan, is de koper bevoegd het herstel door een derde te doen plaatsvinden en de kosten daarvan op de verkoper te verhalen.
Dus, de verkoper heeft de binnen eeb redelijke termijn de mogelijkheid tot herstel nadat deze door de koper daarvoor schriftelijk is aangemaand. Volgens mij is de reparatie hier via Acer gelopen en niet via de verkoper. Bovendien mag je aannemen dat een reparatie niet goed is uitgevoerd als een gebrek binnen een maand na reparatie weer optreedt. Voordat je verdere stappen kan ondernemen zal je toch echt de verkoper formeel op de hoogte moeten brengen van het gebrek.

alfatrion
Berichten: 21946
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Acer start niet meer op!!(alweer!)

Ongelezen bericht door alfatrion »

Schriftelijk aanmanen is wel raadzaam maar niet vereist. Dit is anders met de route ingebrekenstelling -> verzuim uit boek 6:
Artikel 6:82 lid 1 BW schreef:Het verzuim treedt in, wanneer de schuldenaar in gebreke wordt gesteld bij een schriftelijke aanmaning waarbij hem een redelijke termijn voor de nakoming wordt gesteld, en nakoming binnen deze termijn uitblijft.
De woorden schriftelijke aanmaning of soort gelijke woorden vind je niet terug in 7:21.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Acer start niet meer op!!(alweer!)

Ongelezen bericht door BBCS »

bert4321 schreef: Dus, de verkoper heeft de binnen eeb redelijke termijn de mogelijkheid tot herstel nadat deze door de koper daarvoor schriftelijk is aangemaand. Volgens mij is de reparatie hier via Acer gelopen en niet via de verkoper. Bovendien mag je aannemen dat een reparatie niet goed is uitgevoerd als een gebrek binnen een maand na reparatie weer optreedt. Voordat je verdere stappen kan ondernemen zal je toch echt de verkoper formeel op de hoogte moeten brengen van het gebrek.
Met alle respect, maar die reparatie was goed verlopen.
Dus dan is het een gesloten boek.

We hebben het nu over een defect die een half jaar na het verstrijken van de garantieperiode optreed.
Dus na 1½ jaar na aankoop.

bert4321
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 mar 2010 16:37

Re: Acer start niet meer op!!(alweer!)

Ongelezen bericht door bert4321 »

We hebben het nu over een defect die een half jaar na het verstrijken van de garantieperiode optreed.
Dus na 1½ jaar na aankoop.
ik ga ervan uit dat de TS de situatie goed weergeeft:
Met 2 maanden startte hij niet meer op, we hebben hem op laten sturen, kregen hem terug moederbord was vernieuwd. nog geen maand later hij start niet meer op, wij klantenservice bellen niet te bereiken...
Dus een maand nadat de laptop terug was van reparatie start hij niet meer op.
Ook kan de laptop nog geen 1.5 jaar zijn omdat de TS zegt hem vorig jaar gekocht te hebben en we nog niet op de helft van het jaar zijn.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Acer start niet meer op!!(alweer!)

Ongelezen bericht door BBCS »

bert4321 schreef: Dus een maand nadat de laptop terug was van reparatie start hij niet meer op.
Ook kan de laptop nog geen 1.5 jaar zijn omdat de TS zegt hem vorig jaar gekocht te hebben en we nog niet op de helft van het jaar zijn.
Je hebt gelijk.

Echter snap ik één ding niet:

Als ik tel, zegt de TS:
Met 2 maanden startte hij niet meer op, we hebben hem op laten sturen, kregen hem terug moederbord was vernieuwd. nog geen maand later hij start niet meer op, wij klantenservice bellen niet te bereiken... daarnaast garantie was na half jaar vervallen
2 maanden + de reparatietermijn + één maand na terugontvangst gaat de laptop defect.

Laten we voor de reparatietermijn 1 maand aanhouden (realistisch), dan kom ik op 4 maanden.

Acer geeft 1 jaar garantie.
daarnaast garantie was na half jaar vervallen volgens de bon
Dus volgens de bon is de leeftijd van de laptop geen 4 maanden, maar 1½ jaar.

Wat klopt er niet? :shock:

bert4321
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 mar 2010 16:37

Re: Acer start niet meer op!!(alweer!)

Ongelezen bericht door bert4321 »

daarnaast garantie was na half jaar vervallen volgens de bon
Als je dit zo leest zou je kunnen denken dat er maar een half jaar garantie op zat. Vandaar dat ik vroeg of het om een nieuwe laptop ging. Misschien kan de TS ons meer duidelijkheid geven.

onzevrijheid
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 aug 2007 19:27

Re: Acer start niet meer op!!(alweer!)

Ongelezen bericht door onzevrijheid »

:D Vandaag voor de tweede keer mijn gerepareerde laptop terugontvangen na een tweede "reparatie". Bij de eerste reparatie was een formulier bijgevoegd dat het apparaat goed werkte. Dezelfde dag het apparaat teruggestuurd met vermelding dat de klachten niet waren verholpen. Ook deze keer waren dezelfde problemen aan de orde. :( Ook nu, net als de eerste keer, zou het moederbord vervangen zijn. Wel frappant dat het originele, tweede en derde moederbord dezelfde problemen hebben. :? Of zou het zo kunnen zijn dat het apparaat in een andere doos wordt gestopt er teruggestuurd wordt. :x Deze keer een foutje. Ik kreeg mijn laptop terug met papieren van iemand uit Brielle. Deze persoon benaderd. Zijn Acer laptop was al vijf keer voor reparatie opgestuurd. Ook die problemen worden niet opgelost. Apparaat maar weer opsturen. UPS is volgens mijn de enige die hieraan goed verdiend.

Ivonne74
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jul 2010 16:28

Re: Acer start niet meer op!!(alweer!)

Ongelezen bericht door Ivonne74 »

Mijn Acer (nu 9 mdn oud) heeft al maanden hetzelfde probleem met opstarten. Ik liet 'm dan maar standby staan. Zaterdag ging de accu leeg, en ging de laptop natuurlijk uit. Na het opladen (groene lampje brandde gewoon), ging de laptop niet meer aan. Heeft twee dagen geduurd. Vandaag eerst met Acer gebeld en een afhaalafspraak gemaakt met UPS. Vanmiddag ging mijn laptop ineens weer aan!!! Nu ik de verhalen hier lees, vraag ik mij af of ik er goed aan doe om 'm op te sturen. Ik denk dat ik 'm maar gewoon weer aanlaat en mettertijd hopelijk een betere kan kopen.

bussiness
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 jun 2010 18:26

Re: Acer start niet meer op!!(alweer!)

Ongelezen bericht door bussiness »

Een laptop die helemaal leeg gaat en dus in zijn hibernate mode zit moet je ff de accu loshalen aan/uit knop induwen en daarna de accu terug.

Dan start ie wel op, in jou geval heb je hem dus te ver laten ontladen en dat is geen reden voor een reparatie er is immers niks kapot het is wel een gebruikersfout

mramius
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2010 10:05

Re: Acer start niet meer op!!(alweer!)

Ongelezen bericht door mramius »

Goed om te lezen dat er meer mensen stoeien met ACER klantenservice. Prima hardware, maar als je problemen krijgt, dan ..... krijg je ook echt problemen. Ik kocht anderhalf jaar geleden mijn pc (Aspire M3641). In het totaal is dat ding vier keer muurvast gelopen. Door het opsturen en de zeven weken reparatietijd per keer ben ik het ding nu meer dan een half jaar kwijt geweest. Motherboard, hard disk en intern circuit (?) vervangen. Volgend de klantenservice 'kan dat gebeuren' en vervangen ze een product niet zomaar. Natuurlijk valt het allemaal binnen de garantie en kreeg ik hem vorige week voor de gerepareerd (voorlopig doet hij het nog) terug. Er is echter geen sprake van normaal gebruik. ACER reageert met 'niet zeuren, hij doet het toch weer'-mailtjes. Voor mij geen ACER meer.

anna44
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 dec 2010 13:43

Re: Acer start niet meer op!!(alweer!)

Ongelezen bericht door anna44 »

mramius schreef:Prima hardware, maar als je problemen krijgt, dan ..... krijg je ook echt problemen.
Het is gewoon een vrij gammel merk,veelal de dc jack is of gaat stuk,dus prima harware klopt niet helemaal.

doornloosroosje
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mei 2008 17:42

Re: Acer start niet meer op!!(alweer!)

Ongelezen bericht door doornloosroosje »

Wat wordt er bedoeld met niet opstarten?
Mijn e-machine E 640G ,start steeds slechter op dwz hij blijft in bootfase hangen.
Vanaf de eerste dag gebeurde dat ong. in 50% van de gevallen en nu [na 1 mnd] is het bijna altijd raak. Heb de fabrikant[mij is het ding als een Acer verkocht] gemaild en die zegt dat ik hem in de fabrieksinstellingen moet terugzetten,maar ik begrijp niet wat dat kan uitmaken als je nog bijna niks met het ding gedaan hebt.
Als ie blijft hangen zet ik hem weer uit en probeer het opnieuw.Meestal lukt het dan wel al moet ik soms [als windows 7 al in het scherm stond] een keuze maken uit Windowsherstel of Windows gewoon opstarten.
Kent iemand dit probleem?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Acer start niet meer op!!(alweer!)

Ongelezen bericht door BBCS »

doornloosroosje schreef:Heb de fabrikant[mij is het ding als een Acer verkocht] gemaild
Het probleem is dat ik die E 640G nergens op de sites van Acer tegenkom.

doornloosroosje
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mei 2008 17:42

Re: Acer start niet meer op!!(alweer!)

Ongelezen bericht door doornloosroosje »

Klopt je moet bij e-machines kijken.

Gesloten