LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN KPN KPN, doen niet aan verhuizen waardeloos!1,5 m verder

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Andre231085

KPN KPN KPN, doen niet aan verhuizen waardeloos!1,5 m verder

Ongelezen bericht door Andre231085 »

Nou hier komt ie..

Als ik dit had geweten zou ik nooit bij KPN gaan! En ik raad het iedereen zeer af.
Zolang je klant wilt worden is alles prima, maar zodra er iets moet gebeuren zoals een verhuizing komen de problemen.

Per 1 juni 2010 wonen mijn vriend en ik in Almere.
Door onze plotse verhuizing (kregen 28 mei te horen dat we konden verhuizen)binnen een week belde ik 3 juni de klanten service van KPN om mijn verhuizing door te geven. De betreffende diensten waar we gebruik van maken is:

-Internet
-Digitenne

De mevrouw die ik aan de lijn had zegt dat het 20 dagen duurt voordat ik mijn internet kan gebruiken omdat ik niet eerder in staat was een verhuizing door te geven maar dat ik wel mijn digitenne kan gebruiken.
Na een paar dagen halen we onze post bij ons oude huis in zaandam op. 9 juni. Hier ligt een brief over de verhuizing van internetPlusBellen!
Een dienst waar ik absoluut niet om gevraagd had. Ik bel thuis helemaal niet, ik heb immers 2 mobieltjes.

9 Juni bel ik de klanten service van KPN om hier een klacht over in te dienen.
Ik spreek op 9 juni met een mevrouw A. Zij verteld mij na een lang verhaal niet verder te kunnen helpen omdat de afdeling Annuleringen en opzeggingen niet aanwezig is. De duur van dit gesprek bedroeg 22:10 minuten.

Op 10 juni bel ik daarom wederom de klanten service, ik wordt doorverbonden naar de afdeling annuleringen en opzegging. Zij annuleren mijn verhuizing, maar dit gaat wel 13 dagen duren. Doorverbinden naar een andere afdeling om mij te helpen dat ik in ieder geval internet krijg kunnen ze niet en moet ik opnieuw de klantenservice bellen.
De duur van dit gesprek bedroeg 7:58 minuten.

Op 10 juni bel ik weer de klantenservice van KPN en krijg ene meneer A aan de lijn. Hij vindt mijn verhaal erg vervelend omdat KPN een fout tijdens mijn verhuizing heeft gemaakt wil hij met tegemoet komen met een dongel zodat ik die in de tussen tijd van 13 annulering + 20 dagen verhuizing van internet kan gebruiken. Hij verzekert mij dat ik de volgende dag nog een dongel in huis heb dus vrijdag 11 juni.
De duur van dit gesprek bedroeg 18:06 minuten.

16 Juni heb ik nog steeds geen dongel in huis. Dus bel ik weeeer de klantenservice. Nu krijg ik ene meneer B aan de lijn die opnieuw mijn hele verhaal nagaat en mij daarbij 3 keer in de wacht zet om de gegevens erbij te pakken. Vervolgens zet hij me weer in de lijn om nog even navraag te doen bij meneer A. Hij komt bij mij terug en zegt dat hij me gaat doorverbinen met technische dienst omdat zij weten waar mijn Dongel is en zij gaan het verder met mij doornemen.
Ik krijg meneer C van de Technische dienst aan de lijn en wederom gaat hij eerst het hele verhaal uitzoeken en zet mij in de wacht om alles door te lezen. Vervolgens komt hij met de conclusie dat ik op 27 juni weer opnieuw mijn verhuizing kan doorvoeren. Een antwoord waar ik niet om vroeg want inmiddels wist ik wel dat een verhuis annulering 13 dagen moet duren. Maar als ik hem dan vraag over de dongel weet hij van niets en kan hij bij technische dienst ook geen dongel uitgeven. Ik moet volgens hem weer opnieuw contact opnemen met de klantenservice.
De duur van dit gesprek bedroeg 35:20 minuten.

Opnieuw bel ik op 16 juni inmiddels middag de klantenservice van KPN.
Ik krijg een vriendelijke mevrouw B aan de lijn.
Ook haar moet ik opnieuw het hele verhaal uitleggen. En legt zij mij ook 4 keer in de wacht om het verhaal op zowel mijn oude als mijn nieuwe adres op te zoeken.
Vervolgens leest ze een mail op die ze gaat sturen naar technische dienst dat ze gewoon hoe dan ook mij een dongel moeten toesturen om dat het niet kan dat ik van hot naar her wordt gestuurd. En dat ik door de fout van KPN niet kan internetten.
Ik moet alleen nog even de gegevens doornemen met die mensen van technische dienst
Inmiddels ben ik alweer 22:20 minuten aan het bellen
Ze verbindt met opnieuw door met de Technische dienst waar ik Meneer D aan de lijn krijg. Hij gaat het hele verhaal werderom uitzoeken en zet met 4 keer in de wacht om weer alles tot op de bodem uit te zoeken door naar mijn oude en nieuwe adres te kijken. Hij vindt het heel vervelend voor me en zegt dat de mevrouw die ik hiervoor sprak dus mevrouw B mij nooit een dongel had mogen beloven laat staan dat meneer A dat in eerste instantie had beloofd. Tevens zegt hij dat de naam van mevrouw B een valse naam is en dat de telefoniste expres een valse naam heeft opgegeven omdat hij kan zien wie mij met hem heeft doorvebonden. Hoe vervelend hij het wel niet vindt gaat hij de oplossing voor me zoeken en gooit me voor de 5e keer in de wacht.
Inmiddels ben ik 56:07 minuten aan het bellen.
Nu heeft hij de oplossing om mijn naar Multi support desk te sturen of dat ik als dat niet lukt naar een kpn winkel ga met ditzelfde verhaal en dat de winkelier mij dan misschien uit mededogen wel een dongel zou kunnen geven. Want technische dienst kan geen dongel uitgeven.
Ik wordt dus eerst weer doorverbonden naar Multi support desk en Meneer D stuurt wel een notie mee zodat ik niet alles opnieuw hoef uit te leggen.
De telefoniste Mevrouw C die ik aan de lijn krijg is niet van multisupport desk omdat zij zegt dat die hier niet over gaan. Ze gaat me doorverbinen met technische dienst omdat die hier wel mee uit de voeten kunnen. Als ik haar vertel dat ik al 2 keer technische dienst aan de lijn heb gehad die me niet konden helpen zegt ze dat ik de technische diens 2e lijn aan de telefoon moet hebben dat die mij wel kunnen helpen.
Inmiddels ben ik al 1:34 :26 minuten aan de lijn.
Ik krijg Meneer E aan de lijn van Technishce dienst die mijn verhaal gaat uitzoeken en mij weer opnieuw naar mijn oude en nieuwe adres vraagt. Zo zet hij me 3 keer in de wacht om het uit te zoeken en het met andere collega’s te overleggen.
Hij komt tot de conclusie dat hij niks voor me kan betekenen en dat hij niet snapt waarom verkoop mij heeft doorverbonden met technische dienst omdat zij geen dongel uitgeven….dat wist ik zelf nou onderhand ook wel. Maar dat verhaal over technische dienst 2e lijn mij wellicht kon helpen bleek dus ook een fabeltje. Kortom hij kan mij niet helpen.
Nu ben ik dusdanig ontmoedigt, teleurgesteld, kwaad en radeloos dat ik vraag om een meerder aan de lijn te krijgen.. iemand maakt niet uit wie die mij verder kan helpen. Om mijn verhuising en mijn dongel in orde te krijgen. Na weer opnieuw in de wacht te worden gezet krijg ik weer meneer E weer aan de lijn die mij verteld dat zijn meerdere dit gaat uitzoeken en dat ik vandaag wordt terug gebeld…and guess what? Ik ben nooit gebeld. En dit laatste gesprek heeft 01:42:42 minuten geduurd.
Wat nu? Ik heb de hele klanten service van KPN gesproken en ben 22:10 min +7:58 min + 18:06 min + 35:20 min + 01:42:42 min = 02:25:36 min verder en niemand kan mij helpen. En dat allemaal keer 10 eurocent per minuut!!Toch gek dat ze dat dan een klantenservice noemen.

Mijn Digitenne abonnement kan ik al maandelijks opzeggen.
Mijn internet contract loopt nog tot oktober. Wat ik dus niet zomaar op kan zeggen.

Ik ben in staat om dit allemaal op te zeggen en mijn familie staat na mijn verhaal ook op het punt om hun digitenne en andere diensten van KPN op te zeggen.

Want wat kan ik anders? Mijn verhuizing wat heel simpel had geleken is helemaal niet gemakkelijk en ik betaal wel voor mijn internet. Terwijl ik dit nog lang niet in huis heb.
Daarnaast betaal ik een godsvermogen voor de KPN klanten service? Klanten service.. kunt je dit eigenlijk wel zo noemen? Ik ben alleen maar geld kwijt en nog geen enkele steek verder.

Nu vandaag weer gebeld met de klanten service, want mijn verhuizing die ik opnieuw heb doorgevoerd eind juni zou ik 18 juli weer internet hebben. Maar bijna ironisch ik heb bij mijn 2e poging voor een verhuizing nog steeds geen internet op mijn nieuwe adres.

Ik krijg meneer F aan de lijn die op zowel mijn oude en mijn nieuwe adres geen internet kan vinden...
zo kan hij alleen op mijn rekening nummer vinden dat het internet weer is geannuleerd waarom weet hij niet.
Moet ik weer een andere afdeling voor bellen.

Ik bel opnieuw de klanten service. Ik krijg de receptie aan de lijn die mij verteld dat de betreffende afdeling vol is en dat er een wachttijd van 20 minuten is, of ik wil wachten????

Nou naar 3 uur en 12 man verder wil ik niet nog eens 20 minuten wachten...

Oftewel 1,5 maand verder, 3 uur belminuten verder a 10 eurocent per minuut...12 klantenservice medewerkers verder...en wat denk je? nog geen steek verder en geen internet!!

BLehhhhhhhhhh

browser

Re: KPN KPN KPN, doen niet aan verhuizen waardeloos!1,5 m verder

Ongelezen bericht door browser »

Ik denk dat tiptoo u gelijk geeft :lol:

Andre231085

browser schreef:Ik denk dat tiptoo u gelijk geeft :lol:
wat is tiptoo als ik vragen mag?

browser

Als u bij zoeken bovenaan, tiptoo, intoetst dan ziet u dat zij een forumlid is :wink:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Andre231085 schreef:
Niet Wat is tiptoo, maar Wie is tiptoo.

Tiptoo is een van de vaste posters van het forum.

Overigens, als je je klacht in drie zinnen neer moet zetten, hoe luidt die dan?

Andre231085

witte angora schreef:
Andre231085 schreef:
Niet Wat is tiptoo, maar Wie is tiptoo.

Tiptoo is een van de vaste posters van het forum.

Overigens, als je je klacht in drie zinnen neer moet zetten, hoe luidt die dan?
In 3 zinnen?

Nou denk nog steeds:

KPN doet niet aan verhuizen. KPN is waardeloos. Ik raad KPN iedereen af!

Zo gaat mijn familie nu ook bij ze opzeggen, en mijn buren overigens ook. Mijn verhaal doet KPN niet veel goed.
Moeten ze de klanten maar redelijk behandelen, en niet altijd de term van kastje naar de muur gebruiken

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

Andre231085 schreef:
In 3 zinnen?

Nou denk nog steeds:

Zo gaat mijn familie nu ook bij ze opzeggen, en mijn buren overigens ook. Mijn verhaal doet KPN niet veel goed.
Moeten ze de klanten maar redelijk behandelen, en niet altijd de term van kastje naar de muur gebruiken[/quote]

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: haha hier is tiptoo....enne had je zo wel kennen zeggen dat kpn waardeloos is , rotprovider waar ik ook niks dan problemen mee heb gehad en waar ik dus over 5 maanden bij weg ben :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

browser

En nu aanmelden bij Ziggo/UPC.

tiptoo

browser schreef:En nu aanmelden bij Ziggo/UPC.
:mrgreen: nee bij Alice.nl

Andre231085

tiptoo schreef:
Andre231085 schreef:
In 3 zinnen?

Nou denk nog steeds:

Moeten ze de klanten maar redelijk behandelen, en niet altijd de term van kastje naar de muur gebruiken

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: haha hier is tiptoo....enne had je zo wel kennen zeggen dat kpn waardeloos is , rotprovider waar ik ook niks dan problemen mee heb gehad en waar ik dus over 5 maanden bij weg ben :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]

Tiptoo is was tevreden klant tot mijn verhuizing.. Dus of iemand wel of niet had gezegd dat KPN waardeloos was had tot dan toe niet veel uitgemaakt.. Ik heb het helaas zelf moeten ondervinden. En zal KPN nu dan ook net als u bij iedereen afraden. Ben blij te horen dat u bij KPN weg bent. Helaas loopt mijn contract nog tot oktober. Dus kan niet opzeggen. Echter ben ik nu ook al 1,5 maand aan het betalen voor internet wat ik niet heb. Dus kan net zo goed. Nu al opzeggen. Echter hoor ik ook ramp verhalen dat zelfs het opzeggen bijna nooit vlekkeloos verloopt. Dus ik hoop maar dat dat wel in 1 keer gaat. Is Alice wat?
Wellicht kan ik daar naartoe voor mijn internet ;)

tiptoo

:mrgreen: ik heb pas problemen met kpn gehad en nog steeds toen ik mijn pakket wijzigde hele strijd via de mail met ze gehad net als u , wel tig verschillende mailtjes en elke keer van weer een ander, eerst wilden ze dat ik hun belde 10cent per minuut, dus heb ze laten weten van niet en ben geholpen door iemand die rechtsstudie had gehad dus toen konden ze er niet meer onderuit.

ik ben nog niet weg zit helaas nog 5 maanden aan kpn vast vanwege een jaarcontract daarna ben ik echt weg!

mijn zus heeft Alice.nl nooit problemen mee maar sommigen zeggen hier op het forum van wel, dus dan moet u zelf effe zien welke u aanspreekt maar ik zou als ik u was niet nu al opzeggen want dan krijgt u een afkoopsom, waarvan ik denk dat gun ik ( neem aan u ook niet :mrgreen: ) kpn niet , zou wel effe hun er op wijzen dat ze niet leveren waar u recht op heeft alleen niet meer bellen kost een vermogen succes!

oh ja bij opzeggen wel om een bevestiging vragen inderdaad er zijn rampverhalen bij het opzeggen daar word je niet vrolijk van!

en natuurlijk op tijd opzeggen anders heeft u dat gezeur weer, 1 maand van te voren!

SirPeter

Ongelezen bericht door SirPeter »

Als een verhuisorder bij KPN fout gaat kun je beter de desbetreffende compleet annuleren en opnieuw aanvragen op het nieuwe adres. Niet proberen te repareren of de verhuizing opnieuw aanvragen.

tiptoo

SirPeter schreef:Als een verhuisorder bij KPN fout gaat kun je beter de desbetreffende compleet annuleren

en niet opnieuw aanvragen ben je er vanaf :mrgreen:

CaptainSlow

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Als een verhuisorder bij KPN fout gaat kun je beter de desbetreffende compleet annuleren en opnieuw aanvragen op het nieuwe adres.
Alles vóór het woordje "en" is een goed advies, de rest kun je beter negeren :idea:

KPN is niet in staat zelfs het kleinste probleempje op te lossen, alles gaat daar volgens de wet van Murphy (was volgens mij een KPN medewerker).

tiptoo

CaptainSlow schreef:
KPN is niet in staat zelfs het kleinste probleempje op te lossen, alles gaat daar volgens de wet van Murphy (was volgens mij een KPN medewerker).
kpn is wel in staat ....ze verrekken het gewoon, das makkelijker voor ze :mrgreen:

steef1983

Ongelezen bericht door steef1983 »

en Andre231085,
Nog tot een oplossing gekomen. Ik begrijp jouw ergernis heel goed!
Let maar eens op:

- 6 augustus verhuizing bij kpn geregeld. Uiterlijk 3 september zou de aansluiting rond zijn
- Mij werd gratis Digitenne aangeboden. Deze heb ik geaccepteerd. Echter toen de brief en de digitenne tuner binnenkwamen bleek dat er 4 euro huur per maand betaald moest worden. Dit is niet gratis. Digitenne retour gestuurd.
- Week 33 gebeld ivm de stand van zaken. Meneer aan de telefoon vertelde dat de verhuizing was mislukt. Een afdeling zou het probleem onderzoeken en dat zou maximaal 8 dagen duren.
- Na 7 dagen teruggebeld ivm met de stand van zaken. Telefoniste kon alleen vertellen dat de verhuizing mislukt was. Er was dus nog niets gebeurd. Deze nam het initiatief om de verhuizing te annuleren en een nieuw abonnement af te sluiten. Dit zou maximaal 20 dagen duren. De telefoniste kon mij wel een gratis dongel van 1 gigabyte opsturen waarmee ik dan op zijn minst thuis mijn email kon kijken etc. Deze zou ik dan 1 september aankomen. Indien wij niet aanwezig waren zou het pakketje door de brievenbus kunnen.
- Om na te vragen of het opnieuw afsluiten van het contract nog extra kosten met zich zou meebrengen, belde 10 minuten nadat ik contact opgenomen had met kpn, mijn vrouw kpn op. Zij wisten haar te vertellen dat er helemaal geen dongel onderweg zou zijn, dat de verhuizing op mislukt stond en dat er geen nieuw contract afgesloten werd.
- Met deze nieuwe informatie belde ik natuurlijk opnieuw met kpn. Het was mij niet duidelijk wat er ging gebeuren. Uiteindelijk is er een dossier aangemaakt met alles erin vermeld. De verhuizing was mislukt en er was een nieuw contract aangemaakt. Uiterlijk 7 september zou ik internet hebben. En op 8 september zou ik teruggebeld worden om na te gaan of alles was gelukt.
- 1 september was de pakketservice aan de deur geweest met een pakketje van KPN. Echter ik was op dit moment niet thuis. De volgende dag zou hij het opnieuw proberen. Aan de levering (de dongel naar ik vermoed) zaten kosten van 60 euro verbonden. Dit is (wederom) niet gratis. Wij kiezen er hierom bewust voor om de dongel niet af te halen bij het servicepunt en laten hem op die manier retour gaan naar kpn.
- Tevens kregen wij in week 35 de brief binnen met de aanmelding van het nieuwe contract. Hierin zaten huurkosten verbonden aan de harddisk recorder van i-tv. Terwijl ik die in mijn vorige contract al gekocht heb. Ik ga natuurlijk geen huurgelden betalen over een apparaat wat ik gekocht heb, of wellicht was kpn van plan een nieuwe recorder op te sturen. Ik nam contact op met kpn in verband met deze brief. De mevrouw die mijn dossier onder haar hoede had zou mij later die namiddag terugbellen. Dit was niet gebeurd.
- 8 september werd ik opgebeld door een mevrouw van de verhuizingen afdeling. Deze was bezig de verhuizing te annuleren. Dit had m.i. allang gebeurd moeten zijn aangezien al in week 34 bij kpn bekend was dat de verhuizing niet doorging. Daarbij wisten ze me te melden dat ik ook nog eens de dag erop naar de afdeling safe moest bellen om aan te geven dat er inderdaad opgezegd moet worden. Dit had ik reeds 2 weken eerder aangegeven!

In vier zinnen:
KPN heeft tot 2x op rij mijn verhuzing niet kunnen regelen en gewacht totdat IK zou bellen om verheldering.
KPN heeft mij 2 keer iets gratis aangeboden wat achteraf toch geld koste (digitenne en een (tijdelijke) dongel).
KPN wil mij huur laten betalen over een eigendom van mij
KPN werkt uitermate traag en langs elkaar heen

tiptoo

:mrgreen: dus om uw verhaal samen te vatten KPN is in een woord een waardeloos bedrijf , waarom gaat u niet naar een andere provider na al dit gedoe zou ik het wel weten, succes!

steef1983

wat blijft er nog over...? Ziggo? Tele2? :roll:

tiptoo

steef1983 schreef:wat blijft er nog over...? Ziggo? Tele2? :roll:

nee hoor je hebt ook nog online en alice en nog wat ik ben zelf bij kpn maar echt zodra mijn contract is afgelopen ben ik er weg.

steef1983

KPN werkt uitermate traag en langs elkaar heen
De nieuwe update ivm deze zaak t.o.v. deze opmerking van mij vind ik best hilarisch:

- Tevens belde mijn vrouw op om na te gaan waarom er een bedrag van 10 euro van onze rekening afgeschreven zou worden. Dit zou ten behoeve van de levering van de modem en itv kast zijn. Wij hadden sowieso geen nieuwe besteld, laat staan dat we dat al hadden ontvangen. Wij zijn niet van plan een rekening te betalen voor een product wat wij nog niet ontvangen hadden. Mijn vrouw werd onheus bejegend aan de telefoon (helaas heeft zij de naam van de telefonist niet onthouden, zij weet alleen dat deze werkt op de afdeling verkoop) Wij werden ervan beschuldigd dat mijn vrouw en ik langs elkaar heen praten. De telefonist vertelde namelijk dat er een nieuw contract afgesloten was omdat de dienst die wij eerst hadden (ADSL Go geloof ik) niet meer bestaat (en niet omdat de verhuizing mislukt was). Tevens kraakte hij andere collega’s af. Toen mijn vrouw zei dat de service op het moment nog slechter is dan bij Ziggo vertelde de telefonist: ‘Dan gaan jullie toch naar Ziggo?’Mijn vrouw heeft dit dan ook ervaren als een zeer onprettig telefoongesprek waar zij overigens maar weinig wijzer uit is geworden. Alles wat we nu wisten was dat we de kosten die wij maakten, waaronder leveringskosten, huurkosten en ook inmiddels fikse telefoonkosten konden declareren bij kpn.
- S’avonds hadden wij nog steeds geen retourtelefoontje ontvangen welke beloofd was in week 34. Ook konden wij nog steeds niet op internet of televisie kijken Hierop belde ik kpn op met de vraag wat er nu allemaal aan de hand is. De afdeling ordernavraag o.i.d. kon mij vertellen dat er bij ons thuis een internetverbinding actief is zoals was beloofd. Bij mij natuurlijk gelijk de vraag waarom ik nog steeds niet op internet kwam dan. De telefoniste wist te vertellen dat ik pas op internet kon als ik de nieuwe apparaten had want die zaten gekoppeld aan de klantgegevens etc. In de loop van week 37 zouden deze opgestuurd worden. 'Zo snel kan het gaan ’zei ze erbij. Zij gaf ook aan dat het onmogelijk was om dit eerder te verzenden. Dit vinden wij een oneerlijke behandeling, aangezien wij de belofte krijgen per 3, nee, per 7 september internet te hebben, er niet bij vermeldende dat de benodigde apparaten in de week daarop pas verzonden worden.

Gesloten