Laat ik beginnen bij het begin.
Vorig jaar Mei kochten wij een compleet te renoveren boerderij, het is een twee onder 1 kap en de andere helft stond toen nog niet tekoop.
Uiteraard wisten we dat er enkele dingen zouden voorkomen omdat wij eerder begonnen met verbouwen.
Nou het dak ging erop, de kozijnen gingen erin etc etc alles wilde wij maken zoals het vroeger ook was dus elementen etc worden allemaal terug gebracht.
In December ongeveer werd de andere helft verkocht en in eerste instantie was er niets aan de hand, we gingen uit eten met de buren en de beste meneer kwam af en toe op bezoek om dingen te bespreken.
Toen begon het, hij wilde percee in zijn dak aan de achterzijde 2 grote dakramen, zonder overleg maar wel wetende van mijn mening werder deze geplaatst. Of er een vergunning nodig was daar zijn we nog niet uit alles zit net op het randje.
Toen kwam er een glas in Lood verhaal, hij wilt glas in lood zetten aan de voorgevel naar mijn wete mag dat niet omdat het er nooit in heeft gezeten en het dus ook niet past aan ons huis. Inmiddels zit er 1 u leest het goed van de 5 ramen ofzo 1 glas in lood ruitje in en mooi afgewerkt kan ik het niet noemen.
Dan komen de kozijnen, wij hebben de kozijnen precies laten namaken zoals ze vroeger ook waren, hij vind ze niet mooi en wilt percee andere, zo goedkoop mogelijk en als het even kan zonder draaiende delen want dat zou goed koper zijn...??
Dan kom ik nog op een stukje Milieu.
Meneer heeft geen riool, tenminste niet in gebruik zijn ontlasting gaat de tuin in en zijn afval ook want hij heeft NU ( meer als een halfjaar later) nog steeds geen containers aangevraagd.
Hij komt klagen dat hij last van muizen heeft en dat die van ons afkomen omdat wij katjes hebben rondlopen in huis
En dan het ergste en mijn grootste angst, hij wilt het ook nog gaan verhuren.
Ik sta hier totaal niet achter, ik heb leuk huis gekocht waar ik lekker rustig in wil wonen en dan gaat hij het verhuren aan minimaal 3 mensen.
Als meneer al aan't werk is in zijn huis, wat hij alleen doet op zondag dan moet de Radio zo hard staan met Trance muziek want anders hoort hij het niet door zijn eigen getimmer en gezaag maar op zondag zitten wij met mooi weer lekker in de tuin bij te komen van een HELE week hard werken en in huis klussen.
Ik word er zo moe van.. sorry hoor.. en dan durft hij ook nog te klagen over ons haantje (hij word daar wakker van) maar hij heeft niet een raam in zijn huis
Ik krijg de indruk dat ik een beetje machteloos sta en ik weet ook niet zo goed wat ik moet doen.
Het is natuurlijk zijn huis, maar mijn huis gaat daar ook onder lijden en dat vind ik niet zo prettig.
Wie weet of ik iets kan doen?
Praten met die man werkt niet, hij meent dat hij alles kan en weet en doet precies het tegenovergestelde van wat je hem verteld.
Alvast bedankt voor de reacties