Tijdens een vriendschappelijk potje voetbal schoot iemand een bal tegen mijn hoofd met als gevolg dat mijn montuur sneuvelde. De aansprakelijkheidsverzekering van de tegenpartij geeft aan dat dit door de verzekering niet gedekt wordt. Ik had maar 'een sportbril' of iets dergelijks op moeten hebben. Als ik aan de kant had gestaan of op een andere manier had gelogen over de toedracht was er niets aan de hand.
Ik kan helaas ook geen aanspraak maken op de zorgverzekering of de inboedelverzekering.
Los hiervan, ben ik benieuwd of de tegenpartij uberhaupt niet aansprakelijk is, nu zijn verzekering niet uitkeert. Of is hij juridisch wel degelijk voor een deel aansprakelijk?
Ik vind het persoonlijk nogal slap dat iemand geen geld wil betalen nu zijn verzekering niet uitkeert. Of denk ik juridisch verkeerd?
Wat is redelijk in dit geval? Want ongeacht mijn eigen verantwoordelijkheid heeft HIJ mijn bril kapot geschoten en deed ik zelf niets verkeerd.
Overigens was het montuur bij aanschaf best kostbaar, maar inmiddels was het wel ruim 2 jaar oud.
Als iemand me hier serieus verder mee kan helpen, zou dat fijn zijn!
Alvast hartelijk dank,
BB