LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff houd niet op!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
wenimeti

Lindorff houd niet op!

Ongelezen bericht door wenimeti »

Ik heb in eind december iets besteld a 40 euro.
eind febr. heb ik de rekening nadat het bedrijf een herrinerng had gestuurd betaald.
Ik was inderdaad te laat met betalen daar ben ik mij van bewust.
Nu kreeg ik eind april een rekening van Lindorff met een boete erbovenop dat er betaald moest worden. Ik had volgens hun gegevens niet betaald. Er stond een mail adres bij en ik heb netjes een mail gestuurd met mijn betalingsbewijs als bijlage (kopie van mijn afschrift).
Een maand lang hoorde ik nets en dacht dat het geregeld was. Tot mijn grote verbazing kreeg ik 4 weken later weer een brief. Ik weer een e-mail gestuurd met de bewijs erbij. Enkele dagen later telefoon. meneer Lindorff met de vraag wanneer ik ga betalen. Nou niet dus was mijn reactie want ik heb twee maal een reactie gegeven en deze had meneer Lindorff niet gelezen....
Hij zou er naar kijken. Weer 6 weken niets gehoord en gister lag er tot mijn nog groter verbazing een rekening in de bus dat ik idd het geld had betaald maar dat het niet op tijd was en dat ze er nu nog even 22.50 bovenop gooien omdat ik zolang wacht............... Nu breekt mijn klomp echt! Wie wacht er nu lang.... Ik reageer binnen twee dagen op hun brief als hun dit niet lezen is dat toch niet mijn verantwoording?? Ik heb alle mails gisteravond weer samengevoegd en gereageerd dat ik stomverbaasd ben en dat een verhoging totaal niet op zijn plaats is gezien de snelheidreactie van hun!
Kan ik nog meer doen......
Ik word er echt een beetje moedeloos van.... Het aankoopbedrag was 40 euro de som nu erbovenop is 55 euro!
Graag jullie advies en reacties!!

Romers

Re: Lindorff houd niet op!

Ongelezen bericht door Romers »

eind febr. heb ik de rekening nadat het bedrijf een herrinerng had gestuurd betaald.
Welke betalingstermijn werd u in die herinnering gegeven en is de rekening binnen die termijn betaald?

In dat geval is er geen juridische grondslag voor een betalingsverplichting van invorderingskosten. Dan hoeft u in principe helemaal niets meer te doen, hoewel het wel zo netjes is om de oorspronkelijke schuldeiser de zaak netjes uit te leggen met een kopie van de aanmaning en het betalingsbewijs. Deze heeft blijkbaar uw betaling niet gematched met uw openstaande vordering. Het kan zijn dat u het betalingskenmerk niet goed heeft ingevuld, of een rekening op een andere naam heeft gebruikt. Hier ergens ligt een probleem waardoor het incassobureau op een reeds betaalde rekening is gezet. Om bij een eventuele gerechtelijke gang helemaal sterk te staan is het raadzaam u in te spannen om dit probleem bij de opdrachtgever recht te zetten.

Zorg dat u duidelijk, netjes en zakelijk bent. Maak duidelijk op uw envelop of in het begin van een e-mail dat de correspondentie voor de debiteurenadministratie bedoeld is. Stuur niet direct iets aangetekend, maar wacht eerst een paar dagen af of er op één of andere manier een ontvangsbewijs komt door een leesbericht op e-mail of een ontvangstbevestiging per post. Een bonafide partij zal het vervelend vinden om onterecht iemand een incassobureau op het dak gestuurd te hebben en het willen oplossen, en in het andere geval hoeft u er weinig medelijden mee te hebben dat ze een dure rechtszaak zullen verliezen.

Verdere correspondentie met het incassobureau is volkomen zinloos. Die zijn er niet om zaken recht te zetten, die zijn er enkel en alleen op uit om mee te liften op schulden die er zijn ontstaan in het handelsverkeer en er zoveel mogelijk geld uit te slaan. Ik zou er nog één mail naar hen aan wagen: dat u de dagvaarding afwacht en verder einde discussie!

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Romers schreef:
Welke betalingstermijn werd u in die herinnering gegeven en is de rekening binnen die termijn betaald?

In dat geval is er geen juridische grondslag voor een betalingsverplichting van invorderingskosten. Dan hoeft u in principe helemaal niets meer te doen, hoewel het wel zo netjes is om de oorspronkelijke schuldeiser de zaak netjes uit te leggen met een kopie van de aanmaning en het betalingsbewijs. Deze heeft blijkbaar uw betaling niet gematched met uw openstaande vordering. Het kan zijn dat u het betalingskenmerk niet goed heeft ingevuld, of een rekening op een andere naam heeft gebruikt. Hier ergens ligt een probleem waardoor het incassobureau op een reeds betaalde rekening is gezet. Om bij een eventuele gerechtelijke gang helemaal sterk te staan is het raadzaam u in te spannen om dit probleem bij de opdrachtgever recht te zetten.

Zorg dat u duidelijk, netjes en zakelijk bent. Maak duidelijk op uw envelop of in het begin van een e-mail dat de correspondentie voor de debiteurenadministratie bedoeld is. Stuur niet direct iets aangetekend, maar wacht eerst een paar dagen af of er op één of andere manier een ontvangsbewijs komt door een leesbericht op e-mail of een ontvangstbevestiging per post. Een bonafide partij zal het vervelend vinden om onterecht iemand een incassobureau op het dak gestuurd te hebben en het willen oplossen, en in het andere geval hoeft u er weinig medelijden mee te hebben dat ze een dure rechtszaak zullen verliezen.

Verdere correspondentie met het incassobureau is volkomen zinloos. Die zijn er niet om zaken recht te zetten, die zijn er enkel en alleen op uit om mee te liften op schulden die er zijn ontstaan in het handelsverkeer en er zoveel mogelijk geld uit te slaan. Ik zou er nog één mail naar hen aan wagen: dat u de dagvaarding afwacht en verder einde discussie!
idd... als je aan kunt tonen da.t je betaald hebt zou ik me nergens druk over maken. 1 mail sturen met de uitleg en bewijs naar de opdrachtgeverr en incassoburo.. Als ze dan nog niet willen leren hebben ze gewoon pech.

Overigens zijn die 55 euro extra kosten ook wettelijk te hoog... maar dat even helemaal terzijde.

vrijmetselarij

Ongelezen bericht door vrijmetselarij »

Die kosten zijn te laag wordt ook aangepakt.

Jan (Meester)

JEP61

Ongelezen bericht door JEP61 »

Na de zoveelste brief van Lindorff over niet betaalde abonnementskosten e.d. aan Canal Plus en een brief van gerechtsdeurwaarders Vermeer-Lagerveld & Van der Vlies ben ik eens aan het googlen geslagen.
Tot mijn grote genoegen begrijp ik nu dat ik niet de enige ben die problemen heeft met Lindorff al of niet in combinatie met een opgezegd abonnement van Canal Plus.
Voel me nu eens te meer gesterkt om mijn gelijk te halen en als het moet via de (kanton)rechter. Op dit forum met als onderwerp incasso, vind ik bijna niks anders dan Lindorff Zwolle maar ook Canal Plus.
Ik heb tijdig mijn abonnement bij CP opgezegd. Heb ook een bevestiging van de acceptatie van CP en van de stopzetting. Ondanks omkering van onrechtmatig afgeschreven bedragen door CP, zit ik nu in de molen van de firma Lindorff en sinds vandaag de hierboven genoemde deurwaarders.
Wie kan eigenlijk dit hele circus eens stoppen ? Talloze mensen hebben er problemen mee, maar iedereen blijft even machteloos. Het lijkt voor mij intussen een ouderwetse vorm van spam.
Kan Radar na de Woekerpolissen en de DSB , nu ook eens de firma Lindorff en Canal Plus niet onder de loep nemen en wel zodanig dat er een eind aan komt.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Als je een bevestiging van cd hebt gehad.
Nooit betalen.Laat Lindorff maar dreigen.
Bij mij heeft het ruim 2 jaar geduurd,
Ben zelfs gedagvaard.

Jeromeke Deltour

Ongelezen bericht door Jeromeke Deltour »

//Bij mij heeft het ruim 2 jaar geduurd//

Goh, als je zo hier en daar tussen de regels leest krioelt het hier van consumenten die de betaling van hun geleverde goeden steeds maar blijven uitstellen.

Het spreekwoord boter bij de vis komt zeker ook uit de jaren 50....

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Toen kwamen ze erachter(wisten ze al )dat het onterecht was.
Dus hebben ze mij kunnen betalen,

Gesloten