Jeromeke Deltour schreef:En hoelang moet deze meneer wachten totdat de laptop is nagekeken en het euvel is verholpen?
Ik zie het al weer helemaal gebeuren, laptop wordt opgestuurd, blijft eerst een dag of wat bij its liggen, dan op transport, komt dan aan bij compacq, moet eerst ingeboekt worden, gaat dan op de stapel bij de herstelafdeling, als die klaar zijn moet ie weer geadministreerd worden voor transport, dan komt hij eindelijk aan bij its die natuurlijk niet meteen de klant verwittigen. klant misschien intussen ook nog op vakantie (zonder laptop). In verband met de vakantieperiode kan dat zomaar 2 a 3 maanden duren die flauwekul. en soms is het euvel geeneens verholpen en begint het circus weer opnieuw.
En meneer maar wachten. Ik zou zeggen er is een niet deugdelijk produkt verkocht, dus direct een nieuwe meegeven. En die oude hoeft echt niet op de stort, die mag compacq repareren en als revisieapparaat tegen een gereduceerde prijs verkopen.
Beter is dit soort apparaten bij een echte computerboer te kopen, die kan reparaties zelf uitvoeren.
Nouja, hierbij dan maar een reactie van een (blijkbaar) niet-computerboer. Te weten in dit geval de bedrijfsleider van het desbetreffende filiaal waar de laptop gekocht is.
Eigenlijk komt ik toevalligerwijs in dit topic uit, maar na het lezen vind ik het toch de moeite waard om een reactie achter te laten. Zoals eerder genoemd zijn wij niet wettelijk verplicht om een vervangend apparaat te leveren, en hebben (daar heb je wel gelijk in) als winkelpersoneel niet de kennis om een technische defect formeel te constateren, en doen derhalve niet meteen een omruil. Let wel, vanwege het feit dat wij het ook vervelend vonden en snappen dat de teleurstelling van een defect zo kort na aanschaf groot is , hebben wij diezelfde dag nog het aanbod gedaan om er een degelijke koptelefoon geschikt voor Skype te leveren. Dit aanbod werd afgeslagen, uiteraard de keus van de klant en mijns inziens hun goed recht.
Het apparaat is, in tegenstelling tot hierboven word beweerd, de volgende dag nog opgehaald. Vanmiddag heb ik zelf contact opgenomen met HP betreffende de status van de reparatie. Gezien zij zelf ook bezig waren om dit uit te zoeken en dit nog mogelijk een week ging duren heb ik mijn collega gevraagd contact op te nemen met de topicstarter met het aanbod om direct een nieuwe laptop te leveren. Dit is vanmiddag al gebeurd.
Helaas worden verkopers in dit soort zaken vaak afgedaan als luie, incompetente en niet meegaande mensen. Maar ter info, ook wij zijn liever met de leuke dingen bezig en streven ernaar om problemen zo goed en snel mogelijk op te lossen. Maar als wij alles per direct lukraak zouden omruilen, kunnen we een winkel in 2e hands apparatuur beginnen.
Sommigen werken in dit vak alleen voor hun salaris. Ik vind dit uiteraard ook belangrijk, maar ik geniet ook van mijn werk en wil dit ook graag blijven doen. Wij hebben ook geen zin in een confrontatie, dit is slecht voor beide partijen.
Nogmaals, het topic was mij niet bekend alvorens ik de beslissing heb genomen het product op mijn risico om te ruilen. Ik hoop dat de klant tevreden is met de aangedragen oplossing en dat dit hun aanvankelijke teleurstelling compenseert.