LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Radar Forum: achternaam en telefoonnummer?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Luuk58
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jul 2010 21:53

Radar Forum: achternaam en telefoonnummer?

Ongelezen bericht door Luuk58 »

Hallo,

waarom wordt er bij de registratie op dit forum gevraagd om mijn achternaam en telefoonnummer? Waar gaan die voor gebruikt worden? Kon het op de registratiepagina nergens vinden.

Grt,
Luuk58

Harry De Dekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 03 mei 2010 01:22

Re: Radar Forum: achternaam en telefoonnummer?

Ongelezen bericht door Harry De Dekker »

Misschien wordt dat wel verkocht aan de commercie en krijg je via de mail veel aanbiedingen, geen idee verder waarom.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Radar Forum: achternaam en telefoonnummer?

Ongelezen bericht door jor »

Harry De Dekker schreef:Misschien wordt dat wel verkocht aan de commercie en krijg je via de mail veel aanbiedingen, geen idee verder waarom.
Ben sinds 2003 ( met 1 korte onderbreking ) op dit forum/website en ik heb nog nooit ook maar 1 aanbieding/Spam/andere reclame via het door mij opgegeven e-mailadres gekregen die van dit specifieke forum kwam. En de rest heb ik er ook nog nooit over gehoord. Je kan op dit forum heel veel plaatsen maar dat brengt een verantwoordelijkheid met zich mee die is beschreven in de voorwaarden van dit forum/site. Als je dus geen idee hebt waar je het over je praat is het onnodig verdenkingen uiten een beetje zielig.
Als gebruiker sta je toe dat de door jouw opgegeven informatie en jouw IP-adres bij registratie en iedere post in onze database wordt opgeslagen. Deze informatie wordt nooit zonder jouw toestemming aan derden doorgegeven, tenzij politie of justitie hierom vraagt of de rechter dat beveelt.
http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels

Harry De Dekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 03 mei 2010 01:22

Re: Radar Forum: achternaam en telefoonnummer?

Ongelezen bericht door Harry De Dekker »

Ik ben het helemaal met je eens jor :roll:

R-Estau
Berichten: 92
Lid geworden op: 27 mar 2010 15:58

Re: Radar Forum: achternaam en telefoonnummer?

Ongelezen bericht door R-Estau »

@jor
Ben sinds 2003 ( met 1 korte onderbreking ) op dit forum/website en ik heb nog nooit ook maar 1 aanbieding/Spam/andere reclame via het door mij opgegeven e-mailadres gekregen die van dit specifieke forum kwam.
Wat ik me afvraag is je bent ingeschreven sinds 8 november 2006 als "jor" onder welke namen schreef je dan vanaf 2003 op dit forum. Ik bedoel maar er is meer tussen hemel en aarde dan alleen maar foutjes melden misschien gebruik je nu ook wel meerdere aliassen :lol: :arrow:

http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels
•Het gebruik van meer dan een (1) gebruikersnaam is niet toegestaan

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Radar Forum: achternaam en telefoonnummer?

Ongelezen bericht door jor »

R-Estau schreef: Wat ik me afvraag is je bent ingeschreven sinds 8 november 2006 als "jor" onder welke namen schreef je dan vanaf 2003 op dit forum. Ik bedoel maar er is meer tussen hemel en aarde dan alleen maar foutjes melden misschien gebruik je nu ook wel meerdere aliassen.
Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. in Dec 2003 schreef ik onder mijn eerste naam en doordat er een opschoning is geweest naar aanleiding van het nieuwe forum/site bestaat die niet meer. Je moest toen opnieuw je nickname activeren en dat heb ik toen uiteraard met de oude naam niet gedaan. Aangezien ik inderdaad vaak dingen meld zou het van mijn kant wel heel dom zijn om meerdere nicknames te gebruiken want dat loopt dan direct in de gaten.Helaas zijn er wel mensen die het nodig vinden om na eerst een hoop rotzooi op het forum te hebben veroorzaakt hun naam/account ongeldig maken om vervolgens vrolijk onder een andere naam weer verder te gaan,deze flauwekul heb ik niet nodig.
Ik laat het hierbij ( je vraag + mijn antwoord zijn teveel offtopic)want de vraag van topicstarter is beantwoord en anders dient hij/zij zich bij de beheerders van dit forum te vervoegen.

Luuk58
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jul 2010 21:53

Re: Radar Forum: achternaam en telefoonnummer?

Ongelezen bericht door Luuk58 »

Okee, de gegevens worden niet doorgegeven aan derden, had ik ook niet verwacht van Radar, maar waar worden ze dan wél voor gebruikt?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Radar Forum: achternaam en telefoonnummer?

Ongelezen bericht door jor »

De enige die je het juiste antwoord kan geven is de Site-Admin. Stuur hem een PB. http://forum.www.trosradar.nl/memberlis ... ile&u=4464

Harry De Dekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 03 mei 2010 01:22

Re: Radar Forum: achternaam en telefoonnummer?

Ongelezen bericht door Harry De Dekker »

Je weet het maar nooit, altijd voorzichtig zijn om je gegevens op het internet te zetten.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Radar Forum: achternaam en telefoonnummer?

Ongelezen bericht door tiptoo »

Harry De Dekker schreef:Je weet het maar nooit, altijd voorzichtig zijn om je gegevens op het internet te zetten.
:mrgreen: daar heb je gelijk in ...zelfs als je dood bent leef je op internet verder :mrgreen:

linda22

Re: Radar Forum: achternaam en telefoonnummer?

Ongelezen bericht door linda22 »

@Harry de Dekker
Misschien wordt dat wel verkocht aan de commercie en krijg je via de mail veel aanbiedingen, geen idee verder waarom.

@jor
Ben sinds 2003 ( met 1 korte onderbreking ) op dit forum/website en ik heb nog nooit ook maar 1 aanbieding/Spam/andere reclame via het door mij opgegeven e-mailadres gekregen die van dit specifieke forum kwam. En de rest heb ik er ook nog nooit over gehoord. Je kan op dit forum heel veel plaatsen maar dat brengt een verantwoordelijkheid met zich mee die is beschreven in de voorwaarden van dit forum/site. Als je dus geen idee hebt waar je het over je praat is het onnodig verdenkingen uiten een beetje zielig.

Is het niet de Tros die het onafhankelijke "Independer" al jaren een platform geeft op hun site ! .

Jor vindt de opmerking van Harry "een beetje zielig" jor kan de konsekwenties van gegevens op het internet blijkbaar niet overzien deze opmerking van jor getuigt van weinig realiteit.

http://www.independer.nl/?portal=adword ... DgodWGzWcQ

seuren
Berichten: 80
Lid geworden op: 10 jul 2010 14:35

Re: Radar Forum: achternaam en telefoonnummer?

Ongelezen bericht door seuren »

Helemaal eens met Linda en de rest, internet is en blijft een gevaarlijk medium.

Jo Derksen

Re: Radar Forum: achternaam en telefoonnummer?

Ongelezen bericht door Jo Derksen »

Toen ik destijds bezig was met mijn letselschade zaak heb ik op een forum ook eens een telefoonnummer en een e-mailadres achtergelaten, nou dat heb ik geweten.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Radar Forum: achternaam en telefoonnummer?

Ongelezen bericht door tiptoo »

Jo Derksen schreef: een telefoonnummer en een e-mailadres achtergelaten, nou dat heb ik geweten.

dat moet je ook nooit doen maar in de regels van dit forum staat dat niemand een adres van een ander krijgt en dat geloof ik ook wel.

alleen als je het zelf op het forum gooit dan denk ik niet slim :mrgreen:

Jo Derksen

Re: Radar Forum: achternaam en telefoonnummer?

Ongelezen bericht door Jo Derksen »

Dat was niet op het forum van de Tros, hoewel je hier vroeger ook moest inloggen met een e-mailadres.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Radar Forum: achternaam en telefoonnummer?

Ongelezen bericht door tiptoo »

:mrgreen: hier moet je ook nog steeds inloggen met email en wachtwoord

ik bedoel dat je geen emailadres of telefoonnummer op welke site dan ook moet zetten dat is vragen om moeilijkheden,

Vivre
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 mar 2009 14:14

Re: Radar Forum: achternaam en telefoonnummer?

Ongelezen bericht door Vivre »

Wat een vreemde discussie!

Iemand (Luuk 58) stelt een serieuze vraag en kijk wat er daarna gebeurt.

Luuk, ik weet ook niet waarom je die gegevens in MOET vullen. Goeie vraag en misschien is het handig dat eens bij Tros Radar na te vragen voordat we ellenlange oordelen en meningen krijgen van mensen die het ook niet weten en "aan de haal" gaan met hun bedenkingen en oordelen.

Jo Derksen

Re: Radar Forum: achternaam en telefoonnummer?

Ongelezen bericht door Jo Derksen »

@vogels
Je gegevens neerzetten op een forum is heel wat anders dan bij registratie. Wie zet nou zijn privé gegevens op een publiek forum?
Dat heb ik dus gedaan een x aantal jaren geleden toen mijn kop etc. in elkaar lag door een ongeluk. Later kreeg ik mijn verstand weer terug.

angel1978
Berichten: 11080
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Radar Forum: achternaam en telefoonnummer?

Ongelezen bericht door angel1978 »

JD ?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Radar Forum: achternaam en telefoonnummer?

Ongelezen bericht door tiptoo »

Jo Derksen schreef:
Dat heb ik dus gedaan een x aantal jaren geleden toen mijn kop etc. in elkaar lag door een ongeluk. Later kreeg ik mijn verstand weer terug.

dan zal het je nu niet meer overkomen denk ik zo!

Gesloten